Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 17.) önkormányzati rendelete

a Jászberény Városi Önkormányzat 2022. évi költségvetési előirányzatainak megállapításáról

Hatályos: 2022. 06. 01- 2022. 09. 22

Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 17.) önkormányzati rendelete

a Jászberény Városi Önkormányzat 2022. évi költségvetési előirányzatainak megállapításáról

2022.06.01.

Jászberény Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés b) – c) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva; a 9–10. § tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (9) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva; a 11. § tekintetében a Mötv. 143. § (4) bekezdés h) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Mötv. 68. § (4) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva; a 29. § tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 25. §-ban kapott felhatalmazás alapján; az Áht. 5. § (1) bekezdése alapján a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya – (2) – (3) bekezdésben meghatározott kivétellel – kiterjed:

a) a Jászberény Városi Önkormányzat Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület);

b) a Képviselő-testület Bizottságaira (a továbbiakban: Bizottság);

c) a Jászberény Városi Önkormányzat költségvetési szerveire (a továbbiakban: költségvetési szerv);

d) a nem helyi önkormányzati szervek útján végeztetett közösségi szolgáltatások átadott-átvett pénzeszközeire;

e) a támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre.

(2) A rendelet hatálya a helyi nemzetiségi önkormányzat esetében az önkormányzati támogatás folyósítására terjed ki. A helyi nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés egyéb szabályait külön megállapodás rögzíti.

(3) A rendelet 9. §-ának hatálya nem terjed ki a Jászberény Városi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) jelen rendeletétől elkülönülő, tárgy szerinti önálló önkormányzati rendeletekben meghatározott támogatásokra, különösen: a szociális ellátásokra, a szociálisan rászorultak részére megállapított pénzbeli támogatásokra, az ösztöndíjakra, és a lakáscélú támogatásokra.

2. A költségvetés előirányzatai

2. § (1) A Képviselő-testület

a) a költségvetési bevételek és kiadások egyenlegét

aa) 8.581.900.477 Ft költségvetési bevétellel,

ab) 10.353.064.145 Ft költségvetési kiadással,

ac) 1.771.163.668 Ft költségvetési hiánnyal

állapítja meg.

b) a költségvetési hiányt

ba) 34.864.803 Ft működési költségvetési hiánnyal és

bb) 1.736.298.865 Ft felhalmozási költségvetési hiánnyal állapítja meg.

c) a finanszírozási bevételek és kiadások egyenlegét

ca) 1.950.000.000 Ft finanszírozási bevétellel,

cb) 178.836.332 Ft finanszírozási kiadással,

cc) 1.771.163.668 Ft finanszírozási többlettel

állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés bevételeit és kiadásait a 2. melléklet szerinti részletezésben 10.531.900.477 Ft-ban határozza meg.

(3) A működési és felhalmozási bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását a 3. melléklet részletezi.

(4) A Képviselő-testület a költségvetési évet követő további három év költségvetésére készült prognózist

a) 2023. évre 8.436.500 eFt

b) 2024. évre 8.596.500 eFt

c) 2025. évre 8.856.500 eFt

bevételi és kiadási fő összeggel a 4. melléklet szerint hagyja jóvá.

(5) A Képviselő-testület döntéseiből származó többéves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban és összesítve a 28. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

(6) Az Önkormányzat által európai uniós támogatással megvalósuló projektek kiadásait és azok forrásait a 23. melléklet tartalmazza.

3. § A költségvetés évközi folyamatos végrehajtásának biztosítása, az átmenetileg jelentkező likviditási gondok kezelése, a pénzügyi egyensúly fenntartása érdekében a Képviselő-testület folyószámlahitel felvételéről határozattal dönt.

4. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetését, bevételi és kiadási előirányzatát, valamint az irányított költségvetési szervek költségvetését – rendeletének módosításával – képviselő-testületi döntéssel megváltoztathatja.

(2)1 A Képviselő-testület az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Ávr.) 43/A. § (2) bekezdése alapján a kiemelt kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra esetenként 50.000.000.- Ft, azaz ötvenmillió forint összeghatárig a polgármester számára felhatalmazást ad.

5. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2021. évi költségvetési maradványát a 2022. évi költségvetés feladatai finanszírozásába bevonja, figyelemmel az Áht. erre vonatkozó előírásaira is.

(2) A költségvetési szerv költségvetési maradvány-elszámolása során az Önkormányzatot illeti meg

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) meghatározott célra rendelkezésre bocsátott – áthúzódó, pénzügyi teljesítés nélküli – összegek maradványa.

(3) A Képviselő-testület a 2021. évi gazdálkodás intézményi költségvetési maradványát – a gazdálkodási helyzetének ismeretében – a költségvetési szervtől elvonhatja.

(4) A költségvetési szervek a 2022. évi bérmegtakarításukat év közben – a 12. § (12) bekezdésére figyelemmel – szabadon felhasználhatják.

6. § (1) A Képviselő-testület az összes kiadáson belül a(z)

a) személyi juttatásokat 2.060.105.000 Ft

b) munkaadókat terhelő járulékokat és SZOHO-t 298.301.000 Ft

c) dologi kiadásokat 2.434.494.000 Ft

d) ellátottak pénzbeli juttatásait 110.000.000 Ft

e) egyéb működési célú kiadásokat 1.559.935.590 Ft

összegben állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetési szervek – a Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: PH) és a helyi önkormányzat kivételével – költségvetését 1.887.380.000 Ft-ban határozza meg.

(3) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározott költségvetési szervek költségvetését az 5. melléklet alapján hagyja jóvá.

(4) A Képviselő-testület a PH költségvetését 902.599.000 Ft bevételi-kiadási összegben a 12. melléklet szerinti részletezésben hagyja jóvá.

(5) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat költségvetését 10.260.591.477 Ft bevételi-kiadási összegben a 13. melléklet szerinti részletezésben hagyja jóvá.

7. § (1) A Képviselő-testület az előre nem látható feladatok, az évközi többletigények, valamint az elmaradó bevételek pótlására az Áht. 23. § (3) bekezdése alapján általános tartalékot, a várható feladatok évközi biztosítására céltartalékot képez.

(2) A Képviselő-testület

a) az általános tartalék összegét 50.574.120 Ft-ban

b) a céltartalék összegét 1.523.519.000 Ft-ban

határozza meg.

8. § A Képviselő-testület a felhalmozási kiadások összegét 2.316.135.435 Ft-ban határozza meg a 19., a 20. és a 22. melléklet szerinti bontásban.

3. Az államháztartáson kívüli forrás átadására-átvételére vonatkozó szabályok

9. § (1) A Képviselő-testület az Mötv. 41. § (9) bekezdése alapján a költségvetési rendeletében határozza meg az államháztartáson kívüli forrás átvételére és átadására vonatkozó rendelkezéseket.

(2) A Képviselő-testület tárgyévi költségvetési rendeletében határozza meg azon költségvetési előirányzatait, amelyek terhére államháztartáson kívülre céljelleggel támogatást nyújt.

(3) Az államháztartáson kívülre adott pénzeszközök pályázati feltételeinek meghatározásáról, a pályázat kiírásáról, valamint a támogatás odaítéléséről, amennyiben azt helyi önkormányzati rendelet külön nem szabályozza, a Képviselő-testület, vagy – alapítványi forrás átadása kivételével – a rendelet 17. § d)–g) pontjaiban meghatározott átruházott hatáskörökben a Bizottság dönt.

(4) Támogatásban részesülhet az,

a) akinek javára az Önkormányzat költségvetési rendeletének előirányzatában címzett támogatás került megállapításra, vagy

b) aki az Önkormányzathoz támogatás iránti írásos kérelmet nyújtott be, vagy

c) aki a Képviselő-testület és Bizottságai által kiírt pályázati felhívásra a pályázati kiírásnak megfelelő pályázatot nyújtott be,

és támogatást kizáró ok nem áll fenn.

(5) A költségvetés végrehajtása során támogatás kizárólag bejegyzett szervezet részére, a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.) rendelkezései alapján nyújtható. A támogatások folyósítására a (19) bekezdés figyelembevételével, legalább a 32. melléklet szerinti támogatási megállapodás szerinti tartalommal készült megállapodás alapján kerülhet sor. A megállapodásban rögzíteni kell:

a) a támogatás összegét,

b) a támogatás célját,

c) a rendeltetésszerű felhasználási kötelezettséget,

d) az elszámolási kötelezettséget,

e) a támogató ellenőrzési jogosultságát,

f) a (6) bekezdésben meghatározott nyilatkozattételi kötelezettséget,

g) a (14) bekezdésben előírt szöveges beszámolási kötelezettséget,

h) beszámolási kötelezettség elmaradása és a nem cél szerinti felhasználás következményét,

i) a (19) bekezdésben meghatározott feltételt,

j) amit jogszabály kötelező elemként előír.

(6) A támogatásban részesülő köteles a támogatás igénylésével egyidejűleg, de legkésőbb a támogatási jogviszony keletkezésének időpontjában az önkormányzati alrendszeren belül az egyéb szervezetekhez benyújtott, és a részére megállapított egyéb támogatásokról, a köztartozásairól – beleértve a helyi adót is – (33. melléklet), valamint Knyt. szerinti összeférhetetlenség, vagy érintettség fennállásáról, vagy hiányáról is nyilatkozni (34. melléklet).

(7) A támogatási megállapodás elkészítéséről a Képviselő-testület által jelen rendelet 19. mellékletében jóváhagyott támogatások esetében a PH Gazdasági Osztálya, a Képviselő-testület által évközben megítélt támogatások és a Bizottságok által jóváhagyott támogatások esetében a PH támogatási cél szerint ágazatilag illetékes osztálya gondoskodik.

(8) A támogatással 2023. január 31-ig kell elszámolni. A támogatott indoklással ellátott írásbeli kérelmére a polgármester – megalapozott indokolás esetén – az elszámolási határidőt, valamint a támogatási időszakot egy alkalommal, maximum 5 hónappal, 2023. június 30. napjáig határozattal meghosszabbíthatja.

(9) Az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásának ellenőrzéséről, dokumentálásáról, a felhasználást igazoló bizonylatmásolatok őrzéséről a PH támogatási cél szerint ágazatilag illetékes osztálya gondoskodik, függetlenül a támogatási megállapodást készítő osztálytól. Az ellenőrzés kiterjed arra, hogy a támogatást az igényelt és jóváhagyott célra, a rendelkezésre bocsátott támogatás tárgyában megkötött támogatási megállapodásban foglaltakkal összhangban, határidőben használták fel, az elszámolási kötelezettségnek teljes körűen eleget tettek-e. Önerő biztosítási kötelezettség támogató általi előírása esetén az ellenőrzés kiterjed a támogatott által biztosított önerő ellenőrzésére is.

(10) A PH ágazatilag illetékes osztálya az elszámolásokról a tárgyévet követően – a 31. mellékletben megállapított tartalommal – összesítést készít, amit az elszámolási határidőt követő 30 napon belül a PH Gazdasági Osztálya és a belső ellenőr részére átad.

(11) A jóváhagyott támogatások folyamatos és végleges felhasználását a PH belső ellenőre célvizsgálat keretében ellenőrzi.

(12) A támogatott a nyújtott támogatást a támogatási cél szerint használhatja fel. Amennyiben a felhasználás nem célirányosan történik, a támogatás célellenesen felhasznált részét köteles az Önkormányzat bankszámlájára visszautalni.

(13) Ugyanazon támogatott részére több támogatási célra nyújtott támogatás esetén a támogatási célok közötti átcsoportosítást a támogatott indoklással ellátott írásbeli kérelmére a döntéshozó szerv megalapozott indokolás mellett engedélyezheti. A támogatási célok közötti átcsoportosítás legkésőbb a költségvetési év végéig kérhető.

(14) A támogatott köteles a támogatás teljes összegével – önerő biztosítási kötelezettség támogató általi előírása esetén az önerő összegével is – elszámolni. Az elszámolásnak tartalmaznia kell:

a) A kitűzött célok megvalósulását bemutató szöveges szakmai beszámolót;

b) A támogatási elszámoló lapot (35. melléklet);

c) A támogatás felhasználását igazoló számláknak, egyéb számviteli bizonylatoknak szabályszerűen hitelesített másolatait. Az eredeti számlán – a másolást megelőzően – fel kell tüntetni bélyegzővel, vagy olvasható ráírással: „Elszámolva Jászberény Városi Önkormányzat ................ sz. döntése alapján …….….. Ft összegben.”;

d) A támogatási cél érdekében kötött szerződések/megrendelések szabályszerűen hitelesített másolatát;

e) A kifizetésekről szóló bankkivonatok és/vagy kiadási pénztárbizonylatok szabályszerűen hitelesített másolatát.

(15) Az elszámolási kötelezettséget határidőben nem, vagy nem teljes körűen teljesítő támogatott elszámolásra, vagy elszámolási hiánypótlásra való felhívásáról a (9) bekezdés szerinti osztály gondoskodik, – az Önkormányzat 100% tulajdonában lévő gazdasági társaság kivételével – részére újabb támogatás csak a teljes körű elszámolást követően nyújtható.

(16) Az elszámolási kötelezettséget nem teljes támogatási összegre és önerő biztosítási kötelezettség esetén nem az előírt önerő mértékére kiterjedően, vagy nem a vonatkozó jogszabályok és a támogatási megállapodás rendelkezéseinek megfelelően teljesítő támogatott részére egy alkalommal a hiánypótlási felhívás kézbesítésétől számított 15 napos hiánypótlás biztosítható.

(17) Amennyiben a támogatott elszámolása alapján a támogatás cél szerinti felhasználása nem, vagy nem teljes körűen állapítható meg – ideértve az önerő biztosítási kötelezettség teljesítését is –, a támogatott köteles a támogatási célnak nem megfelelően felhasznált támogatási összeget az Önkormányzat részére visszafizetni.

(18) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a jelen szakasz rendelkezései alapján nyújtott államháztartáson kívüli forrás célellenes felhasználása, valamint az elszámolási kötelezettség megsértése esetén intézkedjen a támogatás visszafizetése érdekében.

(19) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy jelen szakaszban meghatározott támogatások esetében az Önkormányzat pénzügyi-gazdasági helyzetének ismeretében a támogatásokat felülvizsgálja, és a pénzügyi egyensúly fenntartása érdekében a támogatások folyósítását felfüggessze.

(20) Jelen szakaszban foglaltakat az államháztartáson kívüli forrás átadására vonatkozó más önkormányzati rendeletben foglalt rendelkezések figyelembevételével kell alkalmazni.

10. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás végleges átvételéről

a) 1.000 eFt-ig – az alapítványi forrás átvételének, és az Önkormányzat által kiírt közérdekű kötelezettségvállalás keretében felajánlott összeg kivételével – az Önkormányzat esetében a polgármester határozattal, az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv esetében hivatalos feljegyzés készítése mellett a költségvetési szerv vezetője dönt;

b) 1.000 eFt-ot meghaladó összeg – az Önkormányzat által kiírt közérdekű kötelezettségvállalás keretében felajánlott összeg kivételével –, valamint alapítványi forrás átvétele esetén a Képviselő-testület határozattal dönt.

(2) Az (1) bekezdés szerinti határozatnak, hivatalos feljegyzésnek, valamint a Képviselő-testületi határozatnak legalább a következőket kell tartalmaznia:

a) természetes személy átadó esetén az átadó nevét és lakóhelyét; jogi személy átadó esetén az átadó szervezet nevét, székhelyét, adószámát, törvényes képviselőjét;

b) az átvett forrás tárgyiasult formáját, mennyiségét, értékét;

c) az államháztartáson kívüli forrás átvételének célját;

d) az átvevő aláírását.

(3) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről való döntéshozatal során vizsgálni kell

a) az átadó által meghatározott cél Önkormányzat általi megvalósíthatóságát, a helyi közügyekkel való összhangját, a hosszú távú önkormányzati célkitűzéseket, valamint

b) az átvétel következményeként az Önkormányzatnál esetlegesen felmerülő kiadásokat, kötelezettségeket, ideértve a hosszú távú (éven túl jelentkező) kiadásokat és kötelezettségeket is.

(4) Amennyiben az átadó által meghatározott célt a Képviselő-testület nem szándékozik megvalósítani, a cél az Önkormányzat részéről a (3) bekezdés alapján nem megvalósítható, az átvételt el kell utasítani. Amennyiben az átadó által meghatározott cél megvalósítása az Önkormányzat részéről többletforrást igényel, kizárólag a szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állása, az átvétellel egyidejű biztosítása esetén vehető át a forrás.

(5) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről az átadóval megállapodást kell kötni, amelyben a (2) bekezdés a) – c) pontjairól is rendelkezni kell. A megállapodást az (1) bekezdés a) pontja Önkormányzatra vonatkozó esetében a polgármester, az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv esetében a költségvetési szerv vezetője, az (1) bekezdés b) pontja esetében a polgármester köti meg.

(6) A Képviselő-testület közérdekű cél megvalósítása érdekében kötelezettségvállalásra való felhívást írhat ki. A közérdekű kötelezettségvállalás célja helyi közügy, valamint a helyben biztosítható közfeladat körében ellátandó helyi önkormányzati feladat ellátása lehet. A közérdekű kötelezettségvállalás lebonyolítását a képviselő-testület határozza meg. A közérdekű kötelezettségvállalásra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény irányadó rendelkezéseit alkalmazni kell.

4. A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok

11. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az átmenetileg szabad pénzeszközök kamatozó betétbe történő helyezésére, valamint államilag garantált értékpapír vásárlására.

(2) A Képviselő-testület a Mötv. 68. § (4) bekezdés szerinti polgármester általi forrásfelhasználást jelen rendelet 16. § (2) bekezdés, valamint a 25. melléklet I. címszó pontjában meghatározott előirányzatokra, és értékhatárban határozza meg.

(3) A polgármester a (2) bekezdésben meghatározott forrásfelhasználásról a Mötv. 68. § (4) bekezdése alapján az átruházott hatáskörben hozott döntésekkel egyidejűleg tájékoztatja a Képviselő-testületet.

12. § (1) Az éves költségvetést

a) az alapító okiratokban előírt, vagy engedélyezett, valamint az intézményi költségvetési alapító okiratban és a szervezeti és működési szabályzatban részletezett feladatkörökben és kötelezettségek mellett;

b) a szakmai hatékonyság és gazdaságosság, a vagyon rendeltetésszerű használata következményeinek érvényesítésével;

c) a gazdálkodási és számviteli, továbbá a belső kontrollrendszerek működtetésére vonatkozó előírások betartásával kell végrehajtani.

(2) Az éves költségvetés végrehajtása során a rendelet hatálya alá tartozó szervek – az 1. § (1) bekezdés c)–e) pontjában szereplők kivételével – az árubeszerzéseik, építési beruházásaik és szolgáltatásaik megrendelése során kötelesek a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.), valamint az önkormányzat közbeszerzési és beszerzési szabályzatainak előírásait alkalmazni.

(3) A költségvetési szerv minden pénzmozgásról köteles elszámolni. A költségvetési szerv minden költségvetési bevétele és költségvetési kiadása költségvetése részét képezi.

(4) A költségvetés végrehajtása során tárgyévi fizetési kötelezettség a módosított kiadási előirányzatoknak az azokat terhelő korábbi kötelezettségvállalásokkal csökkentett összege mértékéig – a saját bevételek teljesülési ütemére figyelemmel – vállalható, és kifizetések is ezen összeghatáráig rendelhetők el, kivéve a jogszabályon, jogerős vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntésen alapuló kötelezettségeket.

(5) Tárgyéven túli fizetési kötelezettség csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában, a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható, kivéve a jogszabályon, jogerős, vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntésen alapuló kötelezettségeket.

(6) A költségvetési szervnél a tervezett saját bevételek elmaradása nem vonja maga után a költségvetési támogatás növekedését.

(7) A költségvetési szerv vezetője felelős az alapító okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért, a költségvetési szerv gazdálkodásában a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséért, a tervezési, beszámolási, információszolgáltatási kötelezettség teljesítéséért, annak teljességéért és hitelességéért, a gazdálkodási lehetőségek és a kötelezettségek összhangjáért, a költségvetési szerv számviteli rendjéért, a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés, valamint a belső ellenőrzés megszervezéséért és hatékony működéséért.

(8) A költségvetési szerv vezetőjét fegyelmi felelősség terheli a költségvetési szerv gazdálkodásáért. A rendelet mellékleteiben foglalt kiemelt kiadási előirányzatok túllépése, vagy a rendelet szabályainak be nem tartása munkáltatói fegyelmi intézkedést vonhat maga után.

(9) A költségvetés végrehajtását a költségvetési szerveknél a PH belső ellenőre ellenőrizi az éves ellenőrzési munkatervben foglaltak szerint.

(10) A költségvetési szerv a létszám – álláshely – keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani. A költségvetési szervnél nyugdíjas tovább foglalkoztatás és üres állás betöltése csak a költségvetési szerv vezetőjének írásbeli előterjesztésére, a polgármester előzetes véleményének kikérését követően történhet.

(11) A költségvetési szerv az egyes foglalkoztatási formákra álláshelyenként tervezett előirányzatot túllépheti, mely nem eredményezheti a költségvetésben tervezett összes személyi juttatás kiemelt előirányzat túllépését.

(12) A költségvetési szervnél jutalom kifizetésére – a személyi juttatás előirányzat maradvány (bérmegtakarítás) terhére – a tárgyév során - az intézményvezető írásbeli kérelmére, a Polgármester írásbeli jóváhagyását követően - csak abban az esetben kerülhet sor, ha annak fedezetét a költségvetési szerv önkormányzati támogatás többletigénye nélkül biztosítani tudja és a költségvetési szervnél biztosított a foglalkoztatással összefüggő valamennyi jogszabályi kötelezettség kifizetésének fedezete.

(13) A költségvetési szervnél rendkívüli munkavégzés, készenléti, helyettesítési díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával jogszabály eltérő rendelkezése hiányában nem kerülhet sor.

(14) A tartósan távol lévő dolgozó helyettesítésére olyan dolgozó vehető fel, akinek bérét a költségvetési szerv saját költségvetése terhére biztosítja.

(15) A költségvetési szerv az önkormányzati forrásból megvalósuló felhalmozási kiadásokat csak a pénzügyi teljesítéssel összhangban, írásbeli kérelem alapján hívhatja le.

(16) A költségvetési szerv a részére a rendeletben jóváhagyott költségvetési kiadási kiemelt előirányzatokat nem lépheti túl és saját hatáskörben is csak a jogszabályban meghatározott módon módosíthatja.

(17) A Képviselő-testület június 30-i, szeptember 30-i és december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét, mely tartalmazza a polgármesteri és bizottsági hatáskörbe átruházott döntéseket is.

(18) A költségvetési szerv az Áht. 34. § (3) bekezdése alapján a bevételi előirányzatait és kiadási előirányzatait saját hatáskörében módosíthatja, a kiadási előirányzatokat egymás között átcsoportosíthatja. Az előirányzat-átcsoportosítás az egyes tételekhez kapcsolódó éves fizetési kötelezettségét nem veszélyeztetheti.

(19) A Képviselő-testület az e rendeletben és az Áht. 24. § (4) bekezdésében meghatározott a bevételeket és kiadásokat bemutató mérlegek és kimutatások tartalmát az e rendelethez tartozó mellékletekben az alábbiakban meghatározott tartalommal állapítja meg:

1. 1. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat címrendje

2. 2. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat 2022. évi bevételei – kiadásai

3. 3. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat működési és felhalmozási mérlege

4. 4. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat 2022-2025. évi gördülő tervezése

5. 5. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat által fenntartott intézményeinek 2022. évi költségvetése

6. 6. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat intézményeinek működési bevételi-kiadási megoszlása 2021-2022. évben

7. 7. melléklet: Szent Ferenc Egyesített Szociális Intézmény 2022. évi költségvetése

8. 8. melléklet: Városi Óvodai Intézmény 2022. évi költségvetése

9. 9. melléklet: Városi Önkormányzati Bölcsőde és Védőnői Szolgálat 2022. évi költségvetése

10. 10. melléklet: Jász Múzeum 2022. évi költségvetése

11. 11. melléklet: Jászberényi Csalás és Gyermekjóléti Központ 2022. évi költségvetése

12. 12. melléklet: Jászberényi Polgármesteri Hivatal 2022. évi költségvetése

13. 13. melléklet: Helyi önkormányzat 2022. évi költségvetése

14. 14. melléklet: Városüzemeltetési feladatok 2021-2022. év

15. 15. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat intézményeinek 2022. évi tervezett átlagos statisztikai állományi létszáma

16. 16. melléklet: Normatívák 2021-2022.

17. 17. melléklet: 2021-2022. évi átvett pénzeszközök, támogatásértékű bevételek

18. 18. melléklet: Kölcsönök visszatérülése 2022. év

19. 19. melléklet: 2021-2022. évi átadott pénzeszközök

20. 20. melléklet: Kölcsönkiadások 2022. év

21. 21. melléklet: Szociálpolitikai kiadások 2022. év

22. 22. melléklet: Fejlesztések 2022.

23. 23. melléklet: Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételei-kiadásai

24. 24. melléklet: Hitelek törlesztése és kamata

25. 25. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat 2022. évi céltartaléka

26. 26. melléklet: Városi alapok 2022.

27. 27. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből fennálló kötelezettségei

28. 28. melléklet: Több éves kihatással járó döntésekből származó kötelezettségek

29. 29. melléklet: Jászberény Városi Önkormányzat 2022. évi előirányzat-felhasználási ütemterve

30. 30. melléklet: 2022. évre tervezett közvetett támogatások

31. 31. melléklet: Céljelleggel nyújtott támogatások 2022. évre

32. 32. melléklet: Támogatási megállapodás

33. 33. melléklet: Nyilatkozat államháztartás alrendszeréből nyújtott támogatás igénybe vételéhez

34. 34. melléklet: Nyilatkozat összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról vagy hiányáról

35. 35. melléklet: Elszámolási adatlap

36. 36. melléklet: Adatszolgáltatás költségvetési szerv által elismert tartozásállományról

37. 37. melléklet: 2022. évi költségvetés bevételeit és kiadásait megalapozó helyi rendeletek listája

38. 38. melléklet: Saját hatáskörű előirányzatok módosítása

(20) A több éves kihatással járó döntések számszerűsítésénél be kell mutatni

a) a feladat tárgyévi, valamint a következő évet vagy éveket terhelő önkormányzati forrásigényét évenként és összesítve, és

b) a feladathoz kapcsolódó bevételeket, átvett pénzeszközöket, évenként és összesítve.

(21) A költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályzatokat a mindenkor hatályos központi szabályozás figyelembe vételével elkészíteni, vagy a szükséges módosításokat végrehajtani.

(22) A Képviselő-testület a 19. mellékletben szereplő lakossági és közösségi szolgáltatásokat támogatja.

(23) A költségvetési szervek kötelesek a hozzájuk beérkezett számlákat a beérkezést követő legkésőbb 3 munkanapon belül a szakmai teljesítésigazolással ellátva a PH Gazdasági Osztályán leadni.

(24) A költségvetési szervek készpénzforgalmukat a PH házipénztárából felvett, meghatározott összegű ellátmányból bonyolítják. Az elszámolás az intézményfinanszírozás keretében történik.

(25) A költségvetési szervnél a kötelezettségvállalás, a szakmai feladat ellátását szolgáló szükségesség és jogszerűség elvének figyelembevételével a költségvetési szerv vezetőjének hatáskörébe tartozik. A költségvetési szerv vezetője a jóváhagyott kiadási előirányzatok terhére kötelezettséget – az Ávr. 53. § (1) bekezdésében meghatározottak kivételével – kizárólag írásban, az Önkormányzat pénzügyi ellenjegyzésre jogosult vezetőjének ellenjegyzését követően vállalhat.

13. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy az Önkormányzat likviditási helyzetének kedvezőtlen alakulása esetén meghatározott időtartamra a kiadásokat korlátozó intézkedéseket vezessen be, amelyekről utólag a Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni köteles. Kedvezőtlennek minősül a likviditási helyzet különösen, ha az Önkormányzat folyószámla-hitelkeretének kihasználtsága a 90%-ot 30 napon túl meghaladja és terv szerinti bevétel reálisan nem várható.

(2) A költségvetési szerv köteles a PH Gazdasági Osztályát értesíteni, amennyiben a költségvetési szerv által elismert tartozásállomány mértéke két egymást követő hónapban eléri a költségvetési szerv éves eredeti kiadási előirányzatának 5%-át vagy a 30 millió Ft-ot, és a 30 napon túli tartozásállományát 1 hónap alatt nem képes 30 nap alá szorítani. Ebben az esetben a Képviselő-testület az Áht. 71. §-ában kapott felhatalmazása alapján a költségvetési szervhez önkormányzati biztost rendel ki.

(3) Az önkormányzati biztos kirendelésére, megbízatására, jogaira, feladataira az érintett költségvetési szerv vezetőjének kötelezettségeire, az önkormányzati biztos díjazására, az önkormányzati biztos kirendelésével összefüggő valamennyi kiadásra, az önkormányzati biztos megbízatásának megszüntetésére az Áht. és az Ávr. rendelkezései az irányadók.

(4) Az a költségvetési szerv, amelyhez önkormányzati biztost jelöltek ki, az e rendelet 36. mellékletben meghatározott módon köteles adatot szolgáltatni a Képviselő-testület felé az általa elismert tartozásállományról.

14. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat

a) költségvetési egyenlegének a tervezettől eltérő, kedvezőtlen alakulása esetén;

b) gazdálkodása biztonságát veszélyeztető esemény, körülmény, ide értve különösen:

ba) a katasztrófavédelemről szóló mindenkori hatályos törvény hatálya alá tartozó katasztrófaveszély és veszélyhelyzet;

bb) önkormányzati bevétel elvonását, időleges zárolását, csökkenését eredményező központi szabályozás bevezetése;

bc) önkormányzati bevétel jelentős csökkenését eredményező helyi gazdasági környezetben bekövetkező kedvezőtlen változás bekövetkezése, vagy várható bekövetkezése esetén a költségvetési egyensúly és gazdálkodás biztonságának fenntartása érdekében a költségvetési kiadási előirányzatok felhasználását korlátozhatja, felfüggesztheti (a továbbiakban együtt: zárolhatja), csökkentheti, törölheti.

(2) A zárolás nem veszélyeztetheti az Önkormányzat kötelező feladat- és hatáskörének ellátását.

(3) A zárolás elrendelése során meg kell határozni

a) a zárolás elrendelésére okot adó esemény, körülmény megnevezését;

b) a zárolt előirányzat megnevezését;

c) a zárolásra kerülő összeget;

d) a zárolás határidejét.

(4) A Képviselő-testület indokolt esetben a zárolást meghosszabbíthatja.

(5) A Képviselő-testület a zárolást a zárolásra okot adó esemény, körülmény megszűnése esetén a zárolási határidő letelte előtt feloldja.

15. § (1) Az önkormányzati bevételt képező és az intézményi működéshez nyújtott önkormányzati támogatás részbeni forrását biztosító – az intézményi adatközlések alapján igényelt – állami támogatás összegét intézményenkénti bontásban a 6. melléklet tartalmazza.

(2) A Képviselő-testület a felhasználási kötöttséggel járó és a normatív állami támogatás elszámolásához kapcsolódó befizetési kötelezettség teljesítése érdekében a költségvetési szervek részére költségvetési maradványt terhelő befizetési kötelezettséget írhat elő.

(3) Az állami támogatásban részesülő költségvetési szervek a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében a költségvetési szervek kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, amelyből egyértelműen megállapítható a feladatmutató tényleges teljesülése.

5. Tartalékok

16. § (1) Az általános tartalék felhasználása – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – a Képviselő-testület hatásköre.

(2) A Képviselő-testület az általános és a céltartalék felhasználására – indokolt esetben – esetenként 10.000 eFt értékhatárig – 2.000 eFt érték felett a Pénzügyi, Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság előzetes véleményének kikérésével – a Polgármester részére a költségvetési rendelet módosítása nélkül ad felhatalmazást, amelyről a Polgármester tájékoztatja a Képviselő-testületet, amely módosítja költségvetési rendeletét.

(3) Az (1) és (2) bekezdés szerinti eljárás során az általános tartalék különösen pályázati önerőre, indokolt beruházási célra és előre nem látható, rendkívüli feladatra használható fel.

(4) Az általános tartalék elsődlegesen a költségvetési év előrehaladásával, időarányosan használható fel. Ettől eltérni csak indokolt önkormányzati érdek, kötelező önkormányzati feladat, közszolgáltatás ellátása érdekében lehet.

17. § A Képviselő-testület a céltartalék felhasználására a következő felhatalmazásokat adja:

a) A polgármester jogosult a 25. melléklet I. címszó alatt nevesített előirányzatok felhasználásáról dönteni.

b) A 25. melléklet I. címszó g) pontjában szereplő alap kiadásáról a polgármester a jegyző és költségvetési szervek vezetői írásbeli kérelmének ismeretében, a tényleges jogosulti létszám alapján dönt.

c) A 25. melléklet I. címszó h) – i) pontjaiban szereplő alap felhasználásáról a Polgármester a költségvetési szervek vezetői és a jegyző írásbeli kérelmének ismeretében dönt.

d) A Humán, Jogi és Közrendi Bizottság jogosult a 25. melléklet II. címszó alatt nevesített előirányzatok felhasználásáról dönteni.

e) A Városfejlesztési Bizottság jogosult a 25. melléklet III. címszó alatt nevesített előirányzatok felhasználásáról dönteni.

f) A Városüzemeltetési Bizottság jogosult a 25. melléklet IV. címszó alatt nevesített előirányzatok felhasználásáról dönteni.

g) A Pénzügyi, Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság jogosult a 25. melléklet V. címszó alatt nevesített előirányzatok felhasználásáról dönteni.

h) A Képviselő-testület jogosult a 25. melléklet VI. címszó alatt nevesített előirányzatok felhasználásáról dönteni.

i) A 25. melléklet II. címszó b)–d) pontjai szerinti előirányzatok felhasználása, annak terhére történő kötelezettségvállalás kizárólag a Jászberény város sportjáról szóló 12/2012. (III. 19.) önkormányzati rendelet rendelkezései szerint történhet.

j) A 25. melléklet IV. címszó a) pontja szerinti „Környezetvédelmi alap” megnevezésű előirányzat felhasználása, annak terhére történő kötelezettségvállalás kizárólag az előirányzat forrását képező bevételi előirányzat teljesülése esetén történhet meg. Az alap kizárólag a Környezetvédelmi Alap létrehozásáról szóló 20/2021. (IX. 17.) önkormányzati rendelet rendelkezéseinek megfelelően használható fel.

k) A 25. melléklet VI. címszó a) pontja szerinti „TRV bérleti díj felhasználás” megnevezésű előirányzat felhasználása, annak terhére történő kötelezettségvállalás kizárólag az előirányzat forrását képező bevételi előirányzat teljesülése esetén történhet meg.

l) A 25. melléklet VI. címszó b) pontja szerinti „Malom kivitelezés elszámolásából befolyt bevétel” megnevezésű előirányzat felhasználása, annak terhére történő kötelezettségvállalás kizárólag az előirányzat forrását képező bevételi előirányzat teljesülése esetén történhet meg.

m) A 25. melléklet VI. címszó c) pontja szerinti „Leutalt éven túli fejlesztési támogatások” megnevezésű előirányzat felhasználása, annak terhére történő kötelezettségvállalás kizárólag a támogatási cél szerinti pályázathoz használható fel a pályázat megvalósításához szükséges ütemben.

6. Finanszírozás

18. § (1) A költségvetési rendelet jóváhagyását követő 15 napon belül a költségvetési szervek kötelesek elkészíteni elemi költségvetésüket, melyet költségvetési alapokmányban rögzítenek és annak egy példányát megküldik a PH Gazdasági Osztályának.

(2) A költségvetési szervek a részükre jóváhagyott költségvetési irányszámokra építve a következő hónapra likviditási tervet kötelesek készíteni, melyet a PH Gazdasági Osztályára tárgyhót megelőző hó 20-ig kell eljuttatni, első esetben február 20-áig.

(3) A likviditási tervvel összhangban a költségvetési szervek kötelesek a PH Gazdasági Osztályát írásban tájékoztatni a kiegyenlíteni kívánt számlák összegéről és jogcíméről.

7. Személyi és egyéb juttatások

19. § (1) A Képviselő-testület a PH-ban dolgozó köztisztviselők közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 22/2001. (VIII. 24.) önkormányzati rendelet 4. § (6) bekezdése alapján az illetményalapot 2022. évben 65.000.- Ft-ban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a köztisztviselők részére az éves cafetéria-juttatás összegét 2022. évben – figyelemmel a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-ában foglaltakra – bruttó 325.000.- Ft összegben állapítja meg.

(3) A (2) bekezdés rendelkezését a polgármesterre is alkalmazni kell.

(4) A cafetéria-juttatás felhasználására, elszámolására – a polgármester esetében is – a PH Cafeteria szabályzatában foglaltakat kell alkalmazni.

20. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat által fenntartott intézményekben foglalkoztatott közalkalmazottak és egyéb munkavállalók esetében a cafeteria-juttatás 2022. évi mértékét bruttó 135.600.- Ft/fő összegben állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott keretösszeg magában foglalja a munkáltatót terhelő közterhet is.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott foglalkoztatottak által az (1) bekezdésben meghatározott keretösszeg a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) elemeire vehető igénybe jogszabályban meghatározott elemenkénti mértékig.

(4) A részmunkaidős foglalkoztatottat az (1) bekezdésben meghatározott juttatás a tényleges foglalkoztatás arányában illeti meg.

(5) Nem jogosult cafetéria-juttatásra a foglalkoztatott azon időtartam vonatkozásában, amely után illetményre vagy távolléti díjra nem jogosult, feltéve, hogy a távollét időtartama meghaladja a 30 napot.

(6) Amennyiben a foglalkoztatott jogviszonya év közben keletkezik, vagy szűnik meg, úgy a cafeteria- juttatás időarányos része illeti meg.

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza az Önkormányzat által fenntartott intézmény vezetőjét, hogy a cafetéria-juttatás felhasználására, elszámolására vonatkozóan készítse el az intézmény cafeteria szabályzatát a költségvetési rendelet elfogadását követő 30 napon belül.

8. Információ-szolgáltatás

21. § A 2021. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló és a 2021. évi költségvetési maradvány jóváhagyáshoz kapcsolódó MÁK részére történő információ-szolgáltatási határidőt a Képviselő-testület 2022. február 28. napjában határozza meg.

22. § (1) A költségvetés kiadási előirányzatai között nem tervezett, év közben felmerülő kiadási szükségletek a pénzügyi fedezet megteremtéséig ideiglenesen sem finanszírozhatóak.

(2) A költségvetésben nem tervezett bevételek teljesülése esetén azok felhasználásáról a Képviselő-testület dönt. Döntése meghozatalakor elsőbbséget biztosít a hitelállomány csökkentésének, a fejlesztések, felújítások folytatásának. A nem tervezett bevételek csak abban az esetben képezik a költségvetési előirányzat módosítás alapját, ha a tervezett bevételek a feladatellátással arányosan, vagy maradéktalanul teljesültek.

23. § Az Önkormányzat a vagyontárgyak elidegenítéséből, vagy hasznosításából származó fizetési eszközt csak pénzben vagy a döntésre jogosult jóváhagyásával csereingatlanban fogadhat el.

24. § A költségvetésben szereplő fejlesztési, felújítási feladatok tekintetében a beruházó köteles a Kbt-ben és végrehajtási szabályaiban, valamint az Önkormányzat közbeszerzési és beszerzési szabályzatában foglaltak szerint eljárni.

25. § A Képviselő-testület az intézményi létszámokat 401,5 főben, a közfoglalkoztatottak létszámát 45 főben hagyja jóvá a 15. mellékletben foglaltaknak megfelelően.

26. § (1) Az Önkormányzat által nyújtott, nem normatív céljellegű működési, fejlesztési támogatásokat, pénzeszközöket az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezései szerint kell közzétenni.

(2) A költségvetési szerv vezetője a közérdekű adatok közzétételére vonatkozó kötelezettség teljesítése érdekében az Infotv-ben meghatározott értékhatárt elérő, vagy azt meghaladó értékű szerződések 1 eredeti példányát köteles a PH Gazdasági Osztályának a szerződés létrejöttét követően haladéktalanul megküldeni. A PH szakmailag illetékes osztálya a jelentett adatokat az (1) bekezdésben meghatározott módon közzéteszi.

(3) A költségvetési szerv vezetője köteles az írásban vállalt kötelezettségek alapdokumentumai – szerződés, megállapodás, megrendelés, a pályázati úton odaítélt támogatásról szóló döntés (szerződés) aláírt dokumentuma, az Önkormányzat által nyújtott támogatások, vagy az Önkormányzatot terhelő szállítói tartozások terhére kért árbevétel engedményezésről (harmadik fél javára történő engedményezés) szóló okirat, egyéb – 1 eredeti példányát eljuttatni a PH Gazdasági Osztálya részére az alapdokumentum aláírását követően haladéktalanul, előzetes kötelezettségvállalás nyilvántartásba vétele céljából.

27. § (1) A 29. melléklet szerinti előirányzat-felhasználási ütemterv aktualizálásáról a jegyző gondoskodik.

(2) A költségvetési szerv vezetője az Áht. 78. § (2) bekezdés szerinti likviditási tervet készít és havonta felülvizsgálja.

9. Készpénzben történő kifizetések

28. § (1) Az Önkormányzatnak és az általa irányított költségvetési szerveknek a bevételek beszedésekor, és a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.

(2) A Képviselő-testület az Önkormányzatnál és az általa irányított költségvetési szerveknél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a) jogszabályban meghatározott szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátás,

b) ellátottak részére személyi térítési díj visszafizetése,

c) ellátottak egyéb pénzbeli juttatása,

d) személyi juttatás körében

da) fizetési előleg felvétele,

db) alkalmazottak munkába járási költségtérítése,

e) készpénzelőleg felvétele,

f) természetes személy részére pénzbeli kártalanítás, vagy kártérítés fizetése,

g) természetes személy részére ingatlan vételárának kifizetése,

h) alkalmazottak belföldi kiküldetése,

i) üzemanyag elszámolás rendezése,

j) jogcímtől függetlenül szerződésenként bruttó 200.000.- Ft/hó összegig terjedő kifizetés.

(3) A készpénzfizetések esetén az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény vonatkozó rendelkezéseit figyelembe kell venni.

10. Leltározási rendelkezések

29. § (1) Az éves költségvetési beszámoló elkészítéséhez, a mérleg tételeinek alátámasztásához szükséges leltározást a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 69. §-ban meghatározottak szerint kell végrehajtani az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) kormányrendeletben foglalt rendelkezések figyelembe vételével.

(2) Amennyiben a számviteli alapelveknek megfelelő folyamatos mennyiségi nyilvántartás vezetése az önkormányzati költségvetési szervnél biztosított és ellenőrzött, akkor a leltározást az eszközök és a források leltárkészítési és leltározási szabályzatában meghatározott időszakonként, de legalább háromévente mennyiségi felvétellel, és a csak értékben kimutatott eszközöknél és kötelezettségeknél, valamint az idegen helyen tárolt – letétbe helyezett, portfólió-kezelésben, vagyonkezelésben lévő értékpapíroknál és egyéb, a pénzeszközök közé nem tartozó – eszközöknél, továbbá a dematerializált értékpapíroknál minden költségvetési év mérlegfordulónapjára vonatkozóan egyeztetéssel kell elvégezni.

11. Átmeneti gazdálkodás szabályai

30. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 2023. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig a helyi önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások időarányos teljesítésére.

(2) Az önkormányzat, valamint a költségvetési szervek működési kiadásainak finanszírozása havonta legfeljebb az előző év bázis előirányzatának 1/l2-e, rendszeres személyi juttatások és járulékok kiadásai, valamint a 2023. évi költségvetési rendelet elfogadásáig esedékes jubileumi jutalmak kiadásai engedélyezhetők, kivéve az egyéb személyi (cafeteria) juttatásokat, ahol kifizetés csak a 2023. évi költségvetési rendelet elfogadása után kezdeményezhető.

(3) Az előző évben vállalt, de 2023. költségvetési évre áthúzódó kötelezettségek szerződés szerint teljesíthetők.

(4) A pályázati lehetőség megtartása érdekében a pályázathoz szükséges saját erő vállalása a Képviselő-testület jóváhagyásával történhet.

(5) Az Önkormányzat gazdasági társaságai részére 2023. január 1-jétől a 2023. évi költségvetési rendelet hatálybalépésének napjáig az előző évi kiadási előirányzat időarányos része kerülhet átadásra.

(6) Az átmeneti költségvetés alapján folytatott gazdálkodással el kell számolni, a beszedett bevételeket és kiadásokat a költségvetési rendeletbe be kell illeszteni.

12. Záró rendelkezések

31. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2022. január 1-jétől kell alkalmazni.

32. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 19. mellékletben – 2022. évi átadott pénzeszközök – nevesített előirányzatokhoz kapcsolódó támogatási megállapodások és megállapodás módosítások megkötésére, valamint az Önkormányzat képviseletében történő aláírására.

1

A 4. § (2) bekezdése a Jászberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (V. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.