Dunaszekcső Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 02. 27

Dunaszekcső Község Önkormányzatának képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről  szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései szerint a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya

A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre:

a) Dunaszekcsői Közös Önkormányzati Hivatal,

b) Dunaszekcsői Óvoda

 terjed ki.

2. § A költségvetés bevételei és kiadásai

(1)  A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését:

186.635 E Ft

Költségvetési bevétellel

186.635 E Ft

Költségvetési kiadással

állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület az előző évi 7.888 ezer forint pénzmaradvány igénybevételét a költségvetés egyensúlyának megtartásához 7.888 ezer forintban hagyja jóvá a felhalmozási költségvetési hiány finanszírozására.

3. § A költségvetés részletezése

A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:


(1)  A 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat, valamint a bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatokat a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(2)  A működési és felhalmozási kiadások és bevételek előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

 (3)  A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot költségvetési szervenként, feladatonként a 3. melléklet szerint határozza meg.

(4)       Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások és felújítások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 4. melléklet szerint határozza meg.

(5)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást az 5. melléklet szerint hagyja jóvá.

(6)   Az önkormányzat által megállapított ellátottak pénzbeli juttatásait a 6. melléklet részletezi.

 (7)  Az önkormányzat által nyújtott támogatások, kölcsönök alakulását a 7. melléklet részletezi.

(8)   Az önkormányzat helyi adó és egyéb közhatalmi bevételeinek részletezését a 8. melléklet tartalmazza.

 (9)  Az önkormányzat 2014 évi előirányzat felhasználási ütemtervét a 9. melléklet tartalmazza.

 (10)    Az önkormányzat működési és felhalmozási célú bevételeit és kiadásait 2015-2016-2017 évre bemutatómérleget a 10. melléklet tartalmazza.

 (11)    Az önkormányzat irányítása alá tartozó Dunaszekcsői Közös Önkormányzati Hivatal 2015 évi költségvetését a 11. melléklet tartalmazza.

 (12)    Az önkormányzat irányítása alá tartozó Dunaszekcsői Óvoda 2015 évi költségvetését a 12. melléklet tartalmazza.

4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

 (1)  Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

 (2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

 (3)  A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

 (4) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

 (5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.

5. § Az előirányzatok módosítása

(1)   Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

(2)  A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(3)   A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(4) A képviselő-testület a (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(5)   A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(6)   Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

 (7)      A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

6. § A gazdálkodás szabályai

(1)   A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

 (2)  A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3)   Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(4)   Az önkormányzat valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)  Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)       A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Záró és vegyes rendelkezések

 (1) Amennyiben a képviselő-testület a 2016. év kezdetéig az átmeneti gazdálkodásról rendeletet nem alkot, akkor a polgármester jogosult a költségvetést megillető bevételek és a kiadások időarányos teljesítésre az önkormányzat 2016. évi költségvetésének megállapításáig.

(2)  Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2015. január 1. napjától kell alkalmazni.


Dunaszekcső, 2015. február 23.


                        Faller János                                                   Pest Éva

                        polgármester                                                 jegyző

Záradék:

Ezen rendelet 2015. február  27. napján kihirdetésre került.

Dunaszekcső, 2015. február 27.



                                                                                                   Pest Éva

                                                                                                     jegyző