Dunaszekcső Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (VII. 26.) önkormányzati rendelete

az egyes települési juttattatási formákról

Hatályos: 2022. 08. 01

Dunaszekcső Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (VII. 26.) önkormányzati rendelete

az egyes települési juttattatási formákról

2022.08.01.

Dunaszekcső Község Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdése alapján eljárva a következőket rendeli el:

1. A rendelet célja

1. § E rendelet célja, hogy Dunaszekcső lakóinak szociális biztonsága érdekében meghatározza a helyi önkormányzat által biztosított egyes juttatások formáit, szervezetét, az ellátások igénybevételének módját, az eljárási szabályokat, valamint az juttatásokra vonatkozó jogosultság feltételeit, annak végrehajtására vonatkozó garanciákat.

2. Hatásköri és eljárási szabályok

2. § A rendeletben szabályozott juttatások vonatkozásában a Szociális Bizottság rendelkezik hatáskörrel.

3. § A juttatások megállapítása iránti kérelmet az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelem benyújtható postai küldeményként, elektronikusan vagy személyesen a Dunaszekcső Községi Önkormányzatnál. A kérelem az Önkormányzatnál vehető át személyesen vagy letölthető az Önkormányzat honlapjáról.

4. § A juttatások megállapítására irányuló eljárásokban hiánypótlásnak legfeljebb két ízben van helye. A személyesen benyújtott kérelem esetén ellenőrizni kell a kérelem teljességét, hiányosság esetén szóban fel kell hívni az ügyfél figyelmét azok pótlására.

5. § Amennyiben a kérelem hiányos, ellentmondó tartalmú, illetve nem a jogosulttól származik, úgy juttatás nem állapítható meg.

6. § A kérelmeket a soron következő bizottsági ülésen kell elbírálni.

7. § A lakcím megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadóak.

8. § A juttatások fedezetét a képviselő-testület a költségvetési rendeletében a szociális előirányzatokon belül biztosítja.

9. § A támogatások kifizetése történhet házi pénztári kifizetéssel vagy pénzintézeti átutalással.

3. Újszülöttek támogatása

10. § Támogatásra jogosult az újszülött szülője, aki a gyermek születésekor Dunaszekcső község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkezik és életvitelszerűen a községben élő magyar állampolgár.

11. § A szülő támogatásra jogosultságát a Szociális Bizottság határozattal akkor állapítja meg, ha a rendelet mellékletében található formanyomtatványon nyújtja be a kérelmet és bemutatják az újszülött gyermek születési anyakönyvi kivonatát, és a gyermek lakcímkártyájának másolatát.

12. § A juttatás összege gyermekenként 30.000 Ft.

13. § A kérelmet a rendelet 1. mellékletében található formanyomtatvány igénybevételével lehetséges beadni a gyermek 6 hónapos koráig.

4. Idősek támogatása

14. § Évente egy alkalommal – decemberi hónapban – hivatalból, ajándékcsomag formában bruttó 5.000.-Ft erejéig támogatásban részesülnek a 70 év feletti Dunaszekcső község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a községben élő magyar állampolgárságú idősek.

15. § Ez a rendelet 2022. augusztus 1-jén lép hatályba.

16. § Hatályát veszti Dunaszekcső Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015. (XII.14.) önkormányzati rendelete az újszülöttek önkormányzati támogatásáról