Lánycsók Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2023. (XI. 15.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2015. (III.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 11. 16- 2023. 11. 16

Lánycsók Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2023. (XI. 15.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2015. (III.25.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.11.16.

Lánycsók Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjaiban meghatározott eredeti jogalkotói jogkörében eljárva Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében felhatalmazás alapján szervezeti és működési szabályzatát az alábbiak szerint alkotja meg:

1. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2015. (III. 25.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén az ülés összehívására és vezetésére a képviselők közül választott alpolgármester jogosult. Amennyiben mindkét alpolgármester tagja a képviselő-testületnek, akkor a polgármester akadályoztatása esetén a testület összehívására és vezetésére a polgármester által kijelölt alpolgármester jogosult, akinek a feladatkörében ezt a polgármester a 32. § (2) bekezdése szerint meghatározta. Amennyiben az ülés összehívásában a polgármester által kijelölt alpolgármester is akadályoztatott, akkor a képviselő-testület tagjaként megválasztott másik alpolgármester hívja össze és vezeti az ülést. A polgármester és a képviselők közül választott alpolgármester(ek) együttes akadályoztatása, a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a képviselő-testületi ülést a Vagyonnyilatkozatokat nyilvántartó és összeférhetetlenséget vizsgáló bizottság elnöke hívhatja össze és vezetheti. E rendelkezés szempontjából tartós akadályoztatásnak minősül az 5 nap időtartamot meghaladó távollét.”

2. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2015. (III. 25.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, akadályoztatása esetére a 11. § (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.”

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.