Egerág Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2014.(III.10.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 04. 20Egerág Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2014.(III.10.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
Egerág Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a helyi önkormányzatra, annak képviselő-testületére, és az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.
(2) Az irányított költségvetési szervek közös megjelöléseként e rendelet az önkormányzati költségvetési szerv megnevezést használja.
Az önkormányzat és költségvetési szerveinek
2014. évi költségvetése
2. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat összesített 2014. évi költségvetési kiadási és bevételi főösszegét 168.556 ezer forintban állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az alábbiak szerint állapítja meg:
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás /a b. pont szerinti kivétellel/ |
64.609 |
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel amelyből |
38.180 |
ba) elkülönített állami pénzalapból |
0 |
bb) társadalombiztosítási pénzügyi alapjaiból |
0 |
bc) helyi önkormányzattól |
0 |
bd) nemzetiségi önkormányzattól |
0 |
be) többcélú kistérségi társulástól |
0 |
bf) jogi személyiségű társulástól |
0 |
bg) térségi fejlesztési tanácstól az államháztartás központi alrendszerén belülről kapott Eu-s forrásból szárma pénzeszközből |
0 |
bh) a fejezeti kezelésű előirányzat bevételeként elszámolható összegből |
38.180 |
bi) központi költségvetés előirányzat módosítási kötelezettség nélkül túlteljesíthető előirányzatából származik |
0 |
c) közhatalmi bevétel |
13.338 |
d) intézményi működési bevétel |
22.218 |
e) felhalmozási bevétel |
0 |
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz |
2.450 |
g) előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvétel (amely nem az átvevő költségvetési maradványból származik) |
0 |
h) kölcsön |
0 |
i) államháztartáson belüli megelőlegezés |
1.694 |
i) előző évi pénzmaradvány |
26.206 |
3. § Az önkormányzat összesített 2014. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:
a) működési költségvetés |
156.034 |
---|---|
aa) személyi jellegű kiadások |
54.328 |
ab) munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
5.965 |
ac) dologi jellegű kiadások |
44.173 |
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai |
12.335 |
ae) egyéb működési célú kiadások |
5.751 |
af) irányítószervi támogatások |
22.221 |
ag) általános tartalék |
11.261 |
b) felhalmozási költségvetés |
12.522 |
ba) intézményi beruházás |
315 |
bb) felújítás |
12.207 |
bc) kormányzati beruházások |
0 |
bd) lakástámogatás |
0 |
be) lakásépítés |
0 |
bf) egyéb felhalmozási kiadások |
0 |
c) kölcsön |
0 |
4. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélkül – létszám előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg.
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám - 11 fő
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 11 fő
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám előirányzata 38 fő
5. § (1) Az önkormányzat 2014. évi költségvetésében az általános tartalék 6.845 eFt
(2) A Képviselő-testület a 2 millió Ft-ot meg nem haladó mértékű általános és céltartalékkal való rendelkezés jogát a polgármesterre ruházza, aki a tartalékkal való rendelkezésről a legközelebbi képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
6. § Az önkormányzat képviselő-testülete az Egerági Táltos Csikó Óvoda költségvetési szerv 2014. évi költségvetési főösszegét 25.004 eFt-ban állapítja meg.
7. § Az Egerági Táltos Csikó Óvoda költségvetési szerv 2014. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás /a b. pont szerinti kivétellel/ |
22.221 |
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel amelyből |
|
ba) elkülönített állami pénzalapból |
|
bb) társadalombiztosítási pénzügyi alapjaiból |
|
bc) helyi önkormányzattól |
|
bd) nemzetiségi önkormányzattól |
|
be) többcélú kistérségi társulástól |
|
bf) jogi személyiségű társulástól |
|
bg) térségi fejlesztési tanácstól az államháztartás központi alrendszerén belülről kapott Eu-s forrásból szárma pénzeszközből |
|
bh) a fejezeti kezelésű előirányzat bevételeként elszámolható összegből |
|
bi) központi költségvetés előirányzat módosítási kötelezettség nélkül túlteljesíthető előirányzatából származik |
|
c) közhatalmi bevétel |
|
d) intézményi működési bevétel |
2.737 |
e) felhalmozási bevétel |
|
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz |
|
g) előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvétel (amely nem az átvevő költségvetési maradványból származik) |
|
h) kölcsön |
|
i) előző évi pénzmaradvány |
46 |
8. § Az Egerági Táltos Csikó Óvoda költségvetési szerv 2014. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:
a) működési költségvetés |
25.004 |
---|---|
aa) személyi jellegű kiadások |
15.093 |
ab) munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
3.944 |
ac) dologi jellegű kiadások |
5.967 |
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai |
0 |
ae) egyéb működési célú kiadások |
0 |
af) általános tartalék |
0 |
b) felhalmozási költségvetés |
0 |
ba) intézményi beruházás |
0 |
bb) felújítás |
0 |
bc) kormányzati beruházások |
0 |
bd) lakástámogatás |
0 |
be) lakásépítés |
0 |
bf) egyéb felhalmozási kiadások |
0 |
c) kölcsön |
0 |
9. § (1) A képviselő-testület az Egerági Táltos Csikó Óvoda költségvetési szerv 2014. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélkül – létszám előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg.
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám - 6,5 fő
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 6,5 fő
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám előirányzata 0 fő
10. § (1) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése a likviditás biztosítása érdekében legfeljebb 1 éves időtartamra felvehető éven belüli likvid hitel összegét 15.-MFt. –ban határozza meg.
(2) A felhalmozási hiány miatt a benyújtott, de el nem bírált pályázatok projektjei külön Képviselő-testületi határozat alapján csak akkor indíthatók, ha a projektek a finanszírozásra biztosított, és a saját erő e költségvetésben nem tervezett bevételből rendelkezésre áll.
(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak maximum 15.-MFt összegű- a bankszámla-szerződésben rögzített 2013. évi kondíciókkal történő - aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú éven belüli hitel felvételére.
(4) A (3) bekezdésben foglaltakon túli hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.
11. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület államilag garantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 2 MFt-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
(4) A költségvetési szerv bevételei körében a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételét - a Képviselő-testület egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű egyidejű előirányzat-módosítás után - működési és felhalmozási feladatai ellátására használhatja fel.
(5) A költségvetési szerv a személyi juttatások előirányzatából származó megtakarítást év közben, továbbá a pénzmaradvány, illetve előirányzat-maradvány jóváhagyását követően felhasználhatja azzal, hogy a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-előirányzat vagy a munkaidő alap év közbeni csökkentéséből származó tartós megtakarítás jóváhagyás nélkül illetményemelésre is felhasználható.
A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI
12. § A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő körjegyzőség.
13. § A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
14. § (1) A helyi önkormányzat, a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
15. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szerve bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
(2) A Képviselő-testület a működési/fejlesztési előirányzat-csoport előirányzatai között 2 MFt-ot meg nem haladó mértékű előirányzat átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza, aki az előirányzat átcsoportosításról a legközelebbi képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
(3) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
16. § (1) A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
(2) A helyi önkormányzati költségvetés teljesítése jelentős veszélyeztetésének minősül különösen, ha az önkormányzat 30 napon túli lejárt tartozásállománya meghaladja a 15 Mft-ot.
(3) A helyi önkormányzati költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a jegyző előkészítésében a polgármester a képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja. A Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési szerv számára az éves beszámoló irányító szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja ennek megfelelően a költségvetési rendeletét.
17. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
18. § (1) A Képviselő-testület dönt a támogatások elbírálásával kapcsolatban.
(2) A támogatási kérelem, pályázat (a továbbiakban együtt: támogatási igény) minden évente két alkalommal április 15. és szeptember 30. napjáig nyújtható be.
(3) Képviselő-testület a támogatási igény benyújtási határidejét követő első Képviselő-testületi ülésén, de legkésőbb 60 napon belül dönt. A döntést 22 munkanapon belül a támogatást igénylőt értesíti határozatáról.
(4) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt. A támogatási szerződésben rögzíteni kell legalább az Áht.vhr. 66. § (2) bekezdésében foglalt feltételeket.
(5) A támogatás folyósítására a támogatási szerződés aláírását követő 5 munkanapon belül kerül sor.
(6) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást odaítélő Képviselő-testület felé.
19. § (1) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év február 10. napjáig köteles eleget tenni.
(2) A Képviselő-testület évente a november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.
(3) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 5 évig nem ítélhető meg.
(4) Amennyiben az önkormányzati támogatás csoportmentességi rendelet, illetve a csekély összegű támogatásokra vonatkozó bizottsági rendelet hatálya alá tartozik, a támogatás folyósítását megelőzően a támogatási szerződést az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011.(III.22.) Korm. rendelet alapján előzetesen be kell jelenteni a miniszternek.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
20. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2014. január 01. napjától kell alkalmazni.
(2) A rendelet kihirdetéséről a helyben szokásos módon a körjegyző gondoskodik.
Hegyi Győző |
Kumliné dr. Tormási Zsuzsanna |
1. melléklet a 2/2014. (III. 10.) önkormányzati rendelethez
adatok eFt-ban |
|
a) önkormányzatok működési támogatásai - állami támogatás |
64 609 |
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel amelyből |
38 180 |
ba) elkülönített állami pénzalapból |
0 |
bb) társadalombiztosítási pénzügyi alapjaiból |
0 |
bc) helyi önkormányzattól |
0 |
bd) nemzetiségi önkormányzattól |
0 |
be) többcélú kistérségi társulástól |
0 |
bf) jogi személyiségű társulástól |
0 |
bg) térségi fejlesztési tanácstól az államháztartás központi alrendszerén belülről kapott Eu-s forrásból szárma pénzeszközből |
0 |
bh) a fejezeti kezelésű előirányzat bevételeként elszámolható összegből |
38 180 |
bi) központi költségvetés előirányzat módosítási kötelezettség nélkül túlteljesíthető előirányzatából származik |
0 |
c) közhatalmi bevétel |
13 338 |
d) intézményi működési bevétel |
22 218 |
e) felhalmozási bevétel |
0 |
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz |
2 450 |
g) előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvétel (amely nem az átvevő költségvetési maradványból származik) |
0 |
h) kölcsön |
0 |
i) államháztartáson belüli megelőlegezések |
1 694 |
j) előző évi pénzmaradvány |
26 067 |
2. melléklet a 2/2014. (III. 10.) önkormányzati rendelethez
adatok eFt-ban |
|
a) működési költségvetés |
156 034 |
aa) személyi jellegű kiadások |
54 328 |
ab) munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
5 965 |
ac) dologi jellegű kiadások |
44 173 |
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai |
12 335 |
ae) egyéb működési célú kiadások |
5 751 |
af) irányítószervi támogatások |
22 221 |
af) általános tartalék |
11 261 |
b) felhalmozási költségvetés |
12 522 |
ba) intézményi beruházás |
315 |
bb) felújítás |
12 207 |
bc) kormányzati beruházások |
0 |
bd) lakástámogatás |
0 |
be) lakásépítés |
0 |
bf) egyéb felhalmozási kiadások |
0 |
c) kölcsön |
0 |
3. melléklet a 2/2014. (III. 10.) önkormányzati rendelethez
adatok eFt-ban |
|
a) működési költségvetés |
25 004 |
aa) személyi jellegű kiadások |
15 093 |
ab) munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
3 944 |
ac) dologi jellegű kiadások |
5 967 |
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai |
0 |
ae) egyéb működési célú kiadások |
0 |
af) általános tartalék |
0 |
b) felhalmozási költségvetés |
0 |
ba) intézményi beruházás |
0 |
bb) felújítás |
0 |
bc) kormányzati beruházások |
0 |
bd) lakástámogatás |
0 |
be) lakásépítés |
0 |
bf) egyéb felhalmozási kiadások |
0 |
c) kölcsön |
0 |
4. melléklet a 2/2014. (III. 10.) önkormányzati rendelethez
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás /a b. pont szerinti kivétellel/ |
22 221 |
---|---|
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel amelyből |
0 |
ba) elkülönített állami pénzalapból |
0 |
bb) társadalombiztosítási pénzügyi alapjaiból |
0 |
bc) helyi önkormányzattól |
0 |
bd) nemzetiségi önkormányzattól |
0 |
be) többcélú kistérségi társulástól |
0 |
bf) jogi személyiségű társulástól |
0 |
bg) térségi fejlesztési tanácstól az államháztartás központi alrendszerén belülről kapott Eu-s forrásból szárma pénzeszközből |
0 |
bh) a fejezeti kezelésű előirányzat bevételeként elszámolható összegből |
0 |
bi) központi költségvetés előirányzat módosítási kötelezettség nélkül túlteljesíthető előirányzatából származik |
0 |
c) közhatalmi bevétel |
0 |
d) intézményi működési bevétel |
2 737 |
e) felhalmozási bevétel |
0 |
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz |
0 |
g) előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvétel (amely nem az átvevő költségvetési maradványból származik) |
0 |
h) kölcsön |
0 |
i) előző évi pénzmaradvány |
46 |