Kémes Községi Önkormányzat képviselő-testületének 7/2014.(XII.2.) önkormányzati rendelete

Kémes Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2017. 04. 01- 2018. 12. 12 13:45

Önkormányzat képviselő-testületének 7/2014.(XII.2.) önkormányzati rendelete

Kémes Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2017.04.01.

Kémes Községi Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A Magyarország, mint jogállam, biztosítja a helyi önkormányzatok három kiemelkedően fontos jogát: az autonómiához való jogot, a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, valamint az önkormányzati jogok bírósági védelmének a jogát.
A helyi önkormányzatok széles feladat- és hatáskörükben eljárva, kifejezik a helyi közakaratot, megjelenítik a helyi érdekeket.
Mindezeket szem előtt tartva, Kémes Községi Önkormányzata önállóan, szabadon, demokratikus módon, széles körű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a közszolgáltatásokról, a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.
I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az Önkormányzat megnevezése: Kémes Községi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az Önkormányzat címe: 7843 Kémes, Kossuth L. u. 18.

(3) Az Önkormányzat működési területe: Kémes község közigazgatási területe.

(4) Az Önkormányzat hivatalos bélyegzőlenyomatának leírása: Kör alakú, felül „Kémes Önkormányzat képviselő-testülete”, alul „Kémes, Kossuth u. 18.” szövegezés, közepén az ország címerét tartalmazó lenyomatú sorszámozott bélyegző.

(5) A Képviselő-testület szervei a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (2) bekezdésével összhangban:

a) Polgármester

b) Képviselő-testület bizottságai

c) Polgármesteri hivatal

d) Jegyző.

(6) A Képviselő-testület névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.

(7) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását e rendelet 6. függeléke tartalmazza.

Az önkormányzat jogállása, feladatkörök, hatáskörök

2. § (1) Az Önkormányzat jogi személy.

(2) Az önkormányzati feladat- és hatásköröket az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése, valamint az Mötv. 13. § (1) bekezdése tartalmazza.

(3) Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a Képviselő-testületet illetik meg. A Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket az Mötv. 42. §-a tartalmazza. Az itt felsoroltakon kívüli hatásköröket a Képviselő-testület a polgármesterre vagy bizottságaira átruházhatja.

II. Fejezet

A Képviselő-testület működése

3. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt: 5 fő.

(2) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

A Képviselő-testület jogállása, kérdés, interpelláció

4. § (1) A képviselők az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés, vagy tudakozódás céljából kérdést intézhetnek az ülésre tanácskozási joggal meghívottakhoz.

(2) A Képviselő-testület ülésén a képviselő a polgármestertől, az alpolgármestertől, az önkormányzati bizottságok elnökeitől, a jegyzőtől, az aljegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet (interpellálhat).

(3) A kérdést, az interpellációt a napirendek lezárását követően lehet előterjeszteni.

(4) Az interpellációra adott válaszról a Képviselő-testület vita nélkül akkor határoz, ha a választ a kérdező nem fogadta el.

(5) Az interpellációra a címzett az ülésen akkor ad választ, ha felkészülés nélkül képes érdemi válaszadásra. Akkor köteles az ülésen választ adni, ha az interpelláció a címzetthez az ülés előtt legalább 2 munkanappal már megérkezett. Ezekről a polgármester az ülés kezdete előtt tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(6) A Képviselő-testület az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot rendel el abban az esetben, ha a címzett által adott választ a Képviselő-testület nem fogadja el. A Testület a vizsgálatot a tárgy szerint érintett bizottságra vagy a polgármesterre bízza. Az interpelláció érdemi vizsgálatába az interpelláló képviselőt is be kell vonni.

(7) A Képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz is, hogy az interpellációra írásban 15 napon belül adjanak választ. A válasz másolatát egyidejűleg minden képviselőnek szükséges megküldeni és annak elfogadása tárgyában a következő ülés dönt.

5. § A képviselő, valamint a bizottság nem képviselő tagja köteles az Alaptörvény, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározott titkokat megtartani megbízatása fennállta alatt és azt követően is.

6. § (1) A települési képviselő kötelességei:

a) tevékeny részvétel a Képviselő-testület munkájában,

b) olyan magatartás tanúsítása, mely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

c) köteles írásban vagy szóban bejelenteni, amennyiben a Képviselő-testület vagy a bizottság ülésén való részvételben vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van.

d) döntéshozatalnál személyes érintettségét köteles bejelenteni.

(2) Ha az önkormányzati képviselő vagy a nem képviselő bizottsági tag két egymást követő alkalommal önhibájából nem vesz részt a Képviselő-testület, illetve a bizottság ülésén, akkor a tiszteletdíja legfeljebb 25 %-kal maximum 12 havi időtartamra csökkenthető. A tiszteletdíj csökkentésére bármely önkormányzati képviselő javaslatot tehet.

A Képviselő-testület üléseinek száma, nyilvánossága, zárt ülések köre

7. § (1) A Képviselő-testület évente általában 6 rendes ülést tart. Az adott évben megtartandó üléseinek számát és időpontját az éves munkatervében rögzíti.

(2) A Képviselő-testület ülései nyilvánosak.

(3) Zárt ülést a polgármester, az alpolgármester, a képviselők és a jegyző/aljegyző kezdeményezhet az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott tárgykörökben. A zárt ülés döntéseiről a polgármester, a képviselők, és a jegyző/aljegyző adhat felvilágosítást.

A Képviselő-testület üléseinek tervezése, előkésztése

8. § (1) A Képviselő-testület éves munkaterv alapján működik. A tervezetet a polgármester készíti el és a Képviselő-testület hagyja jóvá.

(2) A testületi munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kér az alpolgármestertől és a bizottságok elnökeitől, a helyben működő pártoktól és civil szervezetektől, valamint az önkormányzati intézmények vezetőitől.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a testületi ülések tervezett időpontját, napirendjeit,

b) megnevezi a napirendek előadóit,

c) munkaterv elfogadásakor meghatározhatók azok a témák, amelyeket valamely bizottság nyújt be, illetőleg amelyekhez bizottsági állásfoglalást kell beterjeszteni,

d) az előterjesztések benyújtásának határidejét,

e) az esetenként meghívandók körét.

(4) A Képviselő-testület éves munkatervét e rendelet 3. függeléke tartalmazza.

(5) A Képviselő-testület ülését a jegyző és az aljegyző készíti elő.

(6) Az ülésre meg kell hívni:

a) a Képviselő-testület tagjait,

b) tanácskozási joggal:

ba) a jegyzőt,

bb) az aljegyzőt,

bc) esetenként, akinek jelenléte a napirend alapos megtárgyalásához szükséges és a munkatervben a meghívása rögzítésre került.

Előterjesztések

9. § (1) Előterjesztésnek minősül az éves munkatervbe felvett, valamint a polgármester, a képviselő, a Képviselő-testület bizottsága, a jegyző, az aljegyző és az önkormányzati intézmény vezetője által előzetesen javasolt rendelettervezet, határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) Írásban kell előterjeszteni:

a) az önkormányzati rendelet tervezeteket,

b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése napirendeket,

c) helyi népszavazás kiírása napirendjét,

d) a munkatervet,

e) az éves munkatervben nevesített napirendeket.

(3) A napirendek előterjesztésére fő szabály az írásbeliség, de a Képviselő-testület nem zárja ki a szóbeli előterjesztés lehetőségét sem.

(4) A polgármester – különleges szakértelmet igénylő ügyekben – szakértőt is felkérhet az előterjesztés és a döntési javaslat (javaslatok) összeállítására. Az előterjesztést – törvényességi szempontból – ilyenkor is a jegyző és az aljegyző észrevételezi.

Sürgősségi indítvány

10. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan előterjesztés, mely a munkatervben, illetve az ülés meghívójában nem szerepel és az ülést megelőző 3. nap 14 órája után nyújtották be a polgármesternek. A Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, soron kívül dönt az előterjesztés azonnali napirendre tűzése tárgyában. Ha a testület helyt ad a sürgősségi indítványnak, úgy azt első napirendként tárgyalja meg.

(2) Sürgősségi indítvány benyújtásának a feltételei:

a) A sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indoklásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 14 óráig írásban nyújtandó be a polgármesternél. Sürgősségi indítványt nyújthat be a polgármester, az alpolgármester, a bizottságok elnökei, a képviselők, a jegyző, az aljegyző és az önkormányzati intézmények vezetői.

b) Sürgősségi indítvány akkor kerülhet a Képviselő-testület ülésére, ha az indítvány tárgya olyan ügy, amelynek soron kívüli tárgyalása végett a polgármester maga is összehívná a Képviselő-testület ülését.

c) Az indítványnak tárgyalásra és határozathozatalra alkalmasnak kell lennie. A nem szabályszerűen benyújtott indítványt a polgármester visszautasíthatja.

d) Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget és elutasítja az indítvány azonnali tárgyalását, úgy az előterjesztést egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni és a munkatervi napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, mikorra és hányadik napirendként tűzi ki a testület.

A Képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése

11. § (1) A Képviselő-testület alakuló ülését a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) A Képviselő-testület ülését a polgármester (akadályoztatása esetén az alpolgármester) hívja össze és vezeti. A képviselők az ülés előtt legalább 5 nappal kapják meg az ülés meghívóját. A meghívót a polgármester írja alá. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét, a javasolt napirendeket és azok előadóit. Az ülés meghívója kifüggesztendő a Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal Kémesi Kirendeltségének (a továbbiakban: Hivatal) hirdetőtábláján.

(3) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén, a testületi ülést az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze.

(4) A meghívóhoz a tanácskozási joggal részt vevők számára mellékelni kell a tevékenységi körüket érintő előterjesztéseket. A képviselők, a jegyző és az aljegyző minden írásos előterjesztést megkap.

(5) A polgármester a Képviselő-testület rendkívüli ülését hívja össze

a) ha azt az Önkormányzat halaszthatatlan érdekei megkívánják,

b) ha azt legalább 3 képviselő írásban kezdeményezi, sajátkezű aláírásával alátámasztva a polgármesternél,

c) ha azt a Képviselő-testület bármely bizottsága indítványozza a polgármesternél.

(6) A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványban, majd ezt követően a meghívóban meg kell jelölni a rendkívüli ülés napirendjét, helyét, idejét és indokát. A rendkívüli ülés összehívására a 9. § (6) bekezdés szabályait nem kell alkalmazni.

(7) Rendkívüli képviselő-testületi ülés az ülés előtt 4 órával megelőzően is összehívható. Erre bármilyen értesítési mód igénybe vehető, el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, a sürgősség okát azonban mindenképpen közölni kell.

(8) Határozatképtelenség esetén a polgármester a Képviselő-testület ülését felfüggesztheti, illetőleg 8 napon belülre ismét összehívhatja.

12. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti.

(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet, majd azt az ülés teljes ideje alatt ellenőrzi.

(3) Ezt követően a polgármester javaslatot tesz az ülés napirendjére. A napirendről, illetve ezt megelőzően a sürgősségi indítványról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül határoz.

(4) A polgármester a napirendek tárgyalása előtt a lejártát követő soros testületi ülésen beszámol a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, tájékoztatást ad az előző ülést követően történt fontosabb önkormányzati eseményekről, a tett lényegesebb intézkedésekről.

13. § (1) Napirend előtt felszólalásra a polgármestertől bármelyik képviselő kérhet engedélyt.

(2) A polgármester minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát. Az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet. Az előadóhoz a vita megkezdése előtt a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, melyre szintén a vita előtt választ kell adni.

(3) A tanácskozási joggal részt vevők – a képviselők, a jegyző, az aljegyző és a napirend előadója kivételével – a napirend vitájához egy alkalommal szólhatnak hozzá.

(4) A vita során módosító indítványt tehetnek a képviselők és a jegyző és az aljegyző.

(5) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.

(6) A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(7) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő és a jegyző a módosító indítványt a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(8) A jegyző, aljegyző jelzi a Képviselő-testületnek, a Képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő.

(9) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító és kiegészítő indítványokról – elhangzásuk sorrendjében – majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokról dönt a Képviselő-testület.

(10) Az ülés nyilvánossága a választópolgároknak a részvétel lehetőségét jelenti. Az ülésen megjelent választópolgárok a napirendhez kapcsolódva egy alkalommal kérdést tehetnek fel.

A polgármester esetenként dönt a kérdések sorrendjéről.

A tanácskozás rendjének fenntartása

14. § (1) A polgármester feladata a tanácskozás rendjének biztosítása. Ennek érdekében a Képviselő-testület a polgármestert feljogosítja az alábbiakra:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a hozzászólása,

b) felhívja a hozzászólót mondandója befejezésére, ha az hosszúra nyúlik,

c) rendre utasítja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

d) ismétlődő rendzavarás esetén – figyelmeztetés után – a testületi tagok és a jegyző, aljegyző kivételével a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót.

(2) A képviselővel szemben képviselői jogállásából fakadó kötelezettségeinek teljesítését korlátozó intézkedést alkalmazni nem lehet.

A döntéshozatali eljárás

15. § (1) A Képviselő-testület tagjainak az egyes döntések meghozatalához határozatképes számban jelen kell lenniük.

(2) A Képviselő-testület határozatait általában egyszerű szótöbbséggel hozza. A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.

(3) Az Mötv. 50. § rendelkezésein túlmenően a Képviselő-testület az alábbi döntésekben rendel el minősített többséget:

a) díszpolgári cím adományozása,

b) önkormányzati ingatlanvagyon eladása kérdésében.

(4) Minősített többséghez a megválasztott települési képviselők több mint a felének a szavazata szükséges.

16. § (1) A szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A titkos szavazás lebonyolítása helyben választott eseti Szavazatszámláló Bizottság feladata, mely borítékba helyezett szavazólappal, urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról a Bizottság külön jegyzőkönyvet készít. A titkos szavazás eredményét a testületi jegyzőkönyvben alakszerű határozatba kell foglalni.

(3) A titkos szavazás elrendelése kérdésében a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül dönt.

Rendeletalkotás

17. § (1) A Képviselő-testület az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott estekben a törvény felhatalmazása alapján rendeletet alkothat.

(2) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) polgármester

b) képviselő

c) Képviselő-testület bizottsága

d) jegyző

e) aljegyző.

(3) A rendelet kezdeményezését a jegyzőhöz, aljegyzőhöz kell benyújtani, aki a Hivatal, bevonásával annak tervezetét elkészíti és a Képviselő-testület elé terjeszti.

(4) A rendelet kihirdetése:

a) a Hivatal hirdetőtábláján

b) Kémes község hirdetőtábláján

c) a www.njt.hu oldalon való közzététel útján történik.

(5) A rendeleteket külön-külön, naptári évenként újra kezdődően folyamatos sorszámozással kell ellátni.

(6) A hatályban lévő helyi rendeletekről külön nyilvántartás készül, melyet a jegyző, aljegyző vezet.

Önkormányzati határozatok

18. § (1) A határozatokat naptári évenként külön-külön folyamatos sorszámozással látja el. Megjelölése a jogalkotási törvény és végrehajtási rendeleti rendelkezései szerint történik.

(2) A határozatok nyilvántartásáról a jegyző, aljegyző gondoskodik.

A Képviselő-testület jegyzőkönyve

19. § (1) A Képviselő-testület üléséről 1 példányban jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell a meghívót, az írásos előterjesztéseket, az elfogadott rendeleteket és a jelenléti ívet.

(2) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(3) A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet az Mötv. 52. §-ában meghatározottak szerint kell elkészíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző, aljegyző gondoskodik.

(4) A jegyző, aljegyző a jegyzőkönyveket, a mellékletekkel együtt évente bekötteti. A jegyzőkönyv és mellékletei a jegyző, aljegyző irodájában az érdeklődők részéről megtekinthető. Ez alól kivétel a zárt ülések jegyzőkönyve.

Közmeghallgatás

20. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer közmeghallgatást tart, előre meghirdetett időpontban, ahol az állampolgárok és a helyben érdekelt szervek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

(2) A közmeghallgatást a Hivatal szervezi meg és teszi közzé.

Fogadóóra

21 § A Képviselő-testület tagjai az általuk választott rendszerességgel és időpontokban fogadóórát tarthatnak. A fogadóóra időpontjáról a képviselő közleményt jelentet meg az Önkormányzat és a Hivatal hirdetőtábláin.
III. Fejezet

Polgármester, alpolgármester

22. § (1)1 Kémes Községi Önkormányzatnál a polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A Képviselő-testület által a polgármesterre ruházott hatáskörök jegyzékét e szabályzat 1. melléklete tartalmazza.

(3) A polgármester:

a) A Képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a Képviselő-testület hivatalát.

b) A jegyző, aljegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a Hivatal feladatait az Önkormányzat munkájának szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában.

c) Dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek a gyakorlását átruházhatja a jegyzőre, a polgármesteri hivatal ügyintézőjére.

d) A jegyző, aljegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek a Hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására.

e) A hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét.

f) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a közfoglalkoztatottak, az egyéb munkáltatói jogokat a közalkalmazottak tekintetében.

g) Az általa meghatározott körben egyetértési jogot gyakorol a jegyző hatáskörébe tartozó (Mötv. 81. § (4) bek. b. pont) kinevezés, vezetői megbízás esetén.

h) Biztosítja az Önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát.

i) Feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése.

j) Segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját.

k) Együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.

23. § (1) Kémes Községi Önkormányzat a képviselők közül egy alpolgármestert választhat, aki e tisztségét társadalmi megbízatásban tölti be.

(2) A Képviselő-testület további egy fő külsős alpolgármestert választhat a polgármester javaslatára, meghatározott feladatkör elvégzésére, mely tisztséget társadalmi megbízatásban lát el.

(3) Az alpolgármester - tartós akadályoztatása miatti távollétében - teljes jogkörrel helyettesíti a polgármestert. Az alpolgármester önkormányzati döntést csak helyettesítő jogkörében hozhat.

(4) A Képviselő-testület az Mötv. 41. § (4) bekezdése értelmében az alpolgármester részére feladatokat nem határozhat meg, reá feladat- és hatáskört nem ruházhat át.

(5) Az alpolgármester részt vesz a Képviselő-testület és a polgármester döntéseinek előkészítésében, segíti és koordinálja a bizottságok és a képviselők munkáját. E feladatait a polgármester irányításával látja el.

(6) Amennyiben az alpolgármester a polgármester akadályoztatása miatt őt teljes jogkörrel helyettesíti, akkor a munkarendje megegyezik a polgármesteri munkarenddel.

Jegyző, aljegyző

24. § (1) A települési önkormányzat polgármestere az Mötv. 82. § (1) bekezdésében meghatározott követelmények alapján jegyzőt nevez ki. A jegyző kinevezése határozatlan időre szól.

(2) A jegyző:

a) Gondoskodik az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.

b) Vezeti a Hivatalt, megszervezi annak munkáját.

c) Döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket.

d) Tanácskozási joggal részt vesz a Képviselő-testület és a Képviselő-testület bizottságainak ülésén.

e) Jelzi a Képviselő-testületnek, a Képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő.

f) Dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, illetőleg szabályozza a kiadmányozás rendjét.

g) Dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át.

h) Dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben.

i) A polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket.

j) Évente beszámol a Képviselő-testületnek a Hivatal munkájáról és az ügyintézésről.

k) Gondoskodik a köztisztviselők rendszeres továbbképzéséről.

l) Gyakorolja a munkáltatói jogokat a Hivatal köztisztviselői tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében.

m) A hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét.

(3) A jegyző általános helyettesítését akadályoztatása esetén az aljegyző látja el.

25. § (1) Az Mötv. 82. § (1) bekezdése értelmében a polgármester a jegyző javaslatára aljegyzőt nevezhet ki. Az aljegyző kinevezése határozatlan időre szól.

(2) Az aljegyző a jegyző által meghatározott feladatokat látja el.

IV. Fejezet

A Közös Önkormányzati Hivatal

26. § (1) Kovácshida, Ipacsfa, Drávacsepely, Drávapiski, Kémes, Szaporca, Tésenfa, Cún, Drávaszabolcs, Drávapalkonya, Drávacsehi és Gordisa községek képviselő-testületei közös önkormányzati hivatalt hoznak létre Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 85. § alapján, melynek elsődleges célja az, hogy valamennyi társtelepülésen biztosítva legyen az önkormányzati működés feltételrendszere, az állampolgárok lehetőleg azonos szinten jussanak hozzá a hivatali szolgáltatásokhoz.

(2) A közös önkormányzati hivatal elnevezése és címe:

Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal
7847 Kovácshida, Fő u. 13.
(3) A közös hivatal létrehozása és a megállapodás tartalma a Társult Önkormányzatok át nem ruházható döntése.
(4) A hivatal felépítése:
Székhelytelepülésen: Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal
Állandó jellegű kirendeltségek:
Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal Kémesi Kirendeltsége
Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltség Drávaszabolcs
(5) A közös önkormányzati hivatal vezetője a jegyző, aki valamennyi érintett településen ellátja a jegyző feladatait. Kinevezéséhez, felmentéséhez az érintett települések polgármestereinek többségi döntése szükséges, egyéb munkáltatói jogokat a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti település polgármestere gyakorolja.
(6) A Hivatal ellátja a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló törvényben meghatározott feladatokat is.
(7) A hivatalt a jegyző, az aljegyző, illetve az általa felhatalmazott személy jogosult képviselni.

27. § (1) A Hivatal jogi személy.

(2) A Hivatal előirányzat feletti rendelkezési jogára tekintettel teljes jogkörű, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, az Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve, egyben önkormányzati és államigazgatási szervezet.

(3) Ezen szabályzat 4. függeléke tartalmazza a Hivatal Ügyrendjét.

Bizottságok

28. § (1) A Képviselő-testület bizottságai – feladatkörükben – előkészítik a Képviselő-testület döntéseit, ellenőrzik a döntések végrehajtását.

(2) A Képviselő-testület az Mötv-ben meghatározott alábbi bizottságokat hozza létre:

a) Ügyrendi Bizottság: 3 fő

b) eseti bizottságok

(3) A bizottságok tagjainak névsorát e rendelet 2. függeléke tartalmazza.

(4) A bizottságok feladat- és hatásköreit e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

(5) Az Ügyrendi Bizottság vagyonnyilatkozat kezelésére vonatkozó eljárási szabályait e rendelet 5. függeléke tartalmazza.

29. § (1) A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a bizottság megbízott tagja a Hivatal útján gondoskodik.

(2) Amennyiben a bizottság által tárgyalt ügy más bizottság feladatkörét is érinti, úgy a bizottság elnöke összevont tárgyalást kezdeményezhet.

(3) A bizottság ülése nyilvános, a zárt ülésre a Képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(4) A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt és az aljegyzőt.

30. § (1) A Képviselő-testület feladatai eredményesebb ellátása érdekében, továbbá interpelláció kivizsgálására ideiglenes bizottságot (bizottságokat) hozhat létre.

(2) Szervezetükre és működésükre az állandó bizottságokra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(3) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(4) Amennyiben célszerűségi ok indokolja, hogy önkormányzati tisztségviselő, vagy köztisztviselő részt vegyen a feladat ellátásában, akkor a Képviselő-testület ideiglenes bizottság helyett „munkacsoport” létrehozása mellett dönthet, ahol a bizottság megalakításának és működésének az Mötv. által megfogalmazott korlátai nem érvényesülnek.

Az Önkormányzat társulásai

31. § (1) Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés k) pontja értelmében az önkormányzatok feladatuk hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb ellátása érdekében társulásokat hozhatnak létre.

(2) A társulások felsorolását, melyekhez a település csatlakozott e rendelet 7. függeléke tartalmazza.

V. Fejezet

Az önkormányzat költségvetése, vagyona

32. § (1) Az Önkormányzat az ide vonatkozó törvényi szabályozás szerint az éves költségvetéséről és zárszámadásáról rendeletet alkot.

(2) Az Önkormányzat törzsvagyonát (forgalomképtelen törzsvagyon, korlátozottan forgalomképes törzsvagyon), valamint a forgalomképes (vállalkozói) vagyonának tételes felsorolását a helyi vagyonrendelet melléklete tartalmazza.

VI. Fejezet

Záró rendelkezések

33. § (1) E rendelet 2014. a kihirdetése napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Kémes Község Képviselő-testületének 5/2007.(VII.30.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatáról.

(3) A rendelet kihirdetéséről a helyben szokásos módon a jegyző gondoskodik.

1. melléklet

A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök
A szociális ellátásokról szóló helyi önkormányzati rendelt által átruházott hatáskörökön kívül egyéb átruházott hatásköre nincs.

2. melléklet

A Képviselő-testület bizottságainak feladatköre
Ügyrendi Bizottság

1. Kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására vonatkozó kezdeményezést, a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület elé terjeszti.

2. Nyilvántartja a polgármester, az alpolgármester(ek) és a helyi önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait.

3. Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárást.

4. Kivizsgálja a méltatlanság megállapítására vonatkozó kezdeményezéseket, a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület elé terjeszti.
Ad hoc Szavazatszámláló Bizottság
Elvégzi a Képviselő-testületi üléseken a titkos szavazás lebonyolítását, kihirdeti a titkos szavazás eredményét.

Függelékek

A Képviselő-testület tagjainak névsora
Szolykóné Pfeifer Gabriella polgármester
Csöme Péter alpolgármester
Löfflerné Tarr Ágnes alpolgármester (külsős)
Baksa Katalin képviselő
Horváth Zoltánné képviselő
Szolykó László képviselő

2. függelék
A Képviselő-testület bizottságainak tagjai
Ügyrendi Bizottság
Baksa Katalin elnök
Horváth Zoltánné tag, elnökhelyettes
Szolykó László tag

3. függelék
2015. évi M U N K A T E R V (eltérések lehetségesek!)
Állandó napirend előtti pontok:
Minden ülés első napirendi pontja: Beszámoló a lejárt idejű határozatokról és az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről.
Utolsó napirend: Egyebek, mindig részletezve kerül felsorolásra az aktuális résznapirend, kiemelten a pályázati lehetőségekről a folyamatos tájékoztatás.
Zárt ülés: szükség szerint a nyílt ülést követően.
Rendkívüli ülés: az SZMSZ-ben szabályozottak szerint.
Együttes ülés: szükség szerint.
Általában a polgármester az előterjesztő.
január
- 2014 évvégéről áthúzódó döntések meghozatala
február
- az önkormányzat 2015. évi költségvetésének beterjesztése
- a szociális rendelet felülvizsgálata, új rendelet alkotása
március
- az önkormányzat 2015. évi költségvetési rendeletének megalkotása
- a gazdasági program előkészítése/elfogadása
- közmeghallgatás kitűzése
- az Önkormányzat 2015. évi közbeszerzési tervének jóváhagyása
április
- belső ellenőrzési éves összefoglaló ellenőrzési jelentés elfogadása
- az önkormányzat 2014. évi költségvetési rendeltének módosítása – szükség szerint
- az önkormányzat 2014. évi zárszámadási rendeletének jóváhagyása
- tájékoztató a 2014. évi adóigazgatási feladatok végrehajtásáról
- közmeghallgatás
május - június
- IKSZT beszámolója az első félév munkájáról
Együttes testületi ülésen:
- Ormánsági Aprófalva Óvoda és Konyha beszámolója a nevelési évről
- Kémesi Óvodai Társulás és Bőköz Szociális Alapszolgáltató Társulás beszámolója a 2014. évi munkájáról
- védőnői szolgálat beszámolója
- beszámoló a Kovácshidai KÖH 2014. évi munkájáról
- az illetékes rendőrkapitányság beszámolója a 2014. évi munkájáról
- Bőköz Polgárőr Egyesület beszámolója a 2014. évi munkájáról
- beszámoló a 2014. évi gyámügyi feladatokról
- a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat beszámolója a 2014. évi munkáról
- Helyi Esélyegyenlőségi Program felülvizsgálata
július - augusztus
ülés csak szükség esetén
- 2015. évi beiskolázási támogatások megállapítása
szeptember
- az önkormányzat 2015. év I. félévi gazdálkodásáról szóló tájékoztató elfogadása
- csatlakozás a Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázat 2016. évi fordulójához
október
- az önkormányzat 2015. évi költségvetési rendeletének módosítása – szükség szerint
november
- az önkormányzat 2016. évi belső ellenőrzési tervének jóváhagyása
- helyi adórendelet felülvizsgálata, módosítása
- Bursa Hungarica pályázatok elbírálása
- karácsonyi ünnepségek, ajándékozások megbeszélése
december
- a képviselő-testület 2016. évi üléstervének megvitatása

4. függelék
A Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal Ügyrendje
KOVÁCSHIDAI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
Szervezeti és Működési Szabályzata
(ÜGYREND)
Hatályos: 2015. január 01. napjától

I. fejezet

A Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal
azonosító adatai, jogállása, felügyelete és képviselete
1.) A Közös Hivatal azonosító adatai.
A Hivatal megnevezése: Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal.
Rövidített megnevezése: Kovácshidai KÖH
A Közös Hivatal székhelye: 7847 Kovácshida, Fő utca 13.
Postacíme: 7847 Kovácshida, Fő utca 13.
A Közös Hivatal jelzőszámai:

1. törzskönyvi azonosító száma: 811349

2. adószáma: 15811916-1-02

3. bankszámla száma: 50800173-15322021

4. KSH statisztikai számjel: 15811916-8411-325-02

5. államháztartási szakágazati besorolása: 841105
A Közös Hivatal illetékessége és hatásköre Cún, Drávacsehi, Drávacsepely, Drávapalkonya, Drávapiski, Drávaszabolcs, Gordisa, Ipacsfa, Kémes, Kovácshida, Szaporca és Tésenfa községek közigazgatási területének egészére terjed ki.
2.) A Közös Hivatal jogállása.
A Közös Hivatal jogi személy:
az 1. pontban felsorolt önkormányzatok Képviselő-testületeinek szerve (egységes hivatala), melyet a képviselő-testületek az önkormányzatok működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való szakszerű előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására hoztak létre.
A Közös Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
A Közös Hivatal Alapító Okiratának kelte: 2013. február 28.
3.) A Közös Hivatal felügyeleti szervei.
A Közös Hivatal
a.) irányító, felügyeleti szerve: A képviselő-testületek döntése szerint: Kovácshida Község Önkormányzat Képviselő-testülete
b.) törvényességi felügyeleti szerve: Baranya Megyei Kormányhivatal (Pécs, József A. u. 10. )
4.) A Közös Hivatal képviselete.
1.) A Közös Hivatalt a jegyző, vagy az általa megbízott személy képviseli. A jegyző által megbízott személy a Közös Hivatal képviseletét az erre szóló írásbeli meghatalmazásban foglaltak alapján jogosult és köteles ellátni.
2.) Az 1.) pont szerinti képviseleti jogosultsággal rendelkező személy képviseleti jogkörében aláírási joggal rendelkezik, ez azonban nem terjed ki a külön szabályozott kötelezettségvállalási, kiadmányozási, utalványozási és ellenjegyzési jogosultságokra.

II. fejezet

A Közös Hivatal gazdálkodása és alapvető feladatai
1.) A Közös Hivatal gazdálkodása.
1.) A Közös Hivatal a helyi önkormányzatok és nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásának végrehajtó szerve, önálló gazdálkodási jogkörrel rendelkező költségvetési szerv.
2.) A Közös Hivatal gazdálkodását:
- a belső ellenőr,
- Magyar Államkincstár és az
- Állami Számvevőszék ellenőrzi,
3.) A képviselő-testületek a belső ellenőrzési feladatok ellátásával Sértőné Kaszás Mária egyéni vállalkozót (7636 Pécs, Fagyöngy u. 14., adószám: 66106801-1-22) bízzák meg. A belső ellenőrzési feladatokat a jegyző – mint belső ellenőrzési vezető- vezetésével a Közös Hivatal és az önkormányzatok vonatkozásában a 370/2011. (XII.31.) Korm.rendelet,. az Áht, és az Ávr. szerint a képviselő-testületek által elfogadott éves belső ellenőrzési terv alapján végzi.
4.) A Közös Hivatal gazdálkodásával kapcsolatos szabályokat az alábbi mindenkor hatályos szabályzatok, utasítások tartalmazzák:
a.) Számviteli rend.
b.) Számviteli politika.
c.) Házipénztár- és Pénzkezelési Szabályzat.
d.) A pénzgazdálkodással kapcsolatos kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, utalványozási érvényesítési szabályzat.
e.) Selejtezési és hasznosítási szabályzat.
f.) Leltárkészítési és leltározási szabályzat.
g.) Belső ellenőrzési szabályzat, belső ellenőrzési kézikönyv
h.) Eszközök és források értékelési szabályzata.
i.) A nemzetiségi önkormányzattal megkötött együttműködési megállapodások,
j.) Folyamatba épített Előzetes és Utólagos Vezetői Ellenőrzés (FEUVE).
5.) A feladatellátás (végrehajtás) szervezeti, személyi, pénzügyi, gazdasági feltételeit a fenntartó, felügyeleti szerv biztosítja. A képviselő-testületek biztosítják és bocsátják rendelkezésre az önkormányzatok tulajdonában lévő feladatvégzéshez szükséges vagyon- és pénzeszközt. Az állami támogatáson –mely a székhely önkormányzat költségvetési számlájára érkezik- felül az önkormányzatok lakosságszám arányosan vállalják a szükség szerinti többlet hozzájárulás megfizetését.
6.) A pénzügyi–gazdálkodási feladatokat a Közös Hivatal gazdálkodási köztisztviselői látják el.
7.) A Közös Hivatal az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság szempontjából: teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szerv.
8.) A feladatellátás forrásai:
- normatív állami hozzájárulás,
- helyi önkormányzatok költségvetése (önkormányzati támogatás),
- átvett pénzeszközök,
- saját bevételek.
9.) Költségvetés, költségvetési előirányzatok:
- A székhely Kovácshida Község Önkormányzata éves költségvetési rendelete magába foglalja a Közös Hivatal elkülönített költségvetési előirányzatait.
- a Közös Hivatal a jóváhagyott költségvetési előirányzat keretein belül gazdálkodik az államháztartási törvényben, a végrehajtására kiadott kormányrendeletben, az önkormányzati törvényben meghatározott feltételek mellett, a gazdasági-pénzügyi szabályzatokban, a fenntartók, felügyeleti szervek döntéseiben foglaltak szerint.
10.) A költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos különleges előírások:
- A költségvetés tervezésére, a jóváhagyott költségvetési előirányzatok felhasználására, a költségvetés végrehajtására, beszámolására vonatkozóan a külön szabályzatok rendelkezései irányadók.
- Létszám és személyi juttatás előirányzat:
- A hivatal a létszám és személyi juttatások előirányzatával a létszám- és illetmény előirányzat keretei között önállóan gazdálkodik.
- A létszám- és illetménygazdálkodásra a vonatkozó központi (államháztartásról szóló törvény és a végrehajtására kiadott rendeletek) jogszabályokban, az éves költségvetési rendeletben, a külön szabályzatokban foglaltak irányadók.
11.) Operatív gazdálkodás, költségvetés végrehajtásának folyamata:
- A kötelezettségvállalás, az utalványozás, az ellenjegyzés és az érvényesítés rendjét az erre vonatkozó külön szabályzatok, ill. eseti felhatalmazások tartalmazzák.
- Felelősségi szabályok: az államháztartási törvényben és az államháztartás működési rendjét szabályozó kormányrendeletben meghatározott a költségvetés végrehajtásával összefüggő alapvető felelősségi szabályok, valamint a külön szabályzatok az irányadók.
- Gazdálkodási jogosultságok, rendelkezési jogkörök:
- A gazdálkodás vitelével összefüggő jogosítványok, egyes gazdálkodási jogosultságok gyakorlására a külön szabályzatokban meghatározottak, a munkaköri leírásban foglaltak vonatkoznak, illetve esetenként névre szólóan kiadott megbízásokban, felhatalmazásokban rögzítettek szerint gyakorolhatók.
- A pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörének és munkakörének részletes meghatározását munkaköri leírás tartalmazza.
12.) A költségvetési szerv általános forgalmi adó alanyisága: ÁFA körbe nem tartozó adóalany tárgyi adómentességet élvez.
2.) Vagyon, vagyonnal való rendelkezés.
A vagyonnal felelős módon, rendeltetésszerűen kell gazdálkodni.
Ingatlanvagyon:
- Az önkormányzatok vagyonának gazdálkodási szabályairól szóló rendeleteikben a törzsvagyon körében elkülönített ingatlan vagyontárgyakat a költségvetési szerv ingyenes használatába adják.
- A vagyon kezelésére, használatára, hasznosítására, értékesítésére az önkormányzatok külön rendeletében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.
- A használatba adott ingatlan vagyonnal való rendelkezési jog gyakorlására a vagyonrendelet szabályai irányadók.
Az ingyenes használatba adott ingatlanvagyon:
Kovácshida, Fő utca 13.

Résztulajdoni adatok Tul. hányad.

Kémes, Kossuth Lajos utca 18.

Résztulajdoni adatok Tul. hányad.

Drávaszabolcs, Köztársaság tér 1.

Résztulajdoni adatok Tul. hányad.

Ingóvagyon:
- A könyvviteli nyilvántartásban, valamint az éves vagyonleltárban szereplő ingó vagyontárgyak tekintetében az ingyenes használati jogi illeti meg.
3.) A Közös Hivatal alapvető feladatai.
1.) A Közös Hivatal alapvető feladatai az önkormányzatok működésével kapcsolatban:
a.) ellátja a Képviselő-testületek és bizottsága(ik) működéséhez kapcsolódó szervezési és adminisztrációs feladatokat,
b.) tájékoztatással és ügyviteli közreműködéssel segíti az önkormányzati képviselők, a bizottságok és a Képviselő-testületek munkáját,
c.) közreműködik a testületi szervek által tárgyalandó írásos előterjesztések elkészítésében,
d.) előkészíti és végrehajtja a Képviselő-testületek és bizottságaik döntéseit, (határozatok és rendeletek) a polgármesterek és a körjegyző operatív vezetésével.
2.) Közös Hivatal alapvető feladatai a kisebbségi önkormányzat működésével kapcsolatban:
a.) A Roma Nemzetiségi Önkormányzatok által igényelt mértékben ellátja a nemzetiségi önkormányzatok testületének működéséhez kapcsolódó szervezési és adminisztrációs feladatokat,
b.) tájékoztatással és ügyviteli közreműködéssel segíti a nemzetiségi önkormányzati képviselők munkáját.
3.) A Közös Hivatal alapvető feladata az államigazgatási és önkormányzati hatósági ügyek ellátása, az államigazgatási ügyek döntésre való szakszerű előkészítésével, valamint a végrehajtásával kapcsolatos feladatok végrehajtása.
4.) A Közös Hivatal feladatainak ellátása során együttműködik az önkormányzatok más intézményeivel-szerveivel, a társhatóságokkal- és szervekkel, valamint a közszolgáltatást végző szervekkel.
5.) A Közös Hivatal működésére és az államigazgatási és önkormányzati hatósági ügyekkel kapcsolatos feladataira vonatkozó belső szabályokat az alábbi szabályzatok, utasítások tartalmazzák:
- Iratkezelési Szabályzat,
- Kiadmányozási jog szabályozása,
- Munkavédelmi-Tűzvédelmi Szabályzat,
- Tűzvédelmi Szabályzat,
- Közszolgálati Szabályzat,
- Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzat.
- Informatikai Biztonsági Szabályzat
- Belső Ellenőrzési Kézikönyv
- FEUVE Szabályzat
-

III. fejezet

A Közös Hivatal irányítása, vezetése, vezetői és munkatársai, a működésére vonatkozó alapvető szabályok, a munkáltatói jogok gyakorlása és belső szervezete
1.) A Közös Hivatal irányítása.
A Közös Hivatalt a polgármesterek megállapodása alapján az egyetértési jogot gyakorló Kovácshida község polgármestere irányítja.
A Közös Hivatalt a jegyző (távolléte esetén az általa kijelölt igazgatási előadó.) vezeti.
2.) A Közös Hivatal vezetői és munkatársai.
A Közös Hivatal személyi állománya (engedélyezet létszámkeret 18 fő):

a) jegyző 1 fő

b) aljegyző 1 fő

c) kirendeltség-vezető 1 fő

d) gazdálkodási előadó 5 fő

e) pénzügyi és adóügyi előadó 4 fő

f) igazgatási előadó 6 fő

A polgármesterek az önkormányzati és államigazgatási hatáskörébe tartozó feladataikat a Közös Hivatal közreműködésével látják el.
1.) A jegyző:
- dönt a hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyekben, döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó ügyeket,
- a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,
- egyes hatásköreit átruházhatja,
- tanácskozási joggal részt vesz a Képviselő-testületek és bizottságaik ülésein.
- gondoskodik a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata, az egyéb jogszabály által kötelezően előírt, vagy egyébként szükséges belső szabályzatok elkészítéséről, szükség esetén módosításáról,
- a jegyző közvetlenül az érdemi ügyintéző köztisztviselőnek is átadja egyes ügykörökben, ügyekben, melyek közbenső intézkedést igényelnek (idézés, felszólítás, igazolás, stb.),
- a jegyző egyes esetekben előzetes egyeztetési, tájékoztatási kötelezettséget is előírhat a kiadmányozási jog gyakorlásához,
- a jegyző akadályoztatása, vagy távolléte esetén a kiadmányozási jogot az az igazgatási előadó I. gyakorolja,
- az átadott kiadmányozási jog gyakorlása nem adható tovább.
3.) A polgármesterek és a jegyző külön-külön (önállóan) és együttesen is utasításokat, intézkedéseket és körleveleket adhatnak ki a Szervezeti és Működési Szabályzatban, illetve az önkormányzati rendeletekben szabályozott – a Közös Hivatal működésével összefüggő – feladatok végrehajtására.
4.) Az önálló ügyintézők a jegyző által meghatározott önálló feladatkört és feladatokat látnak el. Az ügyintézők feladata az államigazgatási hatósági ügyek, valamint az önkormányzati ügyek döntésre való szakszerű előkészítése, a jogerős érdemi döntések – határozatok – végrehajtása, valamint a munkaköri leírásukban meghatározott esetekben az önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatok szakszerű ellátása.
6.) A 4. pontban meghatározott munkatársak konkrét, részletes (személyre szóló) feladatait munkaköri leírásuk tartalmazza. A munkaköri leírást a kinevezési okirattal egyidejűleg kell kiadni. A munkaköri leírások előkészítésében, kidolgozásában a szervezeti egység vezetője is közreműködik.
7.) A vezetői megbízás – a jegyzőt kivéve- a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 236. § 5) a) bekezdés alapján a Hivatalban nem adható.
8.) A továbbképzést, képzést az éves helyi képzési terv tartalmazza, készítésének eljárási rendjét és nyilvántartását külön a Baranya Megyei Kormányhivatal egyeztetésével kell szabályozni.
9.) A munkaköri – feladatok, ügyiratok – átadás-átvételi eljárási rendjére vonatkozó szabályozást a Közszolgálati Szabályzat tartalmazza részletesen.
3.) A munkarend és az ügyfélfogadás rendje.
1.) A Közös Hivatal dolgozóinak napi munkaideje az alábbiak:
Hétfő – Csütörtök 8.00- 16.30 óra
Péntek 8.00- 14.00 óra
Összesen heti 40 óra. A jegyző a fenti munkarendtől eltérően a heti munkaidőt a feladatellátáshoz igazodva maga jogosult kialakítani.
2.) A Közös Hivatal ügyfélfogadási rendje:

Nap

Idő

Hétfő

08.00-16.30

Kedd

nincs

Szerda

08.00-16.30

Csütörtök

nincs

Péntek

08.00-14.00

3.) A pénztár nyitva tartási rendje:
Ügyfélfogadási időben.
4.) A jegyző ügyfélfogadása:
Ügyfélfogadási időben.
4.) A működés általános szabályai.
1.) A Közös Hivatal folyamatos működésére vonatkozó és a működést biztosító szabályokat a hatályos jogszabályok, a hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata, egyes kérdésekre vonatkozó önkormányzati rendeletek és határozatok, valamint az irányítás sajátos jogi eszközei (például belső utasítások, szabályzatok) tartalmazzák.
2.) A Közös Hivatal köztisztviselőinek általános feladatait a jelen Szervezeti és Működési Szabályzat, konkrét feladatait pedig munkaköri leírásaik tartalmazzák. A munkaköri leírás tartalmazza az ellátandó tevékenységi kört, az adott munkakörre vonatkozó speciális előírásokat.
3.) A jegyző a hivatal dolgozói részére havonta apparátusi értekezletet tart, ahol az aktuális feladatokon túl, tájékoztatást ad a képviselő-testületek döntéseiről is.
4.) A jegyző a képviselő-testületek munkaterve szerint írásban beszámol a Közös Hivatal munkájáról.
5.) A jegyző gondoskodik a Közös Hivatalban folyó munka törvényességének folyamatos vizsgálatáról.
6.) A hivatalos bélyegző leírása, használata
A hivatalos bélyegző leírása:
- Közös Hivatal hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, körívén, pedig a következő felirat olvasható: „Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal- Baranya Megye”
- Jegyzői bélyegző leírása: a kör alakú pecséten középen Magyarország címere van, körívén, pedig a következő felirat olvasható: „Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal - Baranya Megye - Jegyző”
A Közös Hivatal hivatalos bélyegző lenyomatát a kiadmányozási jog gyakorlására jogosult aláírásával ellátott iratokon, kiadmányokon lehet használni.
A bélyegzőkről számozottan a jegyző nyilvántartást vezet és névre szólóan kiadja a kiadmányozási joggal rendelkező vezetőnek, illetve köztisztviselőnek. A bélyegző használatáért, biztonságos őrzéséért a bélyegző használója felelős.
7.) A jegyző köteles folyamatosan ellenőrizni az ügyintézés és az ügyvitel szakszerűségét, a hatályos jogszabályok és belső utasítások, illetve szabályzatok, valamint az önkormányzati rendeletekben és Képviselő-testületi határozatokban foglaltak betartását.
5.) A munkáltatói jogok gyakorlása.
A jegyzőre vonatkozóan Cún, Drávacsehi, Drávacsepely, Drávapalkonya, Drávapiski, Drávaszabolcs, Gordisa, Ipacsfa, Kémes, Kovácshida, Szaporca és Tésenfa községek polgármesterei lakosságarányos többségi döntéssel gyakorolják a munkáltatói jogokat: (kinevezés, felmentés, illetmény megállapítása, összeférhetetlenség megállapítás és a fegyelmi felelősségre vonás).
A székhely Kovácshida község polgármestere gyakorolja a jegyző felett az egyéb munkáltatói jogokat.
A jegyző gyakorolja a Közös Hivatal valamennyi köztisztviselője, ügykezelője és munkavállalója felett a munkáltatói jogokat.
A munkáltatói jogok gyakorlására vonatkozó részletes szabályokat a vonatkozó hatályos jogszabályok tartalmazzák.
6.) A Közös Hivatal belső szervezete.
1.) A Közös Hivatal törzshivatali egységes szervezet, további szervezeti egységekre nem tagozódik.
2.) Feladatait a Képviselő-testületek által meghatározott létszámmal látja el. (18 fő)

IV. fejezet

A Közös Hivatal köztisztviselőinek, munkavállalóinak feladatai
A köztisztviselők részletes munkaköri feladatait személyre szólón a munkaköri leírások tartalmazzák.
1.) Jegyző:
- vezeti a Közös Hivatalt
- ellátja a jogszabályokban, SZMSZ-ben, az ügyrendben meghatározott – e tisztségéből eredő – feladatokat,
- ellátja a képviselő-testületek működésével kapcsolatos adminisztrációs teendőket,
- közreműködik a testületi döntések előkészítésében, végrehajtásában,
- felügyeli a közérdekű bejelentések, javaslatok, panaszok intézését,
- gondoskodik a választások előkészítéséről, lebonyolításáról, megteremti azok technikai feltételeit,
- biztosítja a hivatali munka törvényességét és az eljárási törvények hatályosulását,
- ellátja a belső ellenőrzési vezetői feladatokat
- egyéb, itt fel nem sorolt feladatok ellátása szükség szerint,
2.) Aljegyző:
- helyettesíti a jegyzőt, ellátja a jogszabályokban, SZMSZ-ben, az ügyrendben meghatározott – e tisztségéből eredő – feladatokat,
- ellátja a képviselő-testületek működésével kapcsolatos adminisztrációs teendőket,
- közreműködik a testületi döntések előkészítésében, végrehajtásában,
- felügyeli a közérdekű bejelentések, javaslatok, panaszok intézését,
- gondoskodik a választások előkészítéséről, lebonyolításáról, megteremti azok technikai feltételeit,
- biztosítja a hivatali munka törvényességét és az eljárási törvények hatályosulását,
- ellátja a belső ellenőrzési vezetői feladatokat
- egyéb, itt fel nem sorolt feladatok ellátása szükség szerint,
3.) Igazgatási előadók:
- anyakönyvi, állampolgársági ügyek, családi ünnepek lebonyolítása,
- lakcímbejelentés,
- választások előkészítése,
- statisztikai adatszolgáltatások,
- talált tárgyak kezelése,
- vadkárbecslés,
- Katasztrófavédelmi feladatok
- közbiztonsági referensi feladatok
- képzési referensi feladatok
- iktatás, ügyiratkezelés
- a szociális törvény hatálya alá tartozó ügyek döntésre előkészítése, nyilvántartások vezetése,
- az átmeneti járadékban és rendszeres szociális járadékban részesülők rehabilitációs foglalkoztathatósági lehetőségének időszakonkénti felülvizsgálata,
- hagyatéki ügyek,
- HEP
- egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.
- méhészekkel kapcsolatos ügyek,
3.) Gazdálkodási előadók:
A Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal és az Önkormányzatok vonatkozásában az államháztartási, számviteli és költségvetési törvény végrehajtásából eredő feladatok:
- Az éves költségvetési és fejlesztési tevékenységgel összefüggő valamennyi tervezési, operatív gazdálkodási, nyilvántartási feladatok ellátása,
- előzetes költségvetési koncepció összeállítása,
- költségvetés kidolgozása,
- költségvetés féléves, III. negyedéves, valamint éves beszámolóinak elkészítése,
- költségvetés módosítására vonatkozó javaslat kidolgozása,
- engedélyezett módosítások végrehajtása a költségvetésen,
- költségvetési bevételek, kiadások könyvelése – naplók, főkönyvek vezetése az önkormányzatnál és a vízműnél – számviteli ellenőrzése,
- az önkormányzat a körjegyzőség és a vízmű banki számláit terhelő kifizetések számszaki felülvizsgálata,
- pályázatok pénzügyi elszámolása,
- Saldo program kezelése,
- banki utalások,
- statisztikai kimutatások készítése,
- pénztárellenőrzés, Áfa nyilvántartás vezetése,
- ÁFA bevallás elkészítése közös hivatalra vonatkozóan
- ingatlanvagyon kataszter kezelése,
- egyéb itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.
4.)Pénzügyi előadó:
- Házipénztár kezelés, OTP és Szigetvári Takarék ügyfélterminál kezelése,
- Bejövő számlák iktatása,
- START pénzügyi elszámolása
- Számfejtési feladatok ellátása
- egyéb itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.
5.) Adóügyi előadó:
- a központi, helyi adókkal kapcsolatos valamennyi feladat,
- az adók kivetésével, beszedésével, valamint az adóigazgatási eljárással és adózás rendjével kapcsolatos jogszabályi feladatok,
- adók módjára behajtható köztartozások nyilvántartása, behajtása,
- adó- és értékbizonyítvány kiállítás,
- egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint
A Közös Hivatal vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörei:
- jegyző,
- minden beosztott köztisztviselő.

V. fejezet

Záró rendelkezések
A Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata 2015. január 01. napján lép hatályba.
Kovácshida, 2014. november 26.
Ilosfai Péterné dr. Hatvani Edit
jegyző

5. függelék
A Képviselő-testület Ügyrendi Bizottsága a vagyonnyilatkozatok kezelésre vonatkozó tevékenységét az alábbi eljárási szabályok betartásával végzi:
1./ A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 39. §-a alapján a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezetteket a bizottság minden év december hónapjában írásban értesíti e kötelezettségükről.
2./ A bizottság elnöke az érintettektől a nyilatkozatokat átveszi, az átvételről elismervényt állít ki. Az elismervény két példányban készül és tételesen tartalmazza a nyilatkozatok fajtáját (polgármesteri, alpolgármesteri, képviselői, hozzátartozói), darabszámát. Az átvételi elismervény egy példányát a nyilatkozattévő kapja, egy példánya a bizottságnál marad.
3./ A hozzátartozói nyilatkozatot a bizottság elnöke lezárt és lepecsételt borítékban helyezi el.
4./ A bizottság a nyilatkozatokat elkülönítetten, de együttesen kezeli. Minden nyilatkozat önálló nyilvántartási számot kap.
5./ A nyilatkozatok a Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal Kémesi Kirendeltsége (a továbbiakban: Hivatal) jegyzői irodájában kerülnek elhelyezésre.
6./ A nyilatkozatokba való betekintésről nyilvántartást kell vezetni. A nyilvános nyilatkozatoknál ezt a Hivatal köztisztviselője, a nem nyilvános nyilatkozatoknál a bizottság elnöke végzi. A nyilvántartás tartalmazza a betekintés időpontját, a betekintő nevét, lakcímét, a betekintés célját és a megtekintett nyilatkozat nyilvántartási számát.
7./ Ellenőrző eljárás kezdeményezése esetén a bizottság elnöke írásban felhívja az érintettet, hogy haladéktalanul jelentse be a bizottságnak, a vagyonnyilatkozatban feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatokat, egyben az eljárás kezdeményezését követő 8 napon belüli időpontra összehívja a bizottság ülését.
8./ Az azonosító adatokat a bizottság elnöke zárt és lepecsételt borítékban a bizottság üléséig a nyilatkozatok mellett helyezi el. Az azonosító adatok átvételekor e melléklet 2./ pontjában foglaltakat kell alkalmazni.
9./ Az ellenőrzési eljárást lefolytató bizottsági ülésen az azonosító adatok ismertetésére tekintettel kizárólag a bizottság tagjai és – meghívása esetén – az ellenőrzött vagyonnyilatkozat tevője tartózkodhat.
10./ A bizottság elnöke az eljárás lezárását követő 8 napon belül az azonosító adatokat törli, és azok megsemmisítéséről jegyzőkönyvet készít.

6. függelék
Kémes Községi Önkormányzat
alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
022010 A polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
031030 Közterület rendjének fenntartása
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047120 Piac üzemeltetése
047310 Turizmus igazgatása és támogatása
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051030 Nem veszélyes (település) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
063020 Víztermelés,- kezelés, - ellátás
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082063 Múzeumi kiállítási tevékenység
082091 Közművelődés-közöségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
104037 Az intézményen kívüli gyermekétkeztetés

7. függelék
Társulások, melyeknek tagja Kémes Községi Önkormányzat

1. Bőköz Szociális Alapszolgáltató Társulás

2. Kémesi Óvodai Társulás

3. Villányi Mikrotérségi Szociális és Gyermekjóléti Társulás

4. Mecsek-Dráva Önkormányzati Társulás

1

A bekezdést módosította az 1/2017.(II.1.) ÖR. 1. §-a.