Kémes Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 7.) önkormányzati rendelete
Kémes Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.02.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 02. 08- 2025. 02. 08Kémes Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 7.) önkormányzati rendelete
Kémes Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.02.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Kémes Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi a helyi választópolgárok közösségének önkormányzáshoz való jogát tiszteletben tartja és e jogot a demokratikus választások során kapott lakossági felhatalmazással, a település egészéért vállalt felelősséggel gyakorolja. A helyi közügyek intézését és a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.
[2] Kémes Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Kémes Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.2.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.
2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 1/2025. (II. 7.) önkormányzati rendelethez
1. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a nemzetiségi önkormányzat nem kér a helyi önkormányzattól állandó használatra irodát, ilyen irányú igény esetén kezdeményezni fogják jelen szerződés módosítását.
2. A helyi önkormányzat a Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatal Kémesi Kirendeltsége (a továbbiakban: Hivatal) útján a nemzetiségi önkormányzat részére – annak székhelyén – biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működésével kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról, melynek keretében ellátja:
a) a nemzetiségi önkormányzat testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);
b) a testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;
c) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.
3. A 2. pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével – a helyi önkormányzat viseli.
4. A jegyző vagy megbízottja a helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.
5. A Hivatal a nemzetiségi önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos nyilvántartás vezetéséhez, a vagyonnyilatkozatok őrzéséhez segítséget nyújt.
6. A nemzetiségi önkormányzat a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pont a) alpontja alapján átlátható szervezetnek minősül.”