Újpetre Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (IX. 21.) önkormányzati rendelete

a szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019.(XI.30.) önkormányzati rendelet módosításáról önkormányzati rendelete a szervezeti és működési szabályzatról

Hatályos: 2021. 09. 22- 2021. 09. 22

Újpetre Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (IX. 21.) önkormányzati rendelete

a szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019.(XI.30.) önkormányzati rendelet módosításáról önkormányzati rendelete a szervezeti és működési szabályzatról

Újpetre Község Önkormányzata Képviselő- testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2019.(XII.14.) IRM rendelet 53. § (2) és 54. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § A szervezeti és működési szabályzatról szóló 12/2019.(XI.30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület az alábbi határköreit átruházza a polgármesterre:

  • a) lakhatáshoz kapcsolódó kiadások támogatásának biztosítása,
  • b) gyógyszertámogatás megállapítása,
  • c) települési támogatás megállapítása különös méltánylást érdemlő esetben, rendkívüli körülmények figyelembevételével,
  • d) települési támogatás biztosítása katasztrófahelyzet esetén,
  • e) temetési segély megállapítása
  • f) szociális étkeztetés biztosítása
  • g) településképi véleményezéssel, bejelentéssel kapcsolatos hatáskörök.”

2. § Az Ör. 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. § (1) A képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza. A nyílt szavazás során a polgármester szavazásra teszi fel a határozati javaslatot, melyről a képviselő-testület tagjai kézfelemeléssel szavaznak.

(2) Minősített többségű szavazást igénylő ügyek a Mötv.-ben nevesített eseteken túl:

  • a) hitelfelvétel
  • b) kötvénykibocsátás
  • c) kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás.

(3) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el az alábbi ügyekben:

  • a) települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyekben való döntés,
  • b) önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés
  • c) területszervezési kezdeményezés.

(4) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a tagok nevét, s a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasásakor “igen”-nel vagy “nem”-mel szavaznak, vagy tartózkodnak a szavazástól.

(5) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat a Mötv. 46. § (2) bekezdésben foglalt ügyekben.

(6) Titkos szavazás esetén a képviselő-testület tagjai sorából bizottságot választ, mely lebonyolítja a titkos szavazást.

(7) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(8) A bizottság összeszámolja a szavazatokat és megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, arányát.

(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

  • a) a szavazás helyét és napját, a szavazás kezdetét és végét,
  • b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
  • c) a szavazás során felmerült körülményeket,
  • d) a szavazás eredményét,
  • e) a jegyzőkönyv-vezető nevét,
  • f) a bizottság tagjainak és a jegyzőkönyv-vezetőnek az aláírását.

(10) A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.”

3. § Az Ör. 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 7 fő.

(2) A képviselőt a Mötv-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik illetve terhelik.

(3) A képviselő amennyiben nem jelenti be a napirend tárgyalásakor a személyes érintettségét a szavazásnál, kéthavi tiszteletdíjának megvonásában részesül.

(4) A képviselő megválasztásától, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított harminc napon belül a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 2. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot köteles tenni. Az önkormányzati képviselő saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének (együtt: hozzátartozó) a melléklet szerinti vagyonnyilatkozatát.”

4. § Az Ör. 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„14. § (1) Rendeletalkotást kezdeményezhet:

  • a) települési képviselő,
  • b) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző,
  • c) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek vezetői.

(2) A rendeletalkotáshoz kötelező az írásos előterjesztés.

(3) A polgármester egyes rendelet-tervezeteket - az érdemi vita előtt - közmeghallgatásra bocsáthat.

(4) Az önkormányzati rendeleteket külön-külön - a naptári év elejétől kezdődően - folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni, valamint a kihirdetés dátumával a következők szerint: Újpetre Község Önkormányzata Képviselő-testületének..../20...(.....hó....nap) önkormányzati rendelete “a rendelet címe”.”

5. § Az Ör. 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„16. § (1) A képviselő-testület legalább évente egy esetben előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a lakosságot a község hirdetőtábláján kell tájékoztatni a rendezvény előtt legalább 15 nappal.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok vonatkoznak. A jegyzőkönyv összeállításáról a jegyző gondoskodik.”

6. § Az Ör. 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„22. § (1) Az önkormányzat közös hivatalt tart fenn Vokány, Kistótfalu, Palkonya, Kiskassa, Peterd, Pécsdevecser és Ivánbattyán Önkormányzatokkal közösen.

(2) A hivatal székhelye: 7766. Újpetre, Kossuth L.u.113.

(3) A hivatal telephelye: Vokányi Kirendeltség 7768. Vokány, Kossuth L.u.104.”

7. § Az Ör. 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„26. § (1) A képviselő-testület - döntéseik előkészítésére, meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület összeférhetetlenséggel, a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével kapcsolatos ügyekre létrehozza az Összeférhetetlenségi, a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó Bizottságot.

(3) A Bizottság elnökét és 2 tagját a képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel válassza meg.

(4) A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. A bizottságot össze kell hívni a polgármester indítványára.

(5) A bizottság határozatképességére, határozathozatalára a képviselő-testület működésének leírt szabályok az irányadóak.

(6) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyet az elnök és egy tag ír alá.

(7) A vagyonnyilatkozatok nyilvántartására, ellenőrzésére vonatkozó eljárásrendet az 1.sz melléklet tartalmazza.”

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.