Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2014(XII.22.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 20/2013. (XII.31.) számú rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 12. 22- 2014. 12. 22

Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2014(XII.22.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 20/2013. (XII.31.) számú rendelet módosításáról1

2014.12.22.

Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva szervezeti és működési szabályairól szóló 10/1995.(VI.09.) rendeletének módosítására (a továbbiakban: SZMSZ - Alaprendelet) a következőket rendeli el:

1. § Az Alaprendelet X. Fejezet címe az alábbiak szerint módosul:

1. Fejezet

A települési és a nemzetiségi önkormányzatok együttműködése

2. § Az Alaprendelet 55. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

55. § (1) Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testülete a nemzetiségi ügyek ellátása körében biztosítja a nemzetiségi jogok érvényesülését, ennek keretében együttműködik a Drávafok Horvát Önkormányzattal, illetve a Drávafok Roma Önkormányzattal.

(2) A képviselő-testület a települési nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete kezdeményezésére - a nemzetiségek jogairól szóló törvény értelmében - a nemzetiségek ügyeivel foglalkozó bizottságot hoz létre, vagy a feladattal megbízza valamely bizottságát.

3. § Az Alaprendelet 56. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

56. §

Együttműködés a Drávafok Horvát Önkormányzattal

(1) A képviselő-testület a Drávafok Horvát Önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:
a.) Az Önkormányzat havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat az üléseinek illetve közmeghallgatásainak, fórumainak lebonyolításához szükséges helyiséget a 7967 Drávafok, Fő utca 1. szám alatti épület (Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal Drávafoki Kirendeltsége) 2/A. számú helyiségében. A teremhasználati igényt minden hónapban legkésőbb 15 nappal korábban egyeztetni kell az elnöknek a jegyzővel; vagy az általa kijelölt személlyel. Az Önkormányzat vállalja a használattal összefüggésben felmerült valamennyi rezsi-és fenntartási költség viselését. Az Önkormányzat továbbá lehetővé teszi a Nemzetiségi Önkormányzat részére a Drávafoki Művelődési Házban a rendezvényeinek kedvezményes megszervezését. A teremhasználat időpontját és feltételeit a rendezvény megtartása előtt az elnök egyezteti polgármesterrel.
b.) A képviselő-testület a közös hivatalon keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket; így különösen: testületi ülések előkészítése, meghívók, előterjesztések, jegyzőkönyvek, hivatalos levelezés előkészítése és postázása;
c.) A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző/aljegyző/kirendeltség-vezető és a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal témafelelősei részt vesznek.
d.) A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi Osztályán keresztül biztosítja.
e.) A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) valamint a Njt. 80. § (1) bekezdésének a)-g.) pontjában felsorolt valamennyi feladat ellátását a jegyző a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal munkatársain keresztül biztosítja.
(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan együttműködési megállapodást köt a helyi önkormányzattal. (A megállapodások e rendelet 5. számú függelékét képezik.)

4. § Az Alaprendelet 57. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

57. §

Együttműködés a Drávafok Roma Önkormányzattal

(1) A képviselő-testület a Drávafok Roma Önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:
a.) Az Önkormányzat havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat az üléseinek illetve közmeghallgatásainak, fórumainak lebonyolításához szükséges helyiséget a 7967 Drávafok, Fő utca 1. szám alatti épület (Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal Drávafoki Kirendeltsége) 2/A. számú helyiségében. A teremhasználati igényt minden hónapban legkésőbb 15 nappal korábban egyeztetni kell az elnöknek a jegyzővel; vagy az általa kijelölt személlyel. Az Önkormányzat vállalja a használattal összefüggésben felmerült valamennyi rezsi-és fenntartási költség viselését. Az Önkormányzat továbbá lehetővé teszi a Nemzetiségi Önkormányzat részére a Drávafoki Művelődési Házban a rendezvényeinek kedvezményes megszervezését. A teremhasználat időpontját és feltételeit a rendezvény megtartása előtt az elnök egyezteti polgármesterrel.
b.) A képviselő-testület a közös hivatalon keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket; így különösen: testületi ülések előkészítése, meghívók, előterjesztések, jegyzőkönyvek, hivatalos levelezés előkészítése és postázása;
c.) A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző/aljegyző/kirendeltség-vezető és a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal témafelelősei részt vesznek.
d.) A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi Osztályán keresztül biztosítja.
e.) A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) valamint a Njt. 80. § (1) bekezdésének a)-g.) pontjában felsorolt valamennyi feladat ellátását a jegyző a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal munkatársain keresztül biztosítja.
(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan együttműködési megállapodást köt a helyi önkormányzattal. (A megállapodások e rendelet 5. számú függelékét képezik.)

5. § Az Alaprendelet 58. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Az SZMSZ-ben nem szabályozott kérdésekben a Mötv. és a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni, figyelemmel a nemzetiségi önkormányzatok Szervezeti és Működési Szabályzatára is.

6. §

1. Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
2. A kihirdetéssel egyidejűleg hatályát veszti az 5. számú függelék, amely helyett az e rendelethez csatolt új függelék lép hatályba.
1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2014. december 23. napjával.