Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017(II.28.) önkormányzati rendelete

Drávafok Község Önkormányzatának 2017.évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 02. 28- 2018. 05. 30

Drávafok Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében , az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban  meghatározott feladatkörében eljárva Drávafok Község Önkormányzatának 2017évi költségvetéséről és annak végrehajtására vonatkozó szabályokról az alábbiakat rendeli el:   

   

  1.§.

A rendelet hatálya

A rendelet hatálya Képviselő-testületre és annak szerveire terjed ki.


2. §.

 A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, a hiány mértéke és annak finanszírozása


 (1)  A Képviselő-testület Drávafok Község Önkormányzata 2017. évi költségvetésének

              - költségvetési bevételét                                        152.715.633  Ft-ban

              - működési finanszírozási bevételét                          8.891.844 Ft-ban

              Ebből:

  • hiány belső finanszírozása pénzmaradvány igénybevétel4.816.844Ft-ban
  • külső finanszírozás likvid hitel3.000.000Ft-ban
  • felhalmozási finanszírozási bevételét975.000       Ft-ban

Ebből:

  • hiány belső finanszírozása pénzmaradvány igénybevétel975.000Ft-ban
  • külső finanszírozás likvid hitel.Ft-ban


       állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület Drávafok Község Önkormányzat 2017. évi költségvetésének

                   költségvetési kiadását                                                161.507.477 Ft-ban

                   működési finanszírozási kiadását                            150.260.633 Ft-ban

                   felhalmozási finanszírozási kiadásait                          2.455.000 Ft-ban

állapítja meg.


(3) A Képviselő-testület Drávafok Község Önkormányzata 2017. évi költségvetésének

              költségvetési hiányát                                                 2.474.021 Ft-ban

              ebből: működési hiányát                                          2.474.021 Ft-ban

              felhalmozási hiányát                                                              0  Ft-ban

állapítja meg.


(4) A (3) bekezdés szerinti hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület a 5.891.844 Ft összegű előző év költségvetési maradványának igénybevételét, továbbá a 2.474.021 Ft összegű működési hiány finanszírozása érdekében likvid hitel felvételét rendeli el.


(5) Az (1)- (4) bekezdésben foglaltaknak megfelelően az önkormányzat összevont költségvetésének 2017. évi

               -  b e v é t e l i   f ő ö s s z e g é t                         161.507.477 Ft-ban

               -  k i a d á s i   f ő ö s s z e g é t                          161.507.477 Ft-ban

                  az 1. 1.melléklet szerinti mérlegegyezőséggel állapítja meg.


3.§

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak részletezése

A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1)   Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(2) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 1.2. melléklet szerint állapítja meg.

(3)   A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

(4)   Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(5)   Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.    

(6)   Az Önkormányzat 2016. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.     

(7)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(8)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(9)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(10) A  bevételeket és kiadásokat önkormányzati szinten, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési, feladatonként a 9.melléklet szerint határozza meg.

(11)  A Képviselő-testület a több éves kihatással járó döntések számszerűsített hatásait éves bontásban, összesített célok szerint a 10. melléklet szerint hagyja jóvá.

(12) A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 11. melléklet szerint hagyja jóvá.

(13) A képviselő-testület az önkormányzat előirányzat-felhasználási tervét a 12. melléklet szerint hagyja jóvá.

(14) A képviselő-testület a 2017.évben céljelleggel juttatott támogatásokat a 13. melléklet szerint hagyja jóvá.

(15) A képviselő-testület a 2017.évet követő három év költségvetési bevételeit és kiadásait a 14. melléklet szerint hagyja jóvá.


4.§.

Általános és céltartalékok

(1) A Képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát 0. E Ft összegben, illetve felhalmozási céltartalékot nem állapít meg.

(2) A Képviselő-testület 0 E Ft általános tartalék felhasználásáról történő döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át.

(3) A (2) bekezdésben foglaltak alapján hozott döntésekről a Rendelet módosításával egyidejűleg a képviselő-testületnek be kell számolni.

5.§.

Költségvetési létszámkeret

A Képviselő-testület az önkormányzat 2017.évi összesített létszámkeretét 71 főben állapítja meg az alábbiak szerint:

Önkormányzat: 11 fő

Közfoglalkoztatottak: éves átlag 60 fő


6. §

A költségvetés végrehajtásának szabályai

 (1)  Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

 (2)  Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

 (3)  A költségvetés egyensúlyban tartása érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

 (4)  Az egyes feladatoknál a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 1 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.

(5)   Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

 (6) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

7. §

Az előirányzatok módosítása

 (1)  Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

 (2) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2017. december 31-ig gyakorolható.

(4) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát – a (2) bekezdésben foglaltakat kivéve - minden esetben fenntartja magának.

(5)   A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(6) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 6. § szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

 (7)  Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

8. §

A gazdálkodás szabályai

(1) Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások, felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény, valamint az önkormányzat beruházási szabályzatának előírásai szerint történhet.

(2) A költségvetés folyamatos ellenőrzését, felügyeletét a képviselő-testület a féléves, és éves beszámoló keretében a rendelkezésre álló központi adatok alapján végzi.


9. §

 A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)   Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző felelős.

(2)   Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról független belső ellenőr útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

10. §

 Záró és vegyes rendelkezések

(1) Jelen Rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban a 2017. költségvetési évre, 2017. január 01. napjától alkalmazni kell.

 (2) A Rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.



Pálfy Tibor                                                                                      Dr. Szalóky Ildikó              

 polgármester                                                                                         jegyző


Kihirdetve:

Drávafok, 2017.február 28.


                                                                                        Dr. Szalóky Ildikó                

                                                                                      jegyző

Mellékletek