Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2017(IV.3.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezéséről és díjáról

Hatályos: 2017. 04. 15

Drávafok Község Önkormányzat Képviselő-testülete az 1.§- 3.§-ok tekintetében az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I.tv. 96.§ a.) pontjában, az 4.§ - 5.§ tekintetében az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I.tv. 96.§ b.) pontjában, a 6.§ tekintetében az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I.tv. 19.§ (2.) bekezdésében és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011.évi CXCIX.tv. 154.§(2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, továbbá a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető és közreműködő részére fizetendő díj mértékéről a következőket rendeli el:


Általános rendelkezések

1.§

E rendelet hatálya a Drávafok község illetékességi területén házasságot kötő természetes személyekre, valamint a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal alkalmazásában álló anyakönyvvezetőkre, valamint közreműködőkre terjed ki.

2.§


E rendelet alkalmazásában hivatali helyiségen a Drávafok, Kossuth Lajos utca 26. szám alatti Művelődési Ház termét kell érteni


A hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés engedélyezése


3.§


(1) Házasságkötés – a Munka Törvénykönyvében és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I.tv. 3.§ i.) pontjában meghatározott munkaszüneti nap kivételével- hivatali munkaidőn kívül pénteki napon 13.30 óra és 19.00 óra között, szombaton 10.00 és 19.00 óra között lehet.

(2) Hivatali helyiségen kívül házasság

  • hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül,
  • hivatali munkaidőn kívül az (1) bekezdésben foglaltak szerint köthető.

(3) A hivatali helyiségen kívül, vagy hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés engedélyezését írásban kell kérelmezni, melyet a szándék bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani.

(4) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés akkor engedélyezhető, ha a házasságkötés méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított.

(5) A Hivatali helységen kívüli házasságkötéshez az anyakönyvvezető nem zárt térben történő közreműködése akkor engedélyezhető, ha a Hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő anyakönyvvezetői közreműködést ellehetetlenítő körülmények bekövetkezte esetére az esemény lebonyolítására alkalmas helyiség – esőhelyszín – a kérelemben megjelölésre kerül, és az rendelkezésre áll.

(6) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a házasulandók által választott helyszínen szükség szerint szemlét tart, melyről feljegyzést készít, és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.

(7) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt. Az engedélyezés során figyelembe kell venni a hivatali helyiségbe előjegyzett házasságkötéseket; a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés a hivatali helyiségbe előjegyzett házasságkötéseket nem veszélyeztetheti.



Házasságkötésért fizetendő többletszolgáltatások díjáról


4.§


(1) Házasságkötés hivatali helyiségben hivatali munkaidőben történő lebonyolítása térítésmentes. Drávafok Község Önkormányzata térítésmentesen biztosítja az ünnepség céljára berendezett helyiséget, ünnepi beszédet és gépzenét.

(2) Házasságkötés hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn túl, illetve hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőn túl történő bonyolításáért az e rendelet 1. számú mellékletében meghatározott díjat kell fizetni.

(3) A házasságkötés (2) bekezdés szerinti megrendezése során – külön kérelemre – alkalmazott szolgáltatásokért a 2.számú mellékletben meghatározott díjat kell fizetni.

(4) A házasulandók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota, vagy ágyhoz kötött tartós betegsége esetén az eseménynek hivatali helyiségen kívüli, illetve munkaidőn túl történő megtartása díjmentes.

(5) A (2) bekezdés szerinti díjat, és a (3) bekezdés szerinti szolgáltatási díjat készpénzben a Sellyei Közös Önkormányzati Hivatal pénztárában vagy átutalással kell megfizetni, melyről szóló bizonylatot az anyakönyvvezető számára legkésőbb a házasságkötést megelőzően 5. napon be kell mutatni.


5. §


(1) A szolgáltatás igénybevevői a már befizetett, a 4.§. (2) és (3) bekezdésében megállapított díj teljes összegének visszafizetésére jogosultak, amennyiben a házasságkötési szándékra vonatkozó bejelentésüket az esemény tervezett időpontját megelőző 10 nappal korábban, írásban visszavonják.

(2) A díj, illetve a szolgáltatási díj 50 % -ának visszafizetésére jogosultak a kérelmezők, amennyiben a tervezett esemény időpontját megelőzően bejelentésüket írásban visszavonják.

(3) Amennyiben a szolgáltatás igénybevevői a házasságkötési szándékra vonatkozó bejelentésüket a (2) bekezdésben meghatározott időpontot követően, vagy egyáltalán nem vonják vissza, és a házasságkötésre nem kerül sor, a szolgáltatás igénybevevői a díj és a szolgáltatási díj visszatérítésére nem jogosultak.




Az anyakönyvvezető és a közreműködők díjazása


6. §


(1) A Hivatali munkaidőn kívül lebonyolított házasságkötésnél az anyakönyvvezetőt és a közreműködőt anyakönyvi eseményenként a 3.sz. mellékletben meghatározott díj illeti meg


Záró rendelkezések


7. §


(1)     E rendelet 2017. április 15. napján lép hatályba.

(2)       Az e rendeletben meghatározott díjakat a rendelet hatályba lépését követően bejelentett hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés esetén kell alkalmazni.






                   Pálfy Tibor                                                                      dr. Szalóky Ildikó

                  polgármester                                                                               jegyző





A rendelet kihirdetve:

Drávafok, 2017. április 3-án.




                                                                                                            dr. Szalóky Ildikó

                                                                                                                      jegyző

Mellékletek