Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018(III.19.) önkormányzati rendelete

Drávafok Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 03. 19- 2018. 09. 04



Drávafok Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva Drávafok Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről és annak végrehajtására vonatkozó szabályokról az alábbiakat rendeli el:

1.§

A rendelet hatálya

(1)   A költségvetésről szóló rendelet (továbbiakban: Rendelet) hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a közös önkormányzati hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.


2.§


 A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, a hiány mértéke és annak finanszírozása


 (1)  A Képviselő-testület  Drávafok Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének

              - költségvetési bevételét                                        213.149.845. Ft-ban

              - működési finanszírozási bevételét                       18.461.452. Ft-ban

              Ebből:

  • hiány belső finanszírozása pénzmaradvány igénybevétel           15.641.452 Ft-ban 
  • külső finanszírozás likvid hitel                                                      3.000.000. Ft-ban
  • felhalmozási finanszírozási bevételét                                            4.631.206. Ft-ban

Ebből:

  • hiány belső finanszírozása pénzmaradvány igénybevétel           4.631.206.Ft-ban 
  • külső finanszírozás likvid hitel                                                                 0 e Ft-ban


       állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület  Drávafok Község Önkormányzat  2018. évi költségvetésének

            - költségvetési kiadását                                          231.58.2501. Ft-ban

             - működési finanszírozási kiadását                          4.642.058. Ft-ban

  • felhalmozási finanszírozási kiadásait                                  0  Ft-ban


       állapítja meg.


(3) A Képviselő-testület   Drávafok Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének

              költségvetési hiányát                                              18.432.656  Ft-ban

              ebből: működési hiányát                                        13.801.448. Ft-ban

                        felhalmozási hiányát                                      4.631.206. Ft-ban

       állapítja meg.


(4) A (3) bekezdés szerinti hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület a 20.074.714,- Ft összegű  előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.


(5) Az (1)- (4) bekezdésben foglaltaknak megfelelően az önkormányzat összevont költségvetésének 2018. évi

               -  b e v é t e l i  f ő ö s s z e g é t                          236.224.559.  Ft-ban

               -  k i a d á s i  f ő ö s s z e g é t                           236.224.559.   Ft-ban

                  az 1. 1. melléklet szerinti mérlegegyezőséggel állapítja meg.


3. § A költségvetés részletezése

A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1)   Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(2)   Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.    

(3)   Az Önkormányzat 2018. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.     

(4)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(5)   Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(6)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(7)   A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, közös hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1., 9.2., 9.3, 9.4. mellékletek szerint határozza meg.

(8)   Az Önkormányzat a kiadások között 2.184.201,-Ft általános tartalékot állapít meg.


4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

(1)   Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2)   Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3)   A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4)   A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 1 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.

(5)   Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

(6)   A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

(7)   Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.


5. § Az előirányzatok módosítása

(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) és (4) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.

(2)  A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(3)  A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként (a döntése szerinti időpontokban), de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(4)   A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(5)   Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(6)   A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

(7) Az önkormányzat saját forrásai terhére - a képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában - a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően -  az illetményalapot 38.650,- Ft-ban állapítja meg.


6. § A gazdálkodás szabályai

(1)   A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2)   Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(3)   A közös hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.


7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)   Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)   Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról megbízási szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Záró és vegyes rendelkezések

(1)   Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba.



Dr. Szalóky Ildikó

Pálfy Tibor

jegyző

polgármester


Kihirdetve: Drávafok, 2018. március 19.



                                                                                               Dr. Szalóky Ildikó    

                                                                                               jegyző

Mellékletek