Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018(III.19.) önkormányzati rendelete
Drávafok Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 09. 05- 2019. 05. 18
Drávafok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018(III.19.) önkormányzati rendelete
Drávafok Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről
2018.03.19.
(1) A költségvetésről szóló rendelet (továbbiakban: Rendelet) hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a közös önkormányzati hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, a hiány mértéke és annak finanszírozása
(1) A költségvetési rendelet 2. § (1) bekezdésében megállapított
Költségvetési bevételét
|
236.224.559 Ft-tal 236.224.559 |
Költségvetési kiadását
|
236.224.559 Ft-tal
|
módosítja és az önkormányzat 2018. évi
módosított költségvetési bevételét |
239.882.520 Ft-ban |
módosított költségvetési kiadását |
239.882.520 Ft-ban |
|
|
(2) A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatokat
160.637.304 Ft |
Működési költségvetés módosított kiadásai |
72.093.004 Ft |
Személyi juttatások |
10.851.949 Ft |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
35.060.603 Ft |
Dologi kiadások |
9.588.475 Ft |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
33.043.273 Ft |
Egyéb működési célú kiadások |
0 Ft |
- ebből: Elvonások és befizetések |
0 Ft |
Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
0 Ft |
Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft |
Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Árkiegészítések, támogatások |
0 Ft |
Kamattámogatások |
0 Ft |
Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre |
74.603.158 Ft |
Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai |
10.552.597Ft |
Beruházások |
0 Ft |
- ebből: EU-s forrásból megvalósuló beruházás |
63.750.661 Ft |
Felújítások |
. Ft |
- ebből: EU-s forrásból felújítás |
Ft |
Egyéb felhalmozási kiadások |
0 Ft |
- ebből: Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
299.900 Ft |
Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft |
Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Lakástámogatás |
0 Ft |
Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre |
0.Ft |
Tartalék |
3.000.000 Ft 1.642.058 FT |
Finanszírozási kiadások /hitel/ Állami támogatás megelőlegezés visszafizetés |
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg, melyet e rendelet 1.1 – 2.2. számú mellékletei részleteznek.
(3) A Képviselő-testület Drávafok Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének
költségvetési hiányát 18.432.656,- Ft-ban
ebből: működési hiányát 13.801.448,-. Ft-ban
felhalmozási hiányát 4.631.208,- Ft-ban
(4) A
(3) bekezdés szerinti hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület a 20.074.714,- Ft összegű előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(5) Az (1)-
(4) bekezdésben foglaltaknak megfelelően az önkormányzat összevont költségvetésének 2018. évi
- b e v é t e l i f ő ö s s z e g é t 236.224.559,-. Ft-ban
- k i a d á s i f ő ö s s z e g é t 236.224.559,-. Ft-ban
az 1. 1. melléklet szerinti mérlegegyezőséggel állapítja meg.
A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2018. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, közös hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1., 9.2., 9.3, 9.4. mellékletek szerint határozza meg.
(8) Az Önkormányzat a kiadások között 2.184.201,- Ft általános tartalékot állapít meg.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 1 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(5) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(6) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(7) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a
(2) és
(4) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
(2) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként (a döntése szerinti időpontokban), de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(4) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(7) Az önkormányzat saját forrásai terhére - a képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában - a közszolgálati tisztviselőkről szóló
2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően - az illetményalapot 38.650,- Ft-ban állapítja meg.
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(3) A közös hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról megbízási szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. § Záró és vegyes rendelkezések
(1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba.