Királyegyháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019.(XI.5.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2013. (VI.24.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Hatályos: 2019. 11. 06- 2019. 11. 06

Királyegyháza Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdés alapján eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglaltak alapján következőket rendeli el:


1.§


Királyegyháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének „A Szervezeti és Működési Szabályzatáról” szóló 5/2013. (VI.24.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:



4.§ (2) A képviselő-testület – az Mötv. 42-§-ban meghatározott kivételekkel - hatásköreit a polgármesterre, a bizottságára, a jegyzőre, a társulására átruházhatja. Hatáskörének gyakorlásához utasítást adhat, a hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.


2.§


A Rendelet 5.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


5.§ (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.


3.§


A Rendelet 5.§ (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


5.§ (4) Az alakuló ülést a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül a polgármester hívja össze és vezeti. Az alakuló ülésen a polgármester és a képviselők esküt tesznek. Az alakuló ülésen kell dönteni az alpolgármester megválasztásáról, a polgármester és alpolgármester illetményéről, illetve tiszteletdíjáról, a bizottságról, a bizottsági tagokról.


4.§


A Rendelet 18.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


18.§ (3) A jegyző köteles a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezetni.




5.§


A Rendelet 20.§ helyébe a következő rendelkezés lép:


20.§ (1) A képviselő-testület Jogi és ügyrendi (a továbbiakban: Bizottság) - állandó bizottságot - hoz létre, melynek létszáma 5 fő. Összetétele: 3 fő önkormányzati képviselő és 2 fő nem önkormányzati képviselő.


  1. A Bizottság feladatkörét az 1. számú melléklet tartalmazza.


  1. A Bizottság előterjesztést nyújthat be:
  1. tárgykörét érintő rendelet alkotás kezdeményezésére, rendeletmódosításra;
  2. tárgykörét érintő határozat hozatalára vonatkozóan;

c) a képviselő vagyonnyilatkozat tételének elmulasztásáról;

d) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről;

e) összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezésről;

f) az Mötv. 38.§ (1) bekezdés bármelyik pontjában meghatározott méltatlansági eset fennállásáról;

g) éves munkájáról.


  1. A Bizottságnak az összeférhetetlenség bejelentését, illetve a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel hiányának megállapítását követően haladéktalanul vizsgálnia kell az összeférhetetlenséget kiváltó okot, az érintett képviselő igazolását, annak szabályszerűségét, valós tartalmát, amely kapcsán az elnök rendkívüli bizottsági ülést hív össze. A Bizottság az ülésen az érintett képviselőt meghallgatja és nyilatkoztatja a mulasztás körülményeire vonatkozóan.


  1. Amennyiben a Bizottság a vizsgálat során megállapítja, hogy a kötelezett nem kezdeményezte a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál az igazolás beszerzését, és/vagy emiatt, vagy esetleg más okból határidőre nem nyújtotta be a szükséges igazolást, illetve annak benyújtása a későbbiekben esetlegesen elháruló okok (pl.: késedelmes adóhatósági eljárás befejeződése) után sem várható, úgy ennek tényét megállapítja, és haladéktalanul javaslatot tesz a képviselő-testületnek a méltatlansággal kapcsolatos határozat meghozatalára.


  1. A képviselő-testület esetenként meghatározott feladatokra ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke csak képviselő lehet. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló előterjesztésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.



6.§


A Rendelet 24.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:



24.§ (3) A Közös Önkormányzati Hivatal feladatának, belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének és ügyfélfogadási rendjének szabályait – jogszabályi keretek között – a képviselő-testület jóváhagyásával a jegyző állapítja meg.



7.§


A Rendelet 31.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


31.§ (3) Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

           

8.§


  1. Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.


  1. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.


Királyegyháza, 2019. október 22.



Nagy Beáta                                                                                                     Beák Laura                     

polgármester                                                                                                       jegyző



Kihirdetve: 2019. november 5.



                                                                                                                      Beák Laura

                                                                                                                          jegyző





1. számú melléklet



Jogi és ügyrendi bizottság feladatköre



1. Tárgykörét érintő ügyben döntés előkészítése.

2. Valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgősségi tárgyalásának kezdeményezése.

3. Bizottsági állásfoglalások meghozatala.

4. A képviselő-testületi döntések végrehajtásának szervezése, ellenőrzése.

5. A képviselő-testület által a bizottság hatáskörébe utalt feladatok ellátása.

6. A képviselő-testülettől a bizottságra átruházott hatáskörben való döntés.





2. számú melléklet


Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolása.



Cofog száma

Megnevezés

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető fenntartása és működtetése

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

041210

Munkaügyi igazgatás

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045120

Híd, alagút építése

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak alagutak üzemeltetése, fenntartása

045161

Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

047410

Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

061030

Lakáshoz jutást segítő támogatások

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

074031

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

074054

Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

074090

Közegészségügyi szolgáltatások finanszírozása és támogatása

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082093

Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés