Királyegyháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019.(XI.5.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2013. (VI.24.) önkormányzati rendelet módosításáról.
Hatályos: 2019. 11. 06- 2019. 11. 06Királyegyháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019.(XI.5.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2013. (VI.24.) önkormányzati rendelet módosításáról.
2019-11-06-tól 2019-11-07-ig
Királyegyháza Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdés alapján eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglaltak alapján következőket rendeli el:
1.§
Királyegyháza Községi Önkormányzat Képviselő-testületének „A Szervezeti és Működési Szabályzatáról” szóló 5/2013. (VI.24.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
4.§ (2) A képviselő-testület – az Mötv. 42-§-ban meghatározott kivételekkel - hatásköreit a polgármesterre, a bizottságára, a jegyzőre, a társulására átruházhatja. Hatáskörének gyakorlásához utasítást adhat, a hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.
2.§
A Rendelet 5.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
5.§ (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.
3.§
A Rendelet 5.§ (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
5.§ (4) Az alakuló ülést a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül a polgármester hívja össze és vezeti. Az alakuló ülésen a polgármester és a képviselők esküt tesznek. Az alakuló ülésen kell dönteni az alpolgármester megválasztásáról, a polgármester és alpolgármester illetményéről, illetve tiszteletdíjáról, a bizottságról, a bizottsági tagokról.
4.§
A Rendelet 18.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
18.§ (3) A jegyző köteles a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezetni.
5.§
A Rendelet 20.§ helyébe a következő rendelkezés lép:
20.§ (1) A képviselő-testület Jogi és ügyrendi (a továbbiakban: Bizottság) - állandó bizottságot - hoz létre, melynek létszáma 5 fő. Összetétele: 3 fő önkormányzati képviselő és 2 fő nem önkormányzati képviselő.
- A Bizottság feladatkörét az 1. számú melléklet tartalmazza.
- A Bizottság előterjesztést nyújthat be:
- tárgykörét érintő rendelet alkotás kezdeményezésére, rendeletmódosításra;
- tárgykörét érintő határozat hozatalára vonatkozóan;
c) a képviselő vagyonnyilatkozat tételének elmulasztásáról;
d) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről;
e) összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezésről;
f) az Mötv. 38.§ (1) bekezdés bármelyik pontjában meghatározott méltatlansági eset fennállásáról;
g) éves munkájáról.
- A Bizottságnak az összeférhetetlenség bejelentését, illetve a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel hiányának megállapítását követően haladéktalanul vizsgálnia kell az összeférhetetlenséget kiváltó okot, az érintett képviselő igazolását, annak szabályszerűségét, valós tartalmát, amely kapcsán az elnök rendkívüli bizottsági ülést hív össze. A Bizottság az ülésen az érintett képviselőt meghallgatja és nyilatkoztatja a mulasztás körülményeire vonatkozóan.
- Amennyiben a Bizottság a vizsgálat során megállapítja, hogy a kötelezett nem kezdeményezte a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál az igazolás beszerzését, és/vagy emiatt, vagy esetleg más okból határidőre nem nyújtotta be a szükséges igazolást, illetve annak benyújtása a későbbiekben esetlegesen elháruló okok (pl.: késedelmes adóhatósági eljárás befejeződése) után sem várható, úgy ennek tényét megállapítja, és haladéktalanul javaslatot tesz a képviselő-testületnek a méltatlansággal kapcsolatos határozat meghozatalára.
- A képviselő-testület esetenként meghatározott feladatokra ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke csak képviselő lehet. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló előterjesztésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
6.§
A Rendelet 24.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
24.§ (3) A Közös Önkormányzati Hivatal feladatának, belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének és ügyfélfogadási rendjének szabályait – jogszabályi keretek között – a képviselő-testület jóváhagyásával a jegyző állapítja meg.
7.§
A Rendelet 31.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
31.§ (3) Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
8.§
- Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
- A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Királyegyháza, 2019. október 22.
Nagy Beáta Beák Laura
polgármester jegyző
Kihirdetve: 2019. november 5.
Beák Laura
jegyző
1. számú melléklet
Jogi és ügyrendi bizottság feladatköre
1. Tárgykörét érintő ügyben döntés előkészítése.
2. Valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgősségi tárgyalásának kezdeményezése.
3. Bizottsági állásfoglalások meghozatala.
4. A képviselő-testületi döntések végrehajtásának szervezése, ellenőrzése.
5. A képviselő-testület által a bizottság hatáskörébe utalt feladatok ellátása.
6. A képviselő-testülettől a bizottságra átruházott hatáskörben való döntés.
2. számú melléklet
Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolása.
Cofog száma | Megnevezés |
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 | Köztemető fenntartása és működtetése |
013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
041210 | Munkaügyi igazgatás |
041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 | Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041237 | Közfoglalkoztatási mintaprogram |
045120 | Híd, alagút építése |
045120 | Út, autópálya építése |
045160 | Közutak, hidak alagutak üzemeltetése, fenntartása |
045161 | Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása |
047320 | Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek |
047410 | Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
061030 | Lakáshoz jutást segítő támogatások |
062020 | Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
064010 | Közvilágítás |
066010 | Zöldterület kezelés |
066020 | Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 | Háziorvosi alapellátás |
074031 | Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás |
074054 | Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok |
074090 | Közegészségügyi szolgáltatások finanszírozása és támogatása |
081030 | Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
082042 | Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
082044 | Könyvtári szolgáltatások |
082091 | Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 | Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082093 | Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
106020 | Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 | Szociális étkeztetés |