Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2014(XII.15..) önkormányzati rendelete

Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestületének szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2018. 02. 01- 2019. 10. 22

Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2014(XII.15..) önkormányzati rendelete

Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestületének szervezeti és működési szabályzatáról

2018.02.01.

Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestülete (a továbbiakban: képviselőtestület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv (a továbbiakban: Mötv.) 143. §(4) bekezdés a, pontjában kapott felhatalmazás és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és az Mötv. 42. § 2. pontjában foglalt kötelezettségének eleget téve, működésének részletes szabályait a szervezeti és működési szabályzatában (a továbbiakban: SZMSZ) az alábbiak szerint határozza meg:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Az önkormányzat

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Szentlászló Községi Önkormányzat. Az önkormányzat székhelye: 7936 Szentlászló, Rákóczi utca 27

(2) Az önkormányzat működési területe: Szentlászló község közigazgatási területe, 1.406 ha. Határai:

- Északon: Boldogasszonyfa,
- Délen: Szulimán,
- Keleten: Almamellék,
- Nyugaton: Somogyhárságy.
(3) Az önkormányzat adatai:
Szentlászló Községi Önkormányzat
a, adószáma: 15332532-1-02,
b, KSH kód: 0216355
c, törzsszáma: 332534
d, bankszámlaszáma: 50800018-10062296 (Szigetvári Takarékszövetkezet)
(4) A képviselőtestület hivatalának neve és címe: Szentlászlói Közös Önkormányzati Hivatal, 7936 Szentlászló, Rákóczi u. 27.
(5) A képviselőtestület tagjainak száma: 5 fő.
(6) A település főbb adatai:
Ősi hely. 1234 és 1270 között említik az oklevelek a pannonhalmi bencésrend birtokaként. Már akkor is központi falu. Az 1300-as években csere útján magántulajdonba kerül. Néhány nagyobb birtokosa: a Széchenyi és a Festetics család. Az utolsó birtokosa: a Balza család.
A török pusztítás után lakói horvátok. 1774-ben Festetics Lajos a horvátok közé németeket telepít be, majd a horvátokat Toponárra telepítik át.
Az 1860-as birtoktérkép alapján 162 lakóháza, az 1932-es adatok alapján pedig 1020 lakója van. Ebből magyar 185 fő és német 835 fő. A második világháború után lakosságcsere zajlott le: kb. 300 fő felvidékit telepítettek be és 360 német lakost ki. Szentlászlón az 1960-as évektől elsősorban a városok vonzó hatása érvényesül. A lélekszám 1000 fő alá süllyedt. Ekkor indult meg a külterületek elnéptelenedése is.

Az önkormányzat jelképei, honlapja

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) Az önkormányzat címerének leírása: Csücsköstalpú, alsó harmadában vágott, kék és zöld színű tárcsapajzs. A zöld mezőben jobb felé néző csatamén lépked. A nyeregben a glóriás szent ül, rövid palástban, lábán sinpáncél és vascipő. Jobb kezében hosszúnyelű csatabárd, baljában pajzs, melyen vörös mezőben ezüst kettős kereszt látható. A ló, a lovag és a csatabárd arany színűek. A pajzsfő sarkaiban, jobboldalt emberarcú ezüst hold, bal sarkában hatágú ezüst csillag látható. A pajzs felett fekete nagy betűkkel a település neve: SZENTLÁSZLÓ.

(3) Az önkormányzat zászlójának leírása: A zászló téglalap alakú, világoskék alapon elhelyezett címer, fölötte elhelyezett arany SZENTLÁSZLÓ felirattal. A zászló alsó szélét arany rojt szegi.

(4) Az önkormányzat címerének használatát a polgármester engedélyezi.

(5) Az önkormányzat kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere, a köríven pedig Szentlászló Község Képviselőtestülete, Baranya megye felirat található.

(6) A polgármester kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere, a köríven pedig Szentlászló Község Polgármestere, Baranya megye felirat található.

(7) A hivatal kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere, a köríven pedig Szentlászlói Közös Önkormányzati Hivatal felirat található.

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos honlapja a www.szentlaszlo.hu. A honlap tartalmazza különösen: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. mellékletében meghatározott adatokat, a képviselőtestületi ülések előterjesztéseit, jegyzőkönyveit, a hatályos rendeleteket, a közigazgatási eljárások hirdetményeit, a közérdekű híreket, a településre jellemző egyéb adatokat és azon adatokat, információkat, melyeket önkormányzati ügyekben a polgármester, hivatali ügyekben a jegyző

engedélyezett.
(2) Az önkormányzat által alapított kitüntetések és elismerő címek adományozásának szabályait külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

A település ünnepei, kapcsolatai és a kitüntető díjak

4. § (1) A község kiemelt rendezvényei:

- Falunap, Kukoricás Nap és a Kárpát Medencei Szentlászló Települések Találkozója.
(2) Az önkormányzat kapcsolatot tart a horvátországi Brezovac, Laslovo (Szentlászló), a szlovákiai Nesvad (Naszvad) településekkel.
(3) A képviselőtestület Szentlászlóért Emlékérem, Szentlászló Község Közművelődési és Közoktatási, Egészségügyi, Testnevelési és Sport, továbbá Közszolgálati Díjakat adományozhat. A kitüntető díjak adományozására vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendelet tartalmazza.
II. Fejezet

FELADAT ÉS HATÁSKÖRÖK

5. § (1) Az önkormányzat ellátja az Mötv. - ben meghatározott feladatokat és saját hatáskörében dönti el a feladatok ellátási módját. A képviselőtestület által a polgármesterre és a társulásokra átruházott hatásköröket az SZMSZ 1. és 2. számú mellékletei tartalmazzák.

(2) A polgármester, a bizottság és a jegyző az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a képviselőtestület soron következő ülésén beszámolni kötelesek.

6. § (1)

(2) Az önkormányzat önként vállalja az alábbi feladatok ellátását:

a) civil szerveződések támogatása,

b) közösségi és versenysport támogatása,

c) hagyományőrző rendezvények fenntartása,

d) külföldi testvér- és partner települési kapcsolatok ápolása,

e) helyi elismerő címek, kitüntetések adományozása,

f) a turisztikai fejlesztések támogatása,

g) gyermekek nyári táboroztatásának támogatása,

h) nem kötelező pénzbeli szociális ellátások biztosítása ( pl. Bursa Hungarica támogatás)

III. Fejezet

A KÉPVISELŐTESTÜLET MŰKÖDÉSE

A képviselőtestület üléseinek száma

7. § (1) A képviselőtestület rendes, szükség szerint rendkívüli ülést és közmeghallgatást tart.

(2) A képviselőtestület a (3) bekezdés kivételével a feladatok által indokolt számban, de évente legalább 6 alkalommal tart ülést. A képviselőtestület üléseit a községházán tartja.

(3) A képviselőtestület tervezett ülést - a rendkívüli ülés kivételével - július 1. és augusztus 20. között nem tart.

8. § (1) A képviselőtestületi ülés lehetőleg csütörtöki napon, általában 16 órakor kezdődik.

(2) A képviselőtestület ülését határozatképtelenség esetén, 8 napon belül újra össze kell hívni. Ismételt határozatképtelenség esetén a polgármester a rendkívüli ülés összehívásának szabálya szerint intézkedik.

Gazdasági program

9. § (1) A polgármester a gazdasági program elkészítéséhez az előkészítés során javaslatot kér a képviselőktől, a jegyzőtől, az önkormányzati intézmény vezetőjétől.

(2) A gazdasági programot a polgármester állítja össze és terjeszti elő.

(3) A program időarányos teljesítését a ciklus 5. évében át kell tekinteni, és a végrehajtását értékelni kell.

Előterjesztések

10. § (1) A testületi ülésre, napirendi pontjának előterjesztésére a polgármester, a bizottság, a jegyző jogosult.

(2) A képviselőtestület vagy a bizottság elé kerülő előterjesztés lehet:

a) a tervezett napirendi pontból, vagy aktuális feladatból következő, érdemi döntést igénylő javaslat,

b) tájékoztató vagy beszámoló jellegű anyag.

(3) Az érdemi döntést igénylő javaslat irányulhat:

a) önkormányzati rendelet megalkotására,

b) határozat meghozatalára.

(4) A képviselőtestület vagy bizottsága ülésére előterjesztést szóban vagy írásban lehet tenni. Az ülésre szóló meghívóban írt napirendi pontnál erre utalni kell.

(5) Csak írásos előterjesztés készíthető a képviselőtestület hatásköréből át nem ruházható ügyekben.

11. § (1) Az előterjesztést a képviselőtestületnek kell címezni az ülés időpontjának, a napirendi pont tárgyának megjelölésével.

(2) A képviselőtestület elé kerülő előterjesztés általában két részből áll:

a) tárgy és helyzetelemzésből, előzmények ismertetéséből, a döntési javaslat indokolásából, az ezekhez csatolt mellékletekből,

b) és döntési javaslatból (rendelet-tervezet vagy határozati javaslat).

(3) A határozati javaslat tartalmazza a végrehajtási határidő és a végrehajtásért felelős személy megnevezését. Pontonként meg kell jelölni a végrehajtásért felelős személyeket. Több felelős esetén - ha maga a határozat eltérően nem rendelkezik - az elsőként megnevezett köteles a végrehajtást megszervezni. Felelősként megjelölt személy: a polgármester, a bizottság elnöke, a jegyző, intézményvezető, valamint a közös önkormányzati hivatal ügyintézője lehet.

(4) A végrehajtás határidejét naptári napban vagy - egy éven túli folyamatos feladat meghatározásakor - folyamatos jelöléssel kell előírni. Folyamatos határidő esetén meg kell jelölni a végrehajtásról szóló végső jelentés határidejét. A felelős és határidő megjelölés elhagyása csak abban az esetben lehetséges, ha tájékoztató jellegű, további intézkedést nem igénylő napirendi pontról van szó.

(5) Amennyiben az önkormányzat vagyonával való rendelkezés esetén, vagy az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor tartani lehet attól, hogy a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené, a napirend előterjesztője - a polgármester egyetértésével - az előterjesztés végén indokolt javaslatot tehet a zárt ülés tartására.

(6) Az előterjesztést elektronikus formában kell leadni, illetve megküldeni a képviselők részére, e – mail elérhetőség hiányában papíralapon. Amennyiben a polgármester, illetve a jegyző nem maga készíti és adja elő az előterjesztést, akkor a napirend tárgyalásakor a tényleges kidolgozó lesz az előadó.

12. § Önkormányzati intézmény előterjesztése (beszámoltatása) esetén az intézmény vezetője felelős azért, hogy az előterjesztés az előírt határidőben elkészüljön. Egyéb szervezet előterjesztése (beszámoló, tájékoztató) esetén az adott szakmai terület, munkakör alkalmazottja, megbízottja felelős azért, hogy az előterjesztés az előírt határidőben elkészüljön. Ezen előterjesztések elkészítésénél a jelen szabályzatban foglalt követelményeket figyelembe kell venni.

A határozatok végrehajtásának rendje

13. § (1) Az elfogadott képviselőtestületi határozatokat a felelősként megjelölt személy köteles végrehajtani. A folyamatos intézkedést igénylő határozatok végrehajtásával kapcsolatos teendőket a polgármester, a jegyző, vagy az intézményvezető köteles meghatározni.

(2) A határozatok végrehajtásáról azok határidejének lejártát követő testületi ülésen kell beszámolni. A végrehajtás eredményéről a megjelölt felelős (polgármester, illetve jegyző) ad tájékoztatást. Ha a végrehajtás akadályba ütközik, ismertetni kell annak okát, szükség esetén javaslatot kell tenni a határozat módosítására, vagy kiegészítésére, és a képviselőtestülettől kérni kell a határidő módosítását.

(3) A határozatok nyilvántartásáért a jegyző a felelős. A határozatot - a képviselőtestületi ülést követő 3 napon belül - a jegyző küldi meg a végrehajtásért felelősnek.

A képviselőtestületi ülések összehívása

14. § A képviselőtestület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetében a korelnök hívja össze és vezeti a képviselőtestület ülését.

A rendes ülés összehívása

15. § (1) A képviselőtestület ülését írásbeli meghívóval kell összehívni, amelynek tartalma:

a) az ülés helye és időpontja,

b) a javasolt napirendi pontok,

c) a napirend előterjesztőjének vagy előadójának neve és beosztása,

d) utalás az előterjesztés szóbeli jellegére,

(2) A meghívót a napirendek írásos anyagaival együtt elektronikus formában, vagy e – mail elérhetőség hiányában papír alapon úgy kell kézbesíteni, hogy azt az ülés előtt legalább 3 nappal korábban kapják meg a képviselők és a meghívottak.

A rendkívüli ülés összehívása

16. § (1) Amennyiben az ülés összehívását a települési képviselők egynegyede, vagy a képviselőtestület bizottsága indítványozza, akkor az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.

(2) A polgármester indokolt esetben összehívhat rendkívüli képviselőtestületi ülést.

(3) A polgármester az indítványban megjelölt időpontban, de legkésőbb az indítvány benyújtását követő 15 napon belül köteles a képviselőtestület ülését összehívni. A meghívóban meg kell jelölni a soron kívüli ülés összehívásának indokát.

(4) A meghívót a napirendek írásos anyagaival együtt legalább az ülés megkezdése előtt 1 nappal korábban kell elektronikus formában, vagy e – mail elérhetőség hiányában papír alapon kézbesíteni. Indokolt esetben a meghívó és a napirendek írásos anyaga a képviselő-testületi ülés megkezdése előtt is kiosztható. Rendkívüli esetben a meghívás rövidebb úton is történhet (pl.: telefon, e-mail stb.).

Közmeghallgatás

17. § (1) A közmeghallgatás helyét, idejét és az ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgyköröket a képviselőtestület határozza meg.

(2) A közmeghallgatáson részt vesznek:

a) a képviselőtestület tagjai;

b) a jegyző és

c) a települési nemzetiségi önkormányzat képviselői.

(3) Közmeghallgatást kell tartani, ha a helyi önkormányzati képviselők legalább fele azt indítványozta.

(4) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az ismertetésre, vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a községháza hirdetőtábláján és a hivatalos honlap útján is tájékoztatást kell adni. A polgármester – a közmeghallgatás időpontját legalább 5 nappal megelőzően - minden háztartásba meghívót küld ki.

(5) Közmeghallgatás fóruma elé elsősorban a lakosság széles körét érintő kérdések terjeszthetők (pl. az éves költségvetési elképzelések, egyes önkormányzati rendeletek, helyi adók, rendezési terv stb.). A jogszabályokban előírt kötelező kérdéseken kívül a közmeghallgatás elé terjesztésről a képviselőtestület dönt.

(6) A közmeghallgatás után a képviselőtestület az elhangzottakat külön napirendi pontban értékeli. Amennyiben az elhangzott javaslat, kérdés megválaszolására a közmeghallgatáson nem került sort, az azt követő tizenöt napon belül írásban kell választ adni, melynek megtörténtéről és a válaszról a soron következő képviselőtestületi ülésen a jegyző tájékoztatja a képviselőtestületet.

(7) A közmeghallgatásra egyebekben a képviselőtestületi ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni

Az ülések nyilvánossága

18. § A képviselőtestületi ülés helyéről, időpontjáról és napirendjéről a lakosságot az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és a község hivatalos honlapja útján tájékoztatni kell. A képviselőtestület ülésén - a zárt ülés kivételével - bárki, előzetes bejelentkezés nélkül részt vehet. Az ülésen megjelent érdeklődő személyek az ülésteremben a részükre kijelölt helyet foglalhatják el. Az ülés levezetője kérdést, hozzászólást engedélyezhet a részükre, a felszólalás időtartama személyenként legfeljebb 3 perc, ismételt felszólalás esetén 1 perc.

A képviselőtestület üléseire meghívandók köre

19. § (1) A képviselőtestület nyilvános ülésére tagjain, a jegyzőn és a jegyzői megbízotton kívül meg kell hívni

a) teljes körű tanácskozási joggal a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét és az ügyrendi bizottság nem képviselő jogállású tagát;

b) az adott napirendre vonatkozó tanácskozási joggal:

ba) a közös önkormányzati hivatal ügyintézőjét,

bb) azt a személyt akinek jelenléte a napirend tárgyalásához szükséges.

(2) A meghívót és a napirendek írásos anyagát minden esetben elektronikus formában, vagy e – mail elérhetőség hiányában papír alapon kell megküldeni az (1) bekezdésben meghatározott személyek részére.

A képviselőtestület ülésének napirendje

20. § (1) A képviselőtestület ülésének napirendjére és a tárgyalás sorrendjére a polgármester tesz javaslatot, melynek alapján a napirendet a képviselőtestület állapítja meg. A napirendi pontokat a képviselőtestület az általa elfogadott sorrend szerint tárgyalja.

(2) A napirend elfogadásáról a képviselőtestület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(3) A napirendi pont elhalasztását bármely képviselő indítványozhatja, amelyről a képviselőtestület - az elhalasztás indokolását követően - vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz, egyidejűleg a polgármester javaslatára meghatározza a napirendi pont tárgyalásának új időpontját.

Rendkívüli előterjesztés

21. § (1) Rendkívüli előterjesztésnek minősül minden olyan előterjesztés, amelynek szükségessége az adott képviselőtestületi ülésre kiküldött meghívóhoz csatolt előterjesztések elkészítését követően merült fel és a szoros határidő, az önkormányzat halasztást nem tűrő érdeke miatt az előterjesztésekre egyébként vonatkozó 3 napos kézbesítési szabályt nem lehetett megtartani.

(2) A rendkívüli előterjesztés a képviselőtestületi ülés megkezdésig elektronikusan kiküldhető, vagy az ülésen írásban kiosztható.

(3) A polgármester, vagy az előterjesztő szóbeli indoklását követően a képviselőtestület egyszerű többséggel felveheti a napirendek közé a rendkívüli előterjesztést. Amennyiben a rendkívüliség indokoltságát a képviselőtestület nem fogadja el, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni és meg kell határozni napirendre tűzésének későbbi időpontját.

A tanácskozás rendje

22. § (1) Az ülést polgármester nyitja meg, majd ezt követően tájékoztatja a képviselőtestületet a távollévőkről és a távollét okáról, majd megállapítja a határozatképességet, amelyet az egész ülés tartama alatt folyamatosan ellenőriz. Határozatképesség esetén javaslatot tesz az ülés napirendjére.

(2) Minden jelenlevő köteles a tanácskozás rendjét tiszteletben tartani.

(3) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata. A polgármester:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, valamint aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ;

b) megvonja a szót a hozzászólótól, ha a második felszólítás is eredménytelen volt, akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra;

c) rendre utasítja azt, aki a képviselőtestülethez méltatlan magatartást tanúsít;

(4) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett - e rendeletben szabályozott - intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

23. § (1) A polgármester az első napirend keretében tájékoztatást ad az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről - különös tekintettel a Szigetvár – Dél – Zselic Többcélú Kistérségi Társulás, a Szentlászlói Intézményfenntartó Önkormányzati Társulás és a Szigetvári Kistérségi Ivóvízminőség – javító Önkormányzati Társulás önkormányzatot érintő döntéseiről - és az utolsó ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről, beszámol a lejárt határidejű önkormányzati határozatok végrehajtásáról.

(2) A tájékoztató elfogadásáról a képviselőtestület vita nélkül dönt. A beszámolót a képviselők az általuk tudott eseményekkel kiegészíthetik, illetve az elhangzottakkal kapcsolatban kérdéseket tehetnek fel.

A felszólalások típusai

24. § A képviselőtestületi ülésen elhangzó felszólalások típusai:

a) a napirendhez kapcsolódó kérdés és hozzászólás,

b) kérdés,

c) személyes megjegyzés és

d) közérdekű bejelentés, javaslat.

Napirendek megtárgyalásának szabályai

25. § (1) A polgármester minden egyes előterjesztés felett külön - külön nyit vitát, de javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását is.

(2) Napirendenként elsőként a napirendi pont előterjesztője, vagy előadója ismerteti a szóbeli előterjesztést, illetve az írásbeli előterjesztést kiegészítheti.

(3) Az előadóhoz a testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt kell választ adni.

(4) A válaszadást követően a polgármester megnyitja a napirend felett a vitát. A vita során a testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak véleményüket, vagy javaslatukat magában foglaló hozzászólásra jogosultak. A javaslatot, véleményt lényegre törően kell előadni, egy – egy hozzászólás 5 percnél nem lehet hosszabb.

(5) A hozzászólások időbeni megtartatására bármely képviselő javaslatot tehet, illetve javasolhatja a vita lezárását. Erről a képviselőtestület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(6) Ha a napirendhez már több felszólaló nincs, a polgármester lehetőséget ad az előadónak az elhangzottak véleményezésére, majd a vitát lezárja.

26. § (1) A polgármester a vita lezárását követően összefoglalja az elhangzottakat.

(2) A döntési javaslatot az előterjesztő a vita bezárásáig megváltoztathatja, a módosító javaslatot a képviselő a szavazás megkezdéséig bármikor visszavonhatja.

(3) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben törvényességi észrevételt kíván tenni.

Közérdekű bejelentés, javaslat, kérdés

27. § (1) A települési képviselő a képviselőtestületi ülés napirendjének megtárgyalása után - szóban vagy írásban - a polgármesterhez, jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez önkormányzati ügyben közérdekű kérdést intézhet, amelyre az ülésen szóban - vagy legkésőbb 15 napon belül írásban - érdemi választ kell adni. Az írásban adott válaszról a képviselőtestületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

(2) Közérdekű kérdésnek minősül minden olyan képviselőtestületi hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre, előkészítésre stb. vonatkozó tudakozódás, amely nem kapcsolódik az ülés napirendjének témaköreihez.

(3) A képviselők a közérdekű kérdések elhangzása után közérdekű bejelentést, javaslatot tehetnek.

Személyes megjegyzés

28. § A képviselőtestület ülésén az a képviselő és tanácskozási joggal résztvevő tehet személyes megjegyzést, aki a vita során az őt méltatlanul ért kritikát kívánja kivédeni, illetve aki a véleményével összefüggésben keletkezett félreértéseket szeretné eloszlatni. A személyes megjegyzést a vita lezárását megelőzően lehet megtenni.

A döntéshozatal szabályai

29. § (1) Ha a képviselőtestület ülése az ülésezés folyamán válik határozatképtelenné, úgy a polgármester legfeljebb 15 percre az ülést felfüggesztheti. Határozatképessé válás esetén az ülést tovább kell folytatni.

(2) A képviselők igenlő, vagy ellenszavazattal vehetnek részt a szavazásban.

(3) A képviselőtestület az Mötv-ben előírtakon kívül nem határoz meg további minősített többséget igénylő ügyeket.

A szavazás módja

30. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A polgármester a vita lezárása után elsőként elhangzásuk sorrendjében a módosító indítványokat, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra. Először az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, a polgármester a szavazást köteles megismételtetni.

(3) A polgármester megállapítja és kihirdeti a javaslat mellett, majd az ellene szavazók, számát. Az ellenszavazat tényét név szerint rögzíteni kell a jegyzőkönyvben, ha azt az érintett képviselő kéri.

31. § (1) A polgármester névszerinti szavazást rendel el, ha a törzsvagyon körébe tartozó korlátozottan forgalomképes tulajdon elidegenítéséről, megterheléséről hoz döntést a képviselőtestület.

(2) Névszerinti szavazást egyébként a képviselőtestület egyszerű szótöbbséggel, a Mötv.-ben meghatározott ügyek kivételével bármely ügyben elrendelhet.

(3) A névszerinti szavazásnál a jegyző felolvassa a képviselőtestületi tagok névjegyzékét, akik nevük elhangzása után „igen”-nel, vagy „nem”-mel szavaznak. A jegyző a képviselő által adott választ a névjegyzéken rögzíti. A szavazás a névjegyzék felolvasása és a válaszok megadása után befejeződik.

(4) A névszerinti szavazás eredményét tartalmazó névjegyzéket – a polgármester és a jegyző aláírásával hitelesítve - az eldöntött kérdésre utalással a képviselőtestület üléséről készített jegyzőkönyv irattári példányához kell csatolni.

32. § (1) Titkos szavazást lehet tartani mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést kell tartani, illetve zárt ülés tartható. A titkos szavazást kezdeményezheti a polgármester, vagy bármelyik képviselő. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselőtestület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.

(2) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság szavazatszámláló bizottságként bonyolítja le. A szavazás szavazólapon (esetleg szavazóhelyiségben) és urna igénybevételével történik.

(3) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, arányát, majd a szavazásról jegyzőkönyvet készít, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét és idejét,

b) a bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás eredményét,

d) a bizottság minden tagja aláírását.

(4) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a testületnek jelentést tesz.

33. § (1) A helyi önkormányzati képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén - közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét.

(2) A személyesen érintett képviselő érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.

(3) Amennyiben a képviselőtestület megállapítja, hogy a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, a képviselő tiszteletdíját legfeljebb 25 % -kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti.

(4) A képviselőtestület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.

Az önkormányzati döntések

34. § A képviselőtestület döntése:

a) önkormányzati rendelet,

b) határozat.

A rendeletalkotás

35. § (1) A rendelet alkotását (módosítását, hatályon kívül helyezését) kezdeményezheti

a) a polgármester,

b) a helyi önkormányzati képviselő,

c) a képviselőtestület bizottsága,

d) a jegyző.

(2) A helyi önkormányzati képviselő és a bizottság az indítványt a polgármesterhez nyújtják be. A polgármesternek, vagy a jegyzőnek az indítványt közvetlenül a képviselőtestülethez kell előterjeszteniük.

(3) A rendelettervezet szakmai előkészítése a jegyző feladata.

(4) A rendeletalkotást kezdeményező előterjesztés rendelettervezetből és indokolásból áll.

36. § (1) A rendelet kihirdetése az önkormányzat hirdetőtábláján történik a képviselőtestületi ülést követő 3 munkanapon belül. A kifüggesztés időtartama 15 nap. A hirdetmény tartalmazza a rendelet teljes szövegét.

(2) A kihirdetés napja az erre vonatkozó hirdetmény kifüggesztésének időpontja.

(3) A kihirdetésről szóló hirdetményt az irattárban is el kell helyezni a rendelettel együtt. A rendeletre fel kell jegyezni a közszemlére tétel és levétel napját.

37. § (1) A rendeleteket meg kell küldeni a képviselőknek, az érintett szervezeteknek és intézményeknek.

(2) A rendeletet a község hivatalos honlapján történő közzététellel is ismertetni kell a lakossággal.

38. § A rendeletek hatályosulását a jegyző figyelemmel kíséri és szükség esetén intézkedést kezdeményez.

Határozathozatal

39. § (1) Határozat meghozatalát kezdeményezheti

a) a polgármester,

b) a helyi önkormányzati képviselő,

c) a képviselőtestület bizottsága,

d) a jegyző.

(2) A helyi önkormányzati képviselő és a bizottság az indítványt a polgármesterhez nyújtja be. A polgármesternek, vagy a jegyzőnek az indítványt közvetlenül a képviselőtestülethez kell előterjesztenie.

(3) A határozati javaslat szakmai előkészítése a jegyző feladata.

(4) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy először elhangzásuk sorrendjében a módosító javaslatokról kell dönteni.

40. § (1) A képviselőtestület határozata tartalmazza a képviselőtestület döntését szó szerinti megfogalmazásban, valamint a végrehajtás határidejét, ha a testület indokoltnak tartja a végrehajtásról való beszámolás idejét, továbbá a végrehajtásért felelős megnevezését.

(2) Az elfogadott határozat szövegét a polgármester kihirdeti.

(3) A képviselőtestület az ülésről készült jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, külön határozat meghozatala nélkül dönt:

a) ügyrendi kérdésekben,

b) feladat meghatározást nem tartalmazó előterjesztésben,

c) a határozati javaslat, vagy rendelettervezet módosítására, kiegészítésére tett javaslat, kiegészítő, módosító indítványok esetén.

A képviselőtestületi döntések jelzése, nyilvántartása

41. § (1) A képviselőtestület határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és az ülés napjának megfelelő dátumozással kell ellátni.

(2) A képviselőtestület rendeleteit a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, a jogszabályokra előírt megjelöléssel kell ellátni.

(3) A rendeletekről és az alakszerű határozatokról nyilvántartást kell vezetni, amelyekről a jegyző gondoskodik.

A képviselőtestület üléseinek jegyzőkönyvezése

42. § (1) A képviselőtestületi ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet a jegyző kezel és annak évenkénti bekötéséről gondoskodni kell.

(2) A jegyzőkönyv a Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza

a) a bejelentéssel és bejelentés nélkül távollévők nevét,

b) az előadók nevét és beosztását,

c) a polgármester esetleges intézkedéseit.

(3) A képviselőtestület egyszerű szótöbbséggel bármely képviselő indítványára dönthet arról, hogy valamely hozzászólás szó szerint kerüljön a jegyzőkönyvbe. A szó szerinti jegyzőkönyv elkészítéséért a jegyző felel.

(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a, a meghívót és a jelenléti ívet,
b, az írásos előterjesztéseket és rendeleteket,
c, az elfogadott megállapodásokat,
d, írásban benyújtott indítványt, kérdést, megjegyzést és
e, a titkos szavazásról készített jegyzőkönyvet.
(5) Jelen paragrafus rendelkezéseit a bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítésére is értelemszerűen alkalmazni kell azzal, hogy azok évenkénti bekötéséről nem kell gondoskodni.
(6) A képviselőtestület nyilvános üléseiről készült jegyzőkönyvek a község honlapján megtekinthetőek ennek lehetőségéről a lakosságot az önkormányzat hirdetőtábláján is tájékoztatni kell.
IV. Fejezet

A HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐ

Összeférhetetlenség

43. § Az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat az Ügyrendi Bizottság látja el.

A települési képviselő vagyonnyilatkozata

44. § A helyi önkormányzati képviselő vagyonnyilatkozatát az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi. A képviselő a vagyonnyilatkozatát az Ügyrendi Bizottság elnökének adja át.

A helyi önkormányzati képviselők jogai és kötelességei

45. § (1) A képviselő évente egy esetben beszámolót tarthat a település lakossága érdekében végzett tevékenységéről és a képviselőtestület közérdeklődésre számottartó döntéseiről.

(2) A képviselő a községet érintő ügyben – egyedül, vagy több képviselő közösen - a lakosság tájékoztatása, illetve véleményének kikérése céljából fórumot szervezhet.

(3) A képviselő köteles a képviselőtestület ülésein megjelenni, illetve távollétét az ülés előtt személyesen, vagy telefonon a polgármesternek bejelenteni .

V. Fejezet

A KÉPVISELŐTESTÜLET SZERVEI

A képviselőtestület bizottságai, a bizottságok jogállása, megválasztása

46. § (1) A bizottságok elnökének és tagjainak személyére, vagy visszahívására bármelyik képviselő és a polgármester tehetnek javaslatot.

(2) A bizottságok elnökét és tagjait - a polgármester előterjesztése alapján - a képviselőtestület választja meg. Az ügyrendi bizottság esetében a választásra az alakuló ülésen kerül sor.

(3) A képviselőtestület állandó bizottságai:

a, Az ügyrendi bizottság 3 tagú: 2 képviselő és 1 nem képviselő jogállású taggal.
b, A települési értéktár bizottság 5 tagú: 3 képviselő és 2 nem képviselő jogállású taggal.
(4) A bizottságok ülését az elnök hívja össze és vezeti. A bizottságok ülésére meg kell hívni a bizottságok tagjait, a polgármestert, a jegyzőt. A bizottsági ülés meghívóját és a napirendi pontok előterjesztéseit a bizottság ülése előtt legkésőbb 3 nappal a meghívottaknak meg kell küldeni. Kötelező összehívni a bizottsági ülést a képviselőtestület döntése alapján, vagy a polgármester indítványára, vagy a bizottsági tagok kétharmadának indítványára.
(5) A bizottság zárt ülésén a bizottsági tagokon, a helyi önkormányzati képviselőkön, a polgármesteren, a jegyzőn és a jegyzőkönyvvezetőn kívül csak az a személy vehet részt, aki a tárgyalt napirendi pontban érintett.
(6) A bizottságok határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és az ülés napjának megfelelő dátumozással kell ellátni.

46/A. § (1) Az ügyrendi bizottság hatáskörébe tartozik a helyi önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének, méltatlanságának kivizsgálása, a vagyonnyilatkozatok vizsgálata, nyilvántartása, ellenőrzése, kezelése és őrzése, javaslattétel a polgármester jutalmazására, közreműködés a képviselőtestület SZMSZ-ének kidolgozásában, az SZMSZ hatályosulásának figyelemmel kísérése, a módosításokra, kiegészítésekre vonatkozó javaslatok értékelése és a szavazatok összeszámlálása, ha titkos szavazásra kerül sor a képviselőtestület hatáskörébe utalt választás, kinevezés, megbízás esetén.

(2) A képviselői összeférhetetlenség, méltatlanság kivizsgálása esetén az előterjesztést az ügyrendi bizottság nyújtja be.

46/B. § A települési értéktár bizottság hatáskörére, működésére vonatkozó szabályokat az SZMSZ 3. számú melléklete tartalmazza.

A polgármester

47. § A polgármester a megbízatását társadalmi megbízatásban látja el. A polgármester a jogszabályokban meghatározott feladatain kívül szervezi a településüzemeltetést, a településfejlesztést, együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel, kapcsolatot tart a nemzetiségi önkormányzat testületével és hétfőtől péntekig 8.00 – 12.00 óráig ügyfélfogadást tart a községháza épületében.

Az alpolgármester

48. § (1) A képviselőtestület a saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére, kettő alpolgármestert választ.

(2) A polgármester tartós akadályoztatása, távolléte esetén a polgármester által kijelölt alpolgármester gyakorolja a polgármestert megillető jogokat.

(3) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban a polgármester irányításával látja el az általa írásban meghatározott feladatokat.

49. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy egyidejű tartós akadályoztatásuk esetén a polgármester feladat és hatáskörét a korelnök (legidősebb helyi önkormányzati képviselő) látja el. Tartós akadályoztatásnak minősül: A 30 napot meghaladó betegség és a 30 napot meghaladó szabadság.

A jegyző

50. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői megbízott látja el a jegyzői feladatokat.

A közös önkormányzati hivatal

51. § (1) A képviselőtestület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, a döntések végrehajtására és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására a társönkormányzatokkal együtt közös önkormányzati hivatalt hozott létre.

(2) A hivatal előző évi munkájáról szóló beszámolót a jegyző minden év február hónapjában köteles a képviselőtestület elé terjeszteni.

Az önkormányzat társulásai

52. § (1) A társulások céljáról, a működésük szabályairól, a résztvevők jogairól és kötelezettségeiről a társulást létrehozó megállapodások rendelkeznek.

(2) Az önkormányzat az alábbi társulásoknak a tagja:

a, Szentlászlói Intézményfenntartó Önkormányzati Társulás,
b, Szigetvár – Dél – Zselic Többcélú Kistérségi Társulás,
c, Mecsek Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás,
d, Szigetvári Kistérségi Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás.
VI. Fejezet

EGYÜTTMŰKÖDÉS A CIVIL SZERVEZETEKKEL ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATTAL

53. § (1) A képviselőtestület a rendelkezésére álló eszközökkel támogatja és együttműködik a lakosság olyan önszerveződő közösségeivel (társulásaival), amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására törekednek.

(2) A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére annak igénye szerint ingyenes használati jogot biztosít a Szentlászló, Petőfi utcai Községi Könyvtár épületében és a Szentlászló, Rákóczi u. 27. szám alatt az önkormányzati hivatalban kijelölt helyiségekben annak berendezéseivel együtt. A helyiségek fenntartási költségeit a helyi önkormányzat viseli. A Szentlászlón tartott hagyományos rendezvények különösen a Német Nemzetiségi Nap és a Kukoricás Nap esetében a felek kölcsönösen együttműködnek és az egyes rendezvényekre külön együttműködési megállapodást kötnek. A helyi önkormányzat a Szentlászlói Közös Önkormányzati Hivatal útján a nemzetiségi önkormányzat részére biztosítja a szakmai segítségnyújtást, az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működésével kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról, melynek keretében ellátja: a nemzetiségi önkormányzat testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása); a testületi döntések előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat; a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat. Az előzőekben meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket a helyi önkormányzat viseli.

VII. Fejezet

Helyi népszavazás

54. § (1) A helyi népszavazást – a 2013. évi CCXXXVIII. törvényben meghatározottakon túl – a polgármesternél kezdeményezheti a szentlászlói választásra jogosult választópolgárok legalább 15%-a.

(2) A képviselőtestület köteles kitűzni a helyi népszavazást, ha azt a választópolgárok legalább 25%-a a kérdés megjelölésével kezdeményezte.

55. § A helyi népszavazással kapcsolatos kiadásokat a közös önkormányzati hivatal részére elszámolás alapján az önkormányzat megtéríti. Előleget a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek, valamint a területi és országos nemzetiségi önkormányzati képviselők időközi választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 18/2013. (VII.17.) KIM rendelet szerinti normatíváknak megfelelően biztosít az önkormányzat a Hivatal részére.

VIII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

56. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Szentlászló Községi Önkormányzata Képviselőtestületének a képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2007. (V.31.) számú önkormányzati rendelete, valamint az azt módosító 9/2007.(VII.5.) 5/2010.(X.14.) számú önkormányzati rendeletek, továbbá a helyi népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló 10/1997.(09.18.) KT. számú rendelet is.

1. melléklet az 5/2014. (XII. 15.) önkormányzati rendelethez

A képviselőtestület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

1. A közterület használat engedélyezése.

2. Dönt a község zászlójának, címerének és nevének használatával kapcsolatos ügyekben.

3. Dönt a szociális rendelet szerint hatáskörébe utalt segélyezési és egyéb szociális ellátási ügyekben.

4. Tulajdonosi nyilatkozatot tesz az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó ügyekben.

5. Dönt az önkormányzat éves költségvetési rendeletében megállapított feltételek esetén a polgármesteri kötelezettségvállalásról.

6. Gyakorolja a közterület filmforgatási célú használatával kapcsolatos hatáskört.

2. melléklet az 5/2014. (XII. 15.) önkormányzati rendelethez

A képviselőtestület által a társulásokra átruházott hatáskörök

1. A Szigetvár – Dél Zselic Többcélú Kistérségi Társulásra átruházott hatáskörök a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatással összefüggő feladatok. A Szoceg Nonprofit Kft. útján a szociális étkeztetés, a házi segítségnyújtás, a családsegítés és a gyermekjóléti szolgálat biztosítása.

2. A Szigetvári Kistérségi Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök 2010. március 19 – étől: A társulás tagjai az Ötv. 8. §-ban, illetve a Vgtv-ben meghatározott kötelezően ellátandó vízgazdálkodási feladatok közül a társulásra ruházzák át a társulás célját képező projekt megvalósításával kapcsolatos alábbi feladat- és hatásköröket:

- A Tagok felhatalmazzák a társulást, hogy a KEOP – 2009 – 1.3.0 Ivóvízminőség javítása konstrukcióhoz (a továbbiakban KEOP Projekt) benyújtandó pályázatot és mellékleteit (a továbbiakban: Pályázat) előkészítse, a pályázatot saját nevében benyújtsa, illetve a pályázaton való nyertessége esetén a Támogatási szerződést saját nevében megkösse. A társulás, a projekt végrehajtása során, a társult önkormányzatok, mint a KEOP projekt közös kedvezményezettjeinek (16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet 11. § (2) bek. c) pont) megbízásából, a projekt lebonyolításáért felelős projektgazdaként jár el. „

3. A Szentlászlói Intézményfenntartó Önkormányzati Társulás 2013. július 1. napjától gyakorolja a fenntartásába adott óvoda és konyha intézménnyel kapcsolatos fenntartói jogokat és kötelezettségeket. Ellátja a köznevelési feladatokat a felügyelete alá tartozó óvodák, nemzetiségi óvodák útján. Biztosítja az étkeztetési feladatok ellátását a társulás illetékességi területén lévő köznevelési intézményekben 2 saját főzőkonyha működtetésével.

4. A Mecsek Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás társulási megállapodásában foglaltak szerint.

3. melléklet

A Szentlászló Községi Önkormányzat Települési Értéktár Bizottságának működéséről.

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A szabályzat célja a települési helyi értékek körének meghatározása, védelme és megőrzése feltételeinek biztosítása.

2. A települési helyi érték: A Szentlászló község szempontjából meghatározó jelentőségű, a faluhoz való tartozást kifejező egyedi szellemi termék, tárgy, kulturális alkotás, hagyomány, jelkép, természeti érték, stb., amelyet a települési értéktár bizottság (továbbiakban: TÉB) annak minősít. A Települési Helyi Értékek Gyűjteménye a TÉB által kiemelkedő helyi jelentőségűnek nyilvánított javak összessége. Ezek körét (felsorolását), fellelhetőségét, bemutatását az egyediségükre, speciális települési kötődésükre, jellemzőire vonatkozó leírást, vagy egyéb dokumentációt a vonatkozó Korm. rendeletszerinti nyomtatványon kell elkészíteni.

TELEPÜLÉSI ÉRTÉKTÁR BIZOTTSÁG

3. Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestülete a települési értéktár bizottsági teendők ellátására TÉB – ot hoz létre. A bizottság tagjainak száma: 5 fő, értéktár a bizottság munkájába külső szakértők vonhatók be, így például a helyi közművelődési feladatellátással, továbbá a nemzeti és megyei értékek gyűjtésével, megőrzésével, hasznosításával foglalkozó országos és területi illetékességű szakmai és civil szervezeteket. A tagok tevékenységüket társadalmi megbízatásként, díjazás nélkül látják el.

4. A TÉB bizottság elnökének feladata:

- a bizottság ülésének összehívása, vezetése,
- a bizottság döntéseinek nyilvántartása, közzétételéről való gondoskodás,
- a bizottság képviselete külső állami, önkormányzati, társadalmi, gazdasági szervek, szervezetek előtt,
- a települési értéktárba felvett alkotások megyei értéktár részére történő továbbítása.

A BIZOTTSÁG MŰKÖDÉSI SZABÁLYAI

5. A TÉB szükség szerint, de félévente legalább egy alkalommal ülésezik.

6. A települési értékké minősítéshez a jelenlévők több, mint felének egybehangzó szavazata szükséges.

7. A TÉB feladata:

- a települési értékek megőrzéséről és szélesebb körben történő megismertetéséről való gondoskodás (pl. évente a gyűjtemény közzététele az önkormányzati honlap, közösségi oldal és a hirdető táblák útján)
- a helyi települési értékek körének meghatározása, szükség szerint módosítása, a Települési Helyi Értékek Gyűjteményének összeállítása,
- a döntés a TÉB rendelkezésére álló pénzeszközök felhasználásáról,
- félévente - legkésőbb a félévet követő hónap utolsó napjáig - a képviselő-testület és a község lakosságának tájékoztatása a végzett tevékenységről,
- Hungarikumok Gyűjteményébe való felvételre való javaslattétel.

8. A TÉB működésével kapcsolatos adminisztratív teendők ellátásáról a Szentlászlói Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.

9. A TÉB működésének anyagi fedezetét az önkormányzat biztosítja.

A JAVASLATTÉTEL ÉS DÖNTÉS SZABÁLYAI

9. Helyi értékké nyilvánításra a polgármesterhez címezve, írásban bárki javaslatot tehet, amelyet indokolni, szükség és lehetőség szerint dokumentálni köteles. A javaslattétel tartalmára és formájára vonatkozóan a 114/2013. (VI. 16.) Korm. Rendelet 6. § (4) bekezdése, továbbá 1. sz. melléklete az irányadó.

10. A beérkezett javaslatot az értéktár bizottság vizsgálja meg, a javaslattevőt szükség szerint hiánypótlásra szólítja fel. Amennyiben a javaslattevő a hiánypótlásnak a megállapított határidőig nem tesz eleget, a bizottság érdemi tárgyalás nélkül az indítványt elutasítja. Az elutasítás nem akadálya annak, hogy a javaslattevő az értéktárba történő felvételt ismételten indítványozza.

11. Az értéktárba való felvételről a javaslat beérkezését követő 90 napon belül a 6. pontban írt szavazati aránnyal a TÉB dönt, melyről a javaslattevőt írásban értesíti.

NYILVÁNTARTÁS ÉS KÖZZÉTÉTEL

12. A TÉB által az értéktárba felvett értékek adatait a 114/2013. (VI. 19.) Korm. Rendelet 1. sz. mellékletének II. pontjában írt tartalommal – szakterületenként kategóriák szerint elkülönítve - kell nyilvántartásba venni.

13. A helyi települési értéktár nyilvántartott adatait – az értéktárba való felvételről szóló döntést követő 8 napon belül – az önkormányzat honlapján, közösségi oldalán és hirdetőtábláján kell közzétenni.

1. függelék

Az önkormányzat által ellátott alaptevékenységek kormányzati funkciók szerint:
- 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
- 013320 Köztemető-fenntartás és - működtetés
- 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
- 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
- 045120 Közutak, hidak felújítása
- 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
- 064010 Közvilágítás
- 066010 Zöldterület-kezelés
- 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
- 900060 Finanszírozási műveletek
- 072111 Háziorvosi szolgálat
- 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
- 074031 Védőnői szolgáltatás
- 082044 Könyvtári szolgáltatások
- 082063 Múzeum (Csuhémúzeum)
- 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
- 081041 Sport.