Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 3/2015(II.27..) önkormányzati rendelete

A Szentlászló község területén biztosított települési támogatásokról.

Hatályos: 2015. 03. 01- 2015. 08. 26

Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 3/2015(II.27..) önkormányzati rendelete

A Szentlászló község területén biztosított települési támogatásokról.

2015.03.01.

Szentlászló Községi Önkormányzat Képviselőtestülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk. (1) bekezdés a.) pontjában és (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdés 8. pontjában kapott felhatalmazás alapján, továbbá a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv (a továbbiakban: Szt.) 1. §(2) bekezdésében, a 10. §(1) bekezdésében, a 25. §(3) bekezdésében, a 26. § - ban, a 32. §(3) bekezdésében, a 45. § - ában, a 48. § - ában és a 62. §(2) bekezdésében és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény, a továbbiakban: Gyvt.) 18. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:

I. Fejezet

A rendelet célja

1. § E rendelet célja, hogy az Szt. pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokra vonatkozó szabályaival összhangban – a helyi sajátosságok érvényesítése mellett – szabályozza a Szentlászló község közigazgatási területén igénybe vehető települési támogatások jogosultsági feltételeit, a települési támogatások megállapítása, felhasználásnak ellenőrzése során követendő eljárási rendet elősegítve ezzel a Szentlászló község területén élő, rászoruló emberek öngondoskodási képességének fejlesztését.

II. Fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet hatálya

2. § E rendelet hatálya a Szentlászló községben életvitelszerűen élő és ott bejelentett lakcímmel rendelkező magyar állampolgárokra, valamint a külön jogszabályban - Szt. 3. §(1) – (3) - meghatározottak szerinti személyekre terjed ki.

Az ellátások formái

3. §

(1) A képviselőtestület szociális rászorultság esetén a jogosult részére települési támogatást biztosíthat, figyelemmel az Szt. 45. §(7) bekezdésére (a havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét)

a, a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez.
(2) A képviselőtestület rendkívüli települési támogatást nyújt különösen
a, az élelmezési kiadások viseléséhez, vagy
b, az iskoláztatási költségek viseléséhez, vagy
c, a temetési költségek viseléséhez, vagy
d, elemi kár bekövetkezése esetén, vagy
e, tartós kórházi kezelés esetén, vagy
f, gyógyászati segédeszköz beszerzéséhez, vagy
g, eseti gyógyszerköltségek viseléséhez.
Hatásköri szabályok

4. § A képviselőtestület a 3. § - ban meghatározott valamennyi települési támogatás megállapításával kapcsolatos feladat és hatáskörét a polgármesterre ruházza át. A polgármester – a krízishelyzet miatt benyújtott kérelmek kivételével – a döntése előtt a települési önkormányzati képviselők véleményét kikéri. A polgármester a települési önkormányzati képviselőkkel havonta egy alkalommal áttekinti a döntésre előkészített ügyiratokat. A döntést a polgármester hozza meg, a megfogalmazott vélemények a polgármestert nem kötelezik, azoktól eltérhet.

Eljárási rendelkezések

5. § E rendeletben foglalt – az Szt. hatálya alá tartozó - rendelkezések értelmezése és alkalmazása során, valamint a szociális ellátásokkal kapcsolatban itt nem szabályozott esetekben és a fogalom meghatározásokra vonatkozóan az Szt. az irányadó.

6. § (1) A települési támogatásokra irányuló kérelmeket – az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon - és a kérelmet alátámasztó nyilatkozatokat, igazolásokat a Szentlászlói Közös Önkormányzati Hivatalban lehet benyújtani.

(2) A települési támogatást igénylő (továbbiakban: kérelmező) annak érdekében, hogy a jogosultsága elbírálható legyen, köteles – az e célra készített nyomtatványokon – nyilatkozni a saját, illetve családja jövedelmi, vagyoni viszonyairól. Köteles a kérelmező a vagyon és jövedelemnyilatkozatban foglaltakat igazolni.

(3) A kérelmező a jövedelemnyilatkozatban közölt adatokat az alábbiak szerint köteles igazolni:

a, munkabérből származó jövedelem esetén, a munkáltató által kiállított igazolással,
b, a foglakoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. IV. tv alapján folyósított pénzbeli ellátás esetén (pl: álláskeresési támogatás) a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényével, vagy az illetékes munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolással;
c, a társadalombiztosítási ellátások esetében (pl: GYES, GYED, családi pótlék) a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényével, vagy az utolsó havi bankszámla kivonat másolatával;
d, nyugdíj illetve nyugdíjszerű ellátás esetén, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által a tárgyév elején megküldött elszámolási lap, vagy a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényének másolatával;
e, őstermelők esetén a bevételről vezetett dokumentum másolatával, illetve a NAV által kiállított igazolással, továbbá támogatás esetén a támogatás összegéről szóló igazolással;
f, vállalkozásból származó jövedelem esetén a NAV igazolásával, továbbá az adóbevallással le nem zárt időszakra vonatkozóan az egy havi átlagjövedelemről szóló könyvelői igazolással, ennek hiányában az érintett nyilatkozatával;
g, alkalmi munka esetén a havi átlagos nettó jövedelemre vonatkozó nyilatkozattal;
h, tartásdíj esetén a ténylegesen felvett tartásdíjról szóló irattal (elismervény, postai feladóvevény stb.), a szülők közötti egyezséget tartalmazó közokirattal, vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal, illetve a tartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírói ítélettel, állam által megelőlegezett gyermektartásdíjról a gyámhivatal határozatával;
i, az a - h pontokba nem tartozó jövedelmek esetén egyéb, a jövedelem típusának megfelelő igazolással; (írásbeli nyilatkozat)
(4) Amennyiben a hibásan, illetve hiányosan benyújtott kérelmet, nyilatkozatokat a kérelmező az erre irányuló írásbeli felszólítástól számított 10 munkanapon belül nem pótolja, akkor a kérelmét el kell utasítani, kivéve ha az akadályoztatását (pl. betegség) hitelt érdemlően tudja igazolni.

7. § Szükség esetén (pl: a kérelemben, az igazolásban foglaltak valóságtartalma megkérdőjelezhető) – törekedve a megalapozott döntésre – a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat családgondozója a polgármester felkérése alapján környezettanulmányt készít.

8. § (1) A polgármester által hozott határozat a kézbesítéstől számított 15 napon belül a képviselőtestülethez címzett fellebbezéssel megtámadható.

(2) A fellebbezést a képviselőtestület a következő ülésén bírálja el figyelemmel a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. tv. (a továbbiakban Ket.) 33. §(4) és (6) bekezdésére.

9. § (1) A havi rendszerességgel megállapított települési támogatás folyósítása, kifizetése, utólag, minden hónap – a jogosultság megállapítása esetén a határozat meghozatalát követő hónap - 5. napjáig, a nem rendszeres ellátások kifizetése pedig az ezt megállapító határozat meghozatalát követően haladéktalanul, illetve legkésőbb 5 napon belül történik. A kifizetés történhet bankszámlára utalással, egyéb esetben az önkormányzat házipénztárából, illetve természetbeni ellátásként.

(2) A kifizetéssel, utalással kapcsolatos adminisztratív teendőket (pénztárkönyv, bizonylatok vezetése) és a pénz kezelését a közös önkormányzati hivatal kijelölt pénztárosa, illetve a gazdálkodási előadó látja el a polgármester által kijelölt önkormányzati közalkalmazott közreműködésével.

10. § A települési támogatást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevő (a jövedelem és vagyonnyilatkozatban eltitkol, nem a valóságnak megfelelő adatokat tüntet fel, a körülményeiben beállott változást 15 napon belül nem jelenti be) személyt az Szt.17. § - ában meghatározott jogkövetkezmények (pénzbeli ellátás visszafizetése, természetben nyújtott ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatása, illetve a pénzegyenérték megfizetése) terhelik.

(2) Az (1) bekezdésben említett jogkövetkezmények érvényesítését a képviselőtestület méltányosságból elengedheti, azok mértékét csökkentheti, illetve részletekben fizettetheti meg.

(3) A méltányosság gyakorlására akkor van lehetőség, ha az (1) bekezdésben említett jogkövetkezmények alkalmazása az érintett személy, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.

(4) A létfenntartást veszélyeztető állapot megítélése az ügy körülményeit egyenként és összességében értékelő elbírálás alapján – erre irányuló kérelem alapján - történik. Figyelembe veendő szempontok különösen a következők:

a, az egy főre jutó családi jövedelem nagysága, ami nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 % - át,
b, a családban lévő eltartásra szoruló gyermekek száma,
c, a háztartás fenntartási költségei,
d, igazolt gyógyszerköltség,
e, tartós keresőképtelenség (baleset, betegség)
f, előre nem látható, lakhatást veszélyeztető káresemény miatt keletkezett rendkívüli kiadás.

11. § (1) A települési támogatás valamennyi fajtája a családban élő gyermek, illetve a támogatás célhoz kötött felhasználása érdekében természetbeni ellátás formájában is nyújtható.

(2) A települési támogatás természetbeni ellátás formájaként különösen élelmiszerre, tüzelővásárlásra, közüzemi díjak kifizetésére, illetve a gyermek szükségleteihez igazodóan tankönyvre, tanszerekre, étkezési díjra, speciális ellátást nyújtó intézmények térítési díjára használható fel. A természetbeni ellátás átadásában a családsegítő szolgálat és a polgármester által kijelölt önkormányzati közalkalmazott működik közre.

(3) A települési támogatás természetbeni ellátás formájaként történő biztosítására elsősorban a véleményező települési önkormányzati képviselők tesznek javaslatot.

III. Fejezet

A települési támogatásokra vonatkozó részletes szabályok

1. A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtható települési támogatás. (lakásfenntartási támogatás)

12. § (1) A szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatás (a továbbiakban: lakásfenntartási támogatás) nyújtható, különösen a villanyáram-, a víz fogyasztás és a szemétszállítás díjához, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez.

(2) Lakásfenntartási támogatás annak a szociálisan rászoruló személynek nyújtható, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 176 % - át.

(3) A lakásfenntartási támogatást kizárólag természetbeni szociális ellátás formájában és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

13. § (1) A támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a kérelmező által lakott lakás nagyságára vonatkozó hiteles iratot. Ilyen irat hiányában, amennyiben az nem, vagy aránytalanul nehezen szerezhető be, a kérelemben kell nyilatkozni a lakás alapterületéről. A kérelemben nyilatkozni kell arról is, hogy a kérelmező milyen jogcímen lakik a lakásban.

(2) A lakásfenntartási támogatás megállapítása iránti kérelmet írásban a rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon lehet előterjeszteni.

14. § Lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Külön lakásnak kell tekinteni az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

15. § (1) A lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege a lakásfenntartás elismert havi költségének 17 % - a.

(2) A lakásfenntartás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összege e rendelet alkalmazásában 400 Ft.

(3) A lakásfenntartási támogatás esetében az elismert lakásnagyság mértéke

a) ha a háztartásban egy személy lakik 40 m2

b) ha a háztartásban két személy lakik 45 m2

c) ha a háztartásban három személy lakik 50 m2

d) ha a háztartásban négy személy lakik 55 m2

e) ha a háztartásban négy személynél több lakik minden további személy után 5 m2, de legfeljebb a kérelmező által lakott lakás nagysága.

16. § Jogosultság esetén a lakásfenntartási támogatást a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani, a tárgyév december 31. napjáig.

2. Rendkívüli települési támogatás.

17. § (1) A köztemetés elrendeléséről a polgármester dönt az Szt. 48. § - ában foglaltak figyelembevételével.

(2) Köztemetésként csak a helyben szokásos legalacsonyabb költségű temetés rendelhető el, amelynek összegét a képviselőtestület évente külön határozatban állapítja meg az önkormányzati temetőben temetkezési vállalkozói tevékenységet folytató vállalkozások által évente kiadott tájékoztató alapján.

(3) A polgármester az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól legfeljebb 50.000 Ft összeggel mentesítheti, akkor, ha az eltemettetésre köteles személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 180 % - át.

(4) A polgármester az eltemettetésre köteles személy(ek) részére legfeljebb 18 havi időtartamú szociális kölcsönt engedélyezhet a temetési segéllyel, illetve a méltányossági elengedéssel csökkentett köztemetési költség megtérítésére.

18. § (1) A polgármester az e rendeletben meghatározottak szerint nyújt rendkívüli települési támogatást eseti jelleggel a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő családok, illetve személyek részére elsősorban az Szt. 45. § (4) bekezdésében meghatározott esetekben.

(2) A képviselőtestület a rendkívüli települési támogatás megállapítása során különösen az alábbi körülményeket mérlegeli:

a, a kérelmező, illetve családja jövedelmi viszonyai,
b, a háztartás fenntartási, valamint a megélhetés költségei (víz, villany, tüzelő, szippantás, alapvető élelmiszerek)
c, beiskolázási költségek (tankönyv, tanszerek, térítési díj)
d, az iskola és lakóhely közötti (elsősorban közép, illetve felsőfokú tanulmányokat folytató diákok esetén) utazási költségek, továbbá albérleti, kollégiumi díj,
e, gyógyszerköltség, gyógyászati segédeszköz szükségessége,
f, hosszan tartó kórházi ápolás, orvosi kezelés miatt jelentkező többletkiadások,
g, tartós keresőképtelenség (baleset, betegség)
h, társadalombiztosítási ellátás megvonása (pl: rokkantsági nyugdíjra, rendszeres szociális járadékra való jogosultság megszűnése),
i, gyermekét egyedül nevelő szülő,
j, három vagy több gyermekes család,
k, 70 évesnél magasabb életkor,
l, a megélhetés valamilyen előre nem látható esemény bekövetkezése okán igazolt módon veszélyeztetve van.

19. § Rendkívüli települési támogatás igényelhető:

a) az átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe került személy vagy család részére, vagy

b) krízishelyzetre (pl: elemi kár, baleset, fogyatékosság, betegség, baleset, haláleset, tartós jövedelemromlás), vagy

c) a gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott pénzbeli támogatásra, vagy

d) az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra, vagy

e) daganatos megbetegedésre tekintettel.

20. § (1) A polgármester a rendkívüli települési támogatás felhasználásának ellenőrzése keretében a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta stb.) becsatolására hívhatja fel a jogosultat.

(2) A rendkívüli települési támogatás kifizetéséről a megállapítást követő 5 napon belül – a (3) bekezdésben foglaltak kivételével - a közös önkormányzati hivatal gazdálkodási előadója, illetve pénztárosa gondoskodik.

(3) A polgármester krízishelyzetben - ha a kérelmező életkörülményei indokolttá teszik – a rendkívüli települési támogatás összegének azonnali kiutalását rendelheti el.

21. § (1) A 19. § a) és c) pontja szerinti jogcímen megállapított rendkívüli települési támogatás összege esetenként 5.000 Ft – ig terjedhet.

(2) A daganatos betegség diagnózisának megállapítását követően - a 19. § e, pontja szerinti jogcímen - az érintett személy egy alkalommal legfeljebb 20.000 Ft összegű rendkívüli települési támogatásban részesülhet. A kérelemhez mellékelni kell a diagnózist tartalmazó szakorvosi igazolást.

(3) Különösen akkor indokolt a természetbeni ellátás megállapítása, ha a kérelmező életmódja, személyisége alapján valószínűsíthető, hogy a készpénzben kifizetett rendkívüli települési támogatás nem a kérelemben megjelölt célra kerül felhasználásra.

(4) A 19. § b) pontja szerint megállapított rendkívüli települési támogatás összegét a polgármester az eset körülményeinek mérlegelésével határozza meg, amelynek összege az (1) bekezdés szerinti összegnél magasabb is lehet.

22. § (1) A gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott rendkívüli települési támogatás megállapításánál különösen a következő körülményeket kell mérlegelni: A gyermek, fiatal felnőtt ellátásáról más módon nem lehet gondoskodni, alkalmanként jelentkező többletkiadások, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítéséhez kapcsolódó kiadások, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásának, illetve a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése, betegség vagy iskoláztatás miatt.

(2) Az e jogcímen megállapított rendkívüli települési támogatást a gyermekre, illetve a fiatal felnőttre kell megállapítani és a törvényes képviselőjének, illetve a fiatal felnőttnek kell folyósítani.

(3) A 19. § c) pontja szerinti jogcímen megállapított rendkívüli települési támogatás elsősorban természetbeni ellátásként nyújtható, amely különösen a gyermek szükségletéhez igazodó ellátások részben, vagy egészben történő átvállalására fordítható. Különösen akkor indokolt a természetbeni ellátás megállapítása, ha a támogatást kérelmező életmódja, személyisége alapján valószínűsíthető, hogy a készpénzben kifizetett ellátás nem a kérelemben megjelölt célra kerül felhasználásra.

23. § (1) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás jogcímén rendkívüli települési támogatás (a továbbiakban: temetési segély) állapítható meg annak, aki a volt szentlászlói állandó lakos elhunyt személy – feltéve, hogy az eltemettető is szentlászlói állandó lakos - eltemettetéséről gondoskodott.

(2) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás jogcímén igényelt temetési segély megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről az eltemettető, vagy a vele egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított számla és a halotti anyakönyvi kivonat másolatát.

(3) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás jogcímén megállapított temetési segély összege 15.000 Ft.

(4) Az eltemettető az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt önkormányzati segély iránti kérelmét az elhalálozás napjától számított 60 napon belül nyújthatja be.

24. § (1) A rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelmet – az okok megnevezésével – írásban a rendelet 2. számú melléklete szerinti formanyomtatványon lehet előterjeszteni.

(2) A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemigazolásokat, továbbá minden olyan bizonyítékot amelyre a kérelmező hivatkozik és a kérelem elbírálásához szükséges.

Záró rendelkezések

23. § (1) Ez a rendelet 2015. március 1 - én lép hatályba.

(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően benyújtott kérelmekre kell először alkalmazni.

(3) A 2015. február 28. napján méltányossági ápolási díjban részesülők jogosultságát 2015. február 28. napjával meg kell szüntetni.

(4) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az 5/2012.(V.10.) számú rendelet és az azt módosító 7/2013.(XII.19.) számú rendelet.

1. melléklet a 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM

a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtható települési támogatás (lakásfenntartási támogatás) megállapítására

1. A kérelmezőre vonatkozó személyi adatok:

Neve:…………………………………………………………………………………………………………………..
Születési neve:.............................................................................................................................................................
Anyja neve: ..................................................................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ...........................................................................................................................................
Lakóhely: .....................................................................................................................................................................
Tartózkodási hely (ha nem azonos a lakóhelyével).......................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................................................
Bankszámlaszám: ........................................................................................................................................................

2. A kérelmezővel közös háztartásban élő személyek száma:……… fő és adatai

Név

Születési hely,
Születési év, hó, nap

Anyja neve

TAJ SZÁM

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

3. Lakásviszonyok:

- A támogatással érintett lakás nagysága: ...............................................m2
- A lakásban tartózkodás jogcíme: (tulajdonos, bérlő, családtag, egyéb)……………………………….
- Közüzemi díjhátralékkal rendelkezik – e ? Igen Nem Ha igen, akkor melyik szolgáltatónak:
…………………………………………………………………….. összeg ……………………………… Ft
………………………………………………………………………. összeg …………………………….. Ft
- A lakásban előrefizetős áramfogyasztást mérő készülék került – e felszerelésre ? Igen Nem Ha igen, akkor a készülék ún. SDS száma: ……………………….
A támogatás igénylésének indokai, mely kiadások megfizetésének elmaradása veszélyezteti leginkább a kérelmező lakhatását ?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. A kérelmező és a vele közös háztartásban élő személyek havi jövedelme forintban:

A jövedelem típusa

Kérelmező


A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó, ebből közfoglalkoztatásból származó

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve más önálló tevékenységből

3. Alkalmi munkavégzésből (Igen, Nem

4. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (Csp, Gyes, tartásdíj stb.)

5. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

7. Egyéb jövedelem

8. Összes nettó jövedelem

Kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen, vagy a tartózkodási helyemen élek. (A megfelelő rész aláhúzandó.)
Kijelentem, hogy a kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)


Dátum:…………………… ……………………………...


………………………………….…………………………

a kérelmező aláírása a kérelmezővel közös háztartásban élő nagykorú személyek aláírása

Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező és a vele közös háztartásban élő személyek vagyona

A. Ingatlanok (Az életvitelszerűen – lakóhelyként, illetve tartózkodási helyként - használt ingatlanon kívül más egyéb) * Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték:*......................................Ft, haszonélv. joggal terhelt: igen nem

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község.................................. út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték: …………………………….. Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év. Becsült forgalmi érték: …………………………….. Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község.............................. út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték: …………………………….. Ft


II. Egyéb vagyontárgyak
Gépjármű: a) személygépkocsi: ......................................... típus.................. rendszám

a szerzés ideje: ............................................................., Becsült forgalmi érték:**......................................Ft

b) tehergépjármű, autóbusz: ................................ típus..................... rendszám a szerzés ideje: ....................................

Becsült forgalmi érték:**............................................Ft ** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben és a vagyonnyilatkozatban közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv 10. §(7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti. Valótlan adatközlés esetén a támogatás visszavonásra kerül és a jogosulatlanul, rosszhiszeműen felvett támogatást az önkormányzat visszaköveteli. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.



Kelt: .........................................................

……..………………………
a kérelmező aláírása



Az ügyintéző tölti ki: A háztartás összes nettó havi jövedelme:………................ Ft. A háztartás személyeinek száma:……………….., ennek megfelelően a háztartás egy főre jutó havi jövedelme …………….. ….……Ft.

A kérelemhez csatolni kell a kérelmező és a vele közös háztartásban élő személyek jövedelméről szóló igazolásokat, továbbá a lakás nagyságát hitelt érdemlően igazoló dokumentumot. (adás – vételi szerződés, építési, illetve használatbavételi engedély.)

2. melléklet a 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM

a települési támogatás megállapításához

I. Az igénylő adatai:

1. Kérelmező neve /születési név is /____________________________________________

Társadalombiztosítási Azonosító Jel /TAJ szám/:
Születési helye: _________________________Anyja neve:___________________
Születési idő: _____év ________________hónap _______ nap
Nyugdíjas esetén nyugdíjas igazolvány törzsszáma:

2. Családi állapota:

egyedülálló (hajadon, nőtlen)
házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt
házastársától külön élő
elvált
özvegy
(a megfelelő rész aláhúzandó)

3. Lakóhely: __________________________________helység

_________________________________utca________sz.
Tartózkodási hely: ___________________________________helység
_________________________________utca________sz.

4. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek ( a megfelelő rész aláhúzandó)

5. A kérelem benyújtásának időpontjában a települési támogatást kérővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók, a kérelmező családjában lakók adatai:

Rokonsági fok

Név

Születési hely, idő

Anyja neve

Társadalom-
biztosítási Azonosító Jele (TAJ)

1. szülő

2. szülő házastársa/élettársa

3.

4.

5.

II. A települési támogatás igénylésének indoka:

1.

2. A települési támogatás megállapítását (megfelelő betűjel bekarikázandó. Egyidejűleg csak egy forma jelölhető meg. )

a) az átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe került személy vagy család részére, vagy

b) krízishelyzetre (pl: elemi kár, baleset, fogyatékosság, betegség, baleset, haláleset, tartós jövedelemromlás)

c) a gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott pénzbeli támogatásra, vagy

d) az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra, vagy

e) egyéb (jelölje meg)

kérem.
III. Jövedelmi adatok

A jövedelmek típusai


A kérelme-ző jövedel-me

A kérelme-zővel közös háztartás-ban élő házastárs (élettárs) jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen








A család összes nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki!): ........................ Ft/hó.

IV. Egyéb nyilatkozatok:

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.
……………………………., 20___ év_________________hó _____nap
kérelmező házastársa/élettársa kérelmező aláírása
bejegyzett élettársa aláírása
Kijelentem, hogy a települési támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)
…………………………….., 20___ év_________________hó _____nap
kérelmező aláírása