Abaliget Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020.(II.6.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról szóló 3/2015.(II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 02. 07- 2020. 02. 07

Abaliget Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020.(II.6.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról szóló 3/2015.(II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2020.02.07.

Abaliget Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 32. § (3) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. § A szociális ellátásokról szóló 3/2015.(II.28.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) a következő alcímmel és 16/A-B. §-sal egészül ki:

„Falugondnoki szolgáltatás

16/A. § (1) Az önkormányzat falugondnoki szolgáltatást biztosít:

a) a lakosság számára a településen hiányzó, az alapvető szükségletek kielégítését segítő szolgáltatásokhoz, illetőleg a közszolgáltatásokhoz való hozzájutás elősegítésére,

b) a rászorult személyek közlekedési, szállítási problémájának megoldására, valamint

c) a lakosságot érintő információk gyűjtése és továbbítása érdekében.

(2) A falugondnoki szolgálat feladatait a falugondnok látja el a rendelkezésre álló gépjármű segítségével. A falugondnok tevékenységét munkaköri leírásának, a szolgálat szakmai programjának, a polgármester utasításának megfelelően látja el.

(3) A szolgáltatás igénybevételére Abaligeten lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező és a településen életvitel-szerűen tartózkodó személy jogosult e rendeletben foglaltak szerint.

(4) A falugondnoki szolgálat keretében ellátott feladatok:

a) Étkeztetésben, házi segítségnyújtásban és egyéb alapszolgáltatásokhoz való hozzáférésben közreműködés.

b) Egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás segítése (gyógyszerkiváltás, orvosi rendelésre stb. szállítás).

c) Óvodáskorú, iskoláskorú gyermekek szállítása.

d) A közösségi, művelődési, sport-és szabadidős rendezvények szervezésének segítése.

e) Egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása.

f) Egyéb lakossági szolgáltatások biztosításában való közreműködés (napi beszerzések, nagybevásárlás stb.).

g) Közvetett – önkormányzati feladatok megoldását segítő – szolgáltatások (anyag-árubeszerzés, önkormányzati információk közvetítése a lakosság részére, pályázatokkal kapcsolatos meghatározott feladatok, önkormányzat fizikai állományába tartozó dolgozók irányítása, egyes köztisztasági feladatok)

(5) A falugondnoki szolgálat rendszeresen, kötelezően és térítés nélkül látja el a (4) bekezdésben foglalt feladatokat.

16/B. § (1) A falugondnok feladatait annak figyelembe vételével rangsorolja, hogy az időben is rendszeres, közvetlen személyes szolgáltatások körébe tartozó alapellátási feladatok nem sérülhetnek, valamint a gazdaságosság szempontját is szem előtt tartva.

(2) A rendszeres tevékenységtől eltérő szolgáltatási, szállítási igényeket a polgármesterrel kell egyeztetni. A polgármester a szolgáltatás iránti kérelem elbírálásakor dönt az igény jogosságáról, döntésénél köteles figyelembe venni a kérelmező korát, egészségi állapotát, családi és szociális körülményeit. A kor és egészségi állapot megítélésénél azt is figyelembe kell vennie, hogy a kérelmező képes-e tömegközlekedési eszköz igénybe vételére. Amennyiben a kérelmező kora vagy egészségi állapota miatt nem tudja igénybe venni a tömegközlekedési eszközt, köteles biztosítani számára a kért szolgáltatást.

(3) A polgármester döntéséről a kérelem előterjesztésekor azonnal tájékoztatja a kérelmezőt. Amennyiben e rendelet alapján megállapítja a jogosultságot, utasítja a falugondnokot a szolgáltatás nyújtására. Amennyiben a kérelmező vitatja a polgármester elutasító döntését, írásban panaszt nyújthat be. A panasz alapján a polgármester a képviselő-testület elé terjeszti a kérelmet. Az előterjesztésben meg kell jelölni a kért szolgáltatást és azt, hogy a kérelmet milyen indokok alapján utasította el. A polgármester 8 napon belüli időpontra rendkívüli ülést hív össze. Az ülésre meg kell hívni a kérelmezőt.

(4) A képviselő-testület – a polgármester előterjesztésére - felülvizsgálja a polgármester döntését és helybenhagyja azt, vagy dönt a kérelem teljesítéséről. A képviselő-testület határozatát a polgármester írásban közli a kérelmezővel.”

2. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2020. február 8. napjával.