Görcsöny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete
a 2013. évi költségvetésről
Hatályos: 2013. 12. 02- 2014. 05. 14Görcsöny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete
a 2013. évi költségvetésről
Görcsöny Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Görcsöny Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak képviselő-testületére, és szerveire és az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre, továbbá e rendelet 1. számú mellékletében feltüntetett a költségvetési szervek gazdálkodásának szabályai alapján gazdálkodó egyéb törzskönyvi jogi személyekre terjed ki.
KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI
2013. évi költségvetése
2. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetésének
3. § A Képviselő-testület a felújítási címet a 3 és a 4 számú melléklet szerint hagyja jóvá.
4. § (1) A Képviselő-testület a Görcsönyi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetését feladatonkénti bontásban a 5/2számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) Kötelezettségvállalási joggal a jegyző rendelkezik, a Közös Önkormányzati Hivatal működési és fenntartási kiadások felett.
(3) Külön jogszabály alapján a jegyző döntési hatáskörébe utalt előirányzatok, valamint a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény 2. §-ának hatálya alá tartozó választások helyi, területi előkészítésére, lebonyolítására felhasználandó pénzeszközök felett kötelezettségvállalásra a jegyző jogosult. (választás)
5. § A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi
a) általános tartalékát 494 E. Ft-tal,
b) működési céltartalékát 0 E. Ft-tal,
c) felhalmozási céltartalékát 830 E. Ft-tal,
ca) felújítási céltartalékát 830 E. Ft-tal,
cb) beruházási céltartalékát 0 E. Ft-tal
hagyja jóvá.
6. § A Képviselő-testület az önkormányzat éves létszám-előirányzatát költségvetési szervenként a 8 számú melléklet szerint hagyja jóvá.
7. § A költségvetési évet követő 2 év várható előirányzatait - amelyet a Képviselő-testület a költségvetési év folyamatai és áthúzódó hatásai, valamint a gazdasági előrejelzések szerint állapított meg – a 0 számú melléklet tartalmazza.
8. § A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten, de – a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve – együttesen egyensúlyban a 1. számú melléklet tartalmazza.
9. § Hatályon kívül helyezte a 12/2013. (IX.27.) rendelet
10. § Hatályon kívül helyezte a 12/2013. (IX.27.) rendelet
11. § . Adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás a részletes szabályairól szóló 353/2011. kormányrendelet alapján lehet.
12. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja a hitelfelvétel.
(2) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében érdekében forrás kiegészítő hitel felvételét hagyja jóvá, legfeljebb 1 éves időtartamra vehető fel.
(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú éven belüli hitel felvételére.
(4) A hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.
13. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
(2) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
(3) A költségvetési szerv a személyi juttatások előirányzatából származó megtakarítást év közben, továbbá a pénzmaradvány, illetve előirányzat-maradvány jóváhagyását követően felhasználhatja azzal, hogy a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-előirányzat vagy a munkaidő alap év közbeni csökkentéséből származó tartós megtakarítás jóváhagyás nélkül illetményemelésre is felhasználható.
A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI
14. § A helyi önkormányzat végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Közös Önkormányzati Hivatal.
15. § A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
16. § (1) A helyi önkormányzat, a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
17. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szerve bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
(2) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
18. § A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
19. § A Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési szerv számára az éves beszámoló irányító szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja ennek megfelelően a költségvetési rendeletét.
20. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
21. § (1) A Képviselő-testület a támogatások elbírálásával kapcsolatos hatáskörét fenntartja.
(2) A támogatási kérelem, pályázat (a továbbiakban együtt: támogatási igény)beadása folyamatos illetve minden év január 15 napjáig nyújtható be.
(3) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt.
(4) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást odaítélő önkormányzat felé.
(5) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év III. 15. napjáig köteles eleget tenni.
(6) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás nem ítélhető meg.
LÉTSZÁM ÉS BÉRGAZDÁLKODÁS
22. § A Képviselő-testület a köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keret összegét nem rendszeres személyi juttatás részeként, azon belül 200 E Ft-ban állapítja meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő SZJA-t is magába foglalja
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
23. § . (1) E rendelet 2013. január 1. napján lép hatályba.
(2) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.