Pellérd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018. (II.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 02. 28Pellérd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018. (II.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-02-28-tól
Pellérd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 31. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva – figyelemmel az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésére, továbbá az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011.(XII.31.) Kormányrendeletben foglaltakra és a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény vonatkozó rendelkezéseire – a 2018. évi költségvetéséről - a következőket rendeli:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, a képviselő-testületre és bizottságaira, a polgármesterre, valamint az önkormányzat költségvetésében szereplő költségvetési szervekre és az önkormányzat intézményeire.
2.§
(1) Az önkormányzat címrendjében szereplő költségvetési szervek:
- önállóan gazdálkodó költségvetési szerv: Pellérdi Közös Önkormányzati Hivatal
- önállóan működő, de nem önállóan gazdálkodó költségvetési szerv: Pellérdi ÁMK (2) Az önkormányzat címrendjét, alaptevékenységei kormányzati funkciók szerinti besorolását az 1. melléklet tartalmazza.
Költségvetés bevételei és kiadásai
3.§
A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei (intézményei) 2018. évi költségvetésének
a) Bevételi főösszegét 878.085.510 forintban,
b) Kiadási főösszegét 878.085.510 forintban állapítja meg.
A költségvetési bevételek
4.§
(1) Költségvetési bevételek 878.085.510 Ft.
a) önkormányzatok működési támogatása (B11) 166.400.271 Ft
b) egyéb működési célú támogatások (B16) 42.850.709 Ft
c) közhatalmi bevételek (B3) 90.000.000 Ft
d) egyéb működési bevételek (B4) 20.720.000 Ft
e) felhalmozási bevételek (B5) 30.000.000 Ft
f) működési célú átvett pénzeszközök (B6) 0 Ft
g) finanszírozási bevételek (B8) 528.114.530 Ft
(2) Az önkormányzat 2018. évi költségvetési bevételeinek, kiadásainak kiemelt előirányzat csoportonkénti részletezését (funkciókód valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti bontásban) a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az év közben keletkező többletbevételről külön előterjesztés alapján
dönt, a helyi adó bevételt 82.000 e Ft-ban, a gépjármű adó helyben maradó összegét 8.000 e Ft-ban határozza meg.
(4) A Képviselő-testület külön dönt továbbá a központosított pótelőirányzat címén nyújtott
támogatások felhasználásáról, az érintett előirányzat módosításáról.
(5) A költségvetési bevételeket és a hiány belső/külső finanszírozására szolgáló – előző évi maradvány igénybevételének működési illetőleg felhalmozási cél szerinti bemutatását a 3. melléklet tartalmazza. A képviselő-testület a 2018. évi működési valamint céltartalékának összegét 0 e Ft-ban állapítja meg.
(6) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány külső finanszírozási módja a hitelfelvétel a Magyarország Gazdasági Stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Gst.) szabályai szerint.
Költségvetési kiadások
5.§
(1) Az önkormányzat működési, felújítási és felhalmozási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
Megnevezés Ft
- Működési kiadások előirányzata 152.178.479 Ft
Ebből: - személyi juttatások (K1) 49.758.646 Ft
- munkaadókat terhelő járulékok (K2) 7.317.846 Ft
- dologi kiadások (K3) 88.441.992 Ft
- ellátottak pénzbeli juttatása (K4) 3.000.000 Ft
- egyéb működési célú kiadások (K5) 3.659.995 Ft
- A felújítási és felhalmozási kiadások előirányzata (K6.K7) 518.832.591 Ft
- Finanszírozási kiadások (K9) 207.074.440 Ft
Ebből: Pellérdi Közös Önkormányzati Hivatal 57.697.000 Ft
Pellérdi Általános Művelődési Központ 149.377.440 Ft
(2) Az önkormányzat költségvetési fejlesztési, felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatai szakágazati funkciókódok szerinti részletezését a rendelet 4. – 4/a. melléklete tartalmazza.
(3) Az önkormányzat által nyújtott közvetlen illetve közvetett támogatásokat a Képviselő- testület az 5. melléklet szerint hagyja jóvá.
6. §
(1) A Pellérdi Közös Önkormányzati Hivatal valamint a Pellérdi ÁMK költségvetése jelen
rendeletbe beépül, részletes költségvetését a 6.-6/a mellékletek tartalmazzák.
(2) A Képviselő-testület a köztisztviselői illetményalap összegét 38.650 Ft-ban, a közös
hivatal dolgozóinál a teljesítményen alapuló illetmény-eltérítés mértékét 30-50 %-ban
határozza meg. A közép és felsőfokú iskolai végzettségű dolgozók részére 20 %
illetménykiegészítés került megállapításra.
(3) A Képviselő-testület a Cafetéria juttatás éves keretösszegét – a nem rendszeres személyi
juttatások részeként - 200.000.- Ft összegben hagyja jóvá. A megállapított összeg a
munkáltató által fizetendő járulékokat is magába foglalja.
A költségvetési létszámkeret
7.§
(1) A Képviselő-testület a 2018. évi létszám előirányzatát az alábbiak szerint határozza meg:
- 43 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban) és
- 43 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület a közfoglalkoztatottak 2018. évi létszám előirányzatát 30 fő
átlaglétszámban hagyja jóvá.
(3) A Képviselő-testület a fenntartott intézmények létszám előirányzatát a következők szerint határozza meg: Közös Önkormányzati hivatal: 12 fő
ÁMK: 27 fő
Több éves kihatással járó feladatok
8. §
(1) A Gst. 3. § szerinti ügyletekből származó kötelezettségek – futamidő végéig – történő részletezését és a saját bevételei bemutatását a 7. melléklet tartalmazza.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
9.§
(1) Az önkormányzat és költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
(2) A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása, azonban a működési és fejlesztési előirányzat csoport kiemelt előirányzatai között - 1.000.000 Ft összeghatárig – az átcsoportosítás jogát a testület a polgármesterre ruházza, aki az előirányzat átcsoportosításról a legközelebbi képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
(3) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet negyedévenként tájékoztatja. A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési beszámoló iránytó szervhez történő megküldésének határidejéig – december 31-i hatállyal, dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
10. §
(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, a jegyzőt a költségvetésben
meghatározott bevételek beszedésére, a jóváhagyott kiadások teljesítésére, a költségvetés
végrehajtására.
(2) Az önkormányzati kiadások teljesítésének, bevételek beszedésének elrendelésére a
polgármester , ellenőrzésére a jegyző, ellenjegyzésére a jegyző által kijelölt személy jogosult.
(3) Kötelezettségvállalásra, utalványozásra - a választásokkal, (népszavazás)
népszámlálással összefüggő szerződések esetén – a jegyző jogosult.
(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2018. évi kiadási előirányzatokhoz kapcsolódó szervezéseket
elvégezze, a kiadásokkal kapcsolatban kötelezettséget vállaljon az SZMSZ-ben meghatározottak szerint.
11. §
(1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a gazdálkodás
folyamatosságának biztosítása érdekében 2019. január, február hónapokban a 2019. évi
működtetési, támogatási előirányzat 2/12 részének felhasználásáról gondoskodjon.
(2) Felhatalmazza továbbá olyan kiadások elrendelésére is, melyek nem tartoznak az előző év
működtetési, támogatási körébe, de teljesítésük indokolt. Az így teljesített kiadások a
2019. évi költségvetés részét képezik majd.
(3) Az önkormányzat 2018. évi várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesülését
bemutató előirányzat felhasználási ütemterv a rendelet 8. mellékletét képezi.
Záró rendelkezések
12. §
(1) E rendelet 2018. február 28. napján lép hatályba.
(2) A Képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(3) A rendelet kihirdetéséről a jegyző a helyben szokásos módon gondoskodik.
Tajti Zoltán Dávor Lászlóné
polgármester jegyző
ZÁRADÉK
A rendeletet a Képviselő-testület 2018. február 15-én megtartott ülésén fogadta el.
A rendelet 2018. február 28. napján kihirdetésre került.
P.H. Dávor Lászlóné jegyző