Pellérd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (II.18.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 02. 18Pellérd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (II.18.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Pellérd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 31. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva – figyelemmel az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésére, továbbá az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011.(XII.31.) Kormányrendeletben foglaltakra és a Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény vonatkozó rendelkezéseire – a 2019. évi költségvetéséről - a következőket rendeli:
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, a képviselő-testületre és bizottságaira, a polgármesterre, valamint az önkormányzat költségvetésében szereplő költségvetési szervekre és az önkormányzat intézményeire.
2. § (1) Az önkormányzat címrendjében szereplő költségvetési szervek:
a) önállóan gazdálkodó költségvetési szerv: Pellérdi Közös Önkormányzati Hivatal
b) önállóan működő, de nem önállóan gazdálkodó költségvetési szerv: Pellérdi ÁMK
(2) Az önkormányzat címrendjét, alaptevékenységei kormányzati funkciók szerinti besorolását az 1. melléklet tartalmazza.
Költségvetés bevételei és kiadásai
3. § A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei (intézményei) 2019. évi költségvetésének
a) Bevételi főösszegét 974.034.336 forintban,
b) Kiadási főösszegét 974.034.336 forintban állapítja meg.
A költségvetési bevételek
4. § (1) Költségvetési bevételek 974.034.336 Ft.
a) önkormányzatok működési támogatása (B11) 186.002.416 Ft
b) egyéb működési célú támogatások (B16) 11.717.620 Ft
c) közhatalmi bevételek (B3) 90.100.000 Ft
d) egyéb működési bevételek (B4) 9.370.000 Ft
e) felhalmozási bevételek (B5) 72.919.300 Ft
f) működési célú átvett pénzeszközök (B6) 900.000 Ft
g) finanszírozási bevételek (B8) 603.025.000 Ft
(2) Az önkormányzat 2019. évi költségvetési bevételeinek, kiadásainak kiemelt előirányzat csoportonkénti részletezését (funkciókód valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti bontásban) a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az év közben keletkező többletbevételről külön előterjesztés alapján dönt, a helyi adó bevételt 82.000 e Ft-ban, a gépjármű adó helyben maradó összegét 8.100 e Ft-ban határozza meg.
(4) A Képviselő-testület külön dönt továbbá a központosított pótelőirányzat címén nyújtott támogatások felhasználásáról, az érintett előirányzat módosításáról.
(5) A költségvetési bevételeket és a hiány belső/külső finanszírozására szolgáló – előző évi maradvány igénybevételének működési illetőleg felhalmozási cél szerinti bemutatását a 3. melléklet tartalmazza. A képviselő-testület a 2019. évi működési valamint céltartalékának összegét 0 e Ft-ban állapítja meg.
(6) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány külső finanszírozási módja a hitelfelvétel a Magyarország Gazdasági Stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Gst.) szabályai szerint.
Költségvetési kiadások
5. § (1) Az önkormányzat működési, felújítási és felhalmozási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:
6. § (1) A Pellérdi Közös Önkormányzati Hivatal valamint a Pellérdi ÁMK költségvetése jelen rendeletbe beépül, részletes költségvetését a 6.-6/a mellékletek tartalmazzák.
(2) A Képviselő-testület a köztisztviselői illetményalap összegét 46.380 Ft-ban, a közös hivatal dolgozóinál a teljesítményen alapuló illetmény-eltérítés mértékét 30-50 %-ban határozza meg. A közép és felsőfokú iskolai végzettségű dolgozók részére 20 % illetménykiegészítés került megállapításra.
(3) A Képviselő-testület a Cafetéria juttatás éves keretösszegét – a nem rendszeres személyi juttatások részeként - 200.000.- Ft összegben hagyja jóvá. A megállapított összeg a munkáltató által fizetendő járulékokat is magába foglalja.
A költségvetési létszámkeret
7. § (1) A Képviselő-testület a 2019. évi létszám előirányzatát az alábbiak szerint határozza meg: 31 fő átlagos statisztikai állományi létszámban (átlaglétszámban) és 31 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület a közfoglalkoztatottak 2019. évi létszám előirányzatát 15 fő átlaglétszámban hagyja jóvá.
(3) A Képviselő-testület a fenntartott intézmények létszám előirányzatát a következők szerint határozza meg: Közös Önkormányzati hivatal: 13 fő ÁMK: 27 fő
Több éves kihatással járó feladatok
8. § A Gst. 3. § szerinti ügyletekből származó kötelezettségek – futamidő végéig – történő részletezését és a saját bevételek bemutatását a 7. melléklet tartalmazza.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
9. § (1) Az önkormányzat és költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
(2) A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása, azonban a működési és fejlesztési előirányzat csoport kiemelt előirányzatai között - 1.000.000 Ft összeghatárig – az átcsoportosítás jogát a testület a polgármesterre ruházza, aki az előirányzat átcsoportosításról a legközelebbi képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
(3) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet negyedévenként tájékoztatja. A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési beszámoló iránytó szervhez történő megküldésének határidejéig – december 31-i hatállyal, dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
10. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, a jegyzőt a költségvetésben meghatározott bevételek beszedésére, a jóváhagyott kiadások teljesítésére, a költségvetés végrehajtására.
(2) Az önkormányzati kiadások teljesítésének, bevételek beszedésének elrendelésére a polgármester , ellenőrzésére a jegyző, ellenjegyzésére a jegyző által kijelölt személy jogosult.
(3) Kötelezettségvállalásra, utalványozásra - a választásokkal, (népszavazás) népszámlálással összefüggő szerződések esetén – a jegyző jogosult.
(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2019. évi kiadási előirányzatokhoz kapcsolódó szervezéseket elvégezze, a kiadásokkal kapcsolatban kötelezettséget vállaljon az SZMSZ-ben meghatározottak szerint.
11. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a gazdálkodás folyamatosságának biztosítása érdekében 2020. január, február hónapokban a 2019. évi működtetési, támogatási előirányzat 2/12 részének felhasználásáról gondoskodjon.
(2) Felhatalmazza továbbá olyan kiadások elrendelésére is, melyek nem tartoznak az előző év működtetési, támogatási körébe, de teljesítésük indokolt. Az így teljesített kiadások a 2020. évi költségvetés részét képezik majd.
(3) Az önkormányzat 2019. évi várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesülését bemutató előirányzat felhasználási ütemterv a rendelet 8. mellékletét képezi.
Záró rendelkezések
12. § (1) A rendelet 2019. február 18. napján lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2019. január 1-től alkalmazni kell.
(2) A Képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(3) A rendelet kihirdetéséről a jegyző a helyben szokásos módon gondoskodik.
1. melléklet
Cím száma |
Gazdálk. jogkör |
Cím neve |
COFOG |
Jogcímcsoport |
létsz. |
1. |
önálló |
Önkormányzat |
31 |
||
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása elhelyezése |
- |
|||
083030 |
Egyéb kiadói tevékenység |
- |
|||
013350 |
Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladat |
- |
|||
011130 |
Önkormányzatok és ök. hivatalok igazgatási tevékenysége (képv.test.) |
7 |
|||
064010 |
Közvilágítás |
- |
|||
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
2 |
|||
045150 |
Belföldi egyéb személyszállítás |
1 |
|||
074031 |
Család-és nővédelmi egészségügyi gondozás |
1 |
|||
105010 |
Munkanélküliek aktív korúak ellátásai |
- |
|||
102040 |
Időskorral összefüggő pénzbeli ellátások |
- |
|||
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
- |
|||
107060 |
Egyéb szociális természetbeni és pénzbeli ellátások, támogatások (önkormányzati segély, köztemetés) |
- |
|||
103010 |
Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai (temetési segély) |
- |
|||
104051 |
Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások |
- |
|||
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
- |
|||
101150 |
Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások (közgyógyellátás) |
- |
|||
107051 |
Szociális étkeztetés (889921) |
- |
|||
084031 |
Civil szervezetek működési támogatása |
- |
|||
041237 |
Startmunka (helyi értékteremtő) |
- |
|||
041237 |
Startmunka (mezőgazdasági) |
- |
|||
041237 |
Startmunka (belvíz) |
- |
|||
041237 |
Startmunka (útőr) |
- |
|||
041237 |
Hosszú távú közfoglalkoztatás |
15 |
|||
045161 |
Kerékpárutak üzemeltetése, fenntart. |
- |
|||
900080 |
Szabad kapacitás terhére végzett, nem haszonszerzési célú tevékenységek (900400-2) |
- |
|||
081030 |
Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése (931102) |
- |
|||
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
- |
|||
081041 |
Versenysport-és utánpótlás nevelési tevékenység és támogatása |
||||
082092 |
Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása (910501-1) |
5 |
|||
082091 |
Közművelődés (910502-1) |
||||
013320 |
Köztemető fenntartás és működtetés |
- |
|||
2. |
önálló |
Közös Hivatal |
13 |
||
016010 |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő-választásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
- |
|||
016020 |
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
- |
|||
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
13 |
|||
011140 |
Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége |
- |
|||
011220 |
Adó-, vám-és jövedéki igazgatás |
- |
|||
013210 |
Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások |
||||
3. |
nem önálló |
ÁMK |
27 |
||
096010 |
Óvodai intézményi étkeztetés (562912) |
1 |
|||
096020 |
Iskolai intézményi étkeztetés (562913) |
6 |
|||
900080 |
Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése (680002-2) |
- |
|||
104030 |
Gyermekek napközbeni ellátása (bölcsődei ellátás) |
6 |
|||
091120 |
Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, ellátása szakmai feladati |
- |
|||
091110 |
Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai |
13 |
|||
091130 |
Nemzetiségi óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai |
||||
084031 |
Civil szervezetek működési támogatása |
- |
|||
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
- |
|||
082043 |
Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme |
- |
|||
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
- |
|||
082092 |
Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
1 |
|||
82093 |
Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
- |