Matty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2006 (VI.26.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2015. 02. 12

Matty község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: Szt.) 25.§ (3) bekezdésében, 26.§-ában, 32.§ (3) bekezdésében, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja.



I. rész


I. FEJEZET


Általános rendelkezések



A rendelet célja


1. §


A rendelet célja, hogy meghatározza azokat a szociális ellátási formákat, amelyek alkalmazásával az önkormányzat a rászorulók helyzetén javítani kíván és szabályozza a jogosultság feltételeit.

A rendelet hatálya


2. §


  A rendelet hatálya kiterjed:


a)  Matty község Önkormányzat közigazgatási területén élő, lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra, bevándorlási engedéllyel rendelkező személyekre, letelepedési engedéllyel rendelkező személyekre, a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre.


b) Az Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.


c) A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény (a továbbiakban: Szmtv.) szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a három hónapot meghaladó tartózkodási jogát Magyarország területén gyakorolja, és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény szerint bejelentett lakóhellyel rendelkezik.

Eljárási rendelkezések


3. §



(1) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni ellátások megállapítása iránti kérelmet a Siklósi Közös Önkormányzati Hivatalban lehet előterjeszteni, elsősorban a hivatal által, e célra rendszeresített formanyomtatványon.


(2) Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást.


(3) A pénzbeli és természetbeni ellátásokkal kapcsolatos eljárás során az elektronikus ügyintézésnek nincs helye.


4. §


(1) A kérelmező a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni.


(2) A kérelemnek tartalmaznia kell az ellátást igénylő személynek


a) az Szt. 18.§ a) és c) pontjában szereplő adatait, 


b) valamint az igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.


(3) A jogosultság megállapításához szükséges, a (2) bekezdés b) pontja szerinti adatok igazolására az ellátást igénylő személy csak akkor köteles, ha a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. §-ának (2) – (3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás nem szerezhető be.


(4) A jövedelemtől függő szociális ellátások esetében a jövedelem típusának megfelelő igazolás vagy annak fénymásolata a jövedelemről tett nyilatkozat melléklete.


(5) Ha az önkormányzat hivatalos tudomása vagy környezettanulmány lefolytatása alapján a kérelmező életkörülményeire tekintettel a jövedelemnyilatkozatban foglaltakat vitatja, felhívhatja a kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és a családja tulajdonában álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására. Abban az esetben, ha a fenntartási költségek meghaladják a jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelem 50 %-át, a jövedelem a fenntartási költségek figyelembevételével vélelmezhető.


(6) A jövedelem igazolásához csatolni kell:

  • havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző három hónap nettó átlagkeresetéről szóló munkáltatói igazolást,
  • álláskeresési járadékról a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátást igazoló szelvényt, ennek hiányában a Baranya Megyei Kormányhivatal Siklósi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége által kiállított igazolást,
  • a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot,
  • vállalkozó esetében az illetékes Nemzeti Adó- és Vámhivatal igazolást, a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról,
  • egyéb jövedelmek esetében a kérelmező büntetőjogi felelőssége mellett a tett nyilatkozatát a havi átlagos nettó jövedelméről.


(7) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok körét a vonatkozó jogszabályok tartalmazzák, illetve a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.


(8) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles értesíteni az ellátást megállapító szervet.


5. §


(1) A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, kifizetése minden hónap 5-éig, nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a pénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik.


(2) Amennyiben a jövedelemszámításnál irányadó időszakban az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege változik, akkor időarányosan annak az időszaknak az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegével kell számolni, amelynek a nettó jövedelmét a kérelmező igazolja.

6. §


A szociális ellátások formái


(1) Pénzbeli ellátások:

a) aktív korúak ellátása

b) lakásfenntartási támogatás

c) önkormányzati segély”


(2) Természetben nyújtott szociális ellátások:

a.) köztemetés

b.) közgyógyellátás

c.) a lakásfenntartási támogatás, önkormányzati segély egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A folyósítás módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.




7. §


A hivatal a rendszeres szociális segély, a lakásfenntartási támogatás megállapítására irányuló kérelem elbírálásához környezettanulmányt készíthet.

8. §


A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához, ha a kérelmező életvitele alapján vélelmezhető, hogy a jövedelemigazolásban feltüntetett összegen felül egyéb jövedelemmel is rendelkezik, a kérelmező külön határozattal kötelezhető arra, hogy családja vagyoni  viszonyairól a 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerint formanyomtatványon nyilatkozzék.

9. §


A határozatlan időre megállapított ellátások esetén a hivatal a jogosultság fennállását – ha a jogszabály másként nem rendelkezik – az ellátást követő naptári évenként egy alkalommal ismételten köteles vizsgálni, ennek tényét az ügyintéző az ügyiratban feljegyzéssel rögzíti.

10. §


(1) A polgármester által hozott határozatok ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül a Képviselő-testülethez lehet fellebbezni.


(2) A fellebbezést a polgármester az iratok csatolásával a Képviselő-testület következő ülése elé terjeszti, kivéve ha a Közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 103.§-ában foglaltak alapján a határozatot hozó saját hatáskörében határozatát módosíthatja, vagy visszavonhatja.

Hatásköri rendelkezések


11. §


(1) A képviselő-testület hatáskörébe tartozik az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott önkormányzati segély kivételével az önkormányzati segély megállapítása.


(2) A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a hatáskört:

a.)önkormányzati segély megállapítása,

b.)méltányos közgyógyellátás megállapítása,

c.)köztemetés ügyében.


(3)A jegyző hatáskörébe tartozik:

a) foglalkoztatást helyettesítő támogatás,

b) rendszeres szociális segély,

c) lakásfenntartási támogatás megállapítása.


(4) Az átruházott hatáskörben hozott elsőfokú döntéssel szembeni fellebbezés elbírálása a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.

II. FEJEZET


Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások


Rendszeres szociális segély


12. §


(1)A hátrányos munkaerő-piaci helyzetű aktív korú személyek és családjuk részére nyújtott támogatás. Az aktív korú személy a rendszeres szociális segély megállapításának, folyósításának feltételeként Matty Község Önkormányzatával, a Baranya Megyei Kormányhivatal Siklósi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségével, valamint a Siklós Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatával köteles együttműködni.


(2) Az együttműködési kötelezettség azt jelenti, hogy a

a.)munkaügyi központ által szervezett munkaerő-piaci szolgáltatásokat igénybe veszi,

b.)


(3) A beilleszkedést segítő program a rendszeres szociális segélyben részesülő személy szociális helyzetéhez és mentális állapotához igazodva az Szt.-ben foglaltakra terjedhet ki.


(4) Az együttműködési kötelezettség megszegésének minősül, ha a rendszeres szociális segélyben részesülő személy számára felróható okból:


a) az aktív korúak ellátására való jogosultságot megállapító határozatban meghatározott határidőn belül nem jelenik meg a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatnál,


b) a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat által előírt időpontban nem jelenik meg és távolmaradását nem igazolja,


c) a számára előírt foglalkozáson, tanácsadáson nem vesz részt,


d) a beilleszkedést segítő programban meghatározottakat nem hajtja végre,


            e) a rendszeres szociális segély természetben történő folyósításához szükséges     nyilatkozatban valótlan adatokat közöl.

Az aktív korúak támogatása


13.§


(1) A jegyző aktív korúak ellátására való jogosultságot állapít meg a szociális törvény 33. § (1)  bekezdésében meghatározott személyek számára.    


14. §


Az együttműködési kötelezettség tartalmi elemeiről a rendszeres szociális segélyt megállapító határozatban rendelkezni kell. Rendelkezni kell arról, hogy a nem foglalkoztatott személy a határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül köteles az együttműködésre kijelölt szervnél megjelenni, továbbá rendelkezni kell az együttműködés hiányának a következményeiről.

Az együttműködési kötelezettség megszegése


15. §


(1) Együttműködést nem vállalónak minősül a segélyezett, és a támogatásra való jogosultságát meg kell szüntetni, ha:


a.)a 13. § (1)-(3) bekezdésében meghatározott tevékenység ellátását nem vállalja, vagy nem teljesíti, illetve a felajánlásra nem jelenik meg;

b.)a kirendeltség által felajánlott megfelelő munkalehetőséget nem fogadja el, illetve a felajánlásra nem jelenik meg;

c.)az önkormányzat vagy a kirendeltség által felajánlott megfelelő munkalehetőséget elfogadja, de a nyilatkozatban meghatározott időpontban és helyen a munkavégzést nem kezdi meg, vagy a munkáltató a foglalkoztatást rendkívüli felmondással megszünteti;

d.)az együttműködési felhívásra, valamint a munkavégzésre meg nem jelenő személy az akadályoztatásáról, a távolmaradásának okáról szóló igazolást a felhívás kézhezvételétől, illetve a munkakezdésre megjelölt naptól számított 3 napon belül nem mutatja meg;

e.)a segélyezett az együttműködésre kijelölt kirendeltséggel az első jelentkezésnél megjelölt időpontig nem veszi fel a kapcsolatot;

f.)a támogatásra való jogosultság vizsgálatakor, valamint a jogosultság évenkénti felülvizsgálatakor megállapításra kerül, hogy a kérelmező, illetve a segélyezett a Szt. 37/D. §-ának (1) bekezdésében foglalt együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget;

g.)a segélyben részesülő a foglalkoztatása esetén az alkalmi munkavállalói könyvet a tárgyhónapot követő első munkanapján nem mutatja be.


(2) Az együttműködési kötelezettség megszegésének következménye a megállapított segély megszüntetése, amely egyben azzal jár, hogy ismételten csak valamennyi jogosultsági feltétel újbóli teljesítése esetén részesülhet rendszeres szociális segélyben az aktív korú nem foglalkoztatott személy.

16.§


(1)A rendszeres szociális segély havi összege az Szt. 37. § (4) bekezdésében előírt összeg.


(2) A rendszeres szociális segély megállapítása iránti kérelmet a 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 3. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.

17.§


A rendszeres szociális segély megállapításának feltételeit e rendelet rendelkezésein túl az Szt. 37/A – 37/C.§-ai tartalmazzák.


18. §


 A rendszeres szociális segélyezéssel kapcsolatos hatáskört a jegyző gyakorolja.


Időskorúak járadéka


19.§[1]



20. §[2]


Lakásfenntartási támogatás


21. §


A Siklósi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője az Szt-ben meghatározott feltételek szerint a szociálisan rászorult személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez normatív lakásfenntartási támogatást nyújt. A normatív lakásfenntartási támogatást egy évre kell megállapítani.


22. §[3]


23. §


(1)-(2)[4]

(3) A támogatás megállapítása kérelemre történik, évente kell megújítani. A támogatás egy hónapra jutó összege nem lehet kevesebb 2.500,-Ft azaz Kettőezer-ötszáz forintnál.

24. §


(1)[5]

(2) Lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

25. §


Megszűnik a támogatás:


a.)a megállapított idő elteltével

b.)a támogatásra okot adó körülmények megváltozásával.



26. §[6]

27. §


(1) A lakásfenntartási támogatás megállapításának szabályait – e rendelet rendelkezésein túl – a Szt. 38-39.§-ai tartalmazzák.


(2)A lakásfenntartási támogatással kapcsolatos hatáskört a Siklósi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője gyakorolja.

Ápolási díj


28. §[7]


           

29. § [8]



30. §[9]




Önkormányzati segély


31. §


(1) Matty Község Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére önkormányzati segélyt nyújt.


(2) Önkormányzati segélyben elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások - így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások - vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.

32. §


(1) Önkormányzati segély alkalmanként vagy havi rendszerességgel adható.


(2) Az önkormányzati segély összege alkalmanként 3.000 – 10.000,- Ft lehet azzal, hogy a kérelmező részére évente legfeljebb 15.000,- Ft összegű segély folyósítható.


(3) Alkalmanként segélyt ugyanazon kérelmezőnek évente legfeljebb 3 alkalommal lehet megállapítani.


(4) A havi rendszerességgel adott önkormányzati segély félévi időtartamra állapítható meg.


(5) Önkormányzati segélyben lehet részesíteni kérelemre azt a személyt:


a) aki egyedülálló, vagy gyermekét egyedül nevelő és nettő havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg,

b) családjában az egy főre jutó havi jövedelem 130 %-át nem haladja meg.


(6) Az önkormányzati segély megállapítása előtt indokolt esetben környezettanulmányt kell készíteni.


(7) Sürgős szükség esetén – ha az igénylő életkörülményei indokolják az azonnali segítséget – a segély bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján kiutalható.

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott önkormányzati segély


33. §


Matty Község Képviselő-testülete által átruházott hatáskörben Matty Község polgármestere az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott önkormányzati segélyt nyújthat annak, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti, és akinek a családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételévek számított egy főre jutó havi nettő jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-ét, egyedülálló esetében 250 %-át és aki nem részesült a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban.

34. §


(1) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott önkormányzati segély összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos, legolcsóbb temetés költségének 10 %-ánál, de elérheti annak teljes összegét, ha a temetési költségek viselése a kérelmezőnek vagy családjának létfenntartását veszélyezteti.


(2) A temetési segély összege 20.000,- Ft.

35. §


(1) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott önkormányzati segély iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 30 napon belül lehet benyújtani a Siklósi Közös Önkormányzati Hivatalba.


(2) A kérelemhez, a kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell e rendelet 4. § (2) bekezdésében meghatározottakon kívül:


a) halotti anyakönyvi kivonatot,

b) a temetés költségeiről a segélyt kérő, vagy az egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított számlák eredeti példányát.


(3) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott önkormányzati segéllyel kapcsolatos hatáskört a polgármester gyakorolja.


II. FEJEZET


I. rész


Természetben nyújtott szociális ellátások


Közgyógyellátás


36. §


(1) Közgyógyellátás szabályait a Szt. 49. §- 53. §-ai tartalmazzák.


(2) A Szt. 50. § (3) bekezdés szerinti, méltányossági közgyógyellátásra jogosult

a)akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, egyedül élő esetén annak 200%-át nem haladja meg, továbbá

b)a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértéke eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át.


Köztemetés


37. §


A köztemetésre az Szt. 48. §-ának rendelkezéseit kell alkalmazni azzal, hogy a köztemetést hamvasztásos temetés formájában kell biztosítani.

37/A. §


Szociális célú tűzifa támogatás


(1) Az önkormányzat vissza nem térítendő természetbeni ellátásként szociális célú tűzifa támogatást biztosít annak a személynek, aki


a)aktív korúak ellátására,

b)időskorúak járadékára,

c)lakásfenntartási támogatásra, 

d)a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő családdal közös háztartásban él.


(2) Tűzifa támogatás közös háztartásban élő jogosultak esetén csak egy igénylőnek adható.


(3) Csak olyan igénylő számára adható támogatás, aki tűzifával fűthető lakóingatlanban él.


(4) A támogatás megállapítására irányuló eljárás kérelemre indul. A kérelemben nyilatkozni kell a támogatás feltételeinek – (1) – (3) bekezdésben foglaltak – fennállásáról.


(5) Az (1) bekezdés szerinti támogatás forrása a helyi önkormányzatok szociális célú tűzifavásárláshoz kapcsolódó kiegészítő támogatásáról szóló miniszteri rendeletben meghatározott, adott évben az önkormányzatot illető támogatás. Az adott évben biztosított támogatási keret kimerülését követően beadott kérelmeket az önkormányzat elutasítja. 


(6) A kérelmeket legkésőbb az (5) bekezdésben írt miniszteri rendeletben meghatározott támogatás felhasználási idejének lejárta előtt 5 nappal kell benyújtani. A benyújtott igényekről a önkormányzat a beérkezés sorrendjében dönt.


II. rész


Személyes gondoskodást nyújtó ellátások


38. §


Matty Község Képviselő-testülete a személyes gondoskodás keretében az Szt.-ben és más jogszabályokban meghatározott feltételek szerint:


a) Családsegítés keretében segítséget nyújt a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái vagy krízishelyzete miatt segítséget igénylő személynek, családnak az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából. A családsegítő szolgáltatást a Siklósi Többcélú Kistérségi Társulás társulási megállapodás keretében látja el.


b)

IV. FEJEZET




ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


39. §


(1) Ez a rendelet – a 15. és a 36. § kivételével - a kihirdetése napján lép hatályba.

(2) E rendelet 15. és 36. §-ai 2006. VII. 1-től lépnek hatályba.

(3) E rendelet hatályos rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyek elbírálásánál is alkalmazni kell.

(4) A rendelet kihirdetésével egyidejűleg hatályát veszti Matty Község Képviselő-testületének az egyes szociális ellátási formák szabályozásáról szóló 4/2004.(VII. 15.) számú önkormányzati rendelete.




Matty, 2006. 06. 26.




                   Balogh Antal                                                    Dr. Jocskov Annamária

                    Polgármester                                                                 jegyző

[1]

A 19. § szövegét a 11/2013. (XII. 19.) rendelet hatályon kívül helyezte. Hatálybalépés 2014. január 1.

[2]

A 20. § szövegét a 11/2013. (XII. 19.) rendelet hatályon kívül helyezte. Hatálybalépés 2014. január 1.

[3]

    A §. szövegét a 3/2007. (II. 13.) sz. rendelet hatályon kívül helyezte.

[4]

    A §. szövegét a 3/2007. (II. 13.) sz. rendelet hatályon kívül helyezte.

[5]

    A §. szövegét a 3/2007. (II. 13.) sz. rendelet hatályon kívül helyezte.

[6]

    A §. szövegét a 3/2007. (II. 13.) sz. rendelet hatályon kívül helyezte.

[7]

A 28. § szövegét a 11/2013. (XII. 19.) rendelet hatályon kívül helyezte. Hatálybalépés 2014. január 1.

[8]

A 29. § szövegét a 11/2013. (XII. 19.) rendelet hatályon kívül helyezte. Hatálybalépés 2014. január 1.

[9]

A 30. § szövegét a 11/2013. (XII. 19.) rendelet hatályon kívül helyezte. Hatálybalépés 2014. január 1.