Bakóca Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 11.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről
Hatályos: 2022. 08. 05- 2023. 02. 15Bakóca Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 11.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről
Bakóca Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja meg az önkormányzat 2022. évi költségvetésről.
1. § A rendelet hatálya az Önkormányzatra és annak intézményeire terjed ki.
2. § (1)1 Bakóca Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a 2022. évi pénzügyi tervének a bevételi és kiadási főösszegét 148.967.69567,- forintban állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított bevételeket forrásonként az 1. melléklet a kiadások előirányzatait funkciók és intézmények szerint a 2. melléklet tartalmazza.
3. § (1) Bakóca Község Önkormányzat Képviselő-testülete által engedélyezett létszámkeretet a 3. melléklet tartalmazza.
(2) Bakóca Községi Önkormányzat működési célú kiadások és bevételek pénzügyi mérlegét a 4. melléklet, felhalmozási célú bevételeinek és kiadásainak összesített pénzügyi mérlegét 5. melléklet tartalmazza.
4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(3) A működési célú forráshiány finanszírozásának érdekében a képviselő-testület likvid hitel igénybevételét rendelheti el.
(4) A 2. § (1) bekezdésében kimutatott költségvetési hiány fedezetét az előző évben képződött pénzmaradvány visszatervezésével biztosítja.
(5) A (3) bekezdés szerinti intézkedések megtételéről a polgármester gondoskodik, külön Képviselő-testületi döntés alapján.
5. § (1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (4) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
6. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által a (önállóan működő és gazdálkodó, vagy önállóan működő) költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.
(4) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(5) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(6) A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
7. § A képviselő-testület a költségvetési szervei költségvetési előirányzatainak felhasználására az Áht. 34-35. §-ra, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) 36. § (1)-(3) bekezdés, 42. § rendelkezéseire tekintettel az alábbiakról rendelkezik
a) Az Áht. 34. §-ban meghatározott bevételi többleteit csak az alapfeladat ellátására fordíthatja az intézmény. Ezen többletbevételek alapfeladatra történő felhasználása során elsődlegesen a működési költségek finanszírozhatóságát kell szem előtt tartani a megállapított működési, gazdálkodási tartalék további növelése céljából.
b) A személyi juttatásokra és a munkaerővel való gazdálkodásra vonatkozóan az Ámr. 36. § rendelkezéseit csak jelen rendeletben foglalt keretek között lehet alkalmazni. A személyi juttatások előirányzatainak év közbeni, átmeneti maradványa csak az átmenetileg jelentkező többletfeladat ellátására használható fel. A fel nem használt átmeneti maradvány működtetéssel kapcsolatos felhasználására a költségvetési szerv vezetője saját hatáskörben intézkedést tehet, de erről egyidejűleg köteles a polgármestert tájékoztatni.
c) A költségvetési szerv vezetője a többletbevételek terhére tartós kötelezettségvállalást nem tehet. A feladatellátás kapcsán feladatelmaradásból származó maradványt, valamint az Ámr. 36. §-ban fel nem sorolt egyéb bevételeket a költségvetési szerv vezetője a fenntartó döntéséig zárolni köteles.
d) A költségvetési szerv vezetője az alapfeladatok ellátásával kapcsolatos beszerzésekhez az a) pont szerinti többletbevételeit saját hatáskörben felhasználhatja, de köteles az önkormányzat vagyonával való rendelkezésről szóló önkormányzati rendeletben foglaltakat alkalmazni.
8. § A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy az év közbeni előre nem tervezett tartós kötelezettség vállalással nem járó feladatok ellátására a rendelet 15. §-ban foglaltakon felül saját hatáskörben éves szinten összesen 500 ezer forint erejéig kötelezettséget vállaljon.
9. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
10. § A Polgármester átmeneti gazdálkodásról szóló tájékoztatóját a képviselő-testület elfogadja, az átmeneti időszak alatt teljesített bevételeket és kiadásokat e rendelet előirányzatainak terhére kell lekönyvelni.
11. § Ez a rendelet 2022. március 12-én lép hatályba.
1. melléklet2
Megnevezés |
Eredeti előirányzat |
Módosított előirányzat |
3 |
4 |
5 |
Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása (B111) |
16 996 691 |
16 996 691 |
Települési önkormányzatok egyes szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatása (B1131) |
13 862 970 |
13 862 970 |
Települési önkormányzatok gyermekétkeztetési feladatainak támogatása (B1132) |
526 680 |
526 680 |
Települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása (=03+04) (B113) |
14 389 650 |
14 389 650 |
Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása (B114) |
2 270 000 |
2 270 000 |
Működési célú költségvetési támogatások és kiegészítő támogatások (B115) |
0 |
6 186 985 |
Önkormányzatok működési támogatásai (=01+02+05+06+07+08) (B11) |
33 656 341 |
39 843 326 |
Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről (=35+…+44) (B16) |
17 542 420 |
17 587 453 |
ebből: egyéb fejezeti kezelésű előirányzatok (B16) |
0 |
0 |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről (=09+...+12+23+34) (B1) |
51 198 761 |
57 430 779 |
Egyéb felhalmozási célú támogatások bevételei államháztartáson belülről (=71+…+80) (B25) |
0 |
75 212 555 |
ebből: központi vagy fejezeti kezelésű előirányzatok EU-s programokra és azok hazai társfinanszírozása (B25) |
0 |
0 |
ebből: egyéb fejezeti kezelésű előirányzatok (B25) |
0 |
0 |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről (=46+47+48+59+70) (B2) |
0 |
75 212 555 |
Vagyoni tipusú adók (=110+…+115) (B34) |
550 000 |
550 000 |
ebből: magánszemélyek kommunális adója (B34) |
0 |
0 |
Értékesítési és forgalmi adók (=117+…+136) (B351) |
2 100 000 |
2 100 000 |
ebből: állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység után fizetett helyi iparűzési adó (B351) |
0 |
0 |
Termékek és szolgáltatások adói (=116+137+141+142+147) (B35) |
2 100 000 |
2 100 000 |
Közhatalmi bevételek (=93+94+104+109+164+165) (B3) |
2 650 000 |
2 650 000 |
Szolgáltatások ellenértéke (>=187+188) (B402) |
1 417 200 |
1 417 200 |
Közvetített szolgáltatások ellenértéke (>=190) (B403) |
1 202 040 |
1 646 640 |
Ellátási díjak (B405) |
650 090 |
650 090 |
Egyéb kapott (járó) kamatok és kamatjellegű bevételek (>=206+207+208) (B4082) |
15 000 |
15 000 |
Kamatbevételek és más nyereségjellegű bevételek (=201+205) (B408) |
15 000 |
15 000 |
Egyéb működési bevételek (>=219+220) (B411) |
31 529 |
31 529 |
Működési bevételek (=185+186+189+191+198+199+200+209+216+217+218) (B4) |
3 315 859 |
3 760 459 |
Egyéb felhalmozási célú átvett pénzeszközök (=273+…+283) (B75) |
0 |
0 |
ebből: háztartások (B75) |
0 |
0 |
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök (=259+…+262+272) (B7) |
0 |
0 |
Költségvetési bevételek (=45+81+184+221+232+258+284) (B1-B7) |
57 164 620 |
139 053 793 |
Előző év költségvetési maradványának igénybevétele (B8131) |
9 913 902 |
9 913 902 |
Maradvány igénybevétele (=11+12) (B813) |
9 913 902 |
9 913 902 |
Belföldi finanszírozás bevételei (=04+10+13+…+18+21) (B81) |
9 913 902 |
9 913 902 |
Finanszírozási bevételek (=22+28+29+30) (B8) |
9 913 902 |
9 913 902 |
2. melléklet3
Megnevezés |
Eredeti előirányzat |
Módosított előirányzat |
3 |
4 |
5 |
Törvény szerinti illetmények, munkabérek (K1101) |
23 242 558 |
23 155 225 |
Béren kívüli juttatások (K1107) |
0 |
60 000 |
Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai (>=14) (K1113) |
0 |
27 333 |
Foglalkoztatottak személyi juttatásai (=01+…+13) (K11) |
23 242 558 |
23 242 558 |
Választott tisztségviselők juttatásai (K121) |
7 469 800 |
7 469 800 |
Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások (K122) |
600 000 |
600 000 |
Egyéb külső személyi juttatások (K123) |
240 000 |
240 000 |
Külső személyi juttatások (=16+17+18) (K12) |
8 309 800 |
8 309 800 |
Személyi juttatások (=15+19) (K1) |
31 552 358 |
31 552 358 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó (=22+…+27) (K2) |
2 977 722 |
2 977 722 |
ebből: szociális hozzájárulási adó (K2) |
0 |
0 |
ebből: egészségügyi hozzájárulás (K2) |
0 |
0 |
Szakmai anyagok beszerzése (K311) |
0 |
36 000 |
Üzemeltetési anyagok beszerzése (K312) |
4 830 000 |
4 784 000 |
Készletbeszerzés (=28+29+30) (K31) |
4 830 000 |
4 820 000 |
Informatikai szolgáltatások igénybevétele (K321) |
437 000 |
437 000 |
Egyéb kommunikációs szolgáltatások (K322) |
240 000 |
240 000 |
Kommunikációs szolgáltatások (=32+33) (K32) |
677 000 |
677 000 |
Közüzemi díjak (K331) |
2 810 970 |
2 810 970 |
Vásárolt élelmezés (K332) |
1 319 197 |
1 319 197 |
Bérleti és lízing díjak (>=38) (K333) |
0 |
5 000 |
Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások (K334) |
554 000 |
754 000 |
Közvetített szolgáltatások (>=41) (K335) |
0 |
444 600 |
Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások (K336) |
960 000 |
960 000 |
Egyéb szolgáltatások (>=44) (K337) |
3 342 467 |
3 614 497 |
ebből: biztosítási díjak (K337) |
0 |
0 |
Szolgáltatási kiadások (=35+36+37+39+40+42+43) (K33) |
8 986 634 |
9 908 264 |
Kiküldetések kiadásai (K341) |
0 |
8 555 |
Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások (=46+47) (K34) |
0 |
8 555 |
Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó (K351) |
3 058 093 |
3 058 093 |
Kamatkiadások (>=52+53) (K353) |
0 |
20 |
Egyéb dologi kiadások (K355) |
0 |
10 000 |
Különféle befizetések és egyéb dologi kiadások (=49+50+51+54+58) (K35) |
3 058 093 |
3 068 113 |
Dologi kiadások (=31+34+45+48+59) (K3) |
17 551 727 |
18 481 932 |
Egyéb nem intézményi ellátások (>=101+…+119) (K48) |
4 238 827 |
4 238 827 |
ebből: települési támogatás [Szoctv. 45. §], (K48) |
0 |
0 |
ebből: önkormányzat által saját hatáskörben (nem szociális és gyermekvédelmi előírások alapján) adott más ellátás (K48) |
0 |
0 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai (=61+62+73+74+85+94+97+100)(K4) |
4 238 827 |
4 238 827 |
A helyi önkormányzatok előző évi elszámolásából származó kiadások (K5021) |
0 |
45 030 |
Egyéb elvonások, befizetések (K5023) |
0 |
3 |
Elvonások és befizetések (=123+124+125) (K502) |
0 |
45 033 |
Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre (=151+…+160) (K506) |
4 792 577 |
4 792 577 |
ebből: központi költségvetési szervek (K506) |
0 |
0 |
ebből: helyi önkormányzatok és költségvetési szerveik (K506) |
0 |
0 |
ebből: társulások és költségvetési szerveik (K506) |
0 |
0 |
Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre (=179+…+188) (K512) |
180 700 |
2 647 500 |
ebből: egyéb civil szervezetek (K512) |
0 |
0 |
ebből: pénzügyi vállalkozások (K512) |
0 |
0 |
Tartalékok (K513) |
3 418 960 |
6 395 440 |
Egyéb működési célú kiadások (=121+126+127+128+139+150+161+163+175+176+177+178+189) (K5) |
8 392 237 |
13 880 550 |
Informatikai eszközök beszerzése, létesítése (K63) |
0 |
258 100 |
Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése (K64) |
866 000 |
60 088 484 |
Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó (K67) |
234 000 |
16 224 071 |
Beruházások (=191+192+194+195+196+198+200) (K6) |
1 100 000 |
76 570 655 |
Költségvetési kiadások (=20+21+60+120+190+201+206+268) (K1-K8) |
65 812 871 |
147 702 044 |
Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése (K914) |
1 265 651 |
1 265 651 |
Belföldi finanszírozás kiadásai (=06+17+…+23+26) (K91) |
1 265 651 |
1 265 651 |
Finanszírozási kiadások (=27+35+36+37) (K9) |
1 265 651 |
1 265 651 |
3. melléklet
Megnevezés |
Vezetői létszám: középfokú végzettséggel |
Vezetői létszám: felsőfokú végzettséggel |
Vezetői létszám - Összesen |
Nem vezetői létszám: alapfokú végzettséggel |
Nem vezetői létszám: középfokú végzettséggel |
Nem vezetői létszám: felsőfokú végzettséggel |
Nem vezetői létszám - Összesen |
Létszám összesen |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
a) csoport |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Összesen (01+02) |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Egyéb (…) |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
2 |
2 |
Összesen (04+…+12) |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
2 |
2 |
Egyéb (…) |
0 |
0 |
0 |
14 |
0 |
0 |
14 |
14 |
Összesen (14+18+…+25) |
0 |
0 |
0 |
14 |
0 |
0 |
14 |
14 |
Összesen (03+13+26) |
0 |
1 |
1 |
14 |
2 |
0 |
16 |
17 |
Közalkalmazottak (41+42+43) |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
II. funkció csoport |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozók (65+66+67) |
0 |
0 |
0 |
14 |
1 |
0 |
15 |
15 |
II. funkció csoport |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
III. funkció csoport |
0 |
0 |
0 |
14 |
0 |
0 |
14 |
14 |
- ebből: közfoglalkoztatottak (69+70+71) |
0 |
0 |
0 |
14 |
0 |
0 |
14 |
14 |
III. funkció csoport |
0 |
0 |
0 |
14 |
0 |
0 |
14 |
14 |
Választott tisztségviselők (73+74+75) |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
I. funkció csoport |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Megbízási szerződés alapján foglalkoztatottak (77+78+79) |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
2 |
2 |
III. funkció csoport |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
2 |
2 |
4. melléklet
|
|
|
|
|
|---|---|---|---|---|
|
|
33.656.341.- |
|
31.552.358.- |
|
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
17.542.420.- |
|
2.977.722.- |
4. |
Közhatalmi bevételek |
2.650.000.- |
Dologi kiadások |
17.551.727.- |
5. |
Működési bevételek |
3.315.859.- |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
4.238.827.- |
6. |
Működési célú átvett pénzeszközök |
0 |
Egyéb működési célú kiadások |
8.392.237.- |
7. |
Maradvány igénybevétele |
9.913.902.- |
||
8. |
finanszírozási kiadások |
1.265.651.- |
||
Bevételek összesen: |
67.078.522.- |
Kiadások összesen: |
65.978.522- |
5. melléklet
|
|
|
|
||
|---|---|---|---|---|---|
1. |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
1. |
Beruházások |
1.100.000.- |
|
2. |
Felhalmozási bevételek |
2. |
Felújítások |
||
3. |
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök |
3. |
Felhalmozási célú pénzeszköz átadás |
||
Bevételek összesen: |
Kiadások összesen: |
1.100.000.- |
A 2. § (1) bekezdése a Bakóca Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (VIII. 4.) önkormányzati rendelete 2. §-a szerint módosított szöveg.
Az 1. melléklet a Bakóca Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (VIII. 4.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Bakóca Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (VIII. 4.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg.