Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 11.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről

Hatályos: 2023. 02. 16

Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 11.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről

2023.02.16.

Kisbeszterce Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja meg az önkormányzat 2022. évi költségvetésről.

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya az Önkormányzatra és annak intézményeire terjed ki.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1)1 Kisbeszterce Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a 2022. évi pénzügyi tervének a bevételi és kiadási főösszegét 45.777.512,- forintban állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdésben megállapított bevételeket forrásonként az 1. melléklet a kiadások előirányzatait funkciók és intézmények szerint a 2. melléklet tartalmazza.

3. A költségvetés részletezése

3. § (1) Kisbeszterce Község Önkormányzat Képviselő-testülete által engedélyezett létszámkeretet a 3. melléklet tartalmazza.

(2) Kisbeszterce Községi Önkormányzat működési célú kiadások és bevételek pénzügyi mérlegét a 4. melléklet, Kisbeszterce Község felhalmozási célú bevételeinek és kiadásainak összesített pénzügyi mérlegét 5. melléklet tartalmazza.

4. A költségvetés végrehajtásának szabályai

4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(3) A működési célú forráshiány finanszírozásának érdekében a képviselő-testület likvid hitel igénybevételét rendelheti el.

(4) A 2. § (1) bekezdésében kimutatott költségvetési hiány fedezetét az előző évben képződött pénzmaradvány visszatervezésével biztosítja.

(5) A (3) bekezdés szerinti intézkedések megtételéről a polgármester gondoskodik, külön Képviselő-testületi döntés alapján.

5. Az előirányzatok módosítása

5. § (1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (4) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.

6. A gazdálkodás szabályai

6. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által a (önállóan működő és gazdálkodó, vagy önállóan működő) költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.

(4) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.

(5) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(6) A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

7. § (1) A képviselő-testület a költségvetési szervei költségvetési előirányzatainak felhasználására az Áht. 34-35. §-ra, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) 36. § (1)-(3) bekezdés, 42. § rendelkezéseire tekintettel az alábbiakról rendelkezik

(2) Az Áht. 34. §-ban meghatározott bevételi többleteit csak az alapfeladat ellátására fordíthatja az intézmény. Ezen többletbevételek alapfeladatra történő felhasználása során elsődlegesen a működési költségek finanszírozhatóságát kell szem előtt tartani a megállapított működési, gazdálkodási tartalék további növelése céljából.

(3) A személyi juttatásokra és a munkaerővel való gazdálkodásra vonatkozóan az Ámr. 36. § rendelkezéseit csak jelen rendeletben foglalt keretek között lehet alkalmazni. A személyi juttatások előirányzatainak év közbeni, átmeneti maradványa csak az átmenetileg jelentkező többletfeladat ellátására használható fel. A fel nem használt átmeneti maradvány működtetéssel kapcsolatos felhasználására a költségvetési szerv vezetője saját hatáskörben intézkedést tehet, de erről egyidejűleg köteles a polgármestert tájékoztatni.

(4) A költségvetési szerv vezetője a többletbevételek terhére tartós kötelezettségvállalást nem tehet. A feladatellátás kapcsán feladatelmaradásból származó maradványt, valamint az Ámr. 36. §-ban fel nem sorolt egyéb bevételeket a költségvetési szerv vezetője a fenntartó döntéséig zárolni köteles.

(5) A költségvetési szerv vezetője az alapfeladatok ellátásával kapcsolatos beszerzésekhez az a) pont szerinti többletbevételeit saját hatáskörben felhasználhatja, de köteles az önkormányzat vagyonával való rendelkezésről szóló önkormányzati rendeletben foglaltakat alkalmazni.

8. § A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy az év közbeni előre nem tervezett tartós kötelezettség vállalással nem járó feladatok ellátására a rendelet 15. §-ban foglaltakon felül saját hatáskörben éves szinten összesen 500 ezer forint erejéig kötelezettséget vállaljon.

7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

9. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. Vegyes és záró rendelkezések

10. § A Polgármester átmeneti gazdálkodásról szóló tájékoztatóját a képviselő-testület elfogadja, az átmeneti időszak alatt teljesített bevételeket és kiadásokat e rendelet előirányzatainak terhére kell lekönyvelni.

11. § Ez a rendelet 2022. március 12-én lép hatályba.

1. melléklet2

Bevételek

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

3

4

5

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása (B111)

12 968 970

12 968 970

Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása (B112)

0

0

Települési önkormányzatok egyes szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatása (B1131)

9 325 300

9 683 773

Települési önkormányzatok gyermekétkeztetési feladatainak támogatása (B1132)

87 780

143 070

Települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása (=03+04) (B113)

9 413 080

9 826 843

Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása (B114)

2 270 000

2 270 000

Működési célú költségvetési támogatások és kiegészítő támogatások (B115)

0

4 525 769

Elszámolásból származó bevételek (B116)

0

0

Önkormányzatok működési támogatásai (=01+02+05+06+07+08) (B11)

24 652 050

29 591 582

Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről (=35+…+44) (B16)

6 296 743

4 385 642

Működési célú támogatások államháztartáson belülről (=09+...+12+23+34) (B1)

30 948 793

33 977 224

Vagyoni tipusú adók (=110+…+115) (B34)

60 000

60 000

ebből: építményadó (B34)

0

0

ebből: magánszemélyek kommunális adója (B34)

0

0

ebből: telekadó (B34)

0

0

ebből: cégautóadó (B34)

0

0

ebből: közművezetékek adója (B34)

0

0

ebből: öröklési és ajándékozási illeték (B34)

0

0

Értékesítési és forgalmi adók (=117+…+136) (B351)

340 000

590 000

Termékek és szolgáltatások adói (=116+137+141+142+147) (B35)

340 000

590 000

Közhatalmi bevételek (=93+94+104+109+164+165) (B3)

400 000

650 000

Készletértékesítés ellenértéke (B401)

0

0

Szolgáltatások ellenértéke (>=187+188) (B402)

619 000

619 000

ebből:tárgyi eszközök bérbeadásából származó bevétel (B402)

0

0

ebből: utak használata ellenében beszedett használati díj, pótdíj, elektronikus útdíj (B402)

0

0

Közvetített szolgáltatások ellenértéke (>=190) (B403)

53 160

453 160

ebből: államháztartáson belül (B403)

0

0

Tulajdonosi bevételek (>=192+…+197) (B404)

0

0

ebből: vadászati jog bérbeadásból származó bevétel (B404)

0

0

ebből: önkormányzati vagyon üzemeltetéséből, koncesszióból származó bevétel (B404)

0

0

ebből: önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adásából származó bevétel (B404)

0

0

ebből: állami többségi tulajdonú vállalkozástól kapott osztalék (B404)

0

0

ebből: önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozástól kapott osztalék (B404)

0

0

ebből: egyéb részesedések után kapott osztalék (B404)

0

0

Ellátási díjak (B405)

0

460 000

Működési bevételek (=185+186+189+191+198+199+200+209+216+217+218) (B4)

672 160

1 532 160

Költségvetési bevételek (=45+81+184+221+232+258+284) (B1-B7)

32 020 953

36 159 384

Előző év költségvetési maradványának igénybevétele (B8131)

9 618 128

9 618 128

Előző év vállalkozási maradványának igénybevétele (B8132)

0

0

Maradvány igénybevétele (=11+12) (B813)

9 618 128

9 618 128

Belföldi finanszírozás bevételei (=04+10+13+…+18+21) (B81)

9 618 128

9 618 128

Finanszírozási bevételek (=22+28+29+30) (B8)

9 618 128

9 618 128

2. melléklet3

Kiadások

01

Törvény szerinti illetmények, munkabérek (K1101)

9 590 444

9 045 035

02

Normatív jutalmak (K1102)

0

0

03

Céljuttatás, projektprémium (K1103)

0

287 000

04

Készenléti, ügyeleti, helyettesítési díj, túlóra, túlszolgálat (K1104)

0

0

05

Végkielégítés (K1105)

0

0

06

Jubileumi jutalom (K1106)

0

0

07

Béren kívüli juttatások (K1107)

96 000

96 000

08

Ruházati költségtérítés (K1108)

0

0

09

Közlekedési költségtérítés (K1109)

0

0

10

Egyéb költségtérítések (K1110)

0

0

11

Lakhatási támogatások (K1111)

0

0

12

Szociális támogatások (K1112)

0

0

13

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai (>=14) (K1113)

0

209 308

14

ebből:biztosítási díjak (K1113)

0

0

15

Foglalkoztatottak személyi juttatásai (=01+…+13) (K11)

9 686 444

9 637 343

16

Választott tisztségviselők juttatásai (K121)

3 477 600

3 992 600

17

Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások (K122)

1 525 000

1 525 000

18

Egyéb külső személyi juttatások (K123)

598 800

598 800

19

Külső személyi juttatások (=16+17+18) (K12)

5 601 400

6 116 400

20

Személyi juttatások (=15+19) (K1)

15 287 844

15 753 743

21

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó (=22+…+27) (K2)

1 622 523

1 722 524

28

Szakmai anyagok beszerzése (K311)

200 000

200 000

29

Üzemeltetési anyagok beszerzése (K312)

6 470 000

6 301 990

30

Árubeszerzés (K313)

0

0

31

Készletbeszerzés (=28+29+30) (K31)

6 670 000

6 501 990

32

Informatikai szolgáltatások igénybevétele (K321)

1 270 000

270 000

33

Egyéb kommunikációs szolgáltatások (K322)

190 000

190 000

34

Kommunikációs szolgáltatások (=32+33) (K32)

1 460 000

460 000

35

Közüzemi díjak (K331)

741 200

741 200

36

Vásárolt élelmezés (K332)

69 118

819 118

37

Bérleti és lízing díjak (>=38) (K333)

0

305 000

38

ebből: a közszféra és a magánszféra együttműködésén (PPP) alapuló szerződéses konstrukció (K333)

0

0

39

Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások (K334)

740 000

2 179 000

40

Közvetített szolgáltatások (>=41) (K335)

50 000

50 000

41

ebből: államháztartáson belül (K335)

0

0

42

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások (K336)

258 960

318 960

43

Egyéb szolgáltatások (>=44) (K337)

2 435 893

2 925 551

44

ebből: biztosítási díjak (K337)

0

0

45

Szolgáltatási kiadások (=35+36+37+39+40+42+43) (K33)

4 295 171

7 338 829

46

Kiküldetések kiadásai (K341)

0

24 725

47

Reklám- és propagandakiadások (K342)

0

0

48

Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások (=46+47) (K34)

0

24 725

49

Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó (K351)

2 925 386

3 007 049

50

Fizetendő általános forgalmi adó (K352)

0

0

51

Kamatkiadások (>=52+53) (K353)

0

168

58

Egyéb dologi kiadások (K355)

0

70 000

59

Különféle befizetések és egyéb dologi kiadások (=49+50+51+54+58) (K35)

2 925 386

3 077 217

60

Dologi kiadások (=31+34+45+48+59) (K3)

15 350 557

17 402 761

100

Egyéb nem intézményi ellátások (>=101+…+119) (K48)

3 200 000

3 149 999

120

Ellátottak pénzbeli juttatásai (=61+62+73+74+85+94+97+100)(K4)

3 200 000

3 149 999

121

Nemzetközi kötelezettségek (>=122) (K501)

0

0

122

ebből: Európai Unió (K501)

0

0

123

A helyi önkormányzatok előző évi elszámolásából származó kiadások (K5021)

0

226 648

124

A helyi önkormányzatok törvényi előíráson alapuló befizetései (K5022)

0

0

125

Egyéb elvonások, befizetések (K5023)

0

0

126

Elvonások és befizetések (=123+124+125) (K502)

0

226 648

150

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre (=151+…+160) (K506)

2 021 165

2 021 165

178

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre (=179+…+188) (K512)

30 000

2 039 900

189

Tartalékok (K513)

3 209 983

1 273 763

190

Egyéb működési célú kiadások (=121+126+127+128+139+150+161+163+175+176+177+178+189) (K5)

5 261 148

5 561 476

191

Immateriális javak beszerzése, létesítése (K61)

0

0

192

Ingatlanok beszerzése, létesítése (>=193) (K62)

0

0

193

ebből: termőföld-vásárlás kiadásai (K62)

0

0

194

Informatikai eszközök beszerzése, létesítése (K63)

0

1 270 000

195

Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése (K64)

0

0

196

Részesedések beszerzése (>=197) (K65)

0

0

197

ebből: befektetési jegyek (K65)

0

0

198

Meglévő részesedések növeléséhez kapcsolódó kiadások (>=199) (K66)

0

0

199

ebből: befektetési jegyek (K66)

0

0

200

Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó (K67)

0

0

201

Beruházások (=191+192+194+195+196+198+200) (K6)

0

1 270 000

269

Költségvetési kiadások (=20+21+60+120+190+201+206+268) (K1-K8)

40 722 072

44 860 503

270

Tájékoztató adat a 35. Közüzemi díjakról (=271+272+273+274) (K331)

741 200

741 200

271

35. Közüzemi díjak sorból (K331) - villamos energia szolgáltatás díja

0

0

272

35. Közüzemi díjak sorból (K331) - gázenergia szolgáltatás díja

0

0

273

35. Közüzemi díjak sorból (K331) - távhő- és melegvíz szolgáltatás díja

0

0

274

35. Közüzemi díjak sorból (K331) - víz- csatorna szolgáltatás díja

0

0

19

Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése (K914)

917 009

917 009

20

Központi, irányító szervi támogatások folyósítása (K915)

0

0

21

Pénzeszközök lekötött bankbetétként elhelyezése (K916)

0

0

22

Pénzügyi lízing kiadásai (K917)

0

0

23

Központi költségvetés sajátos finanszírozási kiadásai (K918)

0

0

24

Hosszú lejáratú tulajdonosi kölcsönök kiadásai (K9191)

0

0

25

Rövid lejáratú tulajdonosi kölcsönök kiadásai (K9192)

0

0

26

Tulajdonosi kölcsönök kiadásai (=24+25) (K919)

0

0

27

Belföldi finanszírozás kiadásai (=06+17+…+23+26) (K91)

917 009

917 009

28

Forgatási célú külföldi értékpapírok vásárlása (K921)

0

0

29

Befektetési célú külföldi értékpapírok vásárlása (K922)

0

0

30

Külföldi értékpapírok beváltása (>=31) (K923)

0

0

31

ebből: fedezeti ügyletek nettó kiadásai (K923)

0

0

32

Hitelek, kölcsönök törlesztése külföldi kormányoknak és nemzetközi szervezeteknek (K924)

0

0

33

Hitelek, kölcsönök törlesztése külföldi pénzintézeteknek (>=34) (K925)

0

0

34

ebből: fedezeti ügyletek nettó kiadásai (K925)

0

0

35

Külföldi finanszírozás kiadásai (=28+29+30+32+33) (K92)

0

0

36

Adóssághoz nem kapcsolódó származékos ügyletek kiadásai (K93)

0

0

37

Váltókiadások (K94)

0

0

38

Finanszírozási kiadások (=27+35+36+37) (K9)

917 009

917 009

3. melléklet

A létszám funkciócsoportonkénti megoszlása

Megnevezés

Vezetői létszám: középfokú végzettséggel

Vezetői létszám: felsőfokú végzettséggel

Vezetői létszám - Összesen

Nem vezetői létszám: alapfokú végzettséggel

Nem vezetői létszám: középfokú végzettséggel

Nem vezetői létszám: felsőfokú végzettséggel

Nem vezetői létszám - Összesen

Létszám összesen

2

3

4

5

6

7

8

9

10

a) csoport

1

0

1

0

0

0

0

1

Összesen (01+02)

1

0

1

0

0

0

0

1

Egyéb (…)

0

0

0

0

1

0

1

1

Összesen (04+…+12)

0

0

0

0

1

0

1

1

Egyéb (…)

0

0

0

5

0

0

5

5

Összesen (14+18+…+25)

0

0

0

5

0

0

5

5

Összesen (03+13+26)

1

0

1

5

1

0

6

7

Közalkalmazottak (41+42+43)

0

0

0

0

1

0

1

1

II. funkció csoport

0

0

0

0

1

0

1

1

Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozók (65+66+67)

0

0

0

5

0

0

5

5

III. funkció csoport

0

0

0

5

0

0

5

5

- ebből: közfoglalkoztatottak (69+70+71)

0

0

0

5

0

0

5

5

III. funkció csoport

0

0

0

5

0

0

5

5

Választott tisztségviselők (73+74+75)

1

0

1

0

0

0

0

1

I. funkció csoport

1

0

1

0

0

0

0

1

Megbízási szerződés alapján foglalkoztatottak (77+78+79)

0

0

0

0

2

0

2

2

III. funkció csoport

0

0

0

0

2

0

2

2

4. melléklet

Működési célú bevételek és kiadások pénzügyi mérlege


BEVÉTELEK MEGNEVEZÉSE


Előirányzat


KIADÁSOK MEGNEVEZÉSE


Előirányzat


1.


Önkormányzatok működési támogatásai

24.652.050.-


Személyi juttatások

15.287.844.-


3.

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

6.296.743.-


Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulás adó

1.622.523.-

4.

Közhatalmi bevételek

400.000.-

Dologi kiadások

15.350.557.-

5.

Működési bevételek

672.160.-

Ellátottak pénzbeli juttatásai

3.200.000.-

6.

Működési célú átvett pénzeszközök

0

Egyéb működési célú kiadások

5.261.148.-

7.

Maradvány igénybevétele

9.618.128.-

8.

finanszírozási kiadások

917.009.-

Bevételek összesen:

41.639.081.-

Kiadások összesen:

41.639.081.-

5. melléklet

Felhalmozási célú bevételeinek és kiadásainak pénzügyi mérlege


BEVÉTELEK MEGNEVEZÉSE


Előirányzat


KIADÁSOK MEGNEVEZÉSE


Előirányzat

1.

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

1.

Beruházások

2.

Felhalmozási bevételek

2.

Felújítások

3.

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

3.

Felhalmozási célú pénzeszköz átadás

Bevételek összesen:

0

Kiadások összesen:

0

1

A 2. § (1) bekezdése a Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (VIII. 3.) önkormányzati rendelete 2. §-a szerint módosított szöveg. A 2. § (1) bekezdése a Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 1. melléklet a Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (VIII. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 15.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 2. melléklet a Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (VIII. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Kisbeszterce Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 15.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.