Kisnyárád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2004. (IV. 23.) önkormányzati rendelete

a gyermekvédelem helyi rendszeréről

Hatályos: 2006. 03. 31- 2013. 12. 31

Kisnyárád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2004. (IV. 23.) önkormányzati rendelete

a gyermekvédelem helyi rendszeréről

2006.03.31.

Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdése, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 18. § (1) bekezdése és 29. § (1) bekezdése alapján az alábbi rendeletet alkotja.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet célja

1. § E rendelet célja, hogy megállapítsa az önkormányzat által a helyi sajátosságoknak megfelelő, a gyermekek törvényben foglalt jogainak és érdekeinek érvényesítéséhez, valamint a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzéséhez, megszüntetéséhez igénybe vehető ellátások egyes formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit a Gyvt-ben és a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Kormány rendeletben (továbbiakban: Gyer.) foglaltakkal összhangban.

A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Kisnyárád község közigazgatási területén:

a) lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra,

b) állandó tartózkodásra jogosító személyi igazolvánnyal rendelkező bevándoroltakra, ha nemzetközi szerződés másként nem rendelkezik,

c) a magyar hatóságok által menekültként elismert gyermekre, fiatal felnőttre és szüleire.

(2) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás tekintetében a fentiekben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országok állampolgárainak a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény rendelkezései szerint jogszerűen Magyarországon tartózkodó gyermekeire is.

(3) E rendelet szerint kell eljárni az (1) bekezdésben meghatározott személyeken kívül Kisnyárád község közigazgatási területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelmében is, ha az ideiglenes hatályú elhelyezés vagy más ideiglenes hatósági intézkedés elmulasztása a gyermek veszélyeztetettségével, vagy elháríthatatlan kárral járna.

3. § (1) A gyermekek védelme a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítésére veszélyeztetettségének megelőzésére és megszüntetésére, valarnint a szülői vagy más hozzátartozói gondoskodásból kikerülő gyermek helyettesítő védelmének biztosítására irányuló tevékenység.

(2) A Képviselő-testület e rendeletben foglaltak szerint biztosítja a pénzbeli és természetbeni, illetve személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat, továbbá szervezi és közvetíti a máshol igénybe vehető ellátásokhoz való hozzájutást.

(3) Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a gyermekek védelmére az alábbi ellátási formákat biztosítja:

a)1 pénzbeli és természetbeni ellátás:

- rendkívüli gyermekvédelmi támogatás,
b) személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások:
- gyermekjóléti szolgáltatás,
- gyermekek napközbeni ellátása, (óvodai, általános iskolai napközi otthonos ellátás),
II. Fejezet

Eljárási rendelkezések

4. §2 Gyermekvédelmi ellátásra való jogosultság megállapítására, hatósági ellenőrzésre a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényt - a Gyvt.-ben meghatározott eltérésekkel - és e rendelet szabályait kell alkalmazni.

5. § (1) E rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni ellátások iránti kérelmet a rendeletben foglalt személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások kivételével - Lánycsók-Kisnyárád Községek Körjegyzőségén (7759 Lánycsók, Kossuth utca 3.szám) terjesztheti elő a szülő, vagy más törvényes képviselő (továbbiakban: kérelmező) az egyes ellátási formákra a hivatal által rendszeresített nyomtatványon.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott pénzbeli ellátások megállapítását nevelési-oktatási intézmény, gyermekjóléti szolgálat, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény /természetes személy/, illetve a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet is kezdeményezheti, valamint hivatalból is indulhat eljárás a gyermek veszélyeztetettségére vonatkozó jelzés alapján.

6. § (1) A kérelemnek tartalmaznia kell:

- a kérelmező, valamint a gyermek(ek) és a közös háztartásban élő közeli hozzátartozók személyazonosító adatait, valamint vagyoni és jövedelmi viszonyait,
- társadalombiztosítási azonosító jelüket,
- állampolgárságukat, illetve bevándorolt vagy menekült státuszukat, - jogosultság megállapításához szükséges adatokat.
(2) A számítógépen vezetett adatnyilvántartásra, az adatok kezelésére, a Gyvt. 134. § -142. § rendelkezései az irányadók.

7. § (1)3 Az ellátások iránti kérelemhez - a jogosultság megállapításához - csatolni kell a Gyer.65. § (1) bekezdésében felsoroltakat, illetve a Gyer. 3. számú melléklete szerinti kérelmet és nyilatkozatot.

(2) A jövedelmet kérelmező és családjában élők három havi nettó átlagkeresetéről szóló jövedelemigazolással, alkalmi munkavégzés esetén alkalmi munkavállalói könyvben munkáltatói igazolással, munkanélküli járadékban részesülők esetében a Munkaügyi Központ által kiadott határozat másolatával, jövedelemnélküliek esetében a regisztráltságot igazoló munkanélküli kiskönyvvel, a gyermek tartós betegségét, illetve fogyatékosságát szakorvosi igazolással, az elhalálozást halotti anyakönyvi kivonattal, a várandósságot terheskönyvvel, a nevelésbe vételt, illetve annak megszűnését gyámhivatali határozattal, a kórházi kezelést az ellátást végző intézmény által kiadott igazolással, a tanulói jogviszonyt iskolalátogatási igazolással, az óvodai nevelést a gyermek napközbeni ellátását végző intézmény igazolásával, az iskoláztatással kapcsolatos eseti kiadásokat számlával, vagy az iskola által kiadott igazolással kell bizonyítani. Az elemi kár tényét az önkormányzat környezettanulmány útján állapítja meg.

(3)4 Ha az önkormányzat hivatalos tudomása, vagy a környezettanulmány megállapításai alapján a gyermeket gondozó családban a család életkörülményei nem felelnek meg a jövedelemnyilatkozatban foglalt adatoknak, vagyonvizsgálatot kell elrendelni. Az önkormányzat felhívhatja a kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és vele közös háztartásban élő közeli hozzátartozója tulajdonában álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására. Abban az esetben, ha a fenntartási költségek meghaladják a jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelem 70%-át, a valós jövedelem az igazolt fenntartási költségek figyelembevételével kerül megállapításra.

(4) Adathiányosan előterjesztett kérelem esetén a kérelmezőt 8 napon belül -határidő megjelölésével- adatpótlásra kell felhívni.

8. § (1) A jövedelem számításnál a Gyvt. 5. §. r.) pontjában foglaltakat kell alkalmazni, mely szerint jövedelemnek a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 4. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározottak minősülnek.

(2) A kérelmező vagyoni -, szociális -, életkörülményeinek tisztázása érdekében helyszíni szemle tartható és környezettanulmány (helyzetértékelés) készíthető.

(3) Az ellátásban részesülő köteles a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását 15 napon belül jelezni.

(4) Jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás esetén az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell a pénzbeli ellátás visszafizetésére, természetbeni ellátás esetén a pénzegyenérték megfizetésére, személyes gondoskodást nyújtó ellátás esetén az intézményi térítési díj összegének megfizetésére.

(5) A folyamatosan nyújtott ellátás megtérítését legfeljebb egy évre visszamenőlegesen lehet elrendelni. Az ellátás megtérítése az igénybevétel jogosulatlanságáról való tudomásszerzéstől számított 3 hónapon belül rendelhető el. Nem lehet a megtérítést elrendelni, ha az igénybevételtől, illetve az ellátás megszűnésétől egy év már eltelt.

(6) A (4) és (5) bekezdés szerinti megtérítést Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselőtestülete rendeli el, indokolt esetben legfeljebb 12 hónapra részletfizetés engedélyezhető.

(7) A megtérítést méltányosságból, környezettanulmány alapján Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete elengedheti, csökkentheti, illetve részletfizetést engedélyezhet, ha a jogosulatlanul felvett támogatás visszafizetése a családban élő gyermek(ek) megélhetését veszélyezteti.

(8) Átruházott hatáskörben hozott érdemi döntés ellen a határozat kézbesítésétől számított 15 napon belül Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testületéhez címzett, Kisnyárád Község Polgármesteréhez benyújtott, illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.

(9) A Képviselő-testület határozata ellen - jogszabálysértésre való hivatkozással- 30 napon belül keresettel lehet folyamodni a Baranya Megyei Bírósághoz.

III. Fejezet

Pénzbeli és természetbeni ellátások

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény5

9. §6 A jogosult gyermek számára a körjegyző a Gyvt.-ben meghatározott feltételek szerint rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságot állapít meg.

10. §7 A feltételek fennállása esetén a körjegyző 1 év időtartamra megállapítja a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát.

11. §8 A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítására irányuló eljárás részletes szabályait a rendelet 4-8. § ai határozzák meg.

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

12. § (1) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatással kapcsolatos hatáskört Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete gyakorolja. Sürgős szükség esetén, ha az igénylő körülményei, a gyermek veszélyeztetettsége a mielőbbi segítségnyújtást indokolják a rendkívüli gyermekvédelmi támogatást a polgármester a két ülés között, átruházott hatáskörben megállapíthatja, és a kifizetést engedélyezheti. A polgármesternek az átruházott hatáskörben hozott döntéséről a legközelebbi képviselő-testületi ülésen be kell számolnia.

(2) A gyermek rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesíthető, ha a gyermeket gondozó család időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.

(3) A (2) bekezdés alkalmazásával időszakos létfenntartási gondnak, illetve létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek tekinthető különösen:

a) - szülő balesete, halála,

- családot ért elemi kár,
-szociális válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, illetve a gyermek fogadásának előkészítéséhez kapcsolódó kiadás, - szülő, gyermek betegsége.
b) - gyermek tartós, vagy átmeneti nevelésbe vételének megszűnése, illetve családba történő visszahelyezése,
- gyermektartásdíj megelőlegezésére való jogosultság objektív hiánya,
- gyermek iskoláztatásával járó rendkívüli kiadás,
- a gyermek láthatását elősegítő kiadás.

13. § (1) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatásra a kérelmező akkor jogosult, ha a - e rendelet 9. § (5) bekezdése szerinti - családban az egy főre számított jövedelem

a) gyermekét, vagy gyermekeit egyedül nevelő kérelmező esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át,

b) többszemélyes háztartás esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg.

(2) A család jövedelmének megállapítását, számítását e rendelet 9. §. (4)-(5) bekezdései alapján kell elvégezni.

(3) Akkor lehet rendkívüli gyermekvédelmi támogatást természetbeni ellátás formájában megállapítani, ha

a) a kérelem a gyermek tanszer -, tankönyvellátásának támogatására, illetve térítési díj támogatására irányul,

b) a kérelem benyújtását megelőzően nevelési, oktatási intézménynél térítési díj, illetve egyéb, a tanítással neveléssel kapcsolatosan felmerült költségek tekintetében hátraléka van,

c) ha a kérelmező összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a szülő, vagy törvényes képviselő a pénzbeli ellátást nem a gyermekre fordítja.

(4) A (3) bekezdésben foglalt esetben a támogatás közvetlenül az oktatási intézmény gyermekvédelmi felelősének, illetve a gyermekjóléti szolgálat családgondozójának is kifizethető különösen akkor ha a kérelmezőnek a gyermekétkeztetés igénybevétele során díjhátraléka keletkezett, illetőleg azt az oktatási intézmény gyermekvédelmi felelőse, vagy a gyermekjóléti szolgálat családgondozója a kifizetés céljának megjelölésével írásban jelzi az önkormányzat felé.

(5) Utólagos elszámolási kötelezettség előírható a kérelmezőnek, ha a támogatás célirányos felhasználása így biztosítható.

(6) A (4) bekezdés szerinti kifizetés esetén az elszámolás módjáról és határidejéről a megállapító határozatban rendelkezi kell.

(7) Az (5) bekezdésben előírt kötelezettség elmulasztása esetén az elszámolás teljesítéséig - életveszély esetét kivéve - újabb támogatás nem állapítható meg.

14. § (1) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás egyszeri mértéke gyermekenként a rászorultsághoz igazodóan egyedileg kerül megállapításra. A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás összege 2.000.- Ft-nál alacsonyabb nem lehet, és legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegéig állapítható meg.

(2) A készpénzben megállapított rendkívüli gyermekvédelmi támogatás a határozat jogerőre emelkedését követő IO napon belül a Körjegyzőség pénztárában vehető fel.

Méltányosság gyakorlása

15. § (1) Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete gyakorolja a hatáskört a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás iránti kérelmek esetén kivételes méltánylást érdemlő esetekben a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(2) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás kivételes méltánylást érdemlő esetekben az alábbi feltételek közül az a/ pontban foglaltakon kívül még legalább egy fennállása esetén állapítható meg.

a) ha a családban az e rendelet 9. § (5) bekezdése szerinti - egy főre számított jövedelem

- gyermekét, vagy gyermekeit egyedül nevelő kérelmező esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át,
- többszemélyes háztartás esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át nem haladja meg,
b) szülő halála,
c) családot ért elemi kár,
d) szülő betegségéből adódó jövedelem kiesés,
e) gyermek betegségéből adódó többletkiadás.
(3) A (2) bekezdésben szabályozott kivételes méltányosság megállapíthatósága a szükség esetén ismételten felvett környezettanulmány adataival is igazolható.
A környezettanulmány elvégzését ilyen esetben Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete rendelheti el.
IV. Fejezet

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

16. § (1) Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásként gyermekjóléti szolgálatot, a gyermekek napközbeni ellátására óvodai, iskolai napközi otthonos ellátást biztosít.

(2) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevétele önkéntes.

(3) Ha a gyermek védelme az önkéntes igénybevétellel nem biztosított, a települési önkormányzat körjegyzője a védelembe vétellel egyidejűleg kötelezi a szülőt, hogy folyamatosan vegye igénybe a gyermekek napközbeni ellátását.

Gyermekjóléti szolgáltatás

17. § (1) A gyermekjóléti szolgáltatást a Gondozási Központ (7759 Lánycsók, Kossuth utca 39.) keretében Lánycsók-Kisnyárád Községek Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálata látja

(2) A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek testi, lelki egészségének, családban történő nevelésének elősegítése érdekében

a) a gyermeki jogokról és a gyermek fejlődését biztosító támogatásokról való tájékoztatás, a támogatásokhoz való hozzájárulás segítése,

b) a családtervezési, a pszichológiai, a nevelési, az egészségügyi, a mentálhigiénés és a káros szenvedélyek megelőzését célzó tanácskozás, vagy az ezekhez való hozzájutás megszervezése,

c) a szociális válsághelyzetben lévő várandós anya támogatása, segítése, tanácsokkal való ellátása, valamint a családok átmeneti otthonában igénybe vehető ellátáshoz való hozzájutás szervezése,

d) a gyermek, illetve családjának segítése az átmeneti gondozáshoz való hozzájutásban,

e) a család segítése az átmeneti gondozást szükségessé tevő okok megszüntetésében, illetve a gyermek mielőbbi hazakerülésének elősegítése,

f) a szabadidős programok szervezése,

g) hivatalos ügyek intézésének segítése.

(3) A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében

a) a veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer működtetése, a nem állami szervek, valamint magánszemélyek részvételének elősegítése a megelőző rendszerben,

b) a veszélyeztetettséget előidéző okok feltárása és ezek megoldására javaslat készítése.

(4) A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése érdekében

a) családgondozás, a családban jelentkező működési zavarok ellensúlyozása,

b) a családi konfliktusok megoldásának elősegítése, különösen a válás, a gyermekelhelyezés és a kapcsolattartás esetében,

c) az egészségügyi és a szociális ellátás - különösen a családsegítő szolgáltatás -, valamint a hatósági beavatkozás kezdeményezése,

d) javaslat készítése a gyermek családjából történő kiemelésére, a leendő gondozási helyére, vagy annak megváltoztatására.

(5) A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a családjából kiemelt gyermek visszahelyezése érdekében

a) családgondozás biztosítása -az otthont nyújtó ellátást, illetve a területi gyermekvédelmi szakszolgáltatást végző intézménnyel együttműködve- a család gyermeknevelési körülményeinek megteremtéséhez, javításához, a szülő és a gyermek közötti kapcsolat helyreállításához,

b) az utógondozás biztosítása a gyermek családjába történő visszailleszkedéséhez.

(6) A Gyermekjóléti Szolgálat segíti a gyermeket, illetve a családját az átmeneti gondozáshoz való hozzájutásban. A Gyermekjóléti Szolgálat családgondozója segítséget nyújt a családnak az átmeneti gondozást szükségessé tevő okok megszüntetésében, illetve elősegíti a gyermek mielőbbi hazakerülését.

(7) A Gyermekjóléti Szolgálat - összehangolva a gyermekeket ellátó egészségügyi és nevelési - oktatási intézményekkel, illetve szolgálatokkal - szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat végez. Tevékenysége körében

a) folyamatosan figyelemmel kíséri a településen élő gyermekek szociális helyzetét veszélyeztetettségét,

b) meghallgatja a gyermek panaszát, és annak orvoslása érdekében megteszi a szükséges intézkedést,

c) elkészíti a védelembe vett gyermek gondozási-nevelési tervét,

d) szervezi és működteti a helyettes szülői hálózatot,

e) segíti a nevelési-oktatási intézmény gyermekvédelmi feladatának ellátását,

f) felkérésre környezettanulmányt készít,

g) kezdeményezi a települési önkormányzatnál az új ellátások bevezetését,

h) vizsgálja és feltárja az örökbe fogadni szándékozók körülményeit,

i) biztosítja a gyermekjogi képviselő munkavégzéséhez szükséges helyiségeket.

(8) A Gyermekjóléti Szolgálat eljárása kérelemre, vagy a védőnői szolgálat, a háziorvos, a házi gyermekorvos, a családsegítő szolgálat, a nevelési - oktatási intézmény, nevelési tanácsadó, rendőrség, ügyészség, bíróság, társadalmi szervezetek, egyházak, valamint a körjegyző, a gyámhivatal, vagy bármely állampolgár - a gyermek veszélyeztetettségére utaló - jelzése alapján indul. A Gyermekjóléti Szolgálat felhívja a jelzőrendszer tagjait jelzési kötelezettségük írásban -krízishelyzet esetén utólagosan - történő teljesítésére.

(9) A kérelmet előterjeszteni, vagy jelzést tenni Lánycsók-Kisnyárád Községek Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatánál munkanapokon 8.00-15.30 óráig személyesen Lánycsók, Kossuth utca 39. szám alatt, vagy telefonon a 69/564-031. telefonszámon lehet. A Szolgálat ugyan ezen a telefonszámon érhető el munkaszüneti- és pihenőnapon, valamint munkaidőn kívül.

Óvodai ellátás, iskolai napközi

18. § Az óvodai ellátás, iskolai napközis ellátás igénybevételére a közoktatásról szóló többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

Gyermekek napközbeni ellátásáért fizetendő térítési díj

19. § (1) A gyermekek napközbeni ellátása keretében biztosított gyermekétkeztetés szabályait kell alkalmazni

a) az óvodában,

b) az általános iskolai menzai ellátás keretében nyújtott étkeztetésre.

(2) Iskolai étkeztetésben részesülhet az a tanuló is, aki a napközit nem veszi igénybe. Az étkezések közül az ebéd külön is igényelhető.

(3) A gyermekek napközbeni ellátása keretében az intézményi térítési díj mértékét Kisnyárád Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az egyes szociális ellátásokról szóló külön rendelete melléklete határozza meg.

(4) A külön rendeletben, illetve a Gyvt. 148. § (5) bekezdésében szabályozott normatív kedvezmények figyelembevételével a térítési díjat az intézmény vezetője állapítja meg, melyről az ellátás igénybevétele után, de legkésőbb az igénybevételtől számított 30 napon belül értesíti a térítési díj megfizetésére kötelezettet.

(5) A normatív kedvezményben részesülő gyermekétkeztetés igénylési kérelméhez csatolni kell:

- a rendszeres gyermekvédelmi ellátást megállapító határozatot,
- három, vagy többgyermekes családoknál a térítési díj fizetésére kötelezett nyilatkozatát gyermekeinek számáról,
- tartósan beteg, vagy fogyatékos gyermek, tanuló esetén szakorvosi igazolást.
(6) Ha a fizetésre kötelezett a térítési díj mértékét vitatja, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Képviselő-testülethez fordulhat jogorvoslatért.

20. § (1) A 20. § (1) - (6) bekezdése alapján megállapított napközbeni étkeztetés térítési díjára egyéni rászorultság alapján ezen szakasz (2) bekezdése szerint további kedvezmény állapítható meg.

(2) Kisnyárád Községi Önkormányzat által fenntartott intézményben biztosított napközbeni ellátások keretében igénybe vehető étkeztetésre térítési díjkedvezményt - a normatív kedvezményen felül, illetve kívül - a Képviselő-testület állapíthat meg, gyermekenként, a rászorultsághoz igazodóan, egyedi elbírálás alapján.

(3) A kedvezmény a kérelem benyújtása napjától esedékes és a tanév szorgalmi időszakára állapítható meg.

(4) Tanév során -a család jövedelmi viszonyaiban bekövetkezett változás esetén- kérelmezni lehet a megállapított kedvezmény mértékének módosítását.

21. § (1) A kedvezmény megállapításához a jövedelemszámítást e rendelet 9. § (4)-(5) bekezdésében meghatározottak szerint kell elvégezni.

(2)9 Normatív étkezési díjkedvezmény iránti kérelmet a mellékletekkel együtt az intézményvezetőnél kell előterjeszteni. Ha a rendelkezésre álló adatok alapján kedvezmény nem állapítható meg, vagy a csatolt nyilatkozatok valóságtartalmát tekintve kétség merül fel, az intézményvezető a kérelmet haladéktalanul továbbítja a Képviselő-testülethez.

(3) A normatív kedvezmény igénylésén felül, illetve kívül térítési díjkedvezmény iránti kérelmet a Körjegyzőségen kell benyújtani a hivatal által elkészített formanyomtatványon, a feltüntetett mellékletek egyidejű csatolásával.

(4)10 Az intézményvezető a térítési díjkedvezmény megállapításáról értesíti Lánycsók-Kisnyárád Községek Körjegyzőjét.

V. Fejezet

Vegyes és záró rendelkezések

22. § (1) E rendelet 2004. május 01. napján lép hatályba.

(2) E rendelet 11. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott támogatási összegeket 2004. január 1. napjától kell alkalmazni.

(3)11 E rendelet által nem szabályozott kérdésekben a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló, többször módosított 1997. évi XXXI. törvény, és a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló, többször módosított 149/1997. (IX.10.) Kormány rendeletben foglalt eltérésekkel.

(4) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a rendszeres és rendkívüli gyermekvédelmi támogatásról szóló 2/1998. (II.16.) számú önkormányzati rendelet.

(5) Jelen Rendelet kihirdetéséről a körjegyző gondoskodik.

2

Módosította a 12/2005. (IX.15.) önkormányzati rendelet 2. §-a, hatályos 2005. november 1-jétől

3

Módosította 2/2006. (III.31.) önkormányzati rendelet 2. §-a, hatályos 2006. március 31-től

4

Módosította 2/2006. (III.31.) önkormányzati rendelet 3. §-a, hatályos 2006. március 31-től

5

Módosította 2/2006. (III.31.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2006. március 31-től

6

Módosította 2/2006. (III.31.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2006. március 31-től

7

Módosította 2/2006. (III.31.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2006. március 31-től

8

Módosította 2/2006. (III.31.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2006. március 31-től

9

Módosította a 12/2005. (IX.15.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2005. szeptember 15-től

10

Módosította a 12/2005. (IX.15.) önkormányzati rendelet 5. §-a, hatályos 2005. szeptember 15-től

11

Módosította a 12/2005. (IX.15.) önkormányzati rendelet 6. §-a, hatályos 2005. november 1-jétől