Tengeri Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2019. (X.21.) rendelete

Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3 /2015.( II.2.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 10. 22- 2020. 12. 28

Tengeri Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2019. (X.21.) rendelete

Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3 /2015.( II.2.) önkormányzati rendelet módosításáról

2019.10.22.

Tengeri Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdése szerinti eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2015. (II. 2.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja.

1. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2015.(II.2.) önkormányzati rendelet ( a továbbiakban : R. ) 1. §(3) bekezdés „ A képviselők nevét az SZMSZ 1. számú függeléke tartalmazza.” szövegezést törli.

2. § (1) Az R.4. § (4) bekezdés helyébe az alábbi rendelkezés lép.

„(4) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreire a Mötv. rendelkezései az irányadóak. A képviselő-testület ott fel nem sorolt hatásköreit a polgármesterre, a jegyzőre, a képviselő-testület bizottságára, a közös önkormányzati hivatalra vagy a társulásaira átruházhatja.

Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a hatáskör gyakorlója a döntést követő legközelebbi testületi ülésen köteles beszámolni a képviselő-testület előtt. Bármelyik települési képviselő kezdeményezheti az átruházott hatáskörben hozott döntések felülvizsgálatát.”

(2) Az R.4. § az alábbi (5) bekezdéssel egészül ki.

„(5) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

a) Megköti a Munkaügyi központtal a közcélú foglalkoztatásra vonatkozó megállapodásokat

b) Engedélyezi az önkormányzati címer használatát

c) Jogosult 300 ezer forint összeghatárig – az önkormányzat éves költségvetésében meghatározott előirányzatokon kívül – testületi döntés nélkül kifizetéseket teljesíteni, kötelezettséget vállalni.

d) Engedélyezi a közterület használatot az önkormányzat rendeletében foglaltak szerint, hozzájárulást ad közterület felbontásához.

e) Eljár a rendkívüli települési támogatás ügyekben.”

3. § Az R. 6. § helyébe az alábbi rendelkezés lép.

„6. § (1) A képviselő-testület az alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül tartja meg. Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti.

Az alakuló ülésre meg kell hívni a Helyi Választási Bizottság elnökét, az eskü szövegét ő olvassa elő.
(2) Az ülés ünnepélyes megnyitása után a polgármester felkéri a HVB elnökét a választás eredményének ismertetésére, majd a képviselők, azt követően pedig a polgármester esküt tesznek.
(3) Az eskütételt követően kerülhet a sor a polgármester programjának ismertetésére, melyet a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozattal fogad el.
(4) Az alakuló ülés kötelező napirendjei :
a) az alpolgármester választás,
b) a polgármester illetménye, költségtérítése,
c) alpolgármester tiszteletdíja, költségtérítése,
c) képviselők tiszteletdíja, egyéb juttatásai,
d) az SZMSZ felülvizsgálata,
e) a kötelező bizottságok tagjainak megválasztása.
(5) Az alakuló ülésen a képviselő-testület a saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, és minősített többséggel egy alpolgármestert választ.”

4. § Az R.7. § az alábbi (10)-(11) bekezdéssel egészül ki.

„(10) Az önkormányzat területén bejegyzett székhellyel rendelkező, bíróság által nyilvántartott önszerveződő közösség: egyesület, alapítvány –- képviselőit a tevékenységi körükben illeti meg tanácskozási jog a képviselő-testület és bizottsága ülésein.”

„(11) A képviselő-testület ülését az önkormányzat székhelyére kell összehívni. Amennyiben a döntéshez több képviselő-testület egybehangzó állásfoglalására van szükség, s az érintettek együttes képviselő-testületi ülésről határoznak - és minden más esetben, ha az önkormányzat székhelyén való ülésezéstől bármely ok miatt el kíván térni a képviselő-testület - annak helyét úgy kell megállapítani, hogy az ülés helyszíne a választópolgárok számára jelentősebb megterhelés nélkül is elérhető legyen.”

5. § Az R. az alábbi 8/A §-al egészül ki.

„8/A §(1) A polgármester a lakosság, a különböző társadalmi szervezetek, egyesületek, önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében – a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok alapján – más fórumot (falugyűlést ) is összehívhat.

(2) A fórum meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a fórum levezetésére a polgármester vagy a képviselő-testület által felkért személy jogosult.

(3) A fórumon a képviselő-testület nem köteles határozatképes létszámban részt venni.

(4) A fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.”

6. § (1) Az R.9. §(1) bekezdése az alábbi szöveggel egészül ki.

„A zárt ülésen hozott döntéseket – ide nem értve az adatvédelmi okból kivételt képező egyes hatósági döntéseket – a képviselő-testület nyilvános ülésének jegyzőkönyvében ki kell hirdetni.”

(2) Az R. 9. § (3) bekezdés helyébe az alábbi rendelkezés lép.

(3) „ A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti.”

7. § (1) Az R.13. § (3) bekezdés helyébe az alábbi rendelkezés lép.

„(3) A titkos szavazást a három tagú képviselő-testület bonyolítja le. A titkos szavazás eredményéről a testület külön jegyzőkönyvet készít, melyet aláírásával lát el és csatol az ülés jegyzőkönyvéhez. A titkos szavazás során a képviselők az önkormányzat pecsétjével ellátott szavazólapon, az igen, a nem vagy a tartózkodom válasz elé tett „X” jelöléssel adják le szavazatukat az ülés vezetője által feltett kérdésre. Érvénytelen a szavazólap amelyen a képviselő nulla vagy egynél több választ jelölt meg.”

(2) Az R.13. § az alábbi (5) bekezdéssel egészül ki.

„(5) „ A szavazás személyenkénti eredményét a jegyző - a szavazás tárgyának megjelölését is tartalmazó - összesítő nyilvántartáson rögzíti, melyet a döntést hozók aláírását követően, a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.”

8. § (1) Az R.18. § (2)bekezdés „ Az önkormányzat határozatainak meg kell felelnie a közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatásról szóló törvény (Ket.) előírásainak.” szövegezés helyébe „ Az önkormányzati hatósági ügyben hozott határozatoknak alaki és tartalmi szempontból meg kell felelniük az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény előírásainak.” szöveg lép.

(2) Az R.19. § az alábbi (7) bekezdéssel egészül ki.

„(7) A normatív határozatok közzétételére az (5)bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.”

9. § (1) Az R.20. § helyébe az alábbi rendelkezés lép.

„20. § (1) A polgármester , az alpolgármester ,a képviselők jogaira és kötelezettségeire az Mötv. előírásai az irányadók.
(2) A polgármester főállásban látja el tisztségét. A polgármester fogadóórája: hétfő : 8.00- 10.00 óra, szerda: 8.00-10.00 óra.
(3) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiány
miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a
polgármester szociális és gyermekvédelmi ügyben döntést hozhat. E döntéséről a
polgármester a következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(4) A polgármester tisztségének megszűnése esetén , a tisztség megszűnését követő nyolc munkanapon belül, írásba foglaltan átadja a munkakörét az új polgármesternek,ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége ,vagy az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület korelnökének.
(5) A polgármester – a tisztségéről való lemondása esetén – az írásbeli lemondó nyilatkozatát –alpolgármester hiányában – a képviselő-testület korelnökének adja át, részére juttatja el. „

10. § Az R. az alábbi 20/A §-al egészül ki.

„20/A§ Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban tölti be.
Az alpolgármester fogadóórája: csütörtök 16.00- 17.00 óra.”

11. § Az R.az alábbi 20/B §-al egészül ki.

„(20/B. § Ha a képviselő az adott napirendi ügyben fennálló személyes érintettségét nem jelenti be, a képviselő-testület a mulasztó képviselőt figyelmeztetésben részesíti.”

12. § Az R.21. § helyébe az alábbi rendelkezés lép.

„21. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, azok végrehajtásának ellenőrzésére állandó vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre.
(2) A képviselő-testület meghatározott feladatok ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre, melynek megbízatása a feladat elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésük képviselő-testület általi elfogadásáig tart.
(3) Tekintettel arra, hogy Tengeri község lakosságszáma a száz főt nem éri el, a képviselő-testület az alábbi bizottsági feladatokat maga látja el.
(5) A képviselő-testület
a) nyilvántartja, kezeli és őrzi a képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozatait,
b) lefolytatja a vagyonnyilatkozat ellenőrzési eljárást,
c) a vagyonnyilatkozat ellenőrző eljárás eredményét megvitatja,
d) eljár összeférhetetlenségi,méltatlansági ügyekben,
e) tevékenységéről évente összegzést készít. „

13. § Az R.1.számú mellékletét és 1.számú függelékét hatályon kívül helyezi.

14. § Ez a rendelet 2019. október 22-én lép hatályba.