Adorjás Község Önkormányzat 1/2013. (III.14.) rendelete

Az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 05. 13- 2020. 12. 15

Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdése szerinti feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelembe véve a 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendeletben meghatározottakat, valamint Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény és Adorjás  község 2013. évi költségvetési koncepcióját megfogalmazó 32/2012. (XI.20.) határozat alapján Adorjás Község Önkormányzat Képviselő-testülete a község 2013. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a képviselő-testületre, valamint az önkormányzat rendeletében szereplő költségvetési szervre.

A költségvetés bevételei és kiadásai

2. §

(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2013.évi Költségvetésének

 kiadási főösszegét:                                                                 73.208 eFt-ban,

a kiadási főösszegen belül:

     - a személyi juttatások előirányzatát :                                 41.182 eFt

     - a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát:                 5.909 eFt

     - dologi,beruházási és egyéb kiadások előirányzatát:         26.117 eFt

     - általános tartalékát :                                                                   0 eFt

     - céltartalékát  :                                                                             0 eFt

összegekben állapítja meg.

A képviselő-testület az  önkormányzat 2013.évi költségvetésének

  1. Bevételi főösszegét                                                                   73.208 eFt-ban állapítja meg
  1. (2) A költségvetés összevont bevételeit forrásonként, kiadásait előirányzatonként az 1. számú melléklet tartalmazza.
  2. (3) Az önkormányzat költségvetésének feladatonkénti megoszlását a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
  3. (4) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat – tájékoztató jelleggel – mérlegszerűen a 3. számú melléklet tartalmazza.
  4. (5) Az önkormányzat létszámkerete:  52 fő, mely teljes egészében közfoglalkoztatotti létszámkeret.

3. §


A képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi előirányzat felhasználási ütemtervét havi bontásban a 4. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

Fejlesztések

4. §


  1. (1) Az önkormányzat 2013.évben tervezett felhalmozási kiadásait az 5.számú melléklet tartalmazza.
  2. (2) A képviselő-testület az (1)bekezdésben foglaltakon túl egyéb beruházást ,felújítást nem tervez.

Kötelezettségvállalás


5.§


A képviselő-testület több éves kihatással járó kötelezettséget nem vállal.

A költségvetés végrehajtásának szabályai

6.§


  1. (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
  2. (2) Az év közben engedélyezett központi támogatások felhasználásával kapcsolatos költségvetési rendelet módosításáról a képviselő-testület a jegyző által történő előkészítést követően a polgármester előterjesztése alapján dönt.
  3. (3) A költségvetés végrehajtása során fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig vállalható és kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el (utalványozhatók).
  4. (4) A költségvetésben jóváhagyott kiadási előirányzatok 2012. december 31.-én meglévő, kötelezettséggel nem terhelt maradványa törlésre kerül.

7. §


  1. (1) A közös önkormányzati hivatal köteles gondoskodni a belső ellenőrzés megszervezéséről.
  2. (2) A képviselő-testület az önállóan gazdálkodó közös önkormányzati hivatal és a vajszlói iskola és óvoda részére minden hónap 15.-ig utalja az éves előirányzat 1/12 részét. A Sámodi Háziorvosi Szolgálat támogatását az éves előirányzat terhére négy egyenlő részben biztosítja. Utalási időpontok: első rész március 15.-ig, második részlet június 15.-ig, harmadik részlet szeptember 15.-ig, negyedik részlet december 15.-ig. A hétvégi ügyelet és hétközi készenlét részére havi ütemezésben utólag biztosítja a támogatást. Ettől eltérni csak a felújítások, és beruházások finanszírozása esetén lehet.
  3. (3) A címek, alcímek pénzellátásáról a közös önkormányzati hivatal köteles gondoskodni a polgármesterrel egyeztetett igény alapján.
  4. (4) A köztisztviselők évente, a személyi jövedelemadó törvény által meghatározott cafetéria juttatásra jogosultak, melyet kötelezően tervezni kell a közös önkormányzati hivatal költségvetésében. (min.193.250 Ft/fő/hó)
  5. (5) A köztisztviselők részére a bérek bankszámlára történő utalása miatti többletköltségek ellensúlyozására a körjegyzőség költségvetésében fedezetet kell biztosítani.

Adósságrendezés

8.§


  1. 1) A képviselő-testület - amennyiben a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény 4. §-a szerinti adósságrendezési eljárást az önkormányzat vagy hitelezői nem kezdeményezték - önkormányzati biztost rendel ki a felügyelete alá tartozó költségvetési szervhez, ha annak elismert tartozásállománya a (2) bekezdésben meghatározott időt és mértéket eléri.

  2. 2) Önkormányzati biztos kirendelése akkor kötelező, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozásállományát egy hónap alatt nem képes 30 nap alá szorítani és a tartozás állományának mértéke eléri éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át


  1. 3) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben foglalt elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél kezdeményezi:
    1.    a) a polgármester,
    2.    b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül.


Vegyes rendelkezések

9.§

A képviselő-testület az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötésének jogát a polgármesterre ruházza át, aki ennek végrehajtására a kötelezettségvállalás rendjéről szóló szabályozásban foglaltak szerint adhat felhatalmazást.

Záró rendelkezések

10.§


  1. (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és a jegyzőt az önkormányzat költségvetésében elfogadott, előírt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére.
  2. (2) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CXCV. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény rendelkezéseit, valamint a 368/2011. (XII. 31.) kormányrendelet előírásait kell figyelembe venni.
  3. (3) A költségvetési rendelet részét képezik az alábbiakban felsorolt és a rendelethez csatolt mellékletek.

Adorjás Község Önkormányzatának összevont bevételei forrásonként és kiadási előirányzatonként

1. számú melléklet

Adorjás Község Önkormányzatának szakfeladatonkénti kiadásai

     2. számú melléklet

Adorjás Község Önkormányzatának működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen

     3. számú melléklet

Adorjás  Község Önkormányzat előirányzat felhasználási terve

     4. számú melléklet

           Adorjás Község Önkormányzat felhalmozási kiadásai                                  5.számúmelléklet

11.§


E rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit 2013. január 1.napjától kell alkalmazni.


Adorjás,2013.március 13.



                            Tóth Gyula                                               Takácsné Jauk Ibolya

                            polgármester                                                            jegyző


Záradék: A Képviselő-testület a rendeletet 2013.március 13..napján megtartott ülésén elfogadta.

A rendelet kihirdetve: 2013.március 14.


Adorjás ,2013.március 14.

Takácsné Jauk Ibolya

jegyző