Kisszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015(II.26.) rendelete

a települési szociális ellátásokról

Hatályos: 2016. 11. 11- 2017. 01. 16

Kisszentmárton   Község Önkormányzat képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 32.§ ( 3) bekezdésében és 33.§ (7) bekezdésében  kapott felhatalmazás alapján a települési támogatásról és egyéb szociális ellátásokról a  következő rendeletet alkotja.

I. Fejezet


1. Általános szabályok


1. §


 (1) A rendelet hatálya kiterjed a Kisszentmárton    önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.


(2) Az (1) bekezdés tekintetében alkalmazni kell a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdéseit és a

7. § (1) bekezdését.


(3) Az e rendeletben meghatározott hatásköröket eltérő rendelkezés hiányában a képviselő-testület gyakorolja.

2. §


 (1) Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes értelmező rendelkezéseket és az általános eljárási szabályokat az Szt. 4–16. §-a határozza meg.


(2) Az adott ellátásnál alkalmazandó sajátos eljárási szabályok az adott ellátáshoz kapcsolódva kerülnek meghatározásra.


(3) A szociális igazgatási eljárásra vonatkozó eljárási szabályokat az Szt. 5. § (1) bekezdése szerint kell alkalmazni.


(4) Az eljárást:

a) az önkormányzati hivatalnál szóban vagy írásban előterjesztett kérelemre kell, vagy

b) hivatalból lehet

megindítani.


(5) A kérelmet a jogszabályokban, illetve az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal – igazolásokkal, nyilatkozatokkal – együtt kell benyújtani.


(6) Az e rendeletben meghatározott vagyoni helyzetre vonatkozó feltétel meglétét a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti vagyonnyilatkozat benyújtásával kell igazolni. A vagyonnyilatkozat II. részét – a nyomtatványon szereplő tájékoztató szövegtől eltekintve – az adott ellátásnál meghatározott személyi körre vonatkozóan kell kitölteni.


(7) A hiányosan előterjesztett kérelmek ügyében a hiánypótlási felhívást a kérelem beérkezésétől számított öt  munkanapon belül meg kell tenni.


(8) Ha a szociális ellátás iránti igényt nem a jogosult terjeszti elő az eljárást hivatalból kell megindítani.

3. §


A kérelmezőnek a kérelemben, illetve az annak mellékleteként benyújtott dokumentumokban feltüntetett jövedelem-adatokat az Szt. 10. §-ában meghatározottak szerint kell igazolnia.

4. §


     A pénzbeli ellátások kifizetése a főszabály szerint folyószámlára  vagy lakcímre utalással -  amennyiben ez nem lehetséges illetőleg a támogatásra jogosult kifejezett kérelmére – pénztári kifizetéssel történik..

5. §


(1) A rendszeres pénzbeli települési támogatásokat – kivéve a települési gyógyszer támogatást, melyet a megállapítást követő 5. napon belül majd minden tárgyhó 5.napjáig -utólag, minden hónap 5.napjáig kell folyósítani


(2) Az eseti pénzbeli települési támogatásokat a határozatban meghatározott időpontig kell folyósítani.


(3) A természetbeni települési támogatások biztosításának szabályait, határidejét, formáját a vonatkozó határozat rendezi.


(4) A rendszeres települési támogatás a támogatásról rendelkező határozatban megjelölt időponttól illeti meg az érintettet azzal, hogy a jogosultság kezdő hónapjában a havi támogatás teljes összegét kell folyósítani.

II. Fejezet


1. Pénzbeli szociális ellátások


6. §


(1) Az önkormányzat képviselő-testülete e rendelet alapján a jogosult részére települési támogatást nyújt.


(2) A pénzbeli települési támogatás formái:

a.) eseti települési támogatás:

aa) általános települési  támogatás,

ab) települési temetési támogatás;

ac) települési támogatás elemi kár elhárításához,

ad) települési ápolási támogatás

b.) rendszeres települési támogatás:

ba) települési gyógyszertámogatás,.

c.) települési kamatmentes kölcsön

2. Általános  települési  támogatás


7. §


(1) Általános települési  támogatásra a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személy – továbbiakban : szociálisan rászoruló-  jogosult.  E jogosultság elbírálása során szociálisan rászorulónak minősül akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 15.000.- forintot  nem haladja meg.


 (2)  Általános települési támogatás adható annak a személynek, aki rendkívüli élethelyzetbe került, önmaga illetve családja időszakos támogatásra szorul , és  családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %, egyedül élő esetében a 150% -át nem haladja meg.


 (3) A kérelmezőnek a kérelmében a rendkívüli élethelyzetet meg kell neveznie, indokolnia kell az általános  települési  támogatásra való rászorultságát.


(4) Az általános  települési  támogatás kérelemre vagy hivatalból ,eseti  támogatás formájában nyújtható.

8. §


(1) Általános települési támogatás keretében  :

a.) gyermekneveléshez kapcsolódó, alkalmanként jelentkező többlet kiadásokra

aa)     a gyermek iskoláztatásához, vagy

ab)     válsághelyzetben lévő várandós anya által, a gyermekének megtartásához, vagy

ac)      a gyermek fogadásának előkészítéséhez, vagy

ad)      a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba

           való visszakerülésének elősegítéséhez ,

b.) hátrányos helyzetű gyermek nevelésével ellátásával kapcsolatos kiadásokhoz,

c.) a kérelmező illetve családja létfenntartást nehezítő alkalmankénti többletkiadásokhoz  ( különösen  betegség, gyógyszerköltség)

nyújtható  támogatás.

 9. §


(1) Általános  települési  támogatást egy naptári évben maximum két alkalommal lehet adni.


(2) Az egy naptári éven belül megállapítható támogatás összege a 20.000.-forintot nem haladhatja meg.


(3) Az általános települési  támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testülete határoz.

3. Települési temetési támogatás


10. §


 (1) A temetési költségekre tekintettel települési temetési támogatásra jogosult az a  személy , aki elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodik, és családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetén a 300 %-át nem haladja meg,  függetlenül attól, hogy a meghalt személy eltemettetésére köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt-e vagy sem.


(2)  A települési temetési támogatás a temetési költségek utólagos megtérítésére, a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül kérelmezhető.


(4) A támogatás összege   33.000.- Ft.


 (5) A kérelmezőnek a kérelméhez  csatolnia kell a saját vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére – kiállított számla eredeti példányát, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.


(6) Temetési támogatás nem állapítható meg annak, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. tv. 16. § alapján temetési hozzájárulásban, illetve aki a temetési költségekre tekintettel települési kamatmentes kölcsönben részesül.


(7) A települési temetési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

4. Települési támogatás elemi kár elhárításához


11. §


 (1) Elemi kárra tekintettel – kérelmére - települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a lakhatását biztosító ingatlanát  elemi kár érte, és a károsult családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedül élő esetén 150 %-át  nem haladja meg .


 (2) Elemi kárnak minősül a tűz, robbanás, vihar, viharon kívüli egyéb elemi kár, földcsuszamlás, talajsüllyedés, földrengés, árvíz miatt bekövetkezett kár.


(3) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell  az elemi kár  tényét tanúsító szakértői (tűzoltóság, biztosító ) véleményt.


(4) A támogatás kamatmentes kölcsön formájában nyújtható, összege  legfeljebb a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj négyszerese  lehet, a kölcsön futamideje a 12 hónapot nem haladhatja meg.  Egy ingatlanra egy évben csak egyszer lehet támogatást adni.


(5) A kölcsön törlesztését a folyósítását követő második hónapban kell megkezdeni. Az egy havi törlesztő részlet a kölcsön összegének és a folyósítás futamidejének arányos része.

A visszafizetések határideje tárgyhó 10.napja.


 (6) Az elemi kárra tekintettel kérelmezett települési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testülete  dönt.

5. Települési ápolási támogatás


12. §


(1) Települési ápolási támogatás  állapítható meg  azon kérelmező részére, aki 18. életévét betöltött, tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi, amennyiben családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedül élő  esetén a 150%-át.


(2) Az ápolási támogatás  megállapítására akkor kerülhet sor, ha

a.)   a beteg hozzátartozó ápolása címén munkahelyétől fizetés nélküli szabadságot kénytelen igénybe venni, vagy

b.) a beteg ellátását más hozzátartozó keresetveszteség nélkül nem tudja biztosítani.

      

(3) Ápolási támogatásban családonként egy személy, részesülhet:


(4) Nem állapítható meg ápolási támogatás s ha a kérelmező az ápolt személlyel tartási, vagy életjáradéki szerződést kötött.


(5) Az ápolási támogatás iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg a kérelmező köteles az Szt. 43. § (1) és (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelő orvosi igazolást és az egy háztartásban élők jövedelméről szóló igazolást benyújtani,


(6)Az ápolási támogatás  havi összege az éves központi költségvetési törvényben meghatározott  alapösszeg 80%-a.


(7)Az ápolási támogatás azon eseteiben, ahol az ápoló a (6) bekezdésben szereplő összeget el nem érő rendszeres pénzellátásban részesül, az ápolási díj összege a (6) bekezdésben szereplő  összeg és a rendszeres pénzellátás összegének a különbözete, de legalább 1000.-Ft.


13. §


(1)  Az ápolási  támogatásra való jogosultság megállapításával ápolási kötelezettség keletkezik, melynek   teljesítését   a Közös Önkormányzati Hivatal szociális igazgatási feladatait ellátó    munkatársa félévente ellenőrzi környezettanulmány készítésével az ápolt tartózkodási helyén.

Amennyiben az ellenőrzés során az ápolás nem megfelelő voltát, vagy nem teljesítését tapasztalják, az ápolási díj soron kívüli felülvizsgálatára kerül sor.


(2) Az ápolást végző személy az ápolási kötelezettséget nem teljesíti, ha:

a) a   szükséges   lakhatási,   ápolási   feltételeket   nem   biztosítja   (az   ápolt    személy
lakókörnyezetének tisztán tartásáról, a szükséges élelmiszerekről, gyógyszerekről, és az ápolási eszközökről nem gondoskodik,

b.) az ápolt felügyeletét a szükséges mértékben nem látja el, illetve akadályoztatása esetén
arról nem gondoskodik (az ápoló az ápolt lakásában háromszori megkeresés után nem
található),

c.) az ápolási kötelezettség teljesítésének ellenőrzését nem teszi lehetővé,

d.) a háziorvos az ápolt állapotának az ápolás nem megfelelő voltával összefüggő romlását
állapítja meg.


(3) A települési ápolási támogatás  iránti kérelmek megítéléséről az önkormányzat képviselő-testülete  dönt.

6. Települési gyógyszertámogatás


14. §


 (1) Rendszeres gyógyszerkiadásokra tekintettel települési gyógyszertámogatásra jogosult az a személy:

a)  akinek  a havi gyógyszerköltsége meghaladja az 5000 forintot és családjában az egy főre jutó jövedelem nem több, mint az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-a, 

b)  aki közgyógyellátásban részesül


(2) A települési gyógyszertámogatást a jogosult  kérelmezőnek akkor lehet megállapítani, ha

a.) a háziorvos igazolja a havi gyógyszer szükségletet, vagy a betegséghez kapcsolódó egyéb kiadások szükségességét, illetőleg a mindezekre vonatkozó12 hónapnál hosszabb ideig tartó rászorultságot, vagy

b.) a kérelmező igazolja a közgyógyellátásra való jogosultságát.


(3) A havi gyógyszer szükségletet vagy a  betegséghez kapcsolódó egyéb kiadások költségét a háziorvos által kiállított igazolás alapján a gyógyszertár névre szóló igazolásával kell bizonyítani.


( 4) A települési gyógyszertámogatásra való jogosultságot az (1) bekezdés a) pont szerinti esetben határozatlan időre, a jogosultsági feltételek évente egyszeri felülvizsgálata mellett, az (1) bekezdés b) pont szerinti esetben a közgyógyellátásra jogosultság időtartamára  lehet megállapítani. 


(5) A települési  gyógyszer támogatás havi  összege  :

a.) havi 5000-10000 forint közötti gyógyszerköltség esetén 3000 forint,

b.) havi 10000 forintot meghaladó gyógyszerköltség esetén 5000 forint,

c.) közgyógyellátásra jogosultság esetén 3000 forint.


(6) A települési gyógyszertámogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester dönt.


7. Települési kamatmentes kölcsön


15.§


(1) Települési kamatmentes  kölcsön temetési költségek megelőlegezésére  állapítható meg.


(2) A kamatmentes kölcsön megállapításakor meg kell határozni a visszafizetés módját, a futamidő kezdetét és egyéb feltételeit.


(3) A kölcsön összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a négyszeresét.


(4) A kölcsön visszafizetésének futamideje maximum egy év lehet.


(5) Szociális kölcsön csak akkor állapítható meg, ha a kérelmező rendelkezik az

Szt. 4. §-ában meghatározott jövedelemmel, vagy rendszeres pénzellátással.


(6) A települési kamatmentes kölcsön megítéléséről az önkormányzat képviselő-testülete  dönt.

8. Aktív korúak ellátása


16.§


    Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapításának feltétele – az Szt.-ben foglalt  rendelkezéseken túl - a lakókörnyezet rendezettségének biztosítása  az alábbiak szerint:


        a)   a lakókörnyezet – művelés alól kivett  és művelésbe vont udvar, kert - gyom és parlagfű mentes,

        b) a kérelmező az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház kerítéssel kívül határos útingatlanig terjedő közterületen lévő árok, nyitott csatorna, folyóka, áteresz tiszta, a csapadékvíz akadálytalan elfolyása  biztosított,

         c) a kérelmező az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház kerítéssel kívül határos útingatlanig terjedő közterületen a járda és a közterület tisztán tartott,

         d) a kérelmező által életvitelszerűen lakott lakás vagy ház állagának és rendeltetésszerű használhatósága , valamint higiénikus állapota  biztosított .

III. Fejezet


1. Természetben nyújtott szociális ellátások


17. §


 (1) A természetben nyújtott szociális ellátások körében az önkormányzat a következő ellátásokat nyújtja:

a) gazdálkodást segítő települési támogatás,

b) köztemetés, és

c.) szociális  tűzifa támogatás.


(2) A pénzbeli települési támogatást megállapító határozat kimondhatja, hogy a támogatás egy részét vagy teljes egészét  természetben kell biztosítani. A határozatnak rögzítenie kell a természetbeni nyújtott ellátás konkrét formáját.


(3) A (2) bekezdés szerinti esetben a természetbeni ellátás formái a következők lehetnek:

a) gyermekintézmények térítési díjának kifizetése, vagy

b) tankönyv - és tanszervásárlás, vagy

c) Erzsébet utalvány, vagy

d) vásárlási utalvány, vagy

e) anyagok, eszközök közvetlen megvásárlása, vagy

f) szolgáltatások szolgáltató részére történő megfizetése, vagy

g) tüzelő vásárlás.


(4) A (3) bekezdés a), b), f), g) pontjai szerinti természetbeni ellátást lehetőség szerint közvetlenül az ellátó intézménynek, a forgalmazónak, a szolgáltatást nyújtónak kell folyósítani.

2 . Szociális földprogramos támogatás


18.§


1) A szociális földprogram keretében az önkormányzat támogatja a mezőgazdasági tevékenységet. A támogatatás az alábbi területre terjed ki:

            a) Növénytermesztés feltételeinek kedvezményes biztosítása,

            b) A háztáji állattenyésztés támogatása haszonállatok kihelyezésével.


2) A támogatások összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésének függvényében állapítja meg.


3) Az önkormányzat minden évben meghatározza azokat a területeket, melyeket a szociális földprogram keretén belül támogat.


4) A szociális földprogramban támogatott termelési módokra a településen állandó lakcímmel rendelkezők jelentkezhetnek. A jelentkezés feltétele, hogy a kapott támogatás meghatározott százalékát egy éven belül a település számlájára vissza kell fizetni.


5) A szociális földprogramra beadott pályázatokat a képviselő-testület bírálja el. A nyertes pályázókkal az önkormányzat szerződést köt, melyet a polgármester ír alá.


6) A programban részt vevő pályázók a támogatást természetben kapják meg. A szerződés részleges feltételeit a képviselő-testület határozza meg.


7) A program pénzügyi lebonyolítását  Kisszentmárton község közös önkormányzati hivatala végzi.

3. Köztemetés


19. §


A köztemetési ügyekben  az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester jár el.

4. Szociális tűzifa támogatás


20.§


(1 ) E rendelet alapján egyszeri ,természetbeni szociális tűzifa támogatásra az életvitelszerűen Kisszentmárton településen élő szociálisan rászorult személy jogosult. A jogosultság elbírálása során szociálisan rászorultnak minősül az a személy akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400%-át.


(2)  A támogatás megállapítása iránti eljárás kérelemre indul. A támogatás az e célra szerkesztett igénylőlapon kérelmezhető azzal, hogy  kizárólag arra a lakásra igényelhető, melynek fűtése vegyes – fa,szén – tüzelésű, s melyet a kérelmező életvitelszerűen használ.


(3) A szociális célú tűzifa támogatás iránti kérelmek elbírálásakor előnyben kell részesíteni azt a kérelmezőt :

a)aki a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény szerint aktív korúak ellátására, időskorúak járadékára vagy – tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására – rendszeres települési támogatásra , különösen lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres települési támogatásra jogosult,


b) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló  törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel,


c)


(4) A szociális célú tűzifa juttatás térítésmentes. A tűzifa házhoz szállításáról az önkormányzat gondoskodik.


(5)   A támogatás iránti kérelem előterjesztésének határideje : 2016.november 30.napja, mely határidő jogvesztő.


(6) Támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. E rendelkezés alkalmazása szempontjából külön lakásnak kell tekinteni a külön bejárattal rendelkező , a lakrészek közti átjárás lehetőséget nem biztosító épületrészeket.


(7)    Támogatás a beszerzett és rendelkezésre álló tűzifa keret erejéig adható. A támogatás iránti kérelmek elbírálásáról, a juttatott tűzifa mennyiségéről a képviselő-testület az (5) bekezdés szerinti határidőt követő 30 napon belül dönt azzal, hogy az egy kérelemre adható juttatás mértéke a 2 m3-t nem haladhatja meg.

20/A § 


(1) A szociális célú tűzifa támogatást a jogosult kizárólag az általa életvitelszerűen lakott lakás fűtési céljára használhatja fel, a támogatást harmadik személy részére semmilyen módon át nem ruházhatja.


(2)  Ha a kérelmező a kérelmében valótlan adatot közöl, támogatást harmadik személy részére átruházza vagy a támogatót egyéb módon megtéveszti, és ezáltal a támogatást jogosulatlanul veszi igénybe, köteles lehet azt visszaszolgáltatni, illetve ha ez már nem lehetséges a támogatás értékét a támogató részére megtéríteni.


(3) Ha a támogatott a (2) bekezdésben foglaltak szerint jár el, a képviselő-testület ezt a tényt egy jövőbeni szociális célú tűzifa támogatás igény elbírálásakor jogosultságot kizáró okként értékelheti .

20/B.§


(1) 2016.évben egyszeri tüzelőanyag támogatásra jogosult az életvitelszerűen Kisszentmárton településen élő, szociálisan rászoruló személy


(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatás igénylése,jogosultsági feltételei vonatkozásában a 20.§ és 20/A.§ rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a támogatás iránti kérelem benyújtási határideje 2016. február 15. napja.

IV. Fejezet


1. Szociális alapszolgáltatások


21. §


 (1) A települési önkormányzat a személyes gondoskodás körében

a) a falugondnoki szolgáltatás,

b) az étkeztetés,

c) a családsegítés és

d) a házi segítségnyújtás

szociális alapszolgáltatási formák igénybevételi lehetőségét biztosítja.


 (2) A szolgáltatást nyújtó intézményvezető külön eljárás nélkül köteles ellátást nyújtani

a) ha azzal meg lehet előzni az érintett személy életveszélyes állapotba kerülését, vagy

b) az ellátást  rendkívüli időjárási helyzet indokolja


 (3) A személyes gondoskodás keretében nyújtott ellátás megszűnik:

a) a jogosulatlan igénybevétel esetén, vagy

b) amennyiben az ellátásról az érintett írásban lemond .


(4) A szociális törvényben, illetve e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy a szociális törvény és e rendelet megsértésével nyújtott szociális alapszolgáltatást a (3) bekezdés a) pontja szerint meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell az intézményi térítési díj teljes összegének megfizetésére. Az ellátás megszüntetését és az esetleges megtérítési kötelezettséget határozatba kell foglalni.

2. Étkeztetés


22. §


         (1) Az Önkormányzat az étkezést a szociálisan rászorultak részére a SZOCEG Kht-vel és a Szociális Háló Egyesülettel kötött közszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint biztosítja.

23.§


 ( 1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociális rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguknak vagy eltartottjaiknak időszakosan vagy tartósan nem képesek  biztosítani.


(2) Az (1) bekezdés szempontjából rászorultnak kell tekinteni:

a.) a nyugdíjban, nyugdíjszerű ellátásban, időskorúak ellátásában részesülő,

b.) az egészségkárosodott,

c.) a fogyatékos,

d.) a pszichiátriai beteg,

e.) a szenvedélybeteg,

f.) a hajléktalan ,

g.) az aktív korúak ellátásában, lakásfenntartási támogatásban ,ápolási díjban részesülő kérelmezőt.

        

(3)  Az egészégi állapot  miatti rászorultságot háziorvosi vagy szakorvosi igazolással, az egyéb rászorultságot az ellátást megállapító határozattal  kell bizonyítani.

        

(4) Az ellátást a szolgáltató az étel házhoz szállításával biztosítja.

          

(5) Az étkeztetés iránti kérelmet az önkormányzattal szerződésben álló szociális szolgáltatóhoz kell benyújtani.

         

(6)  Az ellátás iránti kérelemről valamint a szolgáltatás térítési díjáról a szociális szolgáltató vezetője  az önkormányzat és a szolgáltató közötti ellátási szerződés alapján dönt.

3. Házi segítségnyújtás


24.§


(1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.


(2) Az Önkormányzat a házi segítségnyújtást  a szociálisan rászorultak részére a SZOCEG Kht-vel és a Szociális Háló Egyesülettel  kötött közszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint biztosítja.

4. Családsegítés


25. §


 (1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait A társulás keretében működtetett Sellyei  Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat közreműködésével látja el.


(2)   A családsegítéssel kapcsolatos ügyekben  a képviselő- testület felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester jár el.

5. Falugondnoki szolgáltatás


26.§


 (1) A falugondnoki szolgáltatás helyi működésének rendjét a képviselő- testület önálló rendeletben szabályozta


 (2) A falugondnoki szolgáltatás igénybevételéről a képviselő-testület felhatalmazása alapján , átruházott hatáskörben a polgármester   dönt.

V. Fejezet


1. Egyéb rendelkezések


27. §


(1) A rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt., valamint a végrehajtására kiadott kormányrendeletek és más felsőbb szintű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.


(2) A képviselő-testület az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2014.(VIII.28.) rendeletének 1.számú mellékletét az alábbiak szerint módosítja:

     „ 1.számú melléklet  a.)  települési temetési támogatás, b.) települési gyógyszertámogatás , c.) falugondnoki szolgáltatás, d.)  köztemetés, e.) családsegítés . „

VI. Fejezet


1. Záró rendelkezések


28. §


 (1) E rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.


 (2) Hatálybalépésével egyidejűleg  a szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályairól 9//2013. ( XI.18.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.



Kisszentmárton  , 2015. február 25.





                   

                         Bogdán Gábor                                                  Takácsné Jauk Ibolya                                                                              polgármester                                                                jegyző

Záradék:

A rendeletet a mai napon, az önkormányzat SZMSZ-ében foglaltak szerint kihirdettem.


Kisszentmárton  , 2015.február  26.

                                                                                               

                                                                                                  Takácsné Jauk Ibolya

                                                                                                              jegyző