Kislippó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2016 (II.19.) önkormányzati rendelete

a települési támogatások rendszeréről

Hatályos: 2020. 04. 21- 2020. 11. 09

Kislippó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény  26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában, 58/B.§ (2) bekezdésében és 134/E. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. Fejezet

                                                            Általános rendelkezések

  1. A rendelet célja


1. § (1) A rendelet célja a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében – kiemelten az időskorú lakosságra, a gyermeket nevelő családokra, ezen belül is a nagycsaládokra, figyelemmel az Önkormányzat teherbíró képességére – az egyes szociális ellátások formáinak, az ellátásokra való jogosultság feltételeinek, valamint érvényesítésének helyi szabályozása.

(2) A Képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni, mivel az egyének, a családok és a helyi közösség aktivitása nélkülözhetetlen feltétel a szociális biztonság megteremtése szempontjából.


2. A rendelet hatálya


2. § Ha jogszabály vagy e rendelet másként nem rendelkezik, a rendelet hatálya kiterjed a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdése szerint Kislippó Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén lakcímmel rendelkezőkre.


3. Értelmező rendelkezések


3. § (1) E rendelet alkalmazásában:

a) lakcím: a bejelentett lakó- vagy tartózkodási hely, melyre a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadók;

b) lakóhely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él;

c) tartózkodási hely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, ahol a polgár – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik;

d) hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 2. pont szerint, a közeli hozzátartozó, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa;

e) közeli hozzátartozó: a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér.

(2) Az (1) bekezdésben nem szabályozott fogalmak tekintetében az Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.





4. Hatásköri és eljárási rendelkezések


4. § (l) Az e rendeletben szabályozott önkormányzati szociális feladat-és hatásköröket a Képviselő-testület első fokon a Polgármesterre, jegyzőre ruházza.

(2) Az e rendeletben szabályozott méltányosság gyakorlására a Polgármester, és a jegyző jogosult.

(3) A Polgármester, és a jegyző önkormányzati hatósági jogkörben hozott döntése ellen a Képviselő-testülethez címzett, de a Polgármesteri Hivatalban benyújtandó illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.[1]

5. § (1) A szociális ellátás igénybevételének eljárása kérelemre indul, melyhez formanyomtatvány áll rendelkezésre. A kérelemhez az egyes ellátási formáknál felsorolt mellékleteket és nyilatkozatokat kell csatolni.

(2) Indokolt esetben a hatáskörrel rendelkező szerv a kötelező mellékleteken kívül egyéb, a kérelem elbírálásához szükséges mellékletek benyújtását is elrendelheti.

(3) Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmek – ha e rendelet másként nem rendelkezik – személyesen a Polgármesteri Hivatalban, vagy postai úton nyújthatók be.

(4) A szociális ellátás és támogatás iránti kérelmeket döntés meghozatalára a szociális ügyintéző készíti elő.

(5) A szociális ellátást igénylő család, illetve háztartás szociális helyzetéről – az érdemi döntést előkészítő szociális ügyintéző az e rendeletben előírtak szerint, továbbá indokolt esetben a tényállás tisztázása céljából – környezettanulmányt készíthet, szükség esetén az önkormányzati intézmények bevonásával.

(6) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátásokra való jogosultság elbírálása során a jövedelemszámításnál az Szt. 10. § (2)-(5) bekezdéseiben foglaltak az irányadók.

6. § (1) A havi rendszerességgel folyósított pénzbeli ellátások a kérelmezőt a kérelem benyújtását követő hónap első napjától illetik meg. A jogosultság megszüntetése esetében a megszüntetés dátuma az okot adó körülmény bekövetkezte hónapjának utolsó napja.

 (3) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli ellátások folyósítása elsősorban természetben, másodsorban a házipénztárból készpénzes kifizetéssel történik.

(4) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt. rendelkezései az irányadóak.


5. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése


7. § (1) Az Szt. 17. §-ban szabályozottaknak megfelelően a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett ellátást az igénybevevő köteles visszafizetni.

(2) Indokolt esetben, amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti a Polgármester, a jegyző a visszafizetésre kötelezett összeget kérelemre méltányosságból

a) elengedheti,

b) csökkentheti,

c) részletekben történő megfizetését engedélyezheti.

(3) E szakasz alkalmazásában a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti, ha családjában az 1 főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedül élő esetében a 200 %-át.


6. Adatkezelés


8. § (1) A jegyző a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából az Szt. 18-19. §-ban foglaltaknak megfelelően országos és helyi nyilvántartást vezet.

(2) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását a változás bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles az Önkormányzatnak bejelenteni.


7. Ellátási formák


9. §  Az Önkormányzat Képviselő-testülete szociális rászorultság esetén a jogosult számára

a) települési támogatást

  aa) lakhatási támogatást (jegyzőre átruházott hatáskör)

  ab) születési támogatást (polgármesterre átruházott hatáskör)

  ac) lakáscélú támogatást

b) rendkívüli települési támogatást

  ba) temetési támogatást (polgármesterre átruházott hatáskör)

  bb) krízistámogatást (polgármesterre átruházott hatáskör)

c) eseti támogatást

d) köztemetést (polgármesterre átruházott hatáskör)

állapíthat meg az Szt. 45. §-ában és 48. §-ában foglaltak figyelembevételével, valamint e rendeletben meghatározott feltételek szerint.[2]


II. Fejezet

Települési támogatások


8. Lakhatási támogatás


10. § (1) A képviselő-testület lakhatási támogatás formájában települési támogatást állapít meg a szociálisan rászorult személyeknek az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség rendszeres fenntartási költségeinek viseléséhez.

(2) Lakhatási támogatásra az a Kislippói lakcímmel rendelkező személy jogosult, akinek  

a) háztartásában az egy főre eső havi jövedelem nem haladja meg a 30.000.- Ft összeget

b) az Szt. 4§ (1) b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkezik, és

     c) az érintett ingatlanban – mint tulajdonos, vagy bérlőként életvitelszerűen lakik.  

.

11. § (1) Az Önkormányzat a lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában nyújtja villanyáram, gázfogyasztás és vízdíjhoz. A lakhatási támogatás folyósítása havi rendszerességgel a szolgáltató részére történik, annak összegét a szolgáltató írja jóvá.

(2) A lakhatási támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

  1. a közös háztartásban élő személyek a kérelem benyújtását megelőző havi jövedelemigazolását és vagyonnyilatkozatát,
  2. annak a szolgáltatónak az utolsó havi teljes számlamásolatát, amelyre a kérelmező a lakhatási támogatás utalását kéri (villanyáram, gázfogyasztás vagy vízdíj számla).

 (3) A lakhatási támogatás mértéke a háztartásban az egy főre eső havi jövedelem alapján a következőképpen kerül megállapításra:


  1. Akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át nem haladja meg, a lakhatási támogatás összege: 5.000.- Ft/hó.
  2. Akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át meghaladja, de nem haladja meg a 30.000.- Ft összeget, a lakhatási támogatás összege: 3.000.- Ft/hó.


(4) A lakhatási támogatás ugyanazon lakás esetén csak egy jogosult részére állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Külön lakásnak kell tekintetni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

 (5) A lakhatási támogatásra való jogosultság a kérelem benyújtása hónapjának első napjától 12 hónap időtartamra kerül megállapításra.

   (6) A lakhatási támogatás iránti kérelemben átruházott hatáskörben a jegyző dönt. [3]


9. Születési támogatás


12. § (1) A Kislippó község közigazgatási területén életvitelszerűen élő, állandó bejelentett lakcímmel rendelkező szülőt születési segély illeti meg minden élve született gyermeke jogán, amennyiben a gyermekkel közös háztartásban él.

(2) A segély összege: 30.000.- Ft, azaz harmincezer forint, melyet gyermekenként egyszer lehet igényelni.

(3) A születési segély iránti kérelmet írásban a Nagyharsányi Közös Önkormányzati Hivatal Kislippói Kirendeltségének hivatalába kell benyújtani, melyhez mellékelni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatát.

(4) A kérelem a gyermek születését követő 30 napon belül nyújtható be. A segélyt csak az egyik szülő veheti igénybe.

(5) A születési segély iránti kérelmeket a polgármester bírálja el.[4]

(6) A születési segély kifizetésének tényét az anyakönyvi kivonatra fel kell jegyezni.


10. Lakáscélú támogatás


13. § (1) A képviselő-testület a kislippói lakcímmel rendelkező kérelmezőnek az alábbi céllal lakáscélú támogatást állapíthat meg:


  1. letelepedési támogatás
  2. lakáscélú kamatmentes kölcsön


(2) Letelepedési támogatást nyújthat a képviselő-testület azon kislippói lakcímmel rendelkező, kérelmező részére, aki Kislippó településen ingatlant vásárol/épít letelepedési céllal, és kérelmét a vásárlástól/építés befejezésétől számított 1 (egy) éven belül benyújtja. A letelepedési támogatás megállapítását és a támogatás összegét az önkormányzat a mindenkori költségvetésétől, a szükséges forrás rendelkezésre állásától teszi függővé.[5]

 (3) A letelepedési támogatás adható támogatás, amennyiben a képviselő-testület a kérelmet pozitív elbírálásban részesíti, úgy a letelepedési a következőképpen kerül megállapításra:

a) 1 millió forint alatti vételár esetén a támogatás 40.000.- Ft,

b) 1 millió forint, vagy azt meghaladó, de a 2 millió forintot el nem érő vételár esetén 50.000.- Ft,

c) 2 millió forint, vagy azt meghaladó, de a 3 millió forint vételárat el nem érő esetén 60.000.- Ft,

d) 3 millió forint, vagy azt meghaladó, de a 4 millió forint vételárat el nem érő esetén 70.000.- Ft,

e) 4 millió forint, vagy azt meghaladó vételáron vásárolt ingatlan esetén 100.000.- Ft támogatást nyújt.

(4) Maximum 100.000.- Ft összegű lakáscélú kamatmentes kölcsönt nyújthat a képviselő-testület azon Kislippói lakcímmel rendelkező kérelmező részére, aki Kislippó településen lévő ingatlanát kívánja felújítani, korszerűsíteni és ennek költségeit nem, vagy csak részben tudja önállóan finanszírozni. A lakáscélú kamatmentes kölcsön megállapítását és a kölcsön összegét az önkormányzat a mindenkori költségvetésétől, a szükséges forrás rendelkezésre állásától teszi függővé.

(5) Lakáscélú kamatmentes kölcsön nem nyújtható annak a kérelmezőnek, aki részére a képviselő-testület ugyanazon évben letelepedési támogatást állapított meg.

(6) Letelepedési támogatás és lakáscélú kamatmentes kölcsön iránt benyújtott kérelemhez csatolni kell:

a. letelepedési támogatás iránti kérelemhez:

a.a) az ingatlan megvásárlását igazoló adásvételi szerződés másolatát,

a.b) annak igazolását, hogy a kérelmező a megvásárolt/megépített ingatlanban életvitelszerűen él (lakcímkártya bemutatása).


b. lakáscélú kamatmentes kölcsön iránti kérelemhez:

   b.a.) annak igazolása, hogy a felújítani, korszerűsíteni kívánt ingatlan a kérelmező tulajdonában áll

   b.b.) részletes költségvetés a felújítási, korszerűsítési munkálatokról.



III. Fejezet

Rendkívüli települési támogatások és köztemetés


11. Rendkívüli települési támogatások


14. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt:

a)   halálesetre tekintettel nyújtott temetési támogatást,

b) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítése, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás biztosítása, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése érdekében, vagy azon szülő részére, akinek gyermeke hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre van szüksége, továbbá elemi kár, vagy rendkívüli létfenntartási gondok esetén krízistámogatást.


(2) A képviselő-testület egyéb nyomós indokok miatt települési támogatást nyújthat:


  1. önhibáján kívüli átmeneti létfenntartási gondok enyhítése céljából, eseti támogatás formájában.


12. Temetési támogatás


15. § (1) A képviselő-testület temetési támogatás formájában rendkívüli települési támogatást állapít meg annak a Kislippó településen lakcímmel rendelkező személynek, aki az elhunyt Kislippói személy eltemettetéséről saját költségén gondoskodott.


 (2) A temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

a) a temetés költségeiről a kérelmező  nevére kiállított számla eredeti példányát,

      b) a halotti anyakönyvi kivonat eredeti példányát,


 (3) A kérelmet a halálesetet követő vagy a halotti anyakönyvi kivonat kiállításától számított 30 napon belül kell benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(4) A temetési támogatás összege: 30.000,- Ft.

(5) A megállapított temetési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az erről szóló határozat számával együtt az eredeti halotti anyakönyvi kivonatra rá kell vezetni és a kivonatot a kérelmező részére vissza kell küldeni.

(6) A temetési támogatás iránti kérelmet átruházott hatáskörben a polgármester bírálja el.[6]


13. Krízistámogatás


16. § (1) Krízistámogatás formájában a képviselő-testület rendkívüli települési támogatást állapíthat meg annak a Kislippó településen lakcímmel rendelkező személynek, akinek esetében az alábbi feltételek legalább egyike fennáll és családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedülálló esetében 200 %-át:

a) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítése, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás biztosítása, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése érdekében, vagy azon szülő részére, akinek gyermeke hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre van szüksége,

b) akinek Kislippó közigazgatási területén lévő ingatlanát elemi kár éri, és az érintett az ingatlanban –mint tulajdonos, haszonélvező, vagy használó - életvitelszerűen lakik, feltéve, hogy az elemi kárral érintett ingatlanán kívül vagyonnal nem rendelkezik.

c) olyan rendkívüli élethelyzetben lévő kislippói lakos részére, akinek rendkívüli anyagi nehézségei miatt létfenntartása veszélybe kerül. 

(2) Elemi kárnak minősül e rendelet vonatkozásában a tűz, robbanás, földrengés, árvíz és a belvíz.

(3) A krízistámogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

a) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása és a gyermek fogadásának előkészítése szakorvos vagy védőnő általi igazolást a várandósság és a terhes-gondozás tényéről, vagy

b) a gyermek családjával való kapcsolattartás biztosítása, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése érdekében igényelt támogatás esetében gyámhivatali határozatot, vagy

c) az elemi kárt igazoló szakhatósági jegyzőkönyvet és

d) a kérelmező és családja a kérelem benyújtását megelőző havi jövedelemigazolásait.

(4) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti krízistámogatás összege maximum 20.000,- Ft/naptári év.

(5) Elemi kár esetén a támogatási összeg maximum 30.000,- Ft/alkalom.

(6) Az (1) bekezdésében meghatározott jövedelem korlátok alól a képviselő-testület elemi kár esetén eltekinthet.

(7) A krízistámogatás megállapításáról, elutasításáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.  [7]


14. Eseti támogatás


17. § (1) Eseti támogatás formájában települési támogatás állapítható meg annak a Kislippó településen lakcímmel rendelkező személynek, aki, vagy akinek a családja önhibáján kívül átmenetileg létfenntartási gondokkal küzd és az Szt. 4. § (1) b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkezik.

(3) Eseti támogatás egy alkalommal egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.

(5) Az eseti támogatás egy alkalommal folyósított összege nem lehet kevesebb 3.000.-Ft-nál.

(7) Az eseti támogatás megállapításáról során a képviselő-testület a háztartás és a benne élő személyek körülményeit figyelembe véve, mérlegelési jogát fenntartva dönt.  [8]


15. Köztemetés


18. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §.-ban foglaltak szerint kell ellátni.

(2) A köztemetést a Polgármester rendeli el.[9]

(3) A köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezett személy kérelmére a Polgármester a köztemetés költségeinek megtérítését méltányosságból

     a) részletekben történő megfizetését engedélyezheti,

a) elengedheti vagy

b) csökkentheti. 

IV. Fejezet


Záró és hatályba léptető rendelkezés


20. § (1) Ez a rendelet 2016. február 19. napján lép hatályba, lakhatási támogatásra vonatkozó rendelkezéseit a 2016. március 1-től benyújtott kérelmekre kell alkalmazni.

(2) Jelen rendelet hatálybalépésével hatályát veszti a települési támogatások rendszeréről szóló 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet.


Kislippó, 2016. február 15.



                Fürdős Zoltán                                                                       dr.  Szarkándi Zita

                  polgármester                                                                                jegyző


Záradék:

A rendeletet a Kislippói Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján 2016. február 19-én kifüggesztéssel kihirdettem.

Magyarbóly, 2016. február 22.                                                         


                                                                                                              dr. Szarkándi Zita

jegyző


Záradék:

A 3/2020. (IV.21.) PM rendelettel módosított, egységes szerkezetű rendeletet a helyben szokásos módon 2020. április 21-én kihirdetésre került.


Magyarbóly, 2020. április 22.                                                                Horváth Szabina

aljegyző


[1]

A rendelet 4. § (1)-(3) bekezdéseiben foglalt átruházott hatáskörök a kormány 40/2020. (III.11.) számú kormányrendeletével kihirdetett és a kihirdetett veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának meghosszabbításáról szóló a 73/2020. (III.31.) kormányrendeletben foglalt veszélyhelyzet fennállása alatt nem alkalmazhatóak. Módosította a 3/2020. (IV.21.) PM rendelet.

[2]

A rendelet 9. § -ában foglalt átruházott hatáskörök a kormány 40/2020. (III.11.) számú kormányrendeletével kihirdetett és a kihirdetett veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának meghosszabbításáról szóló a 73/2020. (III.31.) kormányrendeletben foglalt veszélyhelyzet fennállása alatt nem alkalmazhatóak. Módosította a 3/2020. (IV.21.) PM rendelet.

[3]

A rendelet 11. § (6) bekezdésében foglalt átruházott hatáskörök a kormány 40/2020. (III.11.) számú kormányrendeletével kihirdetett és a kihirdetett veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának meghosszabbításáról szóló a 73/2020. (III.31.) kormányrendeletben foglalt veszélyhelyzet fennállása alatt nem alkalmazhatóak. Módosította a 3/2020. (IV.21.) PM rendelet.

[4]

A rendelet 12. § (5) bekezdésében foglalt átruházott hatáskör a kormány 40/2020. (III.11.) számú kormányrendeletével kihirdetett és a kihirdetett veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának meghosszabbításáról szóló a 73/2020. (III.31.) kormányrendeletben foglalt veszélyhelyzet fennállása alatt nem alkalmazhatóak.

[5]

Módosította a képviselő-testület 8/2016.(XII.15.) önkormányzati rendelete. Módosította a 3/2020. (IV.21.) PM rendelet.

[6]

A rendelet 15. § (6) bekezdésében foglalt átruházott hatáskörök a kormány 40/2020. (III.11.) számú kormányrendeletével kihirdetett és a kihirdetett veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának meghosszabbításáról szóló a 73/2020. (III.31.) kormányrendeletben foglalt veszélyhelyzet fennállása alatt nem alkalmazhatóak. Módosította a 3/2020. (IV.21.) PM rendelet.

[7]

A rendelet 16. § (7) bekezdésében foglalt átruházott hatáskörök a kormány 40/2020. (III.11.) számú kormányrendeletével kihirdetett és a kihirdetett veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának meghosszabbításáról szóló a 73/2020. (III.31.) kormányrendeletben foglalt veszélyhelyzet fennállása alatt nem alkalmazhatóak. Módosította a 3/2020. (IV.21.) PM rendelet.

[8]

Módosította a 2/2017. (II.16.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2017. február 16. napjától.

[9]

A rendelet 18. § (2) bekezdésében foglalt átruházott hatáskörök a kormány 40/2020. (III.11.) számú kormányrendeletével kihirdetett és a kihirdetett veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának meghosszabbításáról szóló a 73/2020. (III.31.) kormányrendeletben foglalt veszélyhelyzet fennállása alatt nem alkalmazhatóak. Módosította a 3/2020. (IV.21.) PM rendelet.