Bosta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 3.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2023. 04. 07- 2999. 12. 31

Bosta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 3.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

2023.04.07.

Bosta Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a népszavazási eljárásról szóló 2003. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2003. évi CCXXXVIII. törvény 34. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat jogi személy, hivatalos megnevezése: Bosta Községi Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 7811 BOSTA Kodály Zoltán u. 11. sz.

(3) Az önkormányzat működési területe Bosta község közigazgatási területére terjed ki.

(4) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Bosta Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).

(5) A települési képviselők száma: 5 fő Bosta Község polgármesterével (A továbbiakban: polgármester) együtt. A képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. melléklete tartalmazza.

2. § (1) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő testület és szervei biztosítják.

(2) A képviselő-testület szervei:

a) polgármester

b) Közös Önkormányzati Hivatal

c) jegyző

d) társulás

II. Fejezet

Részletes rendelkezések

1. Az önkormányzat feladat-és hatáskörök

3. § (1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott feladatokat, amelyek ellátási módjáról saját hatáskörében dönt.

(2) Az önkormányzat törvényben meghatározott, kötelező feladatokat, valamint önként vállalt feladat-és hatásköröket lát el.

(3) Az önkormányzat a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítandó közfeladatok körében ellátja a kormányzati funkciók szerinti alaptevékenységeket.

(4) A képviselő-testület egyes hatásköreit az Mötv. 41. § (4) bekezdésben foglaltak szerint ruházhatja át. E hatáskörök gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskör visszavonható. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.

(5) A képviselő-testület nem ruházhatja át továbbá:

a) az Mötv. 42. §-ban foglalt hatásköröket

b) a helyi közügy megoldásának vállalását, vagy az arról történő lemondást

c) gazdasági társaságba való belépésről, kilépésről, gazdasági társaság alapításáról, illetve megszüntetéséről szóló döntés meghozatalát.

(6) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

2. A képviselő jogállása

4. § (1) Az önkormányzati képviselő jogait és kötelességeit az Mötv. 32. § (1) és (2) bekezdése tartalmazza.

(2) A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdés i)-k) pontjában meghatározottakon túl – köteles

a) tájékoztatni a választópolgárokat a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről

b) a polgármester elektronikus elérhetőségére az indok megjelölésével előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni

d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni

e) a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni

f) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni

g) a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.

5. § (1) Az önkormányzati képviselő megbízatása az Mötv. 29-31/A. §-ban meghatározottak szerint szűnik meg.

(2) A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabályokat az Mötv. 36-37. §-a tartalmazza.

(3) Az Mötv.-ben, illetve e rendeletben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozattal 6 hónap időtartamra csökkentheti, vagy megvonhatja. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy megvonás újra alkalmazható.

6. § Az Mötv. 39. §-a alapján a képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozat-tételre kötelesek.

3. A képviselő-testület üléseinek száma, nyilvános és zárt ülések köre

7. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes, szükség szerint rendkívüli ülést tart.

(2) A képviselő-testület legalább évi 6 alkalommal az általa elfogadott munkaterv szerint rendes ülést tart. Az Mötv. 44. §- alapján kötelező a képviselő-testületi ülés összehívása.

(3) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza.

(4) A munkatervet minden év január 31-ig a polgármester terjeszti elő, amelyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot figyelembe véve – állít össze.

(5) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések időpontját

b) az adott ülésen tárgyalandó témákat

c) az előterjesztő megnevezését

d) az előterjesztésben közreműködőket

e) szükség szerint az egyeztetési kötelezettséget

f) szükség szerint az előterjesztéssel kapcsolatos tartalmi követelményeket.

8. § (1) Rendkívüli ülést kell összehívni

a) az Mötv. 44 §-ban meghatározott esetekben,

b) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

c) ha a képviselő-testületi ülés összehívását más hivatalos szervek kezdeményezik.

(2) Rendkívüli ülést lehet összehívni, ha a polgármester megítélése szerint az (1) bekezdésen kívüli esetben a Képviselő-testület összehívására van szükség.

9. § (1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.

(2) A zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.

(3) A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.

(4) A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek rész.

4. Az ülések tervezése, előkészítése

10. § (1) A képviselő-testület összehívásáról, az ülések időpontjának meghatározásáról és a napirend összeállításáról – a munkaterv és a testületi határozatok alapján – a polgármester, a távolléte vagy akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármester és az alpolgármester tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a korban legidősebb képviselő hívja össze.

(2) A képviselő-testület ülését – főszabályként – az önkormányzat székhelyére kell összehívni.

(3) A képviselő-testületi ülést indokolt esetben az önkormányzat székhelyén kívül eső, külső helyszínen is összehívható.

11. § (1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan

a) a jegyzőt

b) a bizottság nem képviselő tagját

c) a nem képviselő-testületi tagokból választott alpolgármestert

d) az illetékes országgyűlési képviselőt

e) az e rendelet által meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit.

(3) Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül

a) az önkormányzat intézményének, vagy társulásnak a vezetőjét

b) akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.

5. Az előterjesztések

12. § (1) A napirendi pont előterjesztésére jogosult a polgármester, az alpolgármester, bármely képviselő vagy bizottsági elnök, a jegyző, az aljegyző, valamint a munkatervben kijelölt más személy.

(2) Az előterjesztésre javasolt napirendi pontot az előterjesztés szövegével együtt a jegyzőnek kell megküldeni törvényességi felülvizsgálat céljából a képviselő-testületi ülést megelőző legalább 5 munkanappal korábban.

(3) Előterjesztésnek minősül:

a) az éves munkatervben előirányzott napirendi pontból vagy az aktuális feladatból következő, érdemi döntést igénylő javaslat, amely irányulhat önkormányzati rendelet megalkotására vagy határozat meghozatalára is

b) tájékoztató, beszámoló jellegű anyag.

13. § (1) Az előterjesztés tartalmi elemei:

a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása

b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk

c) a téma ismertetése

d) a jogszabályi háttér bemutatása

e) érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban

f) döntést igénylő témánál különböző változatok bemutatása, azok következményeinek ismertetése

g) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása

h) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt

i) határozati javaslat, vagy javaslatok

j) rendelettervezet, rendelettervezet indoklása

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartalmi követelmények közül a polgármester határozza meg az adott előterjesztésnél alkalmazandó kötelező tartalmi elemeket.

(3) A sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztésnek is meg kell felelnie az e rendelet 12. §-ában, valamint a 12. § (1)–(2) bekezdésében előírt követelményeknek.

(4) Az írásos előterjesztés oldalterjedelmét indokolt esetben a polgármester legfeljebb 10 gépelt oldalra korlátozza.

(5) Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.

14. § (1) Rendkívüli előterjesztésnek minősül minden olyan előterjesztés, amely az ülés meghívójában nem szerepel. A képviselő-testület – az ülést levezető javaslatára – a napirend elfogadásakor dönthet a rendkívüli előterjesztés megtárgyalásáról.

(2) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is, ha azt a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel elfogadta. Az ülés napján vagy az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni. A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörében kötelező írásos előterjesztést készíteni.

(3) Előterjesztés nélkül napirendi pontot nem lehet tárgyalni. Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendeletalkotással összefüggő napirendet.

6. A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése

15. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze. Írásbeli meghívónak tekintendő a papír alapon küldött levélen kívül az elektronikus levélben továbbított meghívó is.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell

a) az ülés helyét

b) az ülés időpontját

c) a tervezett napirendeket

d) a napirendek előadóit

e) a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.

(3) A meghívóhoz mellékelni kell a jegyző által jogszerűségi szempontból megvizsgált előterjesztéseket.

(4) A meghívót 5 nappal korábban ki kell küldeni.

(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni

a) a képviselőknek,

b) a jegyzőnek,

c) a tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek képviselőinek,

d) a bizottságok nem képviselő tagjainak,

e) a nem állandó meghívottaknak

f) az előterjesztőknek és

g) akiket az ülés összehívója megjelöl.

(6) A (5) bekezdés e) pontjában megjelöltek számára a meghívóban meg kell jelölni az(oka)t a napirendi ponto(ka)t, amelyekre a meghívás történik.

16. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésére szóló a meghívót és az előterjesztéseket legkésőbb az ülés kezdete előtt 2 munkanappal meg kell küldeni az érintettek részére.

(2) A rendkívüli ülés összehívására bármilyen értesítési mód igénybe vehető, el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, de a sürgősség okát közölni kell.

(3) A szóbeli meghívás esetén is biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.

17. § (1) A képviselő-testület üléséről a lakosságot a meghívónak az önkormányzat honlapján történő megjelenítésével tájékoztatni kell.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást a meghívók közlésével egy időben meg kell tenni.

18. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselők több mint a fele, azaz 3 fő jelen van.

(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 3 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni. Ez esetben az előterjesztéseket nem kell mellékelni.

19. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:

a) a képviselő-testület határozatképességének megállapítása

b) a napirend előterjesztése, elfogadtatása

c) az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése

d) napirendenként:

da) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása

db) a vita összefoglalása

dc) az indítványok szavazásra való feltevése

dd) a határozati javaslatok szavaztatása

de) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen

df) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése

e) a rend fenntartása

f) az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése

g) az időszerű kérdésekről tájékoztatás

h) az ülés bezárása

i) tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott feladatok közül kötelező az a), b), c), d), f), i) pontokban meghatározott feladatok.

7. A tanácskozás rendjének fenntartása

20. § (1) Az ülés vezetője felel a képviselő-testületi ülés rendjének biztosításáért.

(2) A képviselők és az ülés tanácskozási joggal résztvevő tagjai az ülésen a hozzászólási szándékukat kézfelemeléssel jelzik.

(3) A képviselők és a tanácskozási joggal rendelkezők részére a hozzászólási jogot az ülés vezetője adja meg, így egy időben csak egy személy rendelkezik hozzászólási joggal.

(4) Napirendenként a hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre hozzászólásonként 2 perc időkeret áll rendelkezésre, azzal, hogy minden napirend megvitatására összesen 10 perc időkeret áll rendelkezésre.

(5) Az ülés vezetője korlátozhatja az ismételt hozzászólások, indítványozások lehetőségét.

(6) A szavazás lezárását követően az adott napirendhez újabb hozzászólásnak nincs helye.

(7) Amennyiben a képviselő nem tartja be a (2)–(6) bekezdés szerinti hozzászólási rendet, és hozzászólási jog nélkül szól hozzá, az ülés vezetője a képviselőt felhívja az érintett szabályok betartására. A hozzászólási jog ismételt megsértése esetén az ülés vezetője javasolja a képviselő-testületnek, hogy a képviselőnek - az ülés rendjének betartására való kötelezettségének megszegése miatt 1 hónapra 50 %-kal csökkentsék a tiszteletdíját, illetve a természetbeni juttatását. A képviselőtestület az ügyben képviselő-testületi határozatot hoz.

21. § A tanácskozás rendjének betartatása érdekében a polgármester az alábbi jogosítványokkal rendelkezik:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása

b) rendreutasíthatja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.

22. § (1) Amennyiben az ülésen résztvevő személy az ülés rendjét hozzászólásával megzavarja, az ülés vezetője felhívja e magatartás megszüntetésére.

(2) Ismételt rendzavarás esetén az ülés vezetője javasolhatja a képviselő-testületnek, hogy határozat nélkül döntsön 15 perc ülésezési szünet elrendeléséről.

(3) A (2) bekezdés szerinti szünetet egy testületi ülés alkalmával maximum 2 alkalommal lehet elrendelni. A rendzavarás(oka)t követően – azok súlyossága függvényében – az ülés vezetője kérheti a teremőrség vagy egyéb rendfenntartó szervek, indokolt esetben a rendőrség segítségét a testületi ülés rendjének biztosítása érdekében.

23. § (1) Széksértést követ el az a képviselő-testületi tag, aki a tanácskozás méltóságát magatartásával sérti, a képviselő-testület tagjait sértő kifejezésekkel illeti - ha bántó kijelentésit rögtön vissza nem vonja, továbbá a sértettet illetőleg a testületet meg nem követi.

(2) Az ülés vezetője ügyrendi határozatában rendbírsággal sújthatja:

a) azt a képviselő-testületi tagot, aki vonatkozásában a képviselő-testület széksértés tényét állapítja meg

b) azt a tanácskozási joggal nem rendelkező – a hallgatóság soraiból kikerülő személyt, vagy tanácskozási joggal rendelkező – ideértve a napirendekhez külön meghívottakat is – személyt, továbbá a képviselő-testület bármely tagját – akkor, ha: az adott ülésen több, mint két alkalommal engedély nélkül túllépte a részére biztosított hozzá/felszólalás időkeretet

c) aki a napirendtől az első figyelmeztetés utáni ismételt figyelmeztetés ellenére eltér

(3) A rendbírság összege alkalmanként minimum 5 000.- Ft, maximum 50 000.- Ft lehet.

(4) A rendbírság kiszabásának tényéről a jegyző küld értesítést a bírságoltnak az ülést követő 2 héten belül, mellékelve az értesítő határozat mellé a postai csekket.

(5) A nyilvános ülésen jelenlévő tanácskozási joggal nem rendelkező lakossági érdeklődők részére a hozzászólási jogot a polgármester adhatja meg.

8. A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja

24. § (1) Az ülés vezetője előterjeszti a napirendi pontokat. A képviselő, illetve a jegyző joga, hogy javaslatot tegyen a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, az előterjesztett egyes napirendi pontok törlésére.

(2) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.

25. § (1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.

(2) A zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.

(3) A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.

(4) A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek rész.

(5) Az ülés vezetője az előterjesztésben szereplő, és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.

26. § (1) A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.

(2) A szóbeli kiegészítés során nem lehet megismételni az írásbeli előterjesztést, annak az előterjesztéshez képest új információkat kell tartalmaznia.

27. § (1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni.

(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

28. § (1) Az ülés vezetője a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti határozati vagy rendelet javaslatot teszi fel szavazásra.

(2) A határozati javaslat az írásos vagy a szóbeli előterjesztésben vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.

(3) A szavazás előtt a jegyző jogszabálysértő döntés, vagy a testület jogszabálysértő működése esetén köteles törvényességi észrevételt tenni.

(4) Az ülés vezetője az előterjesztésben szereplő, és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.

(5) A határozati javaslat részei

a) a határozat szövege,

b) a végrehajtást igénylő döntéseknél

ba) a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,

bb) a határozat végrehajtásának időpontja.

(6) A rendeleti javaslat a rendelet szövegét tartalmazza.

29. § A képviselő-testület a döntéseit az ülésen az Mötv. 47. § (2) bekezdése szerinti egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza.

30. § (1) Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározott ügyekben hozott döntések esetében.

(2) Az önkormányzat nem él az Mötv. 50. §-ban rögzített azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban saját hatáskörben további, minősített többséget igénylő ügyeket határozzon meg.

31. § Az ülés napirendjére tűzött napirendi pontok megtárgyalását követően, vagy az ülés annak levezetése közben határozatképtelenné vált, továbbá a jelenlévő, tanácskozási joggal rendelkező személyeknek további kérdése, hozzászólása nincs, az ülés vezetője az ülést bezárja.

32. § (1) A képviselő-testület döntései

a) a határozat,

b) a rendelet.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt

a) a napirend meghatározásáról

b) az ügyrendi kérdésekről

c) a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a felvilágosítás-kérésre adott válasz elfogadásáról.

(3) A képviselő-testület határozattal dönt arról, hogy ha a rendelettervezet megtárgyalása több, mint egyfordulós.

(4) Rendeletalkotás esetén a képviselőt-testületnek joga van a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tartani. Az erre vonatkozó indítványról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

33. § (1) A képviselő-testület a 34. § (1) bekezdésben meghatározott döntéseit

a) nyílt szavazással, ezen belül:

aa) nem név szerinti nyílt szavazással

ab) név szerinti nyílt szavazással

b) titkos szavazással

hozza.

(2) A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először az ülés vezetője az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevők számával.

(3) A jelenlévő képviselők egynegyedének indítványozására név szerinti szavazást kell tartani.

(4) Az önkormányzat nem él az Mötv. 48. § (3) bekezdésében rögzített azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban saját hatáskörben további, név szerinti szavazást igénylő ügyeket határozzon meg.

(5) A név szerinti szavazás alkalmával az ülésvezető a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A nyilatkozaton szerepeltetni kell az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, valamint azt, hogy a szavazás melyik javaslatra vonatkozott.

34. § (1) A titkos szavazással dönt a képviselő-testület:

a) a zárt ülésen tárgyalt ügyekben akkor, ha azt a képviselők egynegyede indítványozza,

b) alpolgármester megválasztásáról, illetve megbízatásának visszavonásáról.

(2) A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott 3 fős munkacsoport gondoskodik. A munkacsoport tagjainak meghatározása külön határozathozatal nélkül történik, és csak adott alkalomra vonatkozik.

(3) A titkos szavazás során a képviselők a hivatal pecsétjével ellátott szavazólapon a számunkra megfelelő válasz (igen, nem, tartózkodom) előtti négyzetbe tett X jelöléssel jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazócédula, amelyen a képviselő nem, vagy egynél több választ jelölt meg.

(4) A titkos szavazás eredményéről a 3 fős munkacsoport külön jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza legalább az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, azt, hogy a szavazás melyik javaslatra vonatkozott, és hogy mi lett a szavazás számszaki eredménye (mennyi az igen, a nem és tartózkodom szavazat). A szavazólapokat a szavazást követően a munkacsoport megsemmisíti. A munkacsoport tagjai által aláírt jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.

35. § Az ülés vezetője a 33.-34.. §-ban meghatározottak alapján megállapítja a szavazás eredményét, és ennek megfelelően megállapítja, hogy a testület a szavazásra feltett határozatot, vagy a rendeletet elfogadta, vagy elutasította.

36. § (1) A képviselő-testület - 35. § szerinti elfogadott - határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).

(2) A határozatok jelölése a következő formában történik: Bosta Községi Önkormányzat Képviselő-testületének ...../..... (..... .....) önkormányzati határozata a …….-ról.

37. § A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

38. § (1) A képviselő-testület - 35. § szerint elfogadott - rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).

(2) A rendeletek jelölése a következő formában történik: Bosta Községi Önkormányzat Képviselő-testületének ...../..... (..... .....) önkormányzati rendelete a .......-ról.

9. Az önkormányzati rendeletalkotás

39. § (1) A rendeltalkotás kezdeményezésére jogosultak köre:

a) képviselő (polgármester)

b) a képviselő-testület bizottsága

c) jegyző

d) a települési nemzetiségi önkormányzatok testületei

e) települési társadalmi, érdekképviseleti és civil szervezetek.

(2) A Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III.13.) IM rendelet 11. § (2) bekezdése tartalmazza az önkormányzati rendelet megjelölését és annak sorrendjét.

10. A képviselő-testület jegyzőkönyve

40. § (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek elkészítéséért a jegyző felelős.

(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §- ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.

(3) A képviselő-testület nyilvános üléséről a jegyzőkönyv vezető hang-és képfelvételt készíthet.

41. § (1) A jegyzőkönyvben a tárgyalt napirendi pontokként meg kell adni az Mötv. 52. § (1) bekezdése szerinti pontokat.

(2) A tárgyalt napirendeknél a képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint a jegyzőkönyvbe rögzíteni.

(3) A jegyzőkönyvben az Mötv. 52. § (1) bekezdés l) pontjaként a szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.

(4) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot és rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadja el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.

(5) Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.

(6) A jegyzőkönyvet 3 példányban kell készíteni. Ebből:

a) egy példányt a jegyző kezel (ez az irattári példány), amelyet meg kell küldeni a kormányhivatalnak elektronikus úton,

b) egy példányt az év során készített jegyzőkönyvekkel együtt – a zárt ülésen készült jegyzőkönyvek kivételével – kötetbe kell kötni,

c) egy példány a képviselő-testületi példány, amelyet a polgármester részére kell átadni.

(7) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell

a) a meghívót

b) a jelenléti ívet

c) az írásos előterjesztéseket

d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet, vagy

e) a képviselők kérése alapján:

ea) a képviselői indítványokat

eb) a képviselői hozzászólásokat

ec) a képviselői interpellációkat.

42. § (1) Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog, illetve a kép-és hangfelvétel megtekintheőségének biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.

(2) A jegyzőkönyvet annak aláírását követően, erre irányuló kérés esetén, elektronikus úton meg kell küldeni a települési képviselőnek.

(3) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit beköttetni nem szabad.

11. Helyi népszavazás

43. § A helyi népszavazásra a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény rendelkezései irányadók.

44. § (1) A helyi népszavazást a polgármesternél kezdeményezheti:

a) a települési képviselők legalább egynegyede,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a választópolgárok 25 %-a.

(2) A képviselő-testület köteles kitűzni a helyi népszavazást, ha azt a választópolgárok legalább 25 %-a kezdeményezte.

12. Közmeghallgatás

45. § (1) A képviselő-testület évente legalább egyszer - a munkaterv szerint - előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás időpontját legalább 15 nappal korábban a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

(3) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(4) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat az ülésen nem válaszolható meg vagy nem dönthető el, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármesternek a jegyző közreműködésével meg kell vizsgálnia.

(5) A kérdést a polgármester vagy (a polgármester egyidejű tájékoztatása mellett) a jegyző 15 napon belül megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni kell. (6) A közmeghallgatás összehívására, a meghívottak körére a képviselő-testület ülésére vonatkozó általános szabályok az irányadóak, azzal, hogy a meghívottak köre bővíthető.

13. A polgármester, az alpolgármester, a jegyző és az aljegyző

46. § (1) 8 Bosta Községi Önkormányzat Polgármestere a munkáját társadalmi megbízatásban látja el.

(2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából képviselőnek tekintendő.

(3) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásba foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, akadályoztatása esetén a korelnöknek. A munkakör-átadási jegyzőkönyvet az előző és az új polgármester, a jegyző, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatal vezetője írja alá.

47. § (1) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, a polgármester határozatot hozhat az alábbi ügyekben:

a) szociális ügyek

b) gyermekvédelmi ügyek.

(2) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár

b) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 5 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalás esetén

c) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.

(3) A polgármester hivatali munkarendje: hétfő-péntek: 7.00.-9.00 (7811 Bosta, Kodály Z. u. 11. sz.)

(4) A polgármester fogadóórája: hétfő-péntek: 7.00.-9.00 (7811 Bosta, Kodály Z. u. 11. sz.)

48. § (1) A képviselő-testület – saját tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.

(3) Az alpolgármester tevékenységéért tiszteletdíjat kap.

(4) Az alpolgármester fogadóórája: minden hónap első hétfőjén 7.00-7.30

49. § A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség betöltésének módja a képviselő-testület a megbízatás időtartamán belül egy esetben, a polgármester egyetértésével, ezen rendelet egyidejű módosításával megváltoztathatja.

50. § A jegyző vezeti a Szalántai Közös önkormányzati Hivatalt.

51. § (1) A jegyző jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.

(2) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól

b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről

d) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését

e) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában

f) a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet

g) rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert

h) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.

52. § (1) A jegyző gondoskodik a rendelet helyben szokásos módon történő kihirdetéséről. Az alkalmazható kihirdetési módok:

a) kötelező jelleggel az önkormányzat hivatalos honlapján történő közzététel

b) nem kötelező jelleggel:

ba) könyvtárban, művelődési házban történő kihelyezés

bb) az önkormányzat hivatalos honlapján történő közzététel.

(2) A képviselő-testület határozatainak nyilvántartás formái:

a) a határozatok nyilvántartása sorszám szerint

b) a határozat-kivonatok nyilvántartása sorszám szerint növekvő sorrendben

c) a határozatok határidő nyilvántartása.

(3) Az önkormányzati rendelet-nyilvántartás formái:

a) rendelet-nyilvántartás sorszám szerint, a rendelet tárgyának megjelölésével, valamint a rendeletet módosító rendeletekre való hivatkozással

b) rendeletek sorszám szerint, növekvő sorrendben.

53. § (1) A jegyző kinevezése az Mötv. 83. § b) pontja és a 82. § (2) bekezdése alapján történik.

(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a Szalánta Község Polgármestere a Közös Önkormányzati Hivatal olyan köztisztviselőjét bízza meg, aki a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelel. Ha a Közös Önkormányzati Hivatalban ilyen köztisztviselő nincs, akkor más önkormányzat Polgármesteri Hivatalának, vagy Közös Önkormányzati Hivatalának jegyzőjét bízza meg.

54. § A jegyző jogállására vonatkozó szabályokat az aljegyzőre is megfelelően alkalmazni kell.

14. Közös Önkormányzati Hivatal

55. § (1) Szalánta, Bosta, Pogány és Szilvás községek képviselő-testületei közös önkormányzati hivatalt tartanak fenn Szalánta székhellyel.

(2) A közös önkormányzati hivatal elnevezése: Szalántai Közös Önkormányzati Hivatal, Székhelye: 7811 Szalánta, Hunyadi út 63., Kirendeltsége: 7666 Pogány, Széchenyi utca 12.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése határozza meg.

15. A képviselő-testület bizottsága

56. § (1) A képviselő-testület az összeférhetetlenség megállapítására, a vagyonnyilatkozatok ellenőrzésére 3 tagú bizottságot hoz létre. A bizottság tagjai önkormányzati képviselők.

(2) A bizottság a polgármesternél kezdeményezett összeférhetetlenséget kivizsgálja és 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenségről.

(3) A bizottság nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és a képviselők, valamint a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, gyermekeinek vagyonnyilatkozatát.

(4) A megválasztott bizottság(ok) felsorolását és tagjainak névsorát jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza.

16. Az önkormányzat társulásai

57. § (1) Az önkormányzat képviselő-testülete feladatai hatékonyabb, célszerűbb megoldására szabadon társulhat.

(2) A társulás nem sértheti a résztvevő önkormányzatok jogait.

(3) A társulás létrehozatalára, működésére és megszűnésére az Mötv. 87-95 §-ai irányadók.

(4) ) Az önkormányzat 4. mellékletben szereplő társulás(ok) tagja.

17. Nemzetiségi önkormányzatok

58. § (1) Bosta Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a nemzetiségi ügyek ellátása körében biztosítja a nemzetiségi jogok érvényesülését, ennek keretében együttműködik a Bostai Roma Nemzetiségi Önkormányzattal.

(2) A képviselő-testület a települési nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete kezdeményezésére - a nemzetiségek jogairól szóló törvény értelmében - a nemzetiségek ügyeivel foglalkozó bizottságot hoz létre, vagy a feladattal megbízza valamelyik bizottságát.

(3) A képviselő-testület elősegíti a nemzetiségi önkormányzatok törvényben biztosított (pl. kezdeményezési- vagy egyetértési ) jogainak jogszerű gyakorlását.

(4) A Roma Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete saját hatáskörben határozza meg szervezeti és működési rendjét.

(5) A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat részére – annak székhelyén – biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról. A végrehajtásról az önkormányzati hivatal gondoskodik.

(6) A helyi önkormányzat a lehetőségei és költségvetési helyzetének figyelembevétele mellett a helyi nemzetiségi önkormányzattal történő előzetes egyeztetést követően az adott évi költségvetési rendeletében – egyes feladatellátáshoz – pénzügyi támogatást biztosít.

(7) A helyi önkormányzat a Szalántai Közös Önkormányzati Hivatalon keresztül segíti a helyi nemzetiségi önkormányzat pályázati lehetőségeinek a feltárását és azok elkészítését.

(8) A helyi önkormányzat jegyzője önkormányzati megbízottat (továbbiakban: megbízott) jelöl ki a helyi nemzetiségi önkormányzattal történő kapcsolattartásra, melyről az elnököt írásban értesíti.

(9) A helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében a jegyző /vagy/ jegyzővel azonos képesítési előírásoknak megfelelő – megbízottja részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.

(10) Az oktatás területén kiemelt figyelemmel kísérik a roma nemzetiségű gyerekek továbbtanulásának lehetőségeit, annak segítése érdekében a tehetséges tanulók a helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat döntése alapján támogatásban részesülnek.

(11) A helyi önkormányzat a településen működő helyi nemzetiségi önkormányzat feladatellátásához – térítésmentesen – külön helységet biztosít a Bostai Polgármesteri Hivatal épületében a testületi ülések céljára. A helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségeket és fenntartási költségeket a helyi önkormányzat viseli.

(12) A helyi önkormányzat a Művelődési Házat (7811 Bosta, Kodály Z u. 11.) rendezvények céljára előzetes megegyezés alapján biztosítja.

(13) 7 A bostai önkormányzat a Közös Önkormányzati Hivatal útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, szakmai segítséget nyújt, melynek keretében a hivatal ellátja:

a) a nemzetiségi önkormányzat testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);

b) a testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;

c) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési, adatszolgáltatási feladatokat;

d) a nemzetiségi önkormányzat belső ellenőrzését a Pécsi Többcélú Társulás által megbízott belső ellenőr végzi. A nemzetiségi önkormányzat részt vesz a belső ellenőrzés értékeléséről készülő éves beszámoló – rá vonatkozó részének - elkészítésében, amit a Hivatal készít el.

(14) A helyi önkormányzat tárgyi eszközt a nemzetiségi önkormányzat tulajdonába nem ad át.

(15) A Roma Nemzetiségi Önkormányzat az általa internet szolgáltatásra kötött szerződésben szereplő szolgáltatási díjat saját költségvetéséből fedezi.

(16) A helyi önkormányzat segíti a helyi nemzetiségi önkormányzat kulturális, művészeti hagyományőrző rendezvényeinek megszervezését és lebonyolítását. Ezen kívül közös rendezvények szervezésével népszerűsítik és mutatják be a települést és annak értékeit.

(17) A helyi önkormányzat támogatja a településen működő hagyományőrző együttesek, klubok, civil szervezetek működését.

18. Az önkormányzat költségvetése, vagyona

59. § (1) Az önkormányzat közszolgáltatásokat nyújt. Saját tulajdonnal rendelkezik és költségvetési bevételeivel, kiadásaival önállóan gazdálkodik.

(2) Az önkormányzat költségvetése az államháztartás része, ahhoz teljes pénzforgalmával kapcsolódik. Az önkormányzati költségvetés a központi költségvetéstől elkülönül, ahhoz központi költségvetési támogatásokkal kapcsolódik.

60. § (1) Az önkormányzat vagyona a tulajdonából és a helyi önkormányzatokat megillető vagyoni értékű jogokból áll, amelyek az önkormányzati célok megvalósítását szolgálják.

(2) Az önkormányzati vagyon birtoklására, használatára, hasznai szedésére, fenntartására, üzemeltetésére, létesítésére, fejlesztésére, felújítására az Mötv., a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény, és az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 5/2004. (V.28.) rendelet szabályai irányadók.

61. § (1) Az önkormányzat meghatározza gazdasági programját, fejlesztési tervét és költségvetését.

(2) A gazdasági program a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy azt meghaladó időszakra szól. A gazdasági program helyi szinten meghatározza mindazon célkitűzéseket, feladatokat, amelyek a költségvetési lehetőségekkel összhangban, a helyi társadalmi, környezeti, gazdasági adottságok átfogó figyelembevételével az önkormányzat által nyújtandó feladatok biztosítását, fejlesztését szolgálják.

(3) A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg.

(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy 200.000- forint értékhatárig terjedően döntsön a forrásfelhasználásról, azzal, hogy ugyanazon szolgáltató által ugyanazon szolgáltatás tárgyában egy költségvetési évben belül kiállított számlák összegei kerüljenek összevonásra.

(5) A (4) bekezdés szerinti döntéséről a polgármester utólag tájékoztatja a képviselő-testületet.

19. Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

62. § (1) Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.

(2) Az önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzéséről társulásban történő megállapodás alapján gondoskodik.

III. Fejezet

Záró rendelkezések

63. § Hatályát veszti a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2015. (IV.21.) önkormányzati rendelet.

64. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

(2) A 63. § 2023. április 6-án lép hatályba.

1. melléklet a 3/2023. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület tagjai

1. Szegediné Palotai Valéria, polgármester

2. Varjú László, alpolgármester

3. Vastag Ferenc

4. Kocsis Mihály

5. Dr. Sebők Péter

2. melléklet a 3/2023. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

1. A szociális ellátásokról szóló 5/2022. (VIII.11.) önkormányzati rendelet alapján a polgármester dönt:

1.1. rendkívüli települési gyógyszer támogatás

1.2. a szülési támogatás

1.3. a temetési támogatás

1.4. óvoda- iskolakezdési támogatás

1.5. településen élők évi kétszeri települési támogatása

1.6. a lakásfenntartási települési támogatás települési támogatás megállapításáról.

3. melléklet a 3/2023. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület állandó bizottságai

1. Ügyrendi Bizottság

1.1. Feladatai, hatásköre:

1.1.1. az Mötv. 37. §-a alapján lefolytatja az önkormányzati képviselőkre, a polgármesterre, és az alpolgármesterre vonatkozó összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos vizsgálatot

1.1.2. az Mötv. 38. §-a alapján lefolytatja az önkormányzati képviselőkre, a polgármesterre, és az alpolgármesterre vonatkozó méltatlansági eljárással kapcsolatos vizsgálatot

1.1.3. az Mötv. 38. §-a lefolytatja az önkormányzati képviselőkre, a polgármesterre, és az alpolgármesterre vonatkozó vagyonnyilatkozat-tételi eljárással kapcsolatos nyilvántartást és ellenőrzést.

1.2. Tagjai:

1.2.1. Varjú László, elnök

1.2.2. Vastag Ferenc, tag

1.2.3. Kocsis Mihály, tag

4. melléklet a 3/2023. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzati társulások

1. Mecsek-Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás

2. Pécsi Többcélú Agglomerációs Társulás

3. Szalántai Óvoda és Konyha Társulás