Szilvás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (VII. 12.) önkormányzati rendelete
Szilvás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2015. (VI.21.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának módosításáról
Hatályos: 2022. 07. 13- 2022. 07. 13Szilvás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (VII. 12.) önkormányzati rendelete
Szilvás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2015. (VI.21.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának módosításáról
Szilvás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 23. § tekintetében a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2003. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2003. évi CCXXXVIII. törvény 34. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:
1. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2015. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 12 rendes ülést tart.”
2. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2015. (IV. 21.) önkormányzati rendelet a következő 3/A. §-sal egészül ki:
„3/A. § (1) Amennyiben a képviselő a testületi, illetve bizottsági ülésen igazolatlanul nem vesz részt, a következő havi tiszteletdíját 50%-al mérsékelni kell.
(2) Újabb igazolatlan távollét esetén a tiszteletdíjat meg kell vonni és annyi ideig szüneteltetni kell a folyósítást, ahány ülésről a képviselő hiányzik.
(3) A tiszteletdíj megvonásáról a polgármester előterjesztésére – a polgármester kötelezettségszegése esetében az alpolgármester – a képviselő-testület a hiányzást követő ülésen dönt.
(4) Az ülés(ek)ről való távolmaradás akkor tekinthető igazoltnak, ha azt a képviselő az ülést megelőzően, alapos indokkal a polgármesternek – a polgármester távol maradása esetében az alpolgármesternek –, vagy a bizottsági ülés esetén a bizottság elnöknek írásban bejelenti.
(5) Alapos indoknak kell tekinteni, ha a hiányzásra:
a) méltányolható magánérdek (betegség, közeli hozzátartozó halála, stb.)
b) képviselői tisztségéből eredő elfoglaltság (kiküldetés, rendezvény, stb.)
c) állampolgári kötelezettség teljesítése
d) objektív körülmény akadályozása (baleset, árvíz, stb.)
miatt kerül sor. (6) a távollét igazolása a képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyvben a „Távol (igazoltan/igazolatlanul)” szöveggel történik.”
3. § A képviselőtestület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2015. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 14. § (3) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:
(A képviselő a törvényben foglaltakon túl köteles:)
4. § Ez a rendelet 2022. július 13-án lép hatályba.