Szava Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I. 29.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 5/2014. (XII. 19.) számú rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 01. 29- 2021. 01. 29

Szava Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva szervezeti és működési szabályairól szóló 5/2014.(XII.19.) rendeletének módosítására (a továbbiakban: SZMSZ -Alaprendelet) a következőket rendeli el:

  1. §.
  2.  


Az Alaprendelet VII. Fejezete egy új fejezettel, azon belül pedig három új szakasszal egészül ki és módosul az alábbiak szerint.


„VII./A Fejezet

A Képviselő-testület bizottságai

24/A.§


  1. A bizottságok általános feladata a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának szervezése, ellenőrzése. A képviselő-testület döntési jogot adhat bizottságainak, önkormányzati rendeletben hatósági jogkört állapíthat meg részükre.
  2. A képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságokat választ illetve választhat. Az állandó bizottság elnökét és tagjainak több, mint a felét a települési képviselők közül kell választani. A bizottságokba a képviselő-testület külsős tagokat is választhat, akiknek bizottsági jogosítványa megegyezik a bizottság képviselő tagjaival. A település polgármestere, alpolgármestere illetőleg a polgármesteri hivatal dolgozója nem lehet bizottság elnöke vagy tagja.
  3. A képviselő-testület meghatározott kérdés megvizsgálására, javaslat kidolgozására ideiglenes bizottságot választhat. Az ideiglenes bizottság feladatát és megbízatásának terjedelmét a képviselő-testület esetenként határozza meg.
  4. A bizottságok működési rendjüket maguk állapítják meg, ügyviteli feladataikat a Harkányi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. A bizottságok üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyről - a hivatal bizottság patronálására kijelölt dolgozója segítségével - a bizottság elnöke gondoskodik.
  5. A bizottság összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készült jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt és a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a jegyző írja alá.  




24/B. §.


  1. A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottság: az Ügyrendi Bizottság, tagjainak száma 3 fő. A Bizottságban csak a képviselő-testületi tagok vesznek részt. A Bizottság tagjainak nevét az 1. számú függelék tartalmazza.
  2. Az Ügyrendi Bizottság hatásköre:

a.) a Mötv. 39.§.(3) bekezdésében meghatározottak szerint nyilvántartja, ellenőrzi, kezeli és vizsgálja a polgármesteri és képviselői vagyonnyilatkozatokat;

b.) a Mötv. 37.§. bekezdésében meghatározott összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok ellátása,

      c.) állást foglal ügyrendi kérdésekben.


24/C.§.


  1. A bizottság összehívásáról, az ülés levezetéséről a bizottság elnöke gondoskodik. Az elnök akadályoztatása esetén a bizottság az ülés levezetésére saját képviselő tagjai közül eseti levezető elnököt választ.
  2. Össze kell hívni a bizottságot, ha azt a képviselő-testület elrendeli, valamint a képviselő-testületi ülés összehívásának kezdeményezésére jogosultak indítványára. A bizottság munkájában való részvételkor a képviselőkre vonatkozó kizárási okok, eljárások és körülmények értelemszerűen vonatkoznak a bizottság tagjaira is.
  3. A bizottság munkájába esetenként külső szakértőket is bevonhat. A szakértőket a bizottság indítványára a polgármester kéri fel.

A bizottságok működésükről kötelesek a képviselő-testület előtt beszámolni. A bizottság elnöke gondoskodik az írott és elektronikus sajtó tájékoztatásáról, a bizottság által hozott döntések és egyéb jelentős információk tárgyában.”

2. §


Az Alaprendelet X. Fejezete három új szakasszal egészül ki és módosul az alábbiak szerint:


„33./A. §


A települési és a nemzetiségi önkormányzatok együttműködése


(1) Szava Község Önkormányzat Képviselő-testülete a nemzetiségi ügyek ellátása körében biztosítja a nemzetiségi jogok érvényesülését, ennek érdekében együttműködik a Szavai Német Nemzetiségi Önkormányzattal illetve a Szavai Roma Nemzetiségi Önkormányzattal.

(2) A képviselő-testület a települési nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete kezdeményezésére – a nemzetiségek jogairól szóló törvény értelmében – a nemzetiségek ügyeivel foglalkozó bizottságot hoz létre, vagy a feladattal megbízza valamely bizottságát.

(3) A képviselő-testület elősegíti a nemzetiségi önkormányzatok törvényben biztosított (pl.: kezdeményezései- vagy egyetértési) jogának jogszerű gyakorlását.

33./B.§


Együttműködés a Szavai Német Nemzetiségi Önkormányzattal


  1. A képviselő-testület a Szavai Német Nemzetiségi Önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:


  1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában ingyenesen biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges helyiséghasználatot. A helyiség használatához kapcsolódó tárgyi infrastruktúra és rezsiköltséget a helyi önkormányzat viseli.
  2. Szava Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Harkányi Közös Önkormányzati Hivatal útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, melynek keretében a helyi önkormányzat hivatala ellátja:
  1. a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);
  2. a képviselő-testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;
  3. a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.
  1. A 2. pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a képviselő-testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével – a helyi önkormányzat viseli.
  2.    A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére az üléseinek lebonyolításához, közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz, feladata ellátáshoz szükséges tevékenységéhez a tárgyi és technikai eszközökkel felszerelt 7813 Szava, Kossuth Lajos u. 41. szám alatti Művelődési Ház ingatlant biztosítja.
  3. A helyi önkormányzat lehetővé teszi a nemzetiségi önkormányzat részére a helyi önkormányzati intézményekben a nemzetiségi önkormányzat rendezvényeinek ingyenes tartását.

(2)     A képviselő-testület az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan együttműködési megállapodást köt a nemzetiségi önkormányzattal. (A megállapodás e rendelet 2. számú függelékét képezi.)







33/C.§


Együttműködés a Szavai Roma Nemzetiségi Önkormányzattal



(1) A képviselő-testület a Szavai Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:


1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában ingyenesen biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges helyiséghasználatot. A helyiség használatához kapcsolódó tárgyi infrastruktúra és rezsiköltséget a helyi önkormányzat viseli.


2. Szava Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Harkányi Közös Önkormányzati Hivatal útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, melynek keretében a helyi önkormányzat hivatala ellátja:

a.) a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);

b.) a képviselő-testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;

c.) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.

3. A 2. pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a képviselő-testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével – a helyi önkormányzat viseli.

4.   A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére az üléseinek lebonyolításához, közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz, feladata ellátáshoz szükséges tevékenységéhez a tárgyi és technikai eszközökkel felszerelt 7813 Szava, Kossuth Lajos u. 41. szám alatti Művelődési Ház ingatlant biztosítja.

5. A helyi önkormányzat lehetővé teszi a nemzetiségi önkormányzat részére a helyi önkormányzati intézményekben a nemzetiségi önkormányzat rendezvényeinek ingyenes tartását.

(2)     A képviselő-testület az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan együttműködési megállapodást köt a nemzetiségi önkormányzattal. (A megállapodás e rendelet 3. számú függelékét képezi.)”

3.§


  1. Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
  2. A képviselő-testület elrendeli jelen rendeletnek az Alaprendelettel történő egységes szerkezetbe foglalását és kihirdetését.


Harkány, 2015. január 16.



Haszillóné Lovas Beatrix                                                      Dr. Markovics Boglárka

polgármester                                                                          jegyző



A rendelet kihirdetve: 2015. I. 29.

                                                          

                                                                                                          Dr. Markovics Boglárka

                                                                                                          jegyző











I. számú Függelék


Szava Községi Önkormányzat Képviselőtestület

Ügyrendi Bizottsági

tagjainak névjegyzéke:





  • Kaluczki Barnabás elnök
  • Kispál József tag
  • Pucher Antalné külsős tag