Kistótfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (VI. 28.) önkormányzati rendelete

a falugondnoki szolgálatról szóló 6/2017.(V.30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 06. 29- 2023. 06. 30

Kistótfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (VI. 28.) önkormányzati rendelete

a falugondnoki szolgálatról szóló 6/2017.(V.30.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.06.29.

Kistótfalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) a) pontjában meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 60. § (4) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A falugondnoki szolgálatról szóló 6/2017.(V.30.) önkormányzati rendelet 15. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A falugondnoki szolgáltatás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő vagy törvényes képviselője kérelmére történik. A szolgáltatás iránti igényeket személyesen vagy telefonon lehet jelezni a falugondnoknál vagy a polgármesternél.

(2) A szolgáltatásra igényt tartó személynek a településen belüli szolgáltatási igényét minimum egy munkanappal előbb kell bejelentenie és egyeztetnie a falugondnokkal, a településen kívüli szolgáltatási igényét pedig három munkanappal előbb kell bejelentenie és leegyeztetnie. A feladatellátás egyrészt a bejelentés sorrendjétől, másrészt a bejelentett probléma fontosságától függ. Azon szolgáltatási, szállítási igényeket, amelyek eltérnek a rendszeres tevékenységektől, a polgármesterrel kell egyeztetni. A falugondnoki szolgáltatás során az igények teljesítésének mérlegelésekor ügyelni kell arra, hogy az időben is rendszeres, közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapellátási feladatok nem sérülhetnek, valamint a gazdaságosság szempontjának figyelembe vételével kell dönteni.

(3) A szolgáltató és az igénybe vevő közötti kapcsolattartás módjai az alábbiak:

a) Személyesen: a falugondnoki szolgálattal való kapcsolattartásra az esetek többségében az igénybevételkor, illetve az igény jelzésekor kerül sor. Az igénybevétel dokumentálása a tevékenységnaplóban történik.

b) Telefonon: az igénybevevők távollétében is jelezni tudják számára a szükségleteiket.

c) Írásban: rendszeres ellátási igényét, észrevételeit és esetleges panaszait az ellátottak írásban is jelezhetik a falugondnoknak, illetve az Önkormányzatnak.”

2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.