Zók Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 10.) önkormányzati rendelete
Zók Község Önkormányzat rendelete az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről
Hatályos: 2022. 02. 10- 2022. 08. 31Zók Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (II. 10.) önkormányzati rendelete
Zók Község Önkormányzat rendelete az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről
Zók Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. tv. (továbbiakban: Áht) 24. §-a és a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban Ávr.) 27. §-ban szabályozottak szerint, Magyarország 2022. évi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvényben megfogalmazott pénzügyi gazdasági feltételek figyelembevételével, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11.a.) pontja, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontja) szerinti feladatkörét gyakorolva a 2022. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat képviselő testületére és a közösen fenntartott intézményekre.
2. § Az Áht. 15. § (1,2) bekezdésében foglaltak alapján a képviselő–testület állapítja meg a címrendet. A címrendet az 1. számú melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
3. § Zók Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat 2022. évi költségvetését 50.769.271.-Ft összes bevétellel állapítja meg a 2. számú melléklet szerint. Ebből: Működési célú támogatások államháztartáson belülről: 25.343.129.-Ft Közhatalmi bevételek: 1.500.000.-Ft Működési bevételek 3.010.000.- Ft Működési célú átvett pénzeszközök 0.- Ft Előző évi pénzmaradvány 20.916.142,- Ft 50.769.271.- Ft összes kiadással állapítja meg a 3. számú melléklet szerint. Ezen belül: 13.030.000.-Ft K1 Személyi juttatással 1.602.900-Ft K2 Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 14.411.500.-Ft K3 Dologi kiadások 3.670.000.-Ft K4 Ellátottak pénzbeli juttatásai 5.164.783.-Ft K5 Egyéb működési célú kiadások 12.890.088,- Ft K6 Beruházás.
4. § Zók Községi Önkormányzat költségvetési létszámkeretét 2022. évben 11 főben állapítja meg az alábbiak szerint. Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége: 1 fő, Város községgazdálkodási egyéb szolgáltatások: 1 fő, Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás: 1 fő, Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás: 8 fő, Mindösszesen: 11 fő.
5. § A kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) megállapításáról szóló Korm. rendelet alapján a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók részére a megállapított havi személyi alapbér kötelező legkisebb összege 200.000.- Ft/hó, garantált bérminimum: 260.000, -Ft, a köztisztviselői illetményalap 46.380, -Ft. Személyi illetmény a Kttv. 235. §-a alapján kimagasló teljesítményt nyújtó köztisztviselő részére állapítható meg a tárgyév március 1-jétől a következő év február végéig terjedő időszakra. Az így megállapított havi illetmény nem haladhatja meg a Központi Statisztikai Hivatal által hivatalosan közzétett, a tárgyévet megelőző évre vonatkozó nemzetgazdasági havi átlagos bruttó kereset tízszeresét. Tárgyévet megelőző átlagkereset összege 431.300, -Ft. Személyi illetmény megállapítása esetén pótlék nem fizethető.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
6. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetését, valamint a felügyelete alá tartozó költségvetési szervek költségvetését önkormányzati rendeletmódosítással, testületi döntéssel megváltoztathatja. Az előirányzat módosítás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos - a költségvetési törvényben felsorolt – illetve a Kormányzati előirányzat módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Amennyiben év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve más költségvetési fejezet vagy elkülönített pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, úgy arról a polgármester a soron következő képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatót adni.
(3) Az önkormányzat költségvetési szervei az éves jóváhagyott előirányzatokon belül kötelesek gazdálkodni. A fel nem használt előirányzatot a költségvetési szerv felügyeleti szerve felülvizsgálja.
(4) A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli többletbevételeit, a felügyeletet ellátó szerv tájékoztatása mellett, a tényleges többletnek megfelelő összegű testületi hatáskörű előirányzat módosítás után használhatja fel.
(5) A részben önálló gazdálkodó költségvetési szerveknek a kiemelt előirányzatoknál módosítási jogosítványuk nincs. A változtatás kezdeményezése írásban történik, amelyet a Körjegyzőség felülvizsgál és indokolt esetben azt a képviselő-testület elé terjeszti.
(6) Év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a képviselő-testület a polgármester előterjesztésében dönt.
7. § (1) A költségvetési szerv vezetője éven túli kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhat.
(2) A költségvetés végrehajtása során pénzügyi fedezet, előirányzat hiányában az intézmény vezetője kötelezettséget nem vállalhat, feladat végrehajtást nem kezdeményezhet.
(3) Többletbevételek terhére kötelezettséget csak oly módon lehet vállalni, hogy a pénzeszközök intézményi számlán történő jóváírása megelőzze a kifizetési határidőt.
(4) A normatív állami hozzájárulás igényléséhez szolgáltatott adatok 5%-nál nagyobb mértékű eltéréséért az intézmény vezetője a felelős.
(5) Az intézmény éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növelésért az alapfeladatok sérelme nélkül az intézmény vezetője a felelős.
Átruházott hatáskörök
8. § A képviselő-testület az Ávr. 34. § (2) alapján az előirányzatok átcsoportosítási jogát a tárgyév utolsó képviselő–testületi ülésétől 2022. december 31-ig terjedő időszakra, a polgármesterre ruházza át.
Záró rendelkezések
9. § A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert és a költségvetési szervek vezetőit az önkormányzat költségvetésében elfogadott, előirt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére. A költségvetési rendelet elfogadásáig terjedő időszakban nyújtott előleg költségvetési támogatásnak minősül, ennek megfelelően kerül elszámolásra.
E rendeletben nem szabályozott gazdálkodási kérdésekben a Magyarország 2022. évi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet hatályos rendelkezéseit kell figyelembe venni.
10. § Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba. Rendelkezéseit a 2022. évi gazdálkodás során kell alkalmazni.
11. § Ez a rendelet 2022. február 10-én lép hatályba.
1. melléklet
1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási
Tevékenysége.
011220 Adó vám és jövedéki igazgatás
013320 Köztemető - fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz
Kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
045120 Út, autópálya építése
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása,
Átrakása
063010 vízügy igazgatása
064010 Közvilágítás
06610 Zöldterület -kezelés
066020 Város, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása
072311 Fogorvosi alapellátás
074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
076010 Egészségügy igazgatása
082010 Kultúra igazgatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
107055 falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások támogatások
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok (nem
Szociális bérlakás)
041 232 Start- munkaprogram - Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás
2. melléklet
|
Rovatszám |
Rovat megnevezés |
Összeg |
|
018010 |
B111 |
Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása |
12 304 291 |
|
B113 |
Települési Önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatása |
|||
Falugondnoki szolgálat |
4 590 600 |
|||
Szociális feladatainak egyéb támogatása |
4 146 888 |
|||
Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése |
31 350 |
|||
B114 |
Települési Önkormányzat kulturális támogatása |
2 270 000 |
||
B16 |
Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről |
2 000 000 |
mezőőri szolg + közfogi |
|
B1 |
Működési célú támogatások államháztartáson belül |
25 343 129 |
||
B34 |
Vagyoni tupusú adók |
1 500 000 |
||
B351 |
Értékesítési és forgalmi adók |
0 |
||
B354 |
Belföldi gépjárművek adójának a helyi önkormányzatokat megillető rész 40% |
0 |
||
B36 |
Egyéb közhatalmi bevételek |
0 |
||
B402 |
Szolgáltatások ellenértéke |
3 000 000 |
lakbér 50000Ft/hó |
|
B408 |
Kamat bevételek |
0 |
||
B411 |
Egyéb bevételek |
10 000 |
||
B63 |
Egyéb működési célú átvett pénzeszközök |
0 |
||
B8131 |
Előző évi költségvetési maradvány igénybevétele |
20 916 142 |
||
Össz bevétel: |
50 769 271 |
3. melléklet
|
neve |
Rovatszám |
Rovat megnevezés |
Összeg |
|
011130 |
igazgatási tev |
K1101 |
Törvény szerinti illetmények, munkabérek |
2 500 000 |
Kőné |
K1108 |
Ruházati költség térítés |
30 000 |
|||
K1107 |
Béren kívüli juttatások |
0 |
|||
K11 |
Foglalkoztatottak személyi juttatásai |
2 530 000 |
|||
K121 |
választott tisztségviselők juttatásai |
2 500 000 |
|||
K12 |
Külső személyi juttatások |
2 500 000 |
|||
K1 |
Személyi juttatások |
5 030 000 |
|||
K2 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
653 900 |
|||
K312 |
Üzemeltetési anyagok beszerzése |
2 000 000 |
|||
K31 |
Készletbeszerzés |
2 000 000 |
|||
K321 |
Informatikai szolgáltatások igénybevétele |
600 000 |
|||
K32 |
Kommunikációs szolgáltatások |
600 000 |
|||
K331 |
Közüzemi díjak |
0 |
|||
K333 |
Bérleti és lízing díjak |
500 000 |
|||
K334 |
Karbantartás, kisjavítás |
1 000 000 |
|||
K337 |
Egyéb szolgáltatások |
1 500 000 |
|||
K33 |
Szolgáltatási kiadások |
3 000 000 |
|||
K342 |
Reklám és propaganda |
200 000 |
|||
K34 |
Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások |
200 000 |
|||
K351 |
Műk.célu előz.felsz. ÁFA |
1 512 000 |
|||
K353 |
Kamatkiadások |
50 000 |
|||
K355 |
Egyéb dologi kiadás |
116 000 |
|||
K35 |
Kölönféle befizetések és egyéb dologi kiadások |
1 678 000 |
|||
K3 |
Dologi kiadások |
7 478 000 |
|||
Összesen: |
13 161 900 |
||||
018010 |
önk elsz. Közp költs |
K506 |
Egyéb működésű célú támogatások államháztartáson belülre |
||
K506 |
KÖH |
3 000 000 |
|||
K506 |
Óvoda |
1 000 000 |
|||
K506 |
Konyha fin. |
222 079 |
|||
K506 |
Szoc. Gyermekjóléti |
942 704 |
|||
K506 |
Összesen: |
5 164 783 |
|||
066020 |
Város és községgazd |
K1101 |
Törvény szerinti illetmények, munkabérek |
3 120 000 |
Mezőőr |
K1107 |
Béren kívüli juttatások |
0 |
|||
K1108 |
Ruházati költség térítés |
30 000 |
|||
K11 |
Foglalkoztatottak személyi juttatásai |
3 150 000 |
|||
K1 |
Személyi juttatások |
3 150 000 |
|||
K2 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
409 500 |
|||
K312 |
Üzemeltetési anyagok beszerzése |
0 |
|||
K334 |
Karbantartás, kisjavítás |
0 |
|||
K351 |
Fizetendő ÁFA |
0 |
|||
K3 |
Dologi kiadások összesen |
0 |
|||
K71 |
Ingatlanok felújítása |
10 146 676 |
|||
K74 |
Ingatlanok felújítása áfa |
2 743 412 |
|||
K64 |
Beruházás eszköz |
0 |
|||
K67 |
Beruházás áfa |
0 |
|||
Összesen: |
16 449 588 |
||||
013320 |
Köztemető |
K331 |
Közüzemi díjak |
100 000 |
|
K351 |
Fizetendő ÁFA |
27 000 |
|||
K3 |
Dologi kiadások összesen |
127 000 |
|||
064010 |
Közvilágítás |
K331 |
Közüzemi díjak |
||
áram |
1 600 000 |
||||
K351 |
Fizetendő ÁFA |
432 000 |
|||
Összesen: |
2 032 000 |
||||
072112 |
háziorvos |
K336 |
Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások |
1 000 000 |
|
074011 |
fogl egészségügy |
K336 |
Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások |
40 000 |
|
107055 |
Falugondnoki |
K1101 |
Törvény szerinti illetmények, munkabérek |
3 120 000 |
Garai |
K1107 |
Béren kívüli juttatások |
0 |
|||
K1108 |
Ruházati költség térítés |
30 000 |
|||
K1 |
Személyi juttatások |
3 150 000 |
|||
K2 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
409 500 |
|||
K312 |
Üzemeltetési anyagok beszerzése |
700 000 |
|||
K334 |
Karbantartás, kisjavítás |
500 000 |
|||
K352 |
Fizetendő ÁFA |
324 000 |
|||
K3 |
Dologi kiadások |
1 524 000 |
|||
Összesen: |
5 083 500 |
||||
105010 |
munkanélküliek ellátása |
K48 |
Egyéb nem intézményi ellátások |
||
Rendszeres szoc. Segély |
170 000 |
||||
107060 |
egyéb szoc ellátás |
K48 |
települési támogatás |
3 500 000 |
|
082044 |
Könyvtár |
Közművelődés, közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
|||
K11 |
Törvény szerinti illetmények, munkabérek |
300 000 |
Könyvtáros |
||
K2 |
Munkaadókat terhelő járulékok |
39 000 |
|||
K322 |
Egyéb kommunikációs szolgálatatások |
200 000 |
|||
K331 |
Közüzemi díjak |
200 000 |
|||
K337 |
Egyéb szolgáltatások |
300 000 |
|||
K351 |
Fizetendő ÁFA |
189 000 |
|||
Összesen: |
1 228 000 |
||||
082091 |
Közművelődés |
Könyvtári szolgáltatás |
|||
K312 |
Üzemeltetési anyagok beszerzése |
200 000 |
|||
K337 |
Egyéb szolgáltatások |
300 000 |
|||
K351 |
Fizetendő ÁFA |
313 500 |
|||
Összesen: |
813 500 |
||||
051030 |
hulladék gazd |
K337 |
Egyéb szolgáltatások |
400 000 |
|
K351 |
Fizetendő ÁFA |
108 000 |
|||
Összesen: |
508 000 |
||||
041233 |
közfoglalkoztatás |
K1101 |
Törvény szerinti illetmények, munkabérek |
1 400 000 |
|
K2 |
Munkaadókat terhelő járulékok |
91 000 |
|||
Összesen: |
1 491 000 |
||||
Kiadások összes: |
50 769 271 |