Zók Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2024. (II. 8.) önkormányzati rendelete

Zók Községi Önkormányzat 1/2024. (II.8.) számú rendelete az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről

Hatályos: 2024. 02. 09

Zók Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2024. (II. 8.) önkormányzati rendelete

Zók Községi Önkormányzat 1/2024. (II.8.) számú rendelete az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről

2024.02.09.

Zók Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. tv. 24. §-a és a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 27. §-ban szabályozottak szerint, Magyarország 2024. évi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvényben megfogalmazott pénzügyi gazdasági feltételek figyelembevételével, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11.a.) pontja, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontja) szerinti feladatkörét gyakorolva a 2024. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja

1. § [A rendelet hatálya]

A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat képviselő testületére és a közösen fenntartott intézményekre.

2. § [Címrend]

Az Áht. 15. § (1), (2) bekezdésében foglaltak alapján a képviselő–testület állapítja meg a címrendet. A címrendet az az 1. melléklet tartalmazza.

3. § [ Az önkormányzat bevételei és kiadásai]

Zók Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat 2024. évi költségvetését 66.063.434-Ft összes bevétellel, Ebből: Működési célú támogatások államháztartáson belülről: 29.777.192-Ft, Közhatalmi bevételek: 6.050.000-Ft Működési bevételek 5.060.000- Ft, Működési célú átvett pénzeszközök 0- Ft, Előző évi pénzmaradvány 25.176.242- Ft. Ebből 66.063.434- Ft összes kiadással, Ezen belül: 21.550.000-Ft K1 Személyi juttatással, 2.658.500-Ft K2 Munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó, 20.014.310-Ft K3 Dologi kiadások, 4.755.076-Ft K4 Ellátottak pénzbeli juttatásai, 8.195.548-Ft K5 Egyéb működési célú kiadások, 8.890.000- Ft K6 Beruházás állapítja meg a a 2. melléklet és a 3. mellékletben foglaltak szerint.

4. § [Létszám]

Zók Községi Önkormányzat költségvetési létszámkeretét 2024. évben 11 főben állapítja meg az alábbiak szerint. Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége:1 fő, Város községgazdálkodási egyéb szolgáltatások: 1 fő, Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás: 1 fő, Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás: 8 fő, Mindösszesen: 11 fő.

5. § [Illetményalap]

A kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) megállapításáról szóló Korm. rendelet alapján a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók részére a megállapított havi személyi alapbér kötelező legkisebb összege 266.800.- Ft/hó, garantált bérminimum: 326.000, -Ft, a köztisztviselői illetményalap 70.000, -Ft. Személyi illetmény a Kttv. 235. §-a alapján kimagasló teljesítményt nyújtó köztisztviselő részére állapítható meg a tárgyév március 1-jétől a következő év február végéig terjedő időszakra. Az így megállapított havi illetmény nem haladhatja meg a Központi Statisztikai Hivatal által hivatalosan közzétett, a tárgyévet megelőző évre vonatkozó nemzetgazdasági havi átlagos bruttó kereset tízszeresét. Tárgyévet megelőző átlagkereset összege 621.200, -Ft. Személyi illetmény megállapítása esetén pótlék nem fizethető.

6. § [A költségvetés végrehajtásának szabályai]

(1) Az önkormányzat az éves költségvetését, valamint a felügyelete alá tartozó költségvetési szervek költségvetését önkormányzati rendeletmódosítással, testületi döntéssel megváltoztathatja. Az előirányzat módosítás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos - a költségvetési törvényben felsorolt – illetve a Kormányzati előirányzat módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.

(2) Amennyiben év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve más költségvetési fejezet vagy elkülönített pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, úgy arról a polgármester a soron következő képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatót adni.

(3) Az önkormányzat költségvetési szervei az éves jóváhagyott előirányzatokon belül kötelesek gazdálkodni. A fel nem használt előirányzatot a költségvetési szerv felügyeleti szerve felülvizsgálja.

(4) A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzaton felüli többletbevételeit, a felügyeletet ellátó szerv tájékoztatása mellett, a tényleges többletnek megfelelő összegű testületi hatáskörű előirányzat módosítás után használhatja fel.

(5) A részben önálló gazdálkodó költségvetési szerveknek a kiemelt előirányzatoknál módosítási jogosítványuk nincs. A változtatás kezdeményezése írásban történik, amelyet a Körjegyzőség felülvizsgál és indokolt esetben azt a képviselő-testület elé terjeszti.

(6) Év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a képviselő-testület a polgármester előterjesztésében dönt.

7. § [Kötelezettségvállalás]

(1) A költségvetési szerv vezetője éven túli kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhat.

(2) A költségvetés végrehajtása során pénzügyi fedezet, előirányzat hiányában az intézmény vezetője kötelezettséget nem vállalhat, feladat végrehajtást nem kezdeményezhet.

(3) Többletbevételek terhére kötelezettséget csak oly módon lehet vállalni, hogy a pénzeszközök intézményi számlán történő jóváírása megelőzze a kifizetési határidőt.

(4) A normatív állami hozzájárulás igényléséhez szolgáltatott adatok 5%-nál nagyobb mértékű eltéréséért az intézmény vezetője a felelős.

(5) Az intézmény éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növelésért az alapfeladatok sérelme nélkül az intézmény vezetője a felelős.

8. § [Átruházott hatáskörök]

A képviselő-testület az Ávr. 34. § (2) alapján az előirányzatok átcsoportosítási jogát a tárgyév utolsó képviselő–testületi ülésétől 2024. december 31-ig terjedő időszakra, a polgármesterre ruházza át.

9. § [ Záró rendelkezések]

A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert és a költségvetési szervek vezetőit az önkormányzat költségvetésében elfogadott, előirt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére. A költségvetési rendelet elfogadásáig terjedő időszakban nyújtott előleg költségvetési támogatásnak minősül, ennek megfelelően kerül elszámolásra. E rendeletben nem szabályozott gazdálkodási kérdésekben a Magyarország 2024. évi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet hatályos rendelkezéseit kell figyelembe venni.

10. § [Kihirdetés]

Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba. Rendelkezéseit a 2024. évi gazdálkodás során kell alkalmazni.

11. § [Hatálybalépés]

Ez a rendelet 2024. február 9-én lép hatályba.

1. melléklet az 1/2024. (II. 8.) önkormányzati rendelethez

Zók Község Önkormányzata CÍMRENDJE
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége. 011220 Adó vám és jövedéki igazgatás. 013320 Köztemető - fenntartás és működtetés. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok. 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz. Kapcsolódó tevékenységek: 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények. 045120 Út, autópálya építése. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása. 063010 vízügy igazgatása. 064010 Közvilágítás. 06610 Zöldterület -kezelés. 066020 Város, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás. 072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása. 072311 Fogorvosi alapellátás. 074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás. 076010 Egészségügy igazgatása. 082010 Kultúra igazgatása. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása. 082044 Könyvtári szolgáltatások. 107055 falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás. 107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások támogatások. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok (nem szociális bérlakás). 041 232 Start- munkaprogram - Téli közfoglalkoztatás. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás. 082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése. 086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás.

2. melléklet az 1/2024. (II. 8.) önkormányzati rendelethez

Bevételek


Kormányzati funció

Rovatszám

Rovat megnevezés

Összeg

018010

B111

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása

13 664 992

B113

Települési Önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatása

Falugondnoki szolgálat

6 047 200

Szociális feladatainak egyéb támogatása

4 795 000

Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése

0

B114

Települési Önkormányzat kulturális támogatása

2 270 000

B16

Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről

3 000 000

mezőőri szolg + közfogi

B1

Működési célú támogatások államháztartáson belül

29 777 192

B34

Vagyoni tupusú adók

1 400 000

B351

Értékesítési és forgalmi adók

4 500 000

B36

Egyéb közhatalmi bevételek

150 000

B402

Szolgáltatások ellenértéke

5 000 000

lakbér 50000Ft/hó

B408

Kamat bevételek

50 000

B411

Egyéb bevételek

10 000

B63

Egyéb működési célú átvett pénzeszközök

0

B8131

Előző évi költségvetési maradvány igénybevétele

25 176 242

Össz bevétel:

66 063 434

Rovat szám

Rovat megnevezése

Működési bevételek

Felhalmozási bevételek

Összesen

B1

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

0

0

B2

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

0

0

B3

Közhatalmi bevételek

0

0

B4

Működési bevételek

0

0

B5

Felhalmozási bevételek

0

B6

Működési célú átvett pénzeszközök

0

0

B7

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

0

B8

Finanszírozási bevételek

0

0

Összesen

0

0

0

3. melléklet az 1/2024. (II. 8.) önkormányzati rendelethez

Kiadások


Kormányzati funció

neve

Rovatszám

Rovat megnevezés

Összeg

011130

igazgatási tev

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

3 300 000

K1108

Ruházati költség térítés

50 000

K1107

Béren kívüli juttatások

0

K11

Foglalkoztatottak személyi juttatásai

3 350 000

K121

választott tisztségviselők juttatásai

4 500 000

K12

Külső személyi juttatások

4 500 000

K1

Személyi juttatások

7 850 000

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

1 020 500

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

1 000 000

K31

Készletbeszerzés

1 000 000

K321

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

600 000

K32

Kommunikációs szolgáltatások

600 000

K331

Közüzemi díjak

0

K333

Bérleti és lízing díjak

500 000

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

500 000

K337

Egyéb szolgáltatások

666 386

K33

Szolgáltatási kiadások

1 666 386

K342

Reklám és propaganda

200 000

K34

Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások

200 000

K351

Műk.célu előz.felsz. ÁFA

881 924

K353

Kamatkiadások

50 000

K355

Egyéb dologi kiadás

100 000

K35

Kölönféle befizetések és egyéb dologi kiadások

1 031 924

K3

Dologi kiadások

4 498 310

Összesen:

13 368 810

018010

önk elsz. Közp költs

K506

Egyéb működésű célú támogatások államháztartáson belülre

K506

KÖH

4 041 334

K506

Óvoda

1 000 000

K506

Konyha fin.

1 654 214

K506

Szociális szolgáltatás

1 500 000

K506

Összesen:

8 195 548

066020

Város és községgazd

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

4 200 000

K1107

Béren kívüli juttatások

0

K1108

Ruházati költség térítés

50 000

K11

Foglalkoztatottak személyi juttatásai

4 250 000

K1

Személyi juttatások

4 250 000

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

552 500

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

1 500 000

K331

Közüzemi díjak

500 000

K334

Karbantartás, kisjavítás

200 000

K337

Egyéb szolgáltatások

400 000

K351

Fizetendő ÁFA

513 000

K3

Dologi kiadások összesen

3 113 000

K71

Ingatlanok felújítása

7 000 000

K74

Ingatlanok felújítása áfa

1 890 000

K64

Beruházás eszköz

0

K67

Beruházás áfa

0

Összesen:

16 805 500

013320

Köztemető

K331

Közüzemi díjak

200 000

K351

Fizetendő ÁFA

54 000

K3

Dologi kiadások összesen

254 000

064010

Közvilágítás

K331

Közüzemi díjak

áram

1 500 000

K351

Fizetendő ÁFA

405 000

Összesen:

1 905 000

072112

háziorvos

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

1 000 000

074011

fogl egészségügy

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

100 000

107055

Falugondnoki

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

4 700 000

K1107

Béren kívüli juttatások

0

K1108

Ruházati költség térítés

50 000

K1

Személyi juttatások

4 750 000

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

617 500

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

700 000

K334

Karbantartás, kisjavítás

500 000

K352

Fizetendő ÁFA

324 000

K3

Dologi kiadások

1 524 000

Összesen:

6 891 500

107060

egyéb szoc ellátás

K47

Egyéb nem intézményi ellátások

4 755 076

082044

Könyvtár

Közművelődés, közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

K11

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

2 500 000

K2

Munkaadókat terhelő járulékok

325 000

K322

Egyéb kommunikációs szolgálatatások

200 000

K331

Közüzemi díjak

1 500 000

K337

Egyéb szolgáltatások

200 000

K351

Fizetendő ÁFA

513 000

Összesen:

5 238 000

082091

Közművelődés

Könyvtári szolgáltatás

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

1 500 000

K337

Egyéb szolgáltatások

2 000 000

K351

Fizetendő ÁFA

945 000

Összesen:

4 445 000

051030

hulladék gazd

K337

Egyéb szolgáltatások

600 000

K351

Fizetendő ÁFA

162 000

Összesen:

762 000

041233

közfoglalkoztatás

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

2 200 000

K2

Munkaadókat terhelő járulékok

143 000

Összesen:

2 343 000

Kiadások összes:

66 063 434

Rovat szám

Rovat megnevezése

Működési kiadások

Felhalmozási kiadások

Összesen

K1

Személyi juttatások

0

0

K2

Munkaadót terhelő adó

0

0

K3

Dologi jellegű kiadás

0

0

K4

Ellátottak pénzbeli juttatásai

0

0

K5

Egyéb működési célú kiadások

0

0

K6

Beruházás

0

0

K7

Ingatlanok felújjitása

0

0

K8

Egyéb felhalmozási célú kiadás

0

K9

Finnanszirozási kiadás

0

Összesen kiadás

0

0

0