Kacsóta Község Önkormányzat Képviselő-testülete

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 03. 06- 2014. 10. 01

Kacsóta Község Önkormányzat Képviselő-testülete

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

2014.03.06.

Kacsóta Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében , az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya 1. §
(1) A rendelet hatálya Kacsóta Község Önkormányzatára, annak képviselő-testületére , polgármesterére, bizottságaira.
(2) A rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó, e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre és minden támogatásban részesülőkre.

A költségvetés főösszege

2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2014 . évi költségvetését ezer Forintban

meghatározva az alábbiak szerint határozza meg:
a) kiadási főösszege:
b) bevételi főösszege:
41 409
34 891
(2) A forráshiány fedezete:
az előző évi pénzmaradványból 3 208 ezer Ft összegben,
a költségvetési törvény 4. számú mellékletének !.pontjában meghatározott feltételek alapján a helyi önkormányzatok számára a működőképesség megőrzése érdekében juttatott kiegészítő támogatásból 3 310 ezer Ft összegben ,

A költségvetés bevételei 3. §

Az önkormányzat § szerinti bevételeit forrásonként, főbb jogcímcsoportonként a rendelet II.sz. melléklete tartalmazza ezer Ft-ban meghatározva:
(1) Az önkormányzat működési bevételei
(2) Az önkormányzat költségvetési támogatása Ebből működési célú
Ebből felhalmozási célú
(3) Az önkormányzat átvett pénzeszközei működési célra (4)Az önkormányzat felhalmozási bevételei
(5) Az önkormányzat előző évi pénzmaradványa Ebből kötelezettséggel terhelt
1

11 644 ezer Ft

4 619 ezer Ft
4 619 ezer Ft

0 ezer Ft

13 059 ezer Ft

6 138 ezer Ft

3 208 ezer Ft

3 208 ezer Ft

A költségvetési kiadásai 4. §

Az önkormányzat 3. §-a szerinti kiadásokat, főbb jogcím csoportonként a rendelet III. sz. melléklete tartalmazza ezer Ft-ban meghatározva:
(1) Az önkormányzat személyi juttatásai 14 762 ezer Ft
(2) Az önkormányzat munkaadót terhelő járulékai 2 914 ezer Ft
(3) Az önkormányzat dologi kiadásai és egyéb folyó kiadásai 12 732 ezer Ft
(4) Az önkormányzat támogatásai, átadott pénzeszközök 4 110 ezer Ft
(4) Az önkormányzat felhalmozási kiadásai 6 138 ezer Ft amelyből hitel törlesztés 0 ezer Ft
(5) Az önkormányzat tartaléka 0 ezer Ft

A költségvetés egyéb mellékletei 5. §

(1) A 2014. évi működési és felhalmozási bevételeket mérlegszerűen a IV. számú melléklet mutatja be.
(2) Az önkormányzat kötelező és nem kötelező feladataihoz kapcsolódó bevételeket a II. és a kiadásokat a III. melléklet mutatja be.
(3) Az önkormányzat normatív állami hozzájárulásának forrásonkénti megbontását a V. számú melléklet mutatja be.
(4) Az önkormányzat 2014. évi felújítási és beruházási előirányzatait a VI./1 és a VI./2 . számú melléklet mutatja be.
(5) A VII. szamu melléklet az éves létszám előirányzatot tartalmazza, a közfoglalkoztatottak éves létszám előirányzatával.
(6) Az önkormányzat több éves kihatással járó visszafizetendő hiteleinek, kezességvállalásainak előirányzatait a VIII. számú melléklet tartalmazza.
(7) Az önkormányzatnak az Európai Unióból származó forrásait és kiadásait a IX. számú melléklet tartalmazza.
(8) Az Önkormányzat 2014. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a X. számú melléklet tartalmazza.
(9) Az önkormányzat által jutatott közvetett támogatásokat a XI. számú melléklete tartalmazza.
(l O) A 2014.-2015.-2016 . évek prognosztizált költségvetési előirányzatait a XII. számú melléklete tartalmazza .
(11) Az önkormányzat tartalékait a XIII. számú melléklete tartalmazza .
(12) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből származó kötelezettség bemutatása a XIV. számú melléklet szerint történik.

2

A költségvetés végrehajtásának szabályai

6. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Szentlőrinci Közös Önkormányzati Hivatal.

(2) Az önkormányzati költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a hivatalban ellátott feladatok tekintetében a jegyző a felelős.

(3) A polgármesteri illetve jegyzői kötelezettségvállalást megelőző döntési rend a hatályos jogszabályok szerint történik.

(4) A jegyző az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény alapján hatáskörébe utalt előirányzatok, valamint a választási eljárásról szóló törvény alapján hatáskörébe utalt előirányzatok felett jogosult rendelkezni.

Költségvetési rendelet módosítás, előirányzat változtatás szabályai

7. § (1) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

(2) Az önkormányzat a költségvetését a rendeletének módosításával megváltoztathatja.

(3) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.

(4) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

8. § (1) A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

(2) Az önkormányzati költségvetés teljesítése jelentős veszélyeztetésének minősül különösen: ha a kiadási - bevételi előirányzat teljesítése közötti különbség 10 %-al meghaladja az eredeti kiadási- bevételi előirányzatot.

Költségvetési szervek pénzmaradványa

9. § (1) Az önkormányzat pénzmaradványát a Szentlőrinci Közös Önkormányzati Hivatal vizsgálja felül és azt a képviselő-testület a zárszámadási rendeletével egyidőben hagyja jóvá.

3

(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
Külső szervek részére nyújtott speciális célú támogatás 10. §
(1) A 2014. évi költségvetés terhére az e rendelet 1. §-a hatálya alá nem tartozó személy vagy szervezet (ún. külső szervek) részére támogatás folyósítása a támogatottal a támogatási megállapodás megkötését követően kerülhet sor. A támogatás folyósításának ütemezését és a részletes előírásokat a támogatási szerződés tartalmazza, amelyet a támogatást igénylő és a támogatást nyújtó köt. A támogatási szerződésben rögzíteni kell feltételeket, az elszámolási kötelezettséget.
(2) A támogatási megállapodásban intézkedni kell arról, hogy a támogatott szervezeteknek az átadott pénzeszközök célirányos felhasználásáról meddig kell elszámolnia.
(3) Ha az önkormányzati támogatás kedvezményezettje az átadott pénzeszközt nem rendeltetésszerűen használja fel, vagy egyéb szerződésszegést követ el, úgy a kedvezményezett a támogatás teljes összegét köteles a támogató által meghatározott időpontig a támogató részére visszafizetni.
(4) A megállapodást a képviselő-testület nevében a polgármester írja alá és a jegyző ellenjegyzi.
(5) Amennyiben a támogatott a támogatás célirányos felhasználásáról a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig nem számol el, részére a 2014-2015. évben további támogatás nem folyósítható, illetve a szervezet a képviselő-testületi határozat alapján a támogatási körből kizárható.
(6) Az e rendelet 1. §-a hatálya alá nem tartozó személy, vagy szervezet (ún. külső szervek) részére történő támogatással összefüggő megállapodás megkötését megelőzően, a megállapodás előkészítőjének az előirányzat-fedezet rendelkezésre állását az analitikus nyilvántartással egyeztetnie kell.
A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje

11. § (1) A sport-, civil szervezetek támogatásaival kapcsolatosan javaslattételi hatásköre a Pénzügyi Bizottságnak van. A támogatások odaítéléséről a képviselő-testület dönt.

(2) A támogatási kérelem, a pályázat (a továbbiakban együtt: támogatási igény) minden évben a kiírástól számított 30 napon belül nyújtható be.

(3) Az illetékes bizottság a támogatási igény benyújtási határidejét követő első bizottsági ülésen, de legkésőbb 30.napon belül javaslatot tesz a képviselő-testületnek. A képviselő testület a javaslattételt követő legközelebbi testületi ülésén dönt a pályázatokról. A döntést követő 15 munkanapon belül a támogatást igénylőt értesíti határozatáról.

(7) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósításának tárgyévének december 31. napjáig köteles eleget tenni.

Önkormányzati biztos kirendelése 12. §

4

(1) Ha a helyi önkormányzat költségvetési szerve 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy egyébként a 25 millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél - az egészségbiztosítási szerv által finanszírozott költségvetési szerv esetén az egészségbiztosítási szerv kérésére, vagy ha az egészségbiztosítási szerv azt nem kérte, véleményének előzetes kikérésével önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

Létszám és bérgazdálkodás

13. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat engedélyezett létszámát a VII. számú melléklet szerint állapítja meg.

A nyilvánosság biztosítása 14. §

Az önkormányzat pénzeszközei felhasználásával, az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonépítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadásra, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezését (típusát), tárgyát, a szerződést kötő felek nevét, a szerződés értékét, határozott időre kötött szerződés esetén annak időtartamát az 5 millió forint nettó értéket meghaladó ügyletek esetén közzé kell tenni a helyben szokásos módon a szerződés megkötésétől számított 60 (hatvan) napon belül.

Záró rendelkezések 15. §

(1) A rendelet 2014. március 6-án lép hatályba, rendelkezéseit a 2014. évi költségvetési évre, 2014. január l -jétől december 31-ig kell alkalmazni.
(2) Az e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett bevételek beszedését, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítését a képviselő-testület elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe be lettek építve.