Kacsóta Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2016 (IX.15.) önkormányzati rendelete

A szociális ellátásokért

Hatályos: 2018. 06. 01- 2018. 12. 03


Kacsóta Község Önkormányzat Képviselő-testületének

 10/2016. (XII.5.) önkormányzati rendelete

A szociális ellátásokról[1]

(Egységes szerkezetben a 8/2016. (IX.15.) önkormányzati rendelettel)


Kacsóta Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról a következőket rendeli el:


A rendelet célja

1.§

  1. A rendelet célja a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében, figyelemmel az önkormányzat teherbíró képességére, az egyes szociális ellátások formáinak, az ellátásokra való jogosultság feltételeinek, valamint érvényesítésének helyi szabályozása.
  2. A képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociálisan rászorult egyének és családok életminőségén kíván javítani, ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni, mivel az egyének, a családok, a helyi közösség aktivitása elengedhetetlen feltétel a szociális biztonság megteremtése céljából.


Általános rendelkezések

2. §

(1) A rendelet hatálya a település közigazgatási területére, valamint az Szt. 3. § (1), (2) és (3) bekezdésében meghatározott személyekre terjed ki.

(2) A rendelet hatálya kiterjed az Szt. 6. §-ában meghatározott, az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybe vételekor nyilatkozatában a település közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte.

(3) Az e rendeletben meghatározott hatásköröket az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

(4) Az önkormányzat pénzbeli támogatásokat vagy természetbeni támogatásokat állapít meg.


Eljárási rendelkezések

3. §

  1. A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása és a szociális alapszolgáltatások igénybe vétele iránti kérelmet a Szentlőrinci Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon az egyes ellátási formáknál meghatározott igazolások, nyilatkozatok becsatolásával. A megállapítás iránti kérelem tartalmazza az ellátást igénylő személynek az Szt. 18. §-ában szereplő adatait, valamint az igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat. Nincs szükség külön igazolásra olyan adatok esetében, amelyek a Hivatal hivatalos nyilvántartásában fellelhetők, valamint, ha a Ket. 36.§ (2) és (3) bekezdésében foglaltak szerint az adat vagy igazolás beszerezhető.

(2) A kérelmet az Szt.-ben, a végrehajtására kiadott rendeletben, illetve az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal, igazolásokkal, vagyonnyilatkozattal együtt kell benyújtani.

(3) A kérelem benyújtásakor - amennyiben a jogosultság vagy a térítési díj megállapításához a kérelmező vagyoni, jövedelmi viszonyainak igazolása szükséges - a kérelmezőnek nyilatkoznia kell a külföldről származó jövedelméről, illetve a nem Magyarország területén lévő vagyonáról. A nem forintban megszerzett jövedelmet a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos devizaárfolyamon kell átszámítani, és a jogosultságot az így átszámított jövedelem figyelembe vételével kell elbírálni

(4) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához kérelmező köteles maga vagy a jogszabályban meghatározott körben családja vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, illetve azokat igazolni. A jövedelem igazolásához csatolni kell:

  1. a havi rendszerességgel járó, nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről (átlagkeresetéről) szóló munkáltatói igazolást;
  2. a munkanélküli ellátásról a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényt, ennek hiányában a munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolást;
  3. a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot vagy az ellátást megállapító határozatot;
  4. a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagáról szóló nyilatkozatot, NAV igazolást a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról;
  5. egyéb jövedelmek esetében a kérelmező büntetőjogi felelőssége mellett tett nyilatkozatát a havi átlagos nettó jövedelméről.

(5) Gyermekhez fűződő kérelemhez be kell csatolni a gyermek iskolalátogatási igazolását, vagy az óvodai,  iskolai felvételről szóló igazolást. Várandósság esetén a várandósságot igazoló szakorvosi igazolást, illetve a már megszületett gyermek születési anyakönyvi kivonatát.

(6) A szociális ellátásban részesülő személy a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását a változás bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles bejelenteni a Szentlőrinci Közös Önkormányzati Hivatalban.


Környezettanulmány

4. §

(1) A szociális ellátást igénylő család vagy háztartás szociális helyzetéről indokolt esetben, a tényállás tisztázása céljából környezettanulmányt készíthet, indokolt esetben önkormányzati intézmények (pl. óvoda, Szociális Szolgáltató Központ) bevonásával.

(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni, ha a kérelmező életkörülményeiről a Hivatal közszolgálati tisztviselője bármely más ügy kapcsán vagy korábban megállapított ellátás miatt részletes információkkal rendelkezik és feltételezhető, hogy a tudomásszerzés óta lényeges változás nem következett be.


Az ellátások folyósítása

5. §

(1) A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, kifizetése minden hónap 5-éig, a nem rendszeres ellátások kifizetése az egyedi határozatban meghatározott időpontig történik.

(2) Az ellátások kifizetése történhet készpénzben pénztári kifizetéssel, külön kérelem esetén lakossági folyószámlára való utalással vagy postautalványon, közüzemi gazdasági társaságokhoz, intézményekhez történő utalással, természetben.

(3) A házipénztárból történő, döntést követő azonnali kifizetés létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében történhet.

 (4) A természetbeni települési támogatás juttatásának helyéről és annak időpontjáról az egyedi határozat rendelkezik.

(5) Valamennyi pénzbeli ellátást és természetbeni juttatást kizárólag akkor lehet megállapítani, ha arra a költségvetésben fedezet van biztosítva.


Fellebbezés

6. §

(1) A polgármesterre átruházott döntések ellen a határozat közlésétől számított 15 (tizenöt) napon belül a képviselő-testülethez lehet fellebbezni.

(2) A fellebbezést a polgármester a jegyző közreműködésével és a döntéshez szükséges iratok csatolásával a képviselő-testület soron következő rendes ülése elé terjeszti. A képviselő-testület köteles napirendre tűzni és elbírálni a fellebbezést.


Pénzbeli települési támogatási formák

7. §

(1) Az önkormányzat a költségvetésében az alábbi pénzbeli ellátások fedezetét biztosíthatja:


  1. eseti települési támogatás:

aa) települési létfenntartási támogatás,

ab) települési temetési támogatás,

ac) rendkívüli települési támogatás.


  1. rendszeres települési támogatás:

ba) települési létfenntartási támogatás;

bb) települési lakásfenntartási támogatás.

 (2) A polgármester dönt az eseti és rendszeres települési támogatásokról.

 (3) A Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázatok elbírálása külön szabályzat szerint történik.


Települési létfenntartási támogatás

8. §

(1) Települési létfenntartási támogatás nyújtható annak, aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni és akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (42.750,- Ft), egyedül élő esetén annak 200 %-át (57.000,- Ft) nem haladja meg és nem rendelkezik az Szt. 4. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű vagyonnal.

(2) A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia kell a települési létfenntartási támogatásra való rászorultságát. A létfenntartását veszélyeztető élethelyzet kapcsolódhat a gyermekneveléshez is (pl. a gyermek iskoláztatásához, óvodáztatásához vagy válsághelyzetben lévő várandós anya részére vagy a gyermek fogadásának előkészítéséhez).

(3) A települési létfenntartási támogatás nyújtható eseti vagy rendszeres települési támogatás formájában, évente legfeljebb három alkalommal.

 (4) Az egy alkalommal megállapított eseti települési létfenntartási támogatás legkisebb összege 5.000,- (Ötezer) Ft, legmagasabb összege 15.000,- (Tízenötezer) Ft lehet.


(5)A rendszeres települési létfenntartási támogatás összegét havonként azonos, illetve különböző mértékben is meg lehet állapítani.


(6) Rendszeres települési létfenntartási támogatást egy naptári éven belül, havi rendszerességgel legfeljebb 3 hónapra lehet megállapítani.


(7) Az egy hónapra megállapított rendszeres települési létfenntartási támogatás legkisebb összege 1000,- (Ezer) forint, legmagasabb összege 5.000,- (Ötezer) Ft.


Települési temetési támogatás

9. §

(1) A temetési költségekre tekintettel települési temetési támogatás állapítható meg az eltemettető részére, amennyiben a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti, függetlenül attól, hogy a meghalt személy eltemettetésére köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt-e vagy sem.

(2)[2]

(3) A települési temetési támogatást a temetési költségek utólagos megtérítéséhez való hozzájárulásként, a temetés napját követő 60 napon belül lehet kérelmezni.

(4) A temetési támogatás maximális összege 30.000,-(Harmincezer) Ft.

(5) A kérelemhez csatolnia kell a kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát és a halotti anyakönyvi kivonat másolatát. A megállapított temetési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az eredeti temetési számlára rá kell vezetni a visszaélések elkerülése érdekében.


Rendkívüli települési támogatás

10. §

(1) Rendkívüli települési létfenntartási támogatás nyújtható annak, aki létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került és akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (42.750,- Ft), egyedül élő esetén annak 200 %-át (57.000,- Ft) nem haladja meg és nem rendelkezik az Szt. 4. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű vagyonnal.

(2) A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia és bizonyítania kell a rendkívüli élethelyzet fennállását. Rendkívüli élethelyzetnek minősül a bekövetkezett elemi kár miatt létfenntartását veszélyeztető állapot, az elemi kár bekövetkezte tűz, a robbanás, a vihar, a viharon kívüli egyéb elemi kár, a földcsuszamlás, a talajsüllyedés, a földrengés, az árvíz miatt bekövetkezett kár. Nem jogosult a támogatásra az, aki a kárt önhibájából saját maga okozta. Rendkívüli élethelyzetnek minősül továbbá a súlyos baleset, kórházi műtét.

(3) A rendkívüli támogatás évente 1 alkalommal adható.

(4) A rendkívüli támogatás mértéke legfeljebb 20.000,-(Húszezer) Ft.

(5) A polgármester által kijelölt hivatali dolgozó a kérelem beérkezésekor haladéktalanul a kérelemmel érintett ingatlanon helyszíni szemlét tart. A kérelmező köteles a helyszíni szemlén közreműködni. Az együttműködés hiányában a kérelmet el kell utasítani.

(6) A támogatást megítélő határozatban legfeljebb 30 napos határidő megadásával a polgármester a jogosultat kötelezni arra, hogy támogatási összeg cél szerinti felhasználásáról – a nevére, vagy a családja valamely tagjának nevére szóló számlával  elszámoljon. Amennyiben a jogosult a támogatást részben vagy egészben nem a támogatási cél szerint használta fel; a közös hivatalt a kár oka tekintetében megtévesztette vagy az elszámolási kötelezettségének határidőben nem tett eleget, köteles a támogatást visszafizetni.


Települési lakásfenntartási támogatás

11. §


 (1) Települési lakásfenntartási támogatás állapítható meg azon szociálisan rászoruló személynek vagy háztartásnak az általuk lakott lakás fenntartási költségei viseléséhez.


(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában szociálisan rászoruló az a háztartás ahol a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 180 %-át (51.300,- Ft) és a háztartás tagjai egyikének sincs az Szt. 4. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű vagyona.


(3) A települési lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege maximum 5.000,- Ft, legkisebb összege 3.000,- Ft.


(4) A kérelmezőnek a kérelemhez csatolva számlával igazolnia kell a havi lakásfenntartási kiadásait. A kérelem elbírálásakor figyelembe vehető lakásfenntartási kiadások: a villanyáram, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat díja, a szemétszállítási díj, a lakbér, az albérleti díj és a tüzelőanyag ára.


(5)  A rendszeresen nyújtott települési lakásfenntartási támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani.


(6) A települési lakásfenntartási támogatást havi rendszerességgel egy évbenlegfeljebb 12 hónapra lehet megállapítani.


(7) Települési lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

Természetben nyújtott szociális ellátások

12. §

(1) A természetben nyújtott szociális ellátások körében az önkormányzat a következő ellátásokat nyújthatja:

a) települési gyógyszertámogatás;

b) köztemetés;

c) települési beiskolázási támogatás;

d) települési élelmiszer támogatás;

e) karácsonyi támogatás.

(2) A természetben nyújtott ellátás konkrét formáját az egyedi határozatban kell rögzíteni.

Települési gyógyszertámogatás

13. §


(1) A gyógyszerkiadásokra tekintettel települési gyógyszertámogatásra válhat jogosulttá az a személy, aki közgyógyellátási igazolvánnyal nem rendelkezik és a gyógyszerkiadások, illetve betegséghez kapcsolódó kiadások miatt időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.


(2) A települési gyógyszertámogatás eseti települési támogatás formájában nyújtható.


(3) A kérelemhez csatolni kell a kezelőorvos vagy szakorvos és a gyógyszertár igazolását az igénylő havi rendszeres, illetve akut megbetegedésének kezeléséhez szükséges gyógyszerszükségletéről és annak költségéről, vagy a gyógyászati segédeszköz szükségességéről és annak várható költségéről.


(4)Eseti települési gyógyszertámogatást gyógyszerre egy naptári évben maximum két alkalommal, gyógyászati segédeszközre egy naptári évben maximum egyalkalommal lehet megállapítani.


(5) Eseti települési gyógyszertámogatásra a kérelmező akkor válhat jogosulttá, ha

a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 280 %-át (79.800,- Ft), egyedül élő esetén 320 %-át  (91.200,- Ft) nem haladja meg, és

b) a gyógyszerkiadásai, illetve betegséghez kapcsolódó kiadásai a kérelem benyújtását megelőző két hónapon belül elérik, vagy meghaladják a havi 5.000 Ft-ot.


(6) Az eseti települési gyógyszertámogatás felhasználását számlával kell igazolni.


(7) Az eseti települési gyógyszertámogatás összege legfeljebb 10.000,-(Tízezer) Ft, gyógyászati segédeszköz esetén legfeljebb 50.000,-(Ötvenezer) Ft.


Köztemetés

14. §

(1) A települési önkormányzat különös méltányosságból az Szt. 48. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott megtérítési kötelezettség alól részben vagy egészben mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt, amennyiben az érintett személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori mértékét, egyedül élő esetén annak 150 %-át (42.750,-Ft), és az érintett személy vagyonnal nem rendelkezik.

(2) A köztemetés költségét nem lehet a helyben szokásos legolcsóbb temetési költségnél magasabb összegben megállapítani. A helyben szokásos legolcsóbb temetési költség: 150.000 Ft.


Települési beiskolázási támogatás

15. §


(1)Iskolakezdési támogatásban részesíthető az a tanuló, aki:

a) köznevelési intézményben, vagy gimnáziumi, szakiskolai, szakközépiskolai, szakmunkásképző nevelési-oktatási intézményben tanulói jogviszonnyal rendelkezik, és

b) bejelentett lakóhellyel rendelkezik Kacsóta Község Önkormányzat közigazgatási területén, és

c) legalább egyik szülője vagy közeli hozzátartozója, illetve más törvényes képviselője (a továbbiakban együtt: szülő) a gyermekkel azonos bejelentett lakóhellyel rendelkezik, és életvitelszerűen a településen él.


(2) Az 1. §-ban meghatározott feltételeknek megfelelő gyermeket, fiatalkorút, fiatal felnőttet évente egyszeri alkalommal iskolakezdési támogatás illeti meg.


(3) A települési beiskolázási támogatás mértéke legfeljebb 10.000 Ft/fő.


(4) Az iskolakezdési támogatás igénybe vételét megelőzően a kérelmet benyújtó szülőnek vagy hallgatónak írásban nyilatkoznia kell a jogosultsági feltételek fennállásáról, a kérelemben nyilatkozik. A tanulói, hallgatói jogviszony fennállását iskolalátogatási igazolással bizonyítani kell.


(5) Az iskolakezdési támogatás felhasználását utólag számlákkal igazolni kell.


(6) Aki a támogatást jogosulatlanul vette igénybe, azt a támogatás késedelmi kamatokkal növelt összegének visszafizetésére kell kötelezni.


Települési élelmiszertámogatás

15/A.§


 (1) Bármely természetes személy vagy gazdálkodó szervezet részéről ingyenesen, szociális támogatás céljára nyújtott élelmiszer szétosztásáról a polgármesterdönt.


(2) A közfoglalkoztatás keretében megtermelt élelmiszer, termény (pl. burgonya, répa, mezőgazdasági haszonnövény: kukorica, búza, árpa stb.) szétosztásáról a polgármester dönt.


(3)  A polgármester az egyedi döntéshozatal során figyelembe veszi a Család- és Gyermekjóléti Központ, illetve a Szentlőrinci Közös Önkormányzati Hivatal szociális igazgatási előadójának szóbeli előterjesztését.


  1. Települési élelmiszertámogatás nyújtható annak a szociálisan rászoruló személynek:


  • aki egyedül álló, vagy
  • aki a családjában egy vagy több gyermeket nevel, vagy
  • aki nyugellátásban, rendszeres nyugdíjszerű ellátásban részesül, vagy
  • aki foglalkozatás helyettesítő támogatásban részesül, vagy álláskeresési támogatásban részesül, vagy közfoglalkoztatott, vagy
  • akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 420 %-át (119.700,- Ft).


(5) Az élelmiszertámogatás háztartásonként egy személy részére állapítható meg.


Karácsonyi támogatás

15/B.§


(1) Karácsonyi támogatás nyújtható annak a kacsótai lakosnak, aki

a) egyedülálló, vagy

b) nyugellátásban, a rendszeres nyugdíjszerű ellátásba részesül,

c) gyermeket nevel, vagy

d) közfoglalkoztatott, vagy

e) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át (114.000,- Ft).


(2) A karácsonyi támogatást az Önkormányzat minden év decemberében természetbeni ellátás formájában (tartós élelmiszer) nyújthatja.


(3) A karácsonyi támogatás háztartásonként egy személy részére állapítható meg.


Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

16. §

(1) Az Szt. 17. §-ában szabályozottaknak megfelelően a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátást az igénybe vevőnek vissza kell fizetni. A visszafizetésről szóló határozatot a polgármester kiadmányozza.

(2) Indokolt és méltányolható esetben, amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti, a polgármester a visszafizetésre kötelezett összeget méltányosságból elengedheti vagy részletekben történő megfizetését engedélyezheti.

Átmeneti és záró rendelkezések

17. §

(1) A rendelet 2018. június 1-jétől lép hatályba.

(2) A rendelet előírásait a folyamatban levő ügyekben is alkalmazni kell.


(3) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a szociális ellátásokról szóló 9/2015.(VI.10.) önkormányzati rendelet.




Papp Zoltán Viktor

Dr. Tóth Sándor

Polgármester

Jegyző




Záradék:


Elfogadva: 2018. május 30.

Kihirdetve: 2018. június 1.


                                                                                                          Dr. Tóth Sándor

                                                                                                                       jegyző




































  1. számú melléklet[3]


KÉRELEM

települési létfenntartási támogatás megállapítására



1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:


1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ........................................................................................................................... ....................

1.1.3. Anyja neve: ............................................................................................................................... ......................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ..................................................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: o o o o irányítószám ........................................................................................település  ....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: o o o o irányítószám . ....................................................................... település

.....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: □□□-□□□-□□□

1.1.8. Állampolgársága: ............................................................................................................................................ .

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni):.................................................................................... .......................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): .............................................................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. o szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. o EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. o bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. o menekült/oltalmazott/hontalan.


1.3. Kérelmező családjában élő személyek adatai:



A

B

C

D

Név

(születési név)

Születési helye, ideje

(év, hónap, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1.





2.





3.





4.





5.





6.







2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele egy családban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


 A.

 B.

 C.


 A jövedelem típusa

 Kérelmező

 A kérelmező családjában élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem








3. A kérelem rövid indokolása: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….


4. Nyilatkozatok

4.1. Kérelmező hány hónapra igényli a támogatást:


 o 1

 o 2

 o 3


 4.2. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy


a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.


Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Kijelentem, hogy a lakásfenntartási támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)



Dátum: ................................................



 ...................................................................
kérelmező aláírása

* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve:....................................................................................................................................................

Születési neve: ....................................................................................................................................

Anyja neve: .........................................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: .................................................................................................................

Lakóhely: .............................................................................................................................................

Tartózkodási hely: .............................................................................l.................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ................................................................................................

II. A kérelmező és a vele együttélő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ..... m2, tulajdoni hányad: .............., a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték:* ..........................Ft Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad:..........,a szerzés ideje:.........év Becsült forgalmi érték:* ............................... Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ......m2, tulajdoni hányad: ......, a szerzés ideje: ......... év Becsült forgalmi érték:* ................................ Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: .............................. város/község .............................. út/utca ..............hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ............., a szerzés ideje: ...........év Becsült forgalmi érték:* ....................................... Ft

II. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű: '

a) személygépkocsi: ...............................típus .................. rendszám, a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ......................................... Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ............................... típus …….............rendszám, a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .........................................Becsült forgalmi érték:** .............................. Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap               ................................................

aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyar Köztársaság területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.

Tájékoztatás


A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 29. § (9) bekezdése értelmében, az eljárás megindításáról értesítést kérhet:

a) az ügy iktatási számáról, az ügyintéző nevéről és hivatali elérhetőségéről,

b) az eljárás megindításának napjáról, az ügyintézési határidőről, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokról, a hatóság eljárási kötelezettségének elmulasztása esetén követendő eljárásról,

c) az iratokba való betekintés és nyilatkozattétel lehetőségéről, valamint

d) arról, hogy kérelme a szükséges adatainak kezeléséhez és belföldi jogsegély, valamint szakhatósági eljárás lefolytatása céljából történő továbbításához való hozzájárulásnak minősül.


A kérelemhez mellékelni kell:

  • a) az igénylő és családtagjai jövedelemigazolása,
    • A jogosultság megállapításakor

a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát

kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani,

c) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző három hónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat.

  • amennyiben a kérelmező, illetve a családjában élő más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Munkaügyi Központtal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani. 
  • vagyonnyilatkozat,
  • tizenhatodik életévet betöltött gyermek, nagykorúvá vált gyermek tanulói, illetve hallgatói jogviszonya az Oktatási Intézmény által kiállított igazolással igazolható.
  • Gyermekhez fűződő kérelemhez be kell csatolni a gyermek iskolalátogatási igazolását, vagy az óvodai, iskolai felvételről szóló igazolást. Várandósság esetén a várandósságot igazoló szakorvosi igazolást, illetve a már megszületett gyermek születési anyakönyvi kivonatát.

***

  • Települési létfenntartási támogatás nyújtható annak, aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni és akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (42.750,- Ft), egyedül élő esetén annak 200 %-át (57.000,- Ft) nem haladja meg és nem rendelkezik az Szt. 4. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű vagyonnal.
  • A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia kell a települési létfenntartási támogatásra való rászorultságát. A létfenntartását veszélyeztető élethelyzet kapcsolódhat a gyermekneveléshez is (pl. a gyermek iskoláztatásához, óvodáztatásához vagy válsághelyzetben lévő várandós anya részére vagy a gyermek fogadásának előkészítéséhez).
  • A települési létfenntartási támogatás nyújtható eseti vagy rendszeres települési támogatás formájában.
  • Az eseti vagy a rendszeres települési létfenntartási támogatásra való jogosultságról a Bizottság dönt.
  • Eseti települési létfenntartási támogatást egy naptári évben maximum három alkalommal lehet nyújtani.
  • Az egy alkalommal megállapított eseti települési létfenntartási támogatás legkisebb összege 5.000,-(Ötezer) Ft, legmagasabb összege 15.000,-(Tízenötezer) Ft lehet.
  • A rendszeres települési létfenntartási támogatás összegét havonként azonos, illetve különböző mértékben is meg lehet állapítani.
  • Rendszeres települési létfenntartási támogatást egy naptári éven belül, havi rendszerességgel legfeljebb 3 hónapra lehet megállapítani.
  • Az egy hónapra megállapított rendszeres települési létfenntartási támogatás maximális összege 5.000 Ft.
  • A rendszeres települési létfenntartási támogatást éven belül legfeljebb háromszor lehet megállapítani
  1. számú melléklet[4]

KÉRELEM

települési lakásfenntartási támogatás megállapítására


1. Személyi adatok


1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:


1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ........................................................................................................................... ....................

1.1.3. Anyja neve: ............................................................................................................................... ......................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ..................................................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: o o o o irányítószám ........................................................................................település  ....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: o o o o irányítószám . ....................................................................... település

.....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: □□□-□□□-□□□

1.1.8. Állampolgársága: ............................................................................................................................................ .

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni):.................................................................................... .......................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): .............................................................................................................


1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. o szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. o EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. o bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. o menekült/oltalmazott/hontalan.


1.3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ………… fő.


1.4. Kérelmező háztartásában élő személyek adatai:



A

B

C

D

Név

(születési név)

Születési helye, ideje

(év, hónap, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1.





2.





3.





4.





5.





6.





7.






2. Havi lakásfenntartási kiadások:

Villanyáram:


Vízfogyasztás díja:


Gázfogyasztás díja:


Csatornahasználat díja:


Szemétszállítási díj:


Lakbér:


Albérleti díj:


Tüzelőanyag ára:



3. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


 A.

 B.

 C.


 A jövedelem típusa

 Kérelmező

 A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem








4. Nyilatkozatok

4.1.  Kérelmező

 o önkormányzati bérlakásban él

 o nem önkormányzati bérlakásban él


4.2.  A támogatást az alábbi lakásfenntartási kiadás mérséklésére kérem:


 o távhőszolgáltatás

 o önkormányzati bérlakás bérleti díja

 o áramdíj

 o vízdíj

 o gázszámla


Szolgáltató megnevezése:  ………………………………………………………………

Amennyiben van, a fogyasztási azonosító:    ……………….………………………….


4.3. Kérelmező hány hónapra igényli a támogatást:


  o 1

 o 2

 o 3

 o 4

 o 5

 o 6

 o 7

 o 8

 o 9

 o 10

 o 11

 o 12


4.4. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy


a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.


Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Kijelentem, hogy a lakásfenntartási támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)



Dátum: ................................................




...................................................................
kérelmező aláírása

 ...................................................................
a háztartás nagykorú tagjainak aláírása


* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.



Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve:....................................................................................................................................................

Születési neve: ....................................................................................................................................

Anyja neve: .........................................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: .................................................................................................................

Lakóhely: .............................................................................................................................................

Tartózkodási hely: .............................................................................l.................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ................................................................................................

II. A kérelmező és a vele együttélő közeli hozzátartozójának, lakásfenntartási támogatás esetén a háztartás valamennyi tagjának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ..... m2, tulajdoni hányad: .............., a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték:* ..........................Ft Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad:..........,a szerzés ideje:.........év Becsült forgalmi érték:* ............................... Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ......m2, tulajdoni hányad: ......, a szerzés ideje: ......... év Becsült forgalmi érték:* ................................ Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: .............................. város/község .............................. út/utca ..............hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ............., a szerzés ideje: ...........év Becsült forgalmi érték:* ....................................... Ft

II. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű: '

a) személygépkocsi: ...............................típus .................. rendszám, a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ......................................... Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ............................... típus …….............rendszám, a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .........................................Becsült forgalmi érték:** .............................. Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap               ................................................

            aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyar Köztársaság területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.


Tájékoztatás

A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 29. § (9) bekezdése értelmében, az eljárás megindításáról értesítést kérhet:

a) az ügy iktatási számáról, az ügyintéző nevéről és hivatali elérhetőségéről,

b) az eljárás megindításának napjáról, az ügyintézési határidőről, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokról, a hatóság eljárási kötelezettségének elmulasztása esetén követendő eljárásról,

c) az iratokba való betekintés és nyilatkozattétel lehetőségéről, valamint

d) arról, hogy kérelme a szükséges adatainak kezeléséhez és belföldi jogsegély, valamint szakhatósági eljárás lefolytatása céljából történő továbbításához való hozzájárulásnak minősül.


A kérelemhez mellékelni kell:

A lakásfenntartási támogatás megállapításához

  • a) az igénylő és családtagjai jövedelemigazolása,
    • A jogosultság megállapításakor

a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát

kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani,

c) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző három hónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat.

  • amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója illetve a háztartásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Munkaügyi Központtal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani.
  • vagyonnyilatkozat,
  • az utolsó havi közüzemi díj számlakivonatot, a szolgáltató megnevezését, ahova a kérelmező a támogatás utalását kéri,
  • a lakásbérlet vagy albérlet igénybevételére irányuló szerződést bérbevevő félként megkötő személy természetes személyazonosító adatait,
  • havi lakásfenntartási kiadások igazolása

***

  • Települési lakásfenntartási támogatás állapítható meg azon szociálisan rászoruló személynek vagy háztartásnak az általuk lakott lakás fenntartási költségei viseléséhez.
  • Szociálisan rászoruló az a háztartás ahol a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 180 %-át (51.300,- Ft) és a háztartás tagjai egyikének sincs az Szt. 4. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű vagyona.
  • A települési lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege maximum 5.000,-(Hatezer) Ft, legkisebb összege 3.000,-(Egyezer)Ft.
  • A kérelmezőnek a kérelemhez csatolva számlával igazolnia kell a havi lakásfenntartási kiadásait. A kérelem elbírálásakor figyelembe vehető lakásfenntartási kiadások: a villanyáram, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat díja, a szemétszállítási díj, a lakbér, az albérleti díj és a tüzelőanyag ára.
  • A rendszeresen nyújtott települési lakásfenntartási támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani.
  • A települési lakásfenntartási támogatást havi rendszerességgel egy évben egy alkalommal, legfeljebb 12 hónapra lehet megállapítani.
  • Települési lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
  • Amennyiben kérelmező önkormányzati bérlakásban vagy olyan lakásban lakik, ahol távhőszolgáltatás van, úgy elsősorban a települési lakásfenntartási támogatást a bérlakást kezelő szervezetnek vagy a távhőszolgáltatást végző szervezetnek kell utalni. Egyéb esetben a kérelem formanyomtatványon kell megjelölni azt a szolgáltatót, amelynek kéri utalni a kérelmező a támogatást.




  1. számú melléklet[5]


KÉRELEM

települési gyógyszertámogatás megállapítására


 

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:


1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ........................................................................................................................... ....................

1.1.3. Anyja neve: ............................................................................................................................... ......................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ..................................................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: ………irányítószám ........................................................................................település  ....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye:………………..irányítószám . ....................................................................... település

.....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………………….

1.1.8. Állampolgársága: ............................................................................................................................................ .

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni):...........................................................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): .............................................................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. oszabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. oEU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. obevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. omenekült/oltalmazott/hontalan.


1.3. Kérelmező családjában élő személyek adatai:



A

B

C

D

Név

(születési név)

Születési helye, ideje

(év, hónap, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1.





2.





3.





4.





5.





6.









2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele egy családban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


 A.

 B.

 C.


 A jövedelem típusa

 Kérelmező

 A kérelmező családjában élő további személyek

 1.

 Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó







 2.

 Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3.

 Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 4.

 Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 5.

 Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 6.

 Egyéb jövedelem







 7.

 Összes jövedelem







(család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége;

közeli hozzátartozó:

a) a házastárs, az élettárs,

b) a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti gyermek, örökbe fogadott gyermek, mostohagyermek és a Ptk. szerinti gyermekvédelmi nevelőszülő által e jogviszonya keretében nevelt gyermek kivételével a nevelt gyermek (a továbbiakban: nevelt gyermek),

c) korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, mostoha-, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt (a továbbiakban: fogyatékos gyermek),

d) a 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, a szülő házastársa vagy élettársa, valamint a b) vagyc) alpontban meghatározott feltételeknek megfelelő testvér)


3. Nyilatkozat


oközgyógyellátási igazolvánnyal rendelkezem

o közgyógyellátási igazolvánnyal nem rendelkezem


Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


    Dátum: _____________________________


_______________________

   a támogatást kérő aláírása

T Á J É K O Z T A T Ó



A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 29. § (9) bekezdése értelmében, az eljárás megindításáról értesítést kérhet:

a) az ügy iktatási számáról, az ügyintéző nevéről és hivatali elérhetőségéről,

b) az eljárás megindításának napjáról, az ügyintézési határidőről, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokról, a hatóság eljárási kötelezettségének elmulasztása esetén követendő eljárásról,

c) az iratokba való betekintés és nyilatkozattétel lehetőségéről, valamint

d) arról, hogy kérelme a szükséges adatainak kezeléséhez és belföldi jogsegély, valamint szakhatósági eljárás lefolytatása céljából történő továbbításához való hozzájárulásnak minősül.


A kérelemhez mellékelni kell:

  • a) az igénylő és családtagjai jövedelemigazolása,
    • A jogosultság megállapításakor

a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát

kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani,

c) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző háromhónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat.

  • amennyiben a kérelmező, illetve a családjában élő más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Munkaügyi Központtal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani. 
  • vagyonnyilatkozat,
  • A következő oldalon lévő orvosi javaslatot a háziorvosával/kezelőorvosával szíveskedjék kitöltetni

vagy a rendszeresen szedett gyógyszerekre,

vagy az eseti jelleggel szükséges gyógyszerekre,

vagy gyógyászati segédeszközre, majd a gyógyszertárban a gyógyszerköltségeket igazoltatni! Illetve a gyógyászati segédeszköz esetén az árajánlatot/számlát csatolni szíveskedjen!


***

  • A gyógyszertámogatás felhasználását számlával kell igazolnai.
  • Az eseti gyógyszertámogatás összege gyógyszer esetén legfeljebb 10.000,-Ft, gyógyászati segédeszköz esetén legfeljebb 100.000,-Ft lehet.
  • Atelepülési gyógyszertámogatás egy naptári évben gyógyszerre kettő alkalommal, gyógyászati segédeszközre egy alkalommal lehet nyújtani.




Orvosi javaslat[6]



A beteg neve: ____________________________________________________________

Anyja neve: ______________________________________________________________

Lakcíme: ________________________________________________________________

Betegségei latin nyelvű diagnózisának megnevezése:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

KÉRJÜK, AZ ALÁBBIAK KÖZÜL EGYET JELÖLJÖN MEG!


Betegségeinek kezelésére tartósan, és rendszeresen (várhatóan 6 hónapig, vagy 6 hónapnál hosszabb ideig kell folyamatosan szednie) alkalmazandó gyógyszerek megnevezése:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Betegségeinek kezelésére eseti jelleggel(várhatóan 6 hónapnál rövidebb ideig kell szednie) alkalmazandó gyógyszerek megnevezése:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Gyógyászati segédeszköz megnevezése: _________________________________

Kelt: _____________________


PH.                 


____________________

       orvos aláírása









IGAZOLÁS A GYÓGYSZERKÖLTSÉGEKRŐL (A gyógyszertár tölti ki!)[7]



A beteg neve: ____________________________________________________________

Lakcíme: ________________________________________________________________

TAJ száma: _______________________________________________________________

Igazolom, hogy nevezett havi rendszeres gyógyszerköltsége az orvosi javaslatban szereplők szerint havi ______________________Ft.


Igazolom, hogy nevezett eseti gyógyszerköltsége az orvosi javaslatban szereplők szerint Ft.


Ezt az igazolást nevezett kérelmére gyógyszertámogatás iránti jogosultságának elbírálásához adtam ki.


Kelt: _____________________

PH.                 



____________________

                                                      gyógyszertár aláírása





















  1. számú melléklet[8]

KÉRELEM

rendkívüli települési támogatás megállapítására


I. Az igénylő adatai

Neve: .............................................................................................................................................................................................

Születési neve: .............................................................................................................................................................................

Anyja neve: ...................................................................................................................................................................................

Születési hely:……………………………… év: ............. , hó: …………………., nap……Családi állapot:……………...

Állampolgársága:………………………………………………………………………………………………………………..

Lakóhely: ......................................................................................................................................................................................

Tartózkodási hely: .......................................................................................................................................................................

Életvitelszerű tartózkodási hely:………………………………………………………………………………….

Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ): ........................................................................................................................

Telefonszám (nem kötelező megadni): .................................................................................................................................

Bankszámlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlára kéri):..........................................................................................

A folyószámlát vezető pénzintézet neve: ..................................................................................................................................

Cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezett személy esetén:

A törvényes képviselő neve:                                                                                                                                                        

Lakcíme:  ......................................................................................................................................................................................

II.  A kérelem rövid indokolása:                               

.........................................................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................................................

III. Az igénylő családjában élők adatai



NÉV

ANYJA NEVE

SZÜLETÉSI HELY, IDŐ

ROKONSÁGI FOK

JÖVEDE-

LEM 

TAJ SZÁM


1








2








3








4








5








6








7








8







(család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége;

közeli hozzátartozó:

a) a házastárs, az élettárs,

b) a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti gyermek, örökbe fogadott gyermek, mostohagyermek és a Ptk. szerinti gyermekvédelmi nevelőszülő által e jogviszonya keretében nevelt gyermek kivételével a nevelt gyermek (a továbbiakban: nevelt gyermek),

c) korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, mostoha-, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt (a továbbiakban: fogyatékos gyermek),

d) a 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, a szülő házastársa vagy élettársa, valamint a b) vagyc) alpontban meghatározott feltételeknek megfelelő testvér)

IV. Jövedelmi adatok

Igénylő jövedelmének összege:

                           Ft.

Igénylő házastársa/élettársa jövedelmének összege:

                           Ft.

Igénylővel együtt élők jövedelmének összege:

Ft.

Az egy főre jutó jövedelem összege / hó:

                           Ft.



V. Nyilatkozat

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt:     ........................ év                                                          hó                                 nap


                                                                                                                                                       .................................................

                                                                                                                                                              az igénylő aláírása


Tájékoztatás

A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 29. § (9) bekezdése értelmében, az eljárás megindításáról értesítést kérhet:

a) az ügy iktatási számáról, az ügyintéző nevéről és hivatali elérhetőségéről,

b) az eljárás megindításának napjáról, az ügyintézési határidőről, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokról, a hatóság eljárási kötelezettségének elmulasztása esetén követendő eljárásról,

c) az iratokba való betekintés és nyilatkozattétel lehetőségéről, valamint

d) arról, hogy kérelme a szükséges adatainak kezeléséhez és belföldi jogsegély, valamint szakhatósági eljárás lefolytatása céljából történő továbbításához való hozzájárulásnak minősül.



A támogatás megállapításához szükséges igazolások:


  • az igénylő és családtagjai jövedelemigazolása,
    • A jogosultság megállapításakor

a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát

kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani,

c) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző háromhónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat.

  • amennyiben a kérelmező, illetve a családjában élő más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Munkaügyi Központtal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani.
  • A tizenhatodik életévet betöltött gyermek, nagykorúvá vált gyermek tanulói, illetve hallgatói jogviszonya az Oktatási Intézmény által kiállított igazolással igazolható.
  • A rendkívüli élethelyzet igazolása.




  • Rendkívüli élethelyzetnek minősül a bekövetkezett elemi kár miatt létfenntartását veszélyeztető állapot, az elemi kár bekövetkezte tűz, a robbanás, a vihar, a viharon kívüli egyéb elemi kár, a földszuszamlás, a talajszüllyedés, a földrengés, az árvíz miatt bekövetkezett kár. Nem jogosult a támogatásra az, aki a kárt önhibájából saját maga okozta. Rendkívüli élethelyzetnek minősül továbbá a súlyos baleset, kórházi műtét.








  1. számú melléklet[9]


KÉRELEM

települési temetési támogatás megállapítására


  1. Az igénylő/temettető adatai:

     Neve (leánykori neve): ………………………………………………………………………

Születési hely, idő: ……………………………………………………………………..........

Anyja neve: ………………………………………… Állampolgársága: …………………...

Bejelentett lakóhelye: ………………………………………………………………………..

Bejelentett tartózkodási helye: ………………………………………………………………

Családi állapota: ………………………………………………………………………..........

Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ): ……………………………………….……....

Közös háztartásban élő személyek száma: ………………………………………….……….


  1. Az elhunyt adatai:

    Neve: ……………………………………….……………………………….……………….

    Születési helye, ideje: …………………………………………………………………..……

Anyja neve: …………………………………………………………………….……………

Haláleset helye, ideje: ……………….…….………………………………….……………..

Halotti anyakönyvi kivonat száma: …..…….……………………………….……………….

Temetési számla száma: ……………………………………………………………………..


  1. Kérelmező családtagjainak személyi adatai:



 Név
(születési név)

 Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

 Anyja neve

TAJ

száma

Jövedelem

 1.






 2.






 3.






 4.






 5.







(család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége;

közeli hozzátartozó:

a) a házastárs, az élettárs,

b) a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti gyermek, örökbe fogadott gyermek, mostohagyermek és a Ptk. szerinti gyermekvédelmi nevelőszülő által e jogviszonya keretében nevelt gyermek kivételével a nevelt gyermek (a továbbiakban: nevelt gyermek),

c) korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, mostoha-, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt (a továbbiakban: fogyatékos gyermek),

d) a 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, a szülő házastársa vagy élettársa, valamint a b) vagyc) alpontban meghatározott feltételeknek megfelelő testvér)


  1. Nyilatkozat

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.




    Dátum: …………………………………………





……………………………..

   a támogatást kérő aláírása








A kérelemhez csatolni kell:


  1. Eredeti halotti anyakönyvi kivonat másolatát
  2. Eredeti temetési számlát








6. számú melléklet[10]


KÉRELEM

köztemetés megállapítására


  1. A kérelmezőre vonatkozó személyi adatok:


Neve:.................................................................................................................…………......

Születési neve: ..........….........................................................................................….............

Születési év, hó, nap:…...........................................................................................................

Születési hely: …………………………………………..…………………………….……..

Anyja neve:..............................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ......……......................................................................

Bejelentett lakóhelye: …………………………………………………………………….….

Bejelentett tartózkodási helye: ………………………………………………………………

Családi állapota:......………......................................................................................................

Telefonszám: ...........................................…….........................................................................


  1. Kérelmező családtagjainak személyi adatai:



 Név
(születési név)

 Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

 Anyja neve

TAJ

száma

Jövedelem

 1.






 2.






 3.






 4.






 5.







(család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége;

közeli hozzátartozó:

a) a házastárs, az élettárs,

b) a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti gyermek, örökbe fogadott gyermek, mostohagyermek és a Ptk. szerinti gyermekvédelmi nevelőszülő által e jogviszonya keretében nevelt gyermek kivételével a nevelt gyermek (a továbbiakban: nevelt gyermek),

c) korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, mostoha-, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt (a továbbiakban: fogyatékos gyermek),

d) a 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, a szülő házastársa vagy élettársa, valamint a b) vagyc) alpontban meghatározott feltételeknek megfelelő testvér)


  1.  Az elhunyt  személyre vonatkozó személyi adatok:


Neve:.................................................................................................................…………......

Születési neve: ..........….........................................................................................….............

Születési év, hó, nap:…...........................................................................................................

Születési hely: …………………………………………..…………………………….……..

Anyja neve:..............................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ......……......................................................................

Bejelentett lakóhelye: …………………………………………………………………….….

Bejelentett tartózkodási helye: ………………………………………………………………

Családi állapota:......………...................................................................................................... Jövedelme:  ……………………/Ft.

Folyósító szerv (munkáltató) megnevezése: ...........................................................................

Az elhalálozás helye:…………………… ideje: …………………………………………...

Az utolsó ismert lakóhely /város, utca, házszám, emelet, ajtószám /

………………………………………………………………………………………………..


Az utolsó ismert tartózkodási hely :/ város, utca, házszám, emelet, ajtószám / 

…………………………………………….………………………………………………….

   A család rendelkezik-e a Szentlőrinci Temetőben sírhellyel:  igen* ---  nem*

   Az elhunyt rendelkezett-e életbiztosítással:  igen* --- nem*

   A biztosító megnevezése: …………………………………………………………………………………………………..

  1. Az elhunyt személy temettetésére köteles más hozzátartozójára vonatkozó személyi     adatok:( a kérelmező által ismert adatok)


Neve:.................................................................................................................…………......

Születési neve: ..........….........................................................................................….............

Születési év, hó, nap:…...........................................................................................................

Születési hely: …………………………………………..…………………………….……..

Anyja neve:..............................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ......……......................................................................

Bejelentett lakóhelye: …………………………………………………………………….….

Bejelentett tartózkodási helye: ………………………………………………………………

Az elhunyttal való rokonsági fok: ..………..……...................................................................


Az elhunyt személy temettetésére köteles más hozzátartozójára vonatkozó személyi       adatok:( a kérelmező által ismert adatok)


Neve:.................................................................................................................…………......

Születési neve: ..........….........................................................................................….............

Születési év, hó, nap:…...........................................................................................................

Születési hely: …………………………………………..…………………………….……..

Anyja neve:..............................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ......……......................................................................

Bejelentett lakóhelye: …………………………………………………………………….….

Bejelentett tartózkodási helye: ………………………………………………………………

Az elhunyttal való rokonsági fok: ..………..……...................................................................


*a megfelelő rész aláhúzandó


  1. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok

Alulírott kérelmező nyilatkozom, hogy, az eltemettetés költségeit vállalni nem tudom, mert

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Alulírott kérelmező nyilatkozom, hogy tudomásom szerint az elhunyt után örökölhető vagyon

                                              maradt fenn,*     ----      nem maradt fenn. *

Ingatlan vagyon címe, tulajdoni hányada: …………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Egyéb vagyontárgyak: ..............................................................................................................

Az elhunyt rendelkezett-e életjáradéki szerződéssel / tartási szerződéssel:  igen* --- nem*

Tudomásul veszem, hogy közköltségen a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség rendelhető el.

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy


- életvitelszerűen a lakóhelyemen* vagy a tartózkodási* helyemen élek

- a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (3) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami hatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

A köztemetés költségének megtérítési kötelezettségével kapcsolatos rendelkezéseket megismertem, az abban foglaltakat tudomásul vettem. 

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Dátum: ………………………..

                                                                             …………………………………………

                                                                                            kérelmező aláírása

*a megfelelő aláhúzandó



VAGYONNYILATKOZAT

I. A kérelmező személyes adatai


  1. Neve:………………………………….………………………………………………..…….
  2. Születési neve:……………………………………………………………………………….
  3. Anyja neve: ………………………………………………………………………………….
  4. Születési hely, év, hó, nap: …………………………………………………………………..
  5. Lakóhely: ……………………………………………………….……………………………
  6. Tartózkodási hely: …………………………………………………………………………...
  7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ száma) …………………………………………


II. A kérelmező és a vele együttélő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok


  1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: …………………………….. város/község ……………………………út/utca …………………. hsz. alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: …………… év

Becsült forgalmi érték: * ……………………….. Ft

      Haszonélvezeti joggal terhelt:  igen     nem  (a megfelelő aláhúzandó)

  1. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: …………………………….. város/község ……………………..út/utca …………………. hrsz alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: ………… év

Becsült forgalmi érték: * ……………………… Ft

  1. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület–(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.) …………………………………………………………………………címe …………………………….. város/község ……………………..út/utca …………………. hrsz alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: ………… év

Becsült forgalmi érték: * ……………………… Ft

  1. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése:       …………………………………………………………………………..…………címe: …………………………….. város/község ……………………..út/utca …………………. hrsz alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: ………… év

Becsült forgalmi érték: * ……………………… Ft


B.  Egyéb vagyontárgyak

  1. Gépjármű:
  1. személygépkocsi: ………………………….. típus …………… rendszám

szerzés ideje, valamint a gyártási éve: ………………………………

Becsült forgalmi érték: ** …………………………Ft

  1. tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: …………………………….. …… típus ………………………. rendszám

szerzés ideje, valamint a gyártási éve: ………………………………

Becsült forgalmi érték: ** …………………………Ft


Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: ………..év …………….. hó ….. nap                                                                                                                                                                                    …………….……………..  

                                                                                                                          aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező, vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni

** Becsült forgalmi értékként a jármű,  kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.


A kérelemhez mellékelni kell:


A KÉRELMEZŐ ÉS CSALÁDJÁBAN ÉLŐ SZEMÉLYEK RÉSZÉRŐL A KÉRELEM BENYÚJTÁSTÁT MEGELŐZŐ HÓNAP NETTÓ JÖVEDELMÉRŐL SZÓLÓ IGAZOLÁSOKAT:


  • az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát, a halottvizsgálati jegyzőkönyvet
  • munkaviszonnyal rendelkező, illetve GYED-ben részesülő esetében: a munkáltató által kiadott hivatalos igazolást a kérelem beadását megelőző hónap nettó jövedelméről, vagy a munkáltató által kiadott bérjegyzéket;
  • Munkaügyi Központ által, vagy Járási Hivatal által folyósított ellátás esetén: a megállapító határozat fénymásolatát, és a folyósított ellátás nettó összegéről szóló igazolást;
  • vállalkozó esetén: a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó jövedelemről – tételesen, havi bontásban a könyvelő által kiadott igazolást (vállalkozói tevékenység kezdő időpontjának feltüntetésével) és NAV igazolását az előző gazdasági évre vonatkozólag; ha a vállalkozási tevékenység megkezdésétől eltelt időtartam nem éri el a 12 hónapot, akkor az egyhavi átlagos jövedelmet a vállalkozási tevékenység időtartalma alapján kell kiszámítani;
  • őstermelő esetén: az őstermelői igazolvány/betétlap fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
  • nem havi rendszerességgel szerzett jövedelmet, beleértve az ösztöndíjat is, az érintetteknek a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban kapott jövedelem egy havi átlagára vonatkozó nyilatkozatával kell igazolniuk;
  • GYES, GYET, CSP folyósítása esetén előző 1 havi szelvények vagy előző havi folyósított ellátásról MÁK által kiadott hatósági bizonyítvány fénymásolata, valamint árvaellátás, nyugellátás folyósítása esetén az előző 1 havi szelvényeken kívül a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által küldött ezévi összesítő fénymásolata (amennyiben özvegyi nyugdíjra/árvaellátásra nem jogosult, az elutasító/megszüntető határozat fénymásolata);
  • válóperes végzés, gyermekelhelyezésről szóló bírói egyezség fénymásolatát, a megállapított/fizetendő gyermektartásdíj összegéről megelőző havi szelvényt vagy igazolást (amennyiben válófélben vannak, a házasság felbontására irányuló kereset fénymásolatát);
  • állam által megelőlegezett gyermektartásdíj megállapításáról szóló határozat;
  • tartós jövedelemcsökkenés esetén: a munkaviszony, rendszeres pénzellátás megszüntetéséről szóló dokumentum fénymásolata, vállalkozói vagy őstermelői tevékenység megszűnése esetén az engedély/igazolvány visszavonásáról; társas vállalkozás esetén cégjegyzékből való törlésről készült dokumentum fénymásolata;
  • tankötelezett korhatárt már betöltött gyermek(ek) esetén: a tanuló, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást – tagozat jelölésével; jövedelemnyilatkozatot
  • a gyámkirendelő és/vagy a gondnokság alá helyezésről szóló határozat fénymásolatát;
  • tartósan beteg állapot fennállása esetén: a magasabb összegű családi pótlék, a rokkantsági járadék, a saját jogú rokkantsági nyugdíj folyósítását igazoló irat;
  • autista, testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos állapot fennállása esetén: a magasabb összegű családi pótlék, a vakok személyi járadéka, a fogyatékossági támogatás folyósítását igazoló irat; amennyiben nem magyar állampolgár, a Magyarországon való tartózkodás jogcímét igazoló irat fénymásolatát.






















7._számú melléklet[11]

KÉRELEM

települési beiskolázási támogatásra


1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:


1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ........................................................................................................................... ....................

1.1.3. Anyja neve: ............................................................................................................................... ......................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ..................................................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: o o o o irányítószám ........................................................................................település  ....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: o o o o irányítószám . ....................................................................... település

.....................................................utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ............... emelet, ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: □□□-□□□-□□□

1.1.8. Állampolgársága: ............................................................................................................................................ .

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni):.................................................................................... .......................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): .............................................................................................................

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. o szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. o EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. o bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. o menekült/oltalmazott/hontalan.


1.3. Kérelmező családjában élő személyek adatai:



A

B

C

D

E

Név

(születési név)

Születési helye, ideje

(év, hónap, nap)

Anyja neve

TAJ száma

Tanulói jogviszony fennállásának helye

Házastárs/

élettárs:






Gyermekek:






































 2. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy


a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.


Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Kijelentem, hogy a lbeiskolázási támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)




Dátum: ................................................




 ...................................................................
kérelmező aláírása


* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

























Tájékoztatás

A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 29. § (9) bekezdése értelmében, az eljárás megindításáról értesítést kérhet:

a) az ügy iktatási számáról, az ügyintéző nevéről és hivatali elérhetőségéről,

b) az eljárás megindításának napjáról, az ügyintézési határidőről, az ügyintézési határidőbe nem számító időtartamokról, a hatóság eljárási kötelezettségének elmulasztása esetén követendő eljárásról,

c) az iratokba való betekintés és nyilatkozattétel lehetőségéről, valamint

d) arról, hogy kérelme a szükséges adatainak kezeléséhez és belföldi jogsegély, valamint szakhatósági eljárás lefolytatása céljából történő továbbításához való hozzájárulásnak minősül.



A kérelemhez mellékelni kell:


  • tanulói, hallgatói jogviszony fennállását igazoló iskolalátokatási igazolást.




***


Iskolakezdési támogatásban részesíthető az a tanuló, aki:

  • köznevelési intézményben, vagy gimnáziumi , szakiskolai, szakközépiskolai, szakmunkásképző nevelési-oktatási intézményben tanulói jogviszonnyal rendelkezik, és
  • bejelentett lakóhellyel rendelkezik Kacsóta Község Önkormányzat közigazgatási területén, és
  • legalább egyik szülője vagy közeli hozzátartozója illetve más törvényes képviselője (a továbbiakban együtt: szülő) a gyermekkel azonos bejelentett lakóhellyel rendelkezik, és életvitelszerűen a településen él.


Az beiskolázási támogatás mértéke legfeljebb 10.000 Ft/f ő.


Az iskolakezdési támogatás felhasználását utólag számlákkal kell igazolni.


Aki a támogatást jogosulatlanul vette igénybe, azt a támogatás késedelmi kamatokkal növelt összegének visszafizetésére kell kötelezni.


[1]

Módosította a 7/2018. ( VI. 1.) Ör.

[2]

Hatályon kívül helyezte a 7./2018.( VI. 1.) Ör.

[3]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[4]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[5]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[6]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[7]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[8]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[9]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[10]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.

[11]

Beiktatta: a szociális ellátásokról szóló 7/2018.( VI.1.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2018. június 1-jétől.