Boldogasszonyfa Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015(II.26..) önkormányzati rendelete
A Boldogasszonyfa Községi Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről.
Hatályos: 2016. 03. 08Boldogasszonyfa Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015(II.26..) önkormányzati rendelete
A Boldogasszonyfa Községi Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről.
Boldogasszonyfa Községi Önkormányzat Képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § - ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk .§ (1) bekezdés f) pontjában,és a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138- 139. § - aiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a Boldogasszonyfa Községi Önkormányzatra (a továbbiakban: önkormányzat) terjed ki.
(2) Az önkormányzat címrendjében (1. melléklet) az önkormányzat a hozzá kapcsolt bevételekkel és kiadásokkal szerepel. Az önkormányzat címszáma 1.
(3) A költségvetésen belül jogcímcsoportokat képeznek a kötelező és nem kötelező önkormányzati feladatok. A jogcímcsoportokon belül az alkalmazott szakfeladat rendnek megfelelően kerültek megállapításra a jogcímek.
(4) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatait, az ezek ellátásához szükséges bevételeket, kiadásokat, továbbá a 2014. évi gazdálkodás főbb szabályait.
(5) A képviselőtestület az önkormányzat 2015. évi költségvetésével az alábbi célok megvalósítását tűzte ki:
a) az önkormányzat feladatát képező helyi közszolgáltatások biztosítását, ezen belül:
aa) az önkormányzati társulás által fenntartott Szentlászló – Almamellék – SomogyhárságyÓvodái és Konyhái és a társult önkormányzatokkal közösen fenntartott közös önkormányzati hivatal üzemeltetését, működési feltételének biztosítását, figyelemmel az ésszerűen takarékos gazdálkodás követelményeire,
ab) az önkormányzatra háruló szociálpolitikai feladatok ellátását, anyagi hátterének megteremtését, ezen belül a rászorultság elvének erősítését,
ac) a feladatellátás színvonalának emelése érdekében élni kell a különféle pályázatok adta pénzügyi lehetőségekkel, (különösen Leader, Támop.)
b) az önkormányzat felhalmozási tevékenységén belül:
ba) felújításoknál a fontossági sorrendet a műszaki szükségesség szerint kell meghatározni, (óvoda - konyha fejlesztés, tárgyi eszközök beszerzése, Bohár András közgyűjtemény tárgyi eszközök beszerzése)
bb) a felhalmozási feladatok esetében is indokolt a pályázati lehetőségekkel élni, a tervezett feladatokhoz rendelt előirányzatokat önrésznek is lehet tekinteni.
(6) Az (5) bekezdésben foglaltak végrehajtását a képviselőtestület, a polgármester, a jegyző - a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett - belső ellenőrzések, valamint a közös önkormányzati hivatal szakügyintézőinek eseti jellegű beszámoltatása révén ellenőrzi. Az önkormányzat és a közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzésének megszervezéséért a – a Szigetvár – Dél – Zselic Többcélú Kistérségi Társulás által megbízott belső ellenőr közreműködése alapján – a jegyző a felelős.
A bevételek és a kiadások főösszege, a hiány mértéke és a finanszírozás módja
2. §1 (1) A képviselőtestület az önkormányzat 2015. évi költségvetésének
3. § (1) A költségvetés bevételi és kiadási főösszegének címenkénti, előirányzat csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) A költségvetés bevételi főösszegének forrásonkénti részletezését a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(3) A költségvetés kiadási főösszegének szakfeladat szerinti részletezését a rendelet 3. melléklete tartalmazza. A szakfeladatok soronkénti alábontását a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(4) Az önkormányzati szinten összesített bevételek és kiadások mérlegét a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
4. § (1) A képviselőtestület a 2. § (1) bekezdés szerinti hiányt működési és felhalmozási célú pénzmaradvány igénybevételével finanszírozza. Az önkormányzat 2015. évben hitelfelvételt nem tervez.
(2) A képviselőtestület a költségvetési gazdálkodás során felmerülő likviditási problémák áthidalása (pl. kifizetés időpontja megelőzi a bevétel megérkezését) érdekében engedélyezi, hogy a polgármester a számlavezető pénzintézettől likvid hitelt (amelynek visszafizetési határideje naptári éven belüli) igényeljen. A hitelügylettel kapcsolatos döntési hatáskört a képviselőtestület gyakorolja.
Tartalék előirányzatok
5. § (1) A költségvetési rendelet 2. § (1) bekezdése szerint megállapított 3.240 e Ft összegű általános tartalék felhasználásáról a képviselőtestület dönt.
(2) Rendkívüli, halasztást nem tűrő esetben a polgármester legfeljebb évi 500 e Ft összeghatárig átruházott hatáskörben dönthet az általános tartalék felhasználásáról. A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntéséről a képviselőtestületet soron következő ülésén tájékoztatja.
(3) A képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási céltartalékát 0 e Ft összegben hagyta jóvá.
6. § (1) Az általános tartalék terhére hozott döntések esetén az előirányzat átcsoportosítást a soron következő költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeletben át kell vezetni.
(2) Az önkormányzat feladatkörébe tartozó feladatok tekintetében a polgármester a jogszabályoknak megfelelően jogosult kötelezettséget vállalni. Abban az esetben, ha előirányzat megtakarítás jelentkezik, annak terhére új feladatot vállalni a képviselőtestület döntése alapján lehet.
Előre nem tervezhető bevételek, kiadások
7. § (1) Az önkormányzat a feladatai színvonalasabb ellátása érdekében, a törzskönyvi nyilvántartás szerinti tevékenységi körben pályázatokat nyújthat be, közvetlen pénzbeli támogatást, felajánlást fogadhat el.
(2) Az (1) bekezdés szerinti pályázat benyújtásához minden esetben a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges kivéve, ha a pályázati önrész a 500.000 Ft-ot nem haladja meg és ez az előirányzatban rendelkezésre áll.
(3) A pályázaton való részvételhez történő hozzájárulás megadása előtt vizsgálni kell a pályázattal megvalósítandó cél működési - kiadási vonzatát, annak több évre szóló kihatását.
(4) Több évre kiható működési kiadás esetén vagy, ha a pályázat benyújtásához a saját forrás az önkormányzatnál nem biztosított, akkor a pályázat benyújtásának előzetes engedélyezésével kapcsolatos hatáskört a képviselőtestület gyakorolja.
1. Az önkormányzat gazdálkodása
8. § (1) Az önkormányzat a költségvetési rendeletben meghatározott kiemelt kiadási előirányzatai főösszegét nem lépheti túl. Az önkormányzat költségvetésében szereplő előirányzatokra a polgármester vállal kötelezettséget.
(2) Az önkormányzat a költségvetésében nem szereplő - bevételt és kiadást egyaránt eredményező - esemény felmerülésekor, a bevétel realizálódását követően, azzal megegyező összegben a bevételi előirányzat emelése mellett emelheti kiadási előirányzatait a képviselőtestület döntése alapján.
9. § A közös önkormányzati hivatal feladatának változását a képviselőtestület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.
10. § (1) Az önkormányzatnak és a közös önkormányzati hivatalnak a költségvetési rendelettel engedélyezett létszám előirányzata év közben csak a képviselő-testület jóváhagyásával növelhető. A létszám növekedéshez a szükséges személyi juttatás előirányzatot csak akkor biztosítja a képviselőtestület, ha annak fedezete bér, illetve más egyéb megtakarításból rendelkezésre áll.
(2) Az önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak 2015. évben cafetéria juttatásban nem részesülnek. A polgármester 2015. évben 200.000 Ft cafetéria juttatásban részesül. A közfoglalkoztatás keretében foglalkoztatott munkavállalók és a munkatörvénykönyv hatálya alá tartozó munkavállalók cafetéria juttatásban nem részesülnek.
Korlátozó és egyéb intézkedések
11. § A képviselőtestület a tervezési hibából, illetőleg a téves adatszolgáltatásból adódó megtakarítás kifizetése esetén az érintett vezetőt, ügyintézőt vonja felelősségre.
12. § Az önkormányzat költségvetése végrehajtása során - a saját bevételei teljesülési ütemére figyelemmel - vállalhat fizetési kötelezettséget és teljesíthet kifizetést.
13. § A képviselőtestület az önkormányzatot megillető pénzkövetelésre fizetési halasztást, részletfizetést akkor engedélyezhet, ha az az önkormányzat gazdálkodását nem veszélyezteti.
14. § A karbantartási, felújítási és fejlesztési feladatok elvégzésével kapcsolatos kifogásolható vállalkozói teljesítés esetén kötelező a jótállási, szavatossági igények érvényesítése.
Társadalmi önszerveződő közösségek és egyéb támogatások
15. § (1) A képviselőtestület civil szervezetek részére fizetendő működési támogatást nem állapított meg.
Egyéb hatáskör átruházások
16. § (1) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható ügyeket kivéve – a két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan ügyben, életveszély vagy súlyos balesetveszély elhárítása céljából esetenként 500.000 Ft összeghatár erejéig dönthet.
(2) Amennyiben az ilyen célú kiadások fedezete nem áll rendelkezésre az adott évi költségvetésben, akkor a szükséges forrás megteremtése érdekében a polgármester - kiadási főösszeget nem érintő - előirányzat átcsoportosításról dönt. Az előirányzat átcsoportosítást a soron következő költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeletben át kell vezetni.
1. Európai Uniós támogatás
17. § A képviselőtestület 2015 – ben európai uniós forrásból finanszírozott programként (LEADER) a Bohár András Közgyűjtemény eszközbeszerzéseit hagyta jóvá 2.070 e Ft összegben.
1. Stabilitási terv
18. § Az önkormányzat saját bevételeinek előirányzata 7.435 e Ft. Adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségei az önkormányzatnak a költségvetés elfogadásakor nincsenek.
Közvetett támogatások
19. § A képviselőtestület közvetett támogatásokat, így különösen adóelengedéseket, adókedvezményeket 2015 – ben nem tervez.
Több éves kihatással járó feladatok
20. § Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettségei a költségvetés elfogadásakor nincsenek.
Előirányzat felhasználási ütemterv
21. § A képviselőtestület az év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a rendelet 6. melléklete szerint fogadja el.
Végrehajtási szabályok
22. § (1) A polgármester és a jegyző felelős a költségvetés végrehajtásáért. A polgármester a rendelet 4. melléklete szerinti kormányzati funkciók soronkénti alábontásának megfelelően vállalhat kötelezettséget.
(2) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról a képviselőtestület dönt, a polgármester előterjesztésében a költségvetési rendelet módosításával. A képviselőtestület negyedévenként, de legkésőbb 2016. február 28- ig 2015. december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének módosításáról.
23. § (1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselőtestület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok közötti átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
Záró rendelkezések
24. § E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba azzal, hogy a jelen rendelet elfogadásáig – az ún. átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások a jelen rendeletben szerepeltetett előirányzatokba beépítésre kerültek.
dr. Kontra Krisztián
jegyző
1. melléklet
|
||
Megnevezés |
Eredeti ei |
Módosított ei |
Saját bevétel |
|
|
Átengedett bevétel |
|
|
Átvett pénzeszközök |
|
|
Helyi adók |
|
|
Önkormányzat működési támogatásai: |
|
|
Előző évi pénzmaradvány |
5.843 |
5.843 |
Likvidhitel felvétel |
- |
7.890 |
Állami előleg megelőlegezése |
- |
981 |
Gépjármű értékesítés |
- |
2.080 |
Összes bevétel: |
85.805 |
229.026 |
2. melléklet
Kormányzati funkciók szerint |
2015. évi előirányzat |
2015.évi módosított előirányzat |
---|---|---|
1. Zöldterület kezelés |
3.525 |
2.917 |
2. Utak, hidak fenntartása |
400 |
444 |
3. Közvilágítás |
1.810 |
1.864 |
4. Köztemető fenntartása |
360 |
330 |
5. Közfoglalkoztatás |
44.675 |
57.149 |
6. Önkormányzati igazgatási tevékenység |
18.690 |
138.287 |
7. Falugondnoki szolgálat |
5.535 |
15.920 |
8. Szociális támogatások |
8.760 |
9.424 |
9. Háziorvosi szolgálat |
340 |
340 |
10. Ügyeleti szolgálat |
260 |
260 |
11. Közművelődés |
940 |
1.489 |
12. Könyvtár |
510 |
602 |
Kiadások összesen: |
85.805 |
229.026 |
Foglalkoztatotti létszám: |
44 fő |
52fő |
Megnevezés |
2015.évi előirányzat |
2015.évi módosított ei |
---|---|---|
Leader pályázat eszközbeszerzés |
2.070 |
1.830 |
Szártépő áfával |
320 |
318 |
Pótkocsi áfával |
580 |
616 |
Szentlászló Intézm. Ö. T. pályázati önerő |
300 |
323 |
TSZP |
445 |
|
Számítógép vás. |
425 |
|
Fabódé |
588 |
|
Átadott pénzeszk (EU önerő, lakosságí víztám.) |
106.847 |
|
Falubusz |
9.970 |
|
Kis értk tárgyi eszk. |
296 |
|
Összesen: |
3.270 |
121.658 |
3. melléklet
Kormányzati funkciók szerint |
2015. évi előirányzat |
1. Zöldterület kezelés |
3.525 |
2. Utak, hidak fenntartása |
400 |
3. Közvilágítás |
1.810 |
4. Köztemető fenntartása |
360 |
5. Közfoglalkoztatás |
44.675 |
6. Önkormányzati igazgatási tevékenység |
18.690 |
7. Falugondnoki szolgálat |
5.535 |
8. Szociális támogatások |
8.760 |
9. Háziorvosi szolgálat |
340 |
10. Ügyeleti szolgálat |
260 |
11. Közművelődés |
940 |
12. Könyvtár |
510 |
Kiadások összesen: |
85.805 |
Foglalkoztatotti létszám: |
44 fő |
Megnevezés |
2015.évi előirányzat |
Leader pályázat eszközbeszerzés |
2.070 |
Szártépő áfával |
320 |
Pótkocsi áfával |
580 |
Szentlászló Intézményfenntartó Önkormányzati Társulásnak átadott felhalmozási célú pénzeszköz (óvoda) |
300 |
Összesen: |
3.270 |
Közfoglalkoztatás |
2015.évi költségvetés |
---|---|
Kiadások: |
adatok ezer forintban |
Közfoglalkoztatás |
33.520 |
Személyi juttatások összesen: |
33.520 |
Szoc. hozzj. adó |
4.525 |
Járulékok összesen: |
4.525 |
Üzemeltetési anyagok: |
|
ÁFA |
1.220 |
Dologi kiadások összesen: |
5.730 |
Felhalmozási kiadások: |
|
Szártépő |
250 |
Kiadások összesen: |
44.675 |
Önkormányzati igazgatási tevékenység |
2015. évi költségvetés |
---|---|
Kiadások: |
adatok ezer forintban |
Alapilletmények |
1.755 |
Tiszteletdíjak |
950 |
Költségtérítés |
260 |
Cafetéria |
150 |
Személyi juttatások összesen: |
3.115 |
Szoc. hozzj.adó |
780 |
Járulékok összesen: |
780 |
Üzemeltetési anyagok: |
|
Közüzemi díjak: |
|
Egyéb komm. Szolg.(telefon) |
230 |
Egyéb szolgáltatás |
1920 |
Kamatkiadás |
60 |
Biztosítási díjak |
170 |
ÁFA |
520 |
Állami támogatásmegelőlegezés visszafizetése |
872 |
Belföldi kiküldetés |
240 |
Karbantartás, kisjavítás |
130 |
Dologi kiadások összesen: |
4.722 |
Működési célú támogatások |
3.193 |
Óvoda, napközi intézményfinanszírozás |
|
Általános tartalék |
3.240 |
Leader pályázatok |
|
Kiadások összesen: |
18.690 |
Falugondnok |
|
Kiadások: |
|
Alapilletmények |
1.560 |
Megbízási szerződés |
120 |
Normatív jutalom |
118 |
Személyi juttatások összesen: |
1.798 |
Szoc. hozzj.adó |
492 |
Járulékok összesen: |
492 |
Karbantartás, kisjavítás |
500 |
Üzemeltetési anyag: |
|
Biztosítás |
210 |
ÁFA |
650 |
Dologi kiadások összesen: |
3.245 |
Kiadások összesen: |
5.535 |
Önkormányzat szociális támogatása |
2015.évi költségvetés |
---|---|
Kiadások: |
adatok ezer forintban |
FHT |
1.500 |
Rendszeres szociális segély |
300 |
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény |
700 |
Normatív lakásfenntartási támogatás |
1.100 |
Közgyógyellátás |
135 |
Óvodáztatási támogatás |
50 |
Szociális tüzifa |
840 |
Települési támogatások |
4.135 |
Összes kiadás: |
8.760 |
Ügyeleti szolgálat |
|
Kiadások: |
|
Kórházi ügyelethez hozzájárulás |
260 |
Kiadások összesen: |
260 |
Háziorvosi szolgálat |
|
Kiadások: |
|
Egyéb komm. szolg.(telefon) |
100 |
Közüzemi díjak: |
|
ÁFA |
70 |
Dologi kiadások összesen: |
340 |
Kiadások összesen: |
340 |
Köztemető fenntartása |
2015.évi költségvetés |
Kiadások: |
adatok ezer forintban |
Közüzemi díjak: |
|
Üzemeltetési anyagok: |
|
ÁFA |
75 |
Dologi kiadások összesen: |
360 |
Kiadások összesen : |
360 |
Zöldterület kezelés |
|
Kiadások: |
|
Alapilletmény |
2.420 |
Személyi juttatások összesen: |
2.420 |
Szoc.hozzj.adó |
660 |
Járulékok összesen: |
660 |
Üzemeltetési anyagok: |
|
ÁFA |
95 |
Dologi kiadások összesen: |
445 |
Kiadások összesen: |
3.525 |
Közvilágítás |
|
Kiadások: |
|
Közüzemi díjak: |
1270 |
Karbantartás, kisjavítás |
155 |
ÁFA |
385 |
Dologi kiadások összesen: |
1.810 |
Kiadások összesen : |
1.810 |
Utak, hidak fenntartása: |
|
Kiadások: |
|
Karbantartás,kisjavítás (hótolás, táblák) |
400 |
Kiadások összesen : |
400 |
Művelődési központ |
2015. évi költségvetés |
---|---|
Kiadások: |
adatok ezer forintban |
Közüzemi díjak: |
|
Áfa |
40 |
Egyéb dologi kiadás |
|
Dologi kiadások összesen: |
940 |
Kiadások összesen: |
940 |
Könyvtár |
2015. évi költségvetés |
---|---|
adatok ezer forintban |
|
Megbízási díj |
120 |
Szoc.hozzj. adó |
30 |
Internet |
40 |
Üzemeltetési anyagok |
160 |
Könyv, folyóirat |
120 |
Áfa |
40 |
Dologi kiadások összesen: |
360 |
Kiadások összesen: |
510 |
4. melléklet
Megnevezés |
Működési bevétel |
Felhalmo-zási bevétel |
Összesen: |
Megnevezés |
Működési kiadás |
Felhalmozási kiadás |
Összesen: |
|
Saját bevétel |
2.935 |
- |
2.935 |
Személyi juttatás |
40.973 |
- |
40.973 |
|
Átengedett bevétel |
700 |
- |
700 |
Járulékok |
6.487 |
- |
6.487 |
|
Átvett pénzeszköz |
43.991 |
3.270 |
47.261 |
Dologi kiadás |
18.352 |
- |
18.352 |
|
Helyi adók |
3.800 |
- |
3.800 |
Átadott pénzeszköz |
4.723 |
300 |
5.023 |
|
Normatív támogatás |
25.021 |
- |
25.021 |
Ellátottak juttatása |
8.760 |
- |
8.760 |
|
Központosított támogatás |
245 |
- |
245 |
Beruházás,felújítás |
- |
2.970 |
2.970 |
|
Pénzmaradvány |
5.843 |
- |
5.843 |
Tartalék |
3.240 |
- |
3.240 |
|
Összes bevétel: |
82.535 |
3.270 |
85.805 |
Összes kiadás: |
82.535 |
3.270 |
85.805 |
Módosította az 1/2016(III.7) önkormányzati rendelet.
Módosította az 1/2016(III.7) önkormányzati rendelet.
Módosította az 1/2016(III.7) önkormányzati rendelet.