Horváthertelend Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 1/2018(II.16..) önkormányzati rendelete

a Horváthertelend Községi Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről.

Hatályos: 2018. 11. 10

Horváthertelend Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 1/2018(II.16..) önkormányzati rendelete

a Horváthertelend Községi Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről.

2018.11.10.

Horváthertelend Községi Önkormányzat Képviselőtestülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § - ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk .§ (1) bekezdés f) pontjában,és a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138- 139. § - aiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a Horváthertelend Községi Önkormányzatra (a továbbiakban: önkormányzat) terjed ki.

(2) Az önkormányzat címrendjében (1. melléklet) az önkormányzat a hozzá kapcsolt bevételekkel és kiadásokkal szerepel. Az önkormányzat címszáma 1.

(3) A költségvetésen belül jogcímcsoportokat képeznek a kötelező és nem kötelező önkormányzati feladatok. A jogcímcsoportokon belül az alkalmazott kormányzati funkció rendnek megfelelően kerültek megállapításra a jogcímek.

(4) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatait, az ezek ellátásához szükséges bevételeket, kiadásokat, továbbá a 2018. évi gazdálkodás főbb szabályait.

(5) A képviselőtestület az önkormányzat 2018. évi költségvetésével az alábbi célok megvalósítását tűzte ki:

a) az önkormányzat feladatát képező helyi közszolgáltatások biztosítását, ezen belül:

aa) az önkormányzati társulás által fenntartott Szentlászló – Almamellék – Somogyhárságy Óvodái és Konyhái és a társult önkormányzatokkal közösen fenntartott közös önkormányzati hivatal üzemeltetését, működési feltételének biztosítását, figyelemmel az ésszerűen takarékos gazdálkodás követelményeire,

ab) az önkormányzatra háruló szociálpolitikai feladatok ellátását, anyagi hátterének megteremtését, ezen belül a rászorultság elvének erősítését,

ac) a feladatellátás színvonalának emelése érdekében élni kell a különféle pályázatok adta pénzügyi lehetőségekkel, (különösen Leader, Széchenyi 2020)

b) az önkormányzat felhalmozási tevékenységén belül:

ba) felújításoknál a fontossági sorrendet a műszaki szükségesség szerint kell meghatározni,

bb) a felhalmozási feladatok esetében is indokolt a pályázati lehetőségekkel élni, a tervezett feladatokhoz rendelt előirányzatokat önrésznek is lehet tekinteni.

(6) Az (5) bekezdésben foglaltak végrehajtását a képviselőtestület, a polgármester, a jegyző - a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett - belső ellenőrzések, valamint a közös önkormányzati hivatal szakügyintézőinek eseti jellegű beszámoltatása révén ellenőrzi. Az önkormányzat és a közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzésének megszervezéséért - megbízási szerződéssel rendelkező belső ellenőr közreműködése alapján – a jegyző a felelős.

2. A bevételek és a kiadások főösszege, a hiány mértéke és a finanszírozás módja

2. § (1) A képviselőtestület az önkormányzat 2018. évi költségvetésének

a) költségvetési bevételi főösszegét 22.205.739 Ft-ban (2. melléklet),
b) költségvetési kiadási főösszegét 26.422.272 Ft-ban (3. melléklet),
c) finanszírozási bevételét 4.676.332 Ft-ban (2. melléklet)
d) finanszírozási kiadását 459.699 Ft-ban (3. melléklet)
e) hiányának összegét 4.216.633 Ft-ban,
állapítja meg, melyből:
ea) 3.716.633 Ft működési célú,
eb) 500.000 Ft felhalmozási célú.
(2) A hiány finanszírozásának módja:
a) belső finanszírozás: pénzmaradvány igénybevétele: 4.216.633 Ft, melyből
aa) 3.716.633 Ft működési célú,
ab) 500.000 Ft felhalmozási célú.
b) külső finanszírozás: 0 e Ft.
(3) A képviselőtestület az önkormányzat költségvetésének főösszegét
a) 26.881.971 Ft bevétellel,
b) 26.881.971 Ft kiadással állapítja meg.
(4) A költségvetés egyensúlyának biztosításához az előző évi pénzmaradvány igénybevételéről dönt a képviselőtestület.
(5) A kiadási főösszegen belül:
a) működési célú kiadások
aa) személyi juttatások 8.461.000 Ft
ab) munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 1.008.000 Ft
ac) dologi jellegű kiadások 8.633.500 Ft
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai 1.907.670 Ft
ae) állami támogatás visszafizetése 31.920 Ft
ae) támogatásértékű működési kiadások 924.800 Ft
af) rövid lejáratú hiteltörlesztés 0 Ft
b) felhalmozási célú kiadások
ba) felújítások 0 Ft
bb) beruházások 1.962.600 Ft
bc) támogatásértékű felhalmozási kiadások 459.699 Ft
bd) kamatkiadás: 0 Ft
c) Általános tartalék:
ca) működési 1.715.746 Ft
cb) fejlesztési 0 Ft
d) Céltartalék:
da) működési 0 Ft
db) felhalmozási 0 Ft.
(6) Az önkormányzat által engedélyezett létszám 5 fő
ebből:
a) közalkalmazottak létszáma 0fő b) köztisztviselők létszáma 0 fő
c) munkatörvénykönyv hatálya alá tartozók létszám 0 fő
d) közfoglalkoztatásban foglalkoztatottak létszáma 5 fő.

3. § (1) A költségvetés bevételi és kiadási főösszegének címenkénti, előirányzat csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) A költségvetés bevételi főösszegének forrásonkénti részletezését a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(3) A költségvetés kiadási főösszegének kormányzati funkciók szerinti részletezését a rendelet 2. melléklete tartalmazza. A kormányzati funkciók soronkénti alábontását a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(4) Az önkormányzati szinten összesített bevételek és kiadások mérlegét a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

4. § (1) A képviselőtestület a 2. § (1) bekezdés szerinti hiányt működési és felhalmozási célú pénzmaradvány igénybevételével finanszírozza. Az önkormányzat hitelfelvételt nem tervez.

(2) A képviselőtestület a költségvetési gazdálkodás során felmerülő likviditási problémák áthidalása (pl. kifizetés időpontja megelőzi a bevétel megérkezését) érdekében engedélyezi, hogy a polgármester a számlavezető pénzintézettől likvid hitelt (amelynek visszafizetési határideje naptári éven belüli) igényeljen. A hitelügylettel kapcsolatos döntési hatáskört a képviselőtestület gyakorolja.

3. Tartalék előirányzatok

5. § (1) A költségvetési rendelet 2. § (1) bekezdése szerint megállapított 1.715.746 Ft összegű általános tartalék felhasználásáról a képviselőtestület dönt.

(2) Rendkívüli, halasztást nem tűrő esetben a polgármester legfeljebb évi 500.000 Ft összeghatárig átruházott hatáskörben dönthet az általános tartalék felhasználásáról. A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntéséről a képviselőtestületet soron következő ülésén tájékoztatja.

(3) A képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási céltartalékot nem képez.

6. § (1) A céltartalék és az általános tartalék terhére hozott döntések esetén az előirányzat átcsoportosítást a soron következő költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeletben át kell vezetni.

(2) Az önkormányzat feladatkörébe tartozó feladatok tekintetében a polgármester a jogszabályoknak megfelelően jogosult kötelezettséget vállalni. Abban az esetben, ha előirányzat megtakarítás jelentkezik, annak terhére új feladatot vállalni a képviselőtestület döntése alapján lehet.

4. Előre nem tervezhető bevételek, kiadások

7. § (1) Az önkormányzat a feladatai színvonalasabb ellátása érdekében, a törzskönyvi nyilvántartás szerinti tevékenységi körben pályázatokat nyújthat be, közvetlen pénzbeli támogatást, felajánlást fogadhat el.

(2) A pályázaton való részvételhez történő hozzájárulás megadása előtt vizsgálni kell a pályázattal megvalósítandó cél működési - kiadási vonzatát, annak több évre szóló kihatását.

(3) Több évre kiható működési kiadás esetén vagy, ha a pályázat benyújtásához a saját forrás az önkormányzatnál nem biztosított, akkor a pályázat benyújtásának előzetes engedélyezésével kapcsolatos hatáskört a képviselőtestület gyakorolja.

5. Az önkormányzat gazdálkodása

8. § (1) Az önkormányzat a költségvetési rendeletben meghatározott kiemelt kiadási előirányzatai főösszegét nem lépheti túl. Az önkormányzat költségvetésében szereplő előirányzatokra a polgármester vállal kötelezettséget.

(2) Az önkormányzat a költségvetésében nem szereplő - bevételt és kiadást egyaránt eredményező - esemény felmerülésekor, a bevétel realizálódását követően, azzal megegyező összegben a bevételi előirányzat emelése mellett emelheti kiadási előirányzatait a képviselőtestület döntése alapján.

9. § A közös önkormányzati hivatal feladatának változását a képviselőtestület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.

10. § (1) Az önkormányzatnak és a közös önkormányzati hivatalnak a költségvetési rendelettel engedélyezett létszám előirányzata év közben csak a képviselő-testület jóváhagyásával növelhető. A létszám növekedéshez a szükséges személyi juttatás előirányzatot csak akkor biztosítja a képviselőtestület, ha annak fedezete bér, illetve más egyéb megtakarításból rendelkezésre áll.

(2) Az önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak 2018. évben cafetéria juttatásban nem részesülnek. A polgármester 2018. évben cafetéria juttatásban nem részesül. A közfoglalkoztatás keretében foglalkoztatott munkavállalók és a munkatörvénykönyv hatálya alá tartozó munkavállalók cafetéria juttatásban nem részesülnek.

6. Korlátozó és egyéb intézkedések

11. § A képviselőtestület a tervezési hibából, illetőleg a téves adatszolgáltatásból adódó megtakarítás kifizetése esetén az érintett vezetőt, ügyintézőt vonja felelősségre.

12. § Az önkormányzat költségvetése végrehajtása során - a saját bevételei teljesülési ütemére figyelemmel - vállalhat fizetési kötelezettséget és teljesíthet kifizetést.

13. § A képviselőtestület az önkormányzatot megillető pénzkövetelésre fizetési halasztást, részletfizetést akkor engedélyezhet, ha az az önkormányzat gazdálkodását nem veszélyezteti.

14. § A karbantartási, felújítási és fejlesztési feladatok elvégzésével kapcsolatos kifogásolható vállalkozói teljesítés esetén kötelező a jótállási, szavatossági igények érvényesítése.

7. Társadalmi önszerveződő közösségek és egyéb támogatások

15. § A képviselőtestület civil szervezetek részére fizetendő működési támogatást nem állapított meg.

8. Egyéb hatáskör átruházások

16. § (1) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható ügyeket kivéve – a két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan ügyben, életveszély vagy súlyos balesetveszély elhárítása céljából esetenként 500.000 Ft összeghatár erejéig dönthet.

(2) Amennyiben az ilyen célú kiadások fedezete nem áll rendelkezésre az adott évi költségvetésben, akkor a szükséges forrás megteremtése érdekében a polgármester - kiadási főösszeget nem érintő - előirányzat átcsoportosításról dönt. Az előirányzat átcsoportosítást a soron következő költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeletben át kell vezetni.

9. Stabilitási terv

18. § Az önkormányzat saját bevételeinek előirányzata 525.000 Ft. Adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségei az önkormányzatnak a költségvetés elfogadásakor nincsenek.

10. Közvetett támogatások

19. § A képviselőtestület közvetett támogatásokat, így különösen adóelengedéseket, adókedvezményeket 2018 – ban nem tervez.

11. Több éves kihatással járó feladatok

20. § Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettségei a költségvetés elfogadásakor nincsenek.

12. Végrehajtási szabályok

21. § (1) A polgármester és a jegyző felelős a költségvetés végrehajtásáért. A polgármester a rendelet 4. melléklete szerinti kormányzati funkciónként soronkénti alábontásának megfelelően vállalhat kötelezettséget.

(2) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról a képviselőtestület dönt, a polgármester előterjesztésében a költségvetési rendelet módosításával. A képviselőtestület negyedévenként, de legkésőbb 2019. február 28- ig 2018. december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének módosításáról.

22. § (1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselőtestület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok közötti átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

13. Záró rendelkezések

23. § E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba azzal, hogy a jelen rendelet elfogadásáig – az ún. átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások a jelen rendeletben szerepeltetett előirányzatokba beépítésre kerültek.

Kelt: Horváthertelend, 2018. február 14- én
Orsós Ferenc dr. Kontra Krisztián
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2018. február 16. napján kihirdetve.

dr. Kontra Krisztián

jegyző

1. melléklet

CÍM

Jogcímcsoport

Jogcím

Előirány-zat csoport

Kiemelt előirányzat(Ft)

Kiadás(Ft)

Állami feladatfinan-szírozás

Egyéb bevételek
(részletezése külön mellékleten)

Létszám elő-irányzat


Kötelező feladatok



1.Településüze-meltetés és lakossági szolgáltatás

Utak, hidak fenntartása

Működés

Felhalmozás

Dologi kiadások
Felújítás

830.000

550.000


108.960



Köztemető fenntartása

Működés

Dologi kiadások

595.000

215.073

Közvilágítás

Működés

Dologi kiadások

294.000

288.000

Zöldterület kezelés

Működés

Felhalmozás

Dologi kiadások
Beruházás

560.000

635.000

642.240

Ügyeleti szolgálat

Működés

Átadott pénzeszköz

82.000

Könyvtár és közművelődés

Működés

Felhalmozás

Dologi kiadások
Beruházás

1.550.000

270.000


1.800.000








Önkorm. igazg.






Működés



Személyi kiadások

2.575.000







6.634.527







5.201.332


Járulékok

425.000

Dologi kiadások


2.543.000

2017. norm.vissza

31.920

Átadott pénzeszköz

772.000

Általános tartalék


1.715.746

Előleg vissza

459.699

Felhalmozás

Beruházás

380.000






2. Szociális ellátások

Közfoglalkoztatás

Működés

Személyi kiadások

5.886.000

8.307.133

5fő

Járulékok

583.000

Dologi kiadások

1.957.000

Felhalmozás

Beruházás

127.600

Települési támogatás

Működés

Pénzbeli juttatás

1.501.000


1.803.670

104.000

Szünidei gyermekétk.

Működés

Pénzbeli juttatás

302.670

Gyermekvédelmi

Működés

Természetbeli juttatás

104.000

Önként vállalt feladatok

Települési hulladék szállítás

Működés

Dologi kiadások

304.500

Védőnő finasz.

Működés

Átadott pénzeszköz

70.800

Mindösszesen:

25.104.935

11.492.470

13.612.465

5 fő

2. melléklet

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Saját bevétel
- egyéb bevétel


200.000
10.000
500.000
120.000


200.000
10.000
500.000
120.000

Átengedett bevétel


115.000


115.000

Átvett pénzeszköz
- Munkaügyi Kp-tól
- Szentlászlóval közös pályázat


7.807.133


7.807.133
1.355.686

Helyi adók
- magánszemély komm. adója


70.000

10.000


70.000

10.000

Helyi önkormányzatok egyes költségvetési kapcsolatokból számított bevételei:
- normatív hozzájárulás
- egyes szociális feladatok hozzájárulása
- szünidei gyermekétkeztetés
- közművelődés, könyvtár
- Szoc.tüzifa kieg.




7.888.800

1.501.000


104.000
302.670

1.800.000




7.888.800

1.501.000


104.000
302.670

1.800.000

288.000
133.350

Előző évi pénzmaradvány

4.676.332

4.676.332

Összes bevétel:

25.104.935

26.881.971

3. melléklet

Szakfeladatok

2018. évi előirányzat

Módosított előirányzat

1. Közutak, hidak fenntartása

1.380.000

1.380.000

294.000

294.000

1. Köztemető fenntartása

595.000

591.500

1. Zöldterület kezelés

1.195.000

1.195.000

1. Ügyeleti szolgálat

82.000

82.000

1. Szociális támogatások

1.907.670

2.329.020

1. Könyvtár és közművelődés

1.820.000

1.822.500

8.553.600

9.174.033

1. Települési hulladékszállítás

304.500

304.500

1. Önkormányzati igazgatási tevékenység

8.902.365

9.638.618

1. védőnői finansz.

70.800

70.800

Összes kiadás:

25.104.935

26.881.971

Horváthertelend Községi Önkormányzat 5/2018.(XI.9.) Ör. 3. számú melléklete

1. Utak, hidak karbantartása

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Üzemeltetési anyag

305000

305000

Karbantartás

350000

350000

Áfa

175000

175000

Dologi kiadások összesen

830000

830000

Felújítás (pályázat)

435000

433551

Felújítás áfa

115000

116449

Felhalmozási kiadások összesen:

550000

550000

E szakfeladat kiadási előirányzata:

1380000

1380000

2. Közvilágítás

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Áramdíj

235000

235000

ÁFA

59000

59000

Dologi kiadások összesen:

294000

294000

E szakfeladat kiadási előirányzata:

294000

294000

3. Temetőfenntartás

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Üzemeltetési anyag

435000

435000

Közüzem

5000

1500

Egyéb dologi

30000

30000

ÁFA

125000

125000

Dologi kiadások összesen:

595000

591500

E szakfeladat kiadási előirányzata:

595000

591500

4. Zöldterület kezelés

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Üzemeltetési anyag

300000

300000

Karbantartás

150000

150000

ÁFA

110000

110000

Dologi kiadások összesen:

560000

560000

Nagyértékű tárgyi eszköz

500000

500000

Beruházási áfa

135000

135000

Felhalmozási kiadások összesen

635000

635000

E szakfeladat kiadási előirányzata:

1195000

1195000

5. Ügyeleti szolgálat

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Kórházi ügyelethez hozzájárulás működési célú pénzeszközátadás

82000

82000

E szakfeladat kiadási előirányzata:

82000

82000

6. Önkormányzat szociális támogatása

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

gyermekvédelmi

104000

104000

Települési támogatás

1501000

1501000

Szünidei gyerrmekétkeztetés

302670

302670

Szoc.tüzifa kieg.

133350

Rezsicsökkentés tám.

288000

E szakfeladat kiadási előirányzata:

1907670

2329020

7. Könyvtár és közművelődés

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Szakmai anyag (DVD, könyv)

70000

70000

Karbantartás

260000

260000

Internet

36000

35000

Közüzemi díj

12000

15500

Biztosítás

15000

15000

Rendezvény, kirándulás szolg.

550000

550000

Rendezvény üzemeltetési anyag

320000

320000

ÁFA

287000

287000

Dologi kiadások összesen:

1550000

1552500

Tárgyi eszköz beszerzés

210000

210000

Beruházás áfa

60000

60000

Felhalmozási kiadás

270000

270000

E szakfeladat kiadási előirányzata:

1820000

1822500

8. Közfoglalkoztatás

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Közfoglalkoztatás

5886000

5886000

Személyi juttatások összesen:

5886000

5886000

Járulékok:

Szociális hozzáj. adó

583000

583000

Járulékok összesen:

583000

583000

Dologi kiadások

Üzemeltetési anyag

1227000

1227000

Karbantartás

300000

300000

Biztosítás

30000

30000

ÁFA

400000

400000

Dologi kiadások összesen:

1957000

1957000

Inkasszó miatti pénzeszköz átadás

620433

Kisértékű tárgyi eszköz

101400

101400

Beruházás áfa

26200

26200

Felhalmozási kiadások összesen

127600

127600

E szakfeladat kiadási előirányzata:

8553600

9174033

9. Települési hulladék

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Kiadások:

Szemétszállítás

231500

231500

Egyéb dologi (szelektív zsák)

8000

8000

ÁFA

65000

65000

Dologi kiadások összesen:

304500

304500

E szakfeladat kiadási előirányzata:

304500

304500

10. Önkormányzati igazgatási tevékenység

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Tiszteletdíj (polgármester)

1945000

1945000

Polgármester költségtérítés

270000

270000

Tiszteletdíj (képviselők)

360000

360000

Személyi juttatások összesen:

2575000

2575000

Járulékok:

Szociális hozzáj. adó

425000

425000

Járulékok összesen:

425000

425000

Dologi kiadások

Üzemeltetési anyag

450000

330000

Telefon

100000

101000

Közüzemi díjak

55000

55000

Kiküldetés

100000

100000

Biztosítás

38000

38000

Karbantartás

850000

850000

Egyéb szolgáltatás

450000

449707

Egyéb dologi kiadás

100000

100000

ÁFA

400000

400000

Dologi kiadások összesen:

2543000

2423707

Átadott pénzeszközök:

Átadott pée. működési célra

772000

271567

Átadott pée. összesen:

772000

271567

Előleg visszafizetés

459699

459699

2017. normatíva visszavonás

31920

31920

2017.MÁK kimutatás kamat

0

293

Felhalmozási kiadások

TE beszerzés Szentlászlóval

1355686

Rendezvényre tárgyi eszközök

300000

300000

Beruházás Áfa

80000

80000

Felhalmozási kiadások összesen:

380000

1735686

Általános tartalék

1715746

1715746

E szakfeladat kiadási előirányzata:

8902365

9638618

11. Védőnői finanszirozás

2018. évi ktg.vetés

Módosítás

Átadott pénzeszköz

70800

70800

Átadott pénzeszköz összesem

70800

70800

E szakfeladat kiadási előirányzata

70800

70800

4. melléklet

ÖSSZEVONT MÉRLEG

Horváthertelend Községi Önkormányzat

2018. évi költségvetés bevételeiről és kiadásairól

Bevételek

Kiadások

az adatok forintban

az adatok forintban

Megnevezés

Működési bevétel

Felhalmozási bevétel

Összesen

Megnevezés

Működési kiadás

Felhalmozási kiadás

Összesen

Saját bevétel

830000

0

830000

Személyi juttatás

8461000

0

8461000

Átengedett bevétel

115000

0

115000

Járulékok

1008000

0

1008000

Átvett pénzeszköz

7807133

1355686

9162819

Dologi kiadás

8949520

0

8949520

Helyi adók

80000

80000

Átadott pénzeszköz

1044800

0

1044800

Ellátottak juttatása

1893000

1893000

Beruházás, felújítás

3318286

3318286

Normatív támogatás

12017820

0

12017820

2017.visszafiz.

31920

0

31920

Állami előleg

459699

459699

Pénzmaradvány

4676332

0

4676332

Tartalék

1715746

1715746

Összes bevétel:

25526285

1355686

26881971

Összes kiadás:

23563685

3318286

26881971