Regenye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete

a 2013. évi költségvetésről

Hatályos: 2013. 10. 14- 2013. 10. 28

Regenye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete

a 2013. évi költségvetésről

2013.10.14.

Regenye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. S-ának (l) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Regenye Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya
1. (1) A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak képviselőtestületére, és szervére.
(2 ) Az irányított költségvetési szervek és e rendelet mellékletében feltüntetett költségvetési szervek gazdálkodási szabályai szerint gazdálkodó szervek közös megjelöléseként e rendelet az önkormányzati költségvetési szerv megnevezést használja.
(3) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.
II. Fejezet

KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI És KIADÁSAI

Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2013. évi költségvetése
2. (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetésének

a) tárgyévi költségvetési bevételét

21.559 E Ft, módosítás 5.425 e Ft, módosított 26.984 E Ft

aa) működési költségvetési bevételét

21.559 E Ft, módosítás 5.425 E Ft, módosított 26.984 e Ft

ab) felhalmozási költségvetési bevételét

0 E Ft-ban,

b) tárgyévi költségvetési kiadását

21.559 E Ft, módosítás 5.425 E Ft, módosított 26.984 E Ft

ba) működési költségvetési kiadását ebből:

21.259 E Ft, módosítás 5.415 E Ft, módosított 26.674 E Ft

- személyi jellegű kiadások

3.106 E. Ft, módosítás 3.624 E Ft, módosított 6.730 E Ft

- munkaadókat terhelő járulékok

839 E. Ft, módosítás 489 E ft, módosított 1.328 E Ft

- dologi jellegű kiadások

2.900 E Ft, módosítás 1.031 E Ft, módosított 3.931 E Ft

- ellátottak pénzbeli juttatásai

9.601 E Ft,

- speciális célú támogatások

0 Ft, módosítás 310 E Ft, módosított 310 E Ft

- speciális célú támogatások ezen belül a lakástámogatás összegét -E Ft
bb) felhalmozási költségvetési kiadását 300 E Ft-ban, - beruházások előirányzata: felújítások előirányzata:
- hosszú lej.fejl.hitel törlesztés: O E Ft.
- ezen belül kiemelt előirányzatként :,
-intézményi beruházások összegét O E FT - a lakásépítés összegét O E Ft.
- államháztartáson kívülre irányuló fejlesztési beruházás előirányzatait 0 E Ft
- fejlesztési hitelek kamata O E.Ft összegben állapítja meg
c) költségvetési hiányát/költségvetési többletét 0 E Ft-ban, (Áht. 23. S.) ca) működési költségvetési hiányát/ költségvetési többletét 310 E Ft-ban, cb) felhalmozási költségvetési hiányát/ költségvetési többletét - 310 E Ft-ban,
d) előző év(ek) felhasználható ( tervezett ) pénzmaradványát 4.270 E. Ft-ban,
da) d.) pontból a működési hiány finanszírozását szolgáló (tervezett) pénzmaradványát 4.270 E Ft-ban, db) d. ) pontból a felhalmozási hiány finanszírozását szolgáló (tervezett) pénzmaradványát
O E Ft-ban,
e) finanszírozási célú műveletek bevételét 0 E Ft-ban,
f) finanszírozási célú műveletek kiadását 0 E Ft-ban,
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított tárgyévi költségvetési bevételeket és kiadásokat az önkormányzat működési bevételét és kiadását összesítve az 3 melléklet szerint a felhalmozási bevételeit és kiadásait a 4 melléklet szerint, az önkormányzat egyesített bevételeit és kiadásait a I melléklet szerint jóváhagyja.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét a 1 számú melléklet szerint hagyja jóvá.
3. (1) A Képviselő-testület a Közös Önkormányzati Hivatal költségvetését feladatonkénti bontásban a 2 számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) Kötelezettségvállalási joggal a jegyző rendelkezik, a Közös Önkormányzati Hivatal működési és fenntartási kiadások felett.
Az e bekezdésben a körjegyző részére meg nem határozott előirányzatokra a kötelezettségvállaló a polgármester. A polgármesteri kötelezettségvállalást megelőző döntési rend a hatályos jogszabályok szerinti. A polgármester kötelezettségvállalási jogát általa felhatalmazott személyre átruházhatja.

(3) Külön jogszabály alapján a jegyző döntési hatáskörébe utalt előirányzatok, valamint a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény 2. S-ának hatálya alá tartozó választások helyi, területi előkészítésére, lebonyolítására felhasználandó pénzeszközök felett kötelezettségvállalásra a jegyző jogosult. (választás)

4. A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi céltartalékát a 8. sz. mellékletben hagyja jóvá.
5. A Képviselő-testület az önkormányzat éves létszám-elóirányzatát költségvetési szervenként a 6 számú melléklet szerint hagyja jóvá.
6. A Képviselő-testület a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát a 12 számú mellékletben meghatározottak szerint hagyja jóvá.
7. A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat tájékoztató jelleggel, mérlegszerúen, egymástól elkülönítetten, de — a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve — együttesen egyensúlyban a I számú melléklet tartalmazza.
8. S A Képviselő-testület a 2013. év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási ütemtervet a 1 1 számú melléklet szerint hagyja jóvá.
9. A Képviselő-testület az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit, kiadásait, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat a 0 számú melléklet szerint hagyja jóvá.
10. S. Adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás a részletes szabályairól szóló 353/2011. kormányrendelet alapján lehet.
A költségvetési többlet felhasználása, a költségvetési hiány finanszírozásának módja
11. (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja a hitelfelvétel.
(2) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében forrás kiegészítő hitel felvételét hagyja jóvá. Legfeljebb I éves időtartamra vehető fel folyószámla hitel.
(3) A Képviselő-testület felhatalma77a a Polgármestert a számlavezetó bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú éven belüli hitel felvételére.
(4) A hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.
12. (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
(2) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
(3) A költségvetési szerv a személyi juttatások előirányzatából származó megtakarítást év közben, továbbá a pénzmaradvány, illetve előirányzat-maradvány jóváhagyását követően felhasználhatja azzal, hogy a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-elóirányzat vagy a munkaidő alap év közbeni csökkentéséből származó tartós megtakarítás jóváhagyás nélkül illetményemelésre is felhasználható.
III. Fejezet

A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI

Általános végrehajtási szabályok
13. S A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Közös Önkormányzati Hivatal.
14. A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
Előirányzatok megváltoztatása
15. (1) A helyi önkormányzat, a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos — költségvetési törvényben felsorolt — illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelóirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 3 1 -i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
16. (1) Az önkormányzat és a költségvetési szerve bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
(2) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti — Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
17. A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
18. A Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési szerv számára az éves beszámoló irányító szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31 -i hatállyal módosítja ennek megfelelően a költségvetési rendeletét.
Költségvetési szervek pénzmaradványa
19. (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje
20. S (1) A Képviselő-testület a támogatások elbírálásával kapcsolatos hatáskörét fenntartja.
(2) A támogatási kérelem, pályázat (a továbbiakban együtt: támogatási igény)beadása folyamatos illetve minden év január 15 napjáig nyújtható be.
(3) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt.
(4) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást odaítélő önkormányzat felé.
(5) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év III. 15. napjáig köteles eleget tenni.
(6) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás nem ítélhető meg.
IV. Fejezet

LÉTSZÁM És BÉRGAZDÁLKODÁS

21. S A Képviselő-testület a köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keret összegét nem rendszeres személyi juttatás részeként, azon belül 200.E Ft-ban állapítja meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő EHO-t is magába foglalja
V. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

22. S. (1) E rendelet 2013. január 1. napján lép hatályba.
(2) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.