Mekényes Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/1997. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
az egyes szociális ellátási formák szabályozásáról
Hatályos: 2013. 06. 10- 2013. 12. 31Mekényes Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/1997. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
az egyes szociális ellátási formák szabályozásáról
Mekényes Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdése, 32. § (3) bekezdése, 37/A. § (3) bekezdése, 38. § (9) bekezdése, a 45. § (1) bekezdése, 46. § (1) bekezdése, 50. § (3) bekezdése, 62. § (2) bekezdése, a 92. § (1) – (2) bekezdése, a 115. § (3) bekezdése, a 132. § (4) bekezdése, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (1) bekezdése b) pontja, a 20/C. § (10) bekezdése, a 21. § (1) bekezdésében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján az egyes szociális ellátási formák szabályozásáról a következőket rendeli el.1
Általános rendelkezések
1. §2 (1) A rendelet célja, hogy a törvényben meghatározott pénzbeli és természetbeni juttatások igénybevételének helyi szabályait megállapítsa, meghatározza az ellátások mértékét és igénybevételük módját.
(2) A rendeletet alkalmazni kell Mekényes község közigazgatási területén élő:
a)3 magyar állampolgárra,
b) bevándoroltakra és letelepedettekre,
c) hontalanokra,
d) magyar hatóság által menekültként elismert személyekre,
e) az Szt. 3. § (2)-(3) bekezdésében foglalt személyekre,
f) Az Szt. 6. § -ában meghatározott hajléktalan személyekre.
Az ellátások formái
2. § (1) A kérelmező részére jövedelme kiegészítésére, pótlására pénzbeli és természetbeni ellátás nyújtható.
(2)4 Szociális rászorultság esetén a jogosult számára
a) a települési önkormányzat jegyzője az Szt-ben valamint a Gyvt-ben meghatározott feltételek szerint
ab)6 foglalkoztatást helyettesítő támogatást,
ac) rendszeres szociális segélyt,
ae) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt,
ag) óvodáztatási támogatást,
ah)9 lakásfenntartási támogatást,
b) a települési önkormányzat Képviselő-testülete az Szt-ben és a Gyvt-ben, illetve e rendeletben meghatározottak szerint:
bb) átmeneti segélyt,
bc) temetési segélyt,
bd) rendkívüli gyermekvédelmi támogatást,
bf) újszülöttek támogatása
(3)12 A Képviselő-testület az alábbi természetbeni támogatást nyújtja:
a) közgyógyellátást,
b) szociális étkeztetést,
c) falugondnoki szolgáltatás,
d) köztemetés,
e) gazdálkodást segítő támogatás.
Munkanélküliek jövedelempótló
támogatása
3. § A rendelet 3. § -ban foglalt rendelkezések hatályát veszti, azzal, hogy 2000.április 30-ig megállapított jövedelempótló támogatást annak lejártáig az önkormányzat a korábbi jogszabály alapján folyósítja.
Lakásfenntartási támogatás
4. §13 A normatív lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott hozzájárulás, amelyet a jegyző az Szt. 38. § (1)- (2c) bekezdéseiben és 39. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek, valamint jelen rendelet 5. § -ában meghatározott egyéb feltételek teljesülése esetén állapít meg.
5. §14 (1) A normatív lakásfenntartási támogatás annak a személynek állapítható meg, akinek lakókörnyezete rendezett.
(2) A lakókörnyezet akkor rendezett, ha a kérelmező, illetve az ellátás jogosultja
a) az általa életvitelszerűen lakott lakást vagy házat tisztán, rendezetten, higiénikus állapotban tartja,
b) az ingatlan állagát folyamatosan karbantartja, rendeltetésszerű használhatóságát biztosítja
c) a házhoz tartozó udvart és kertet rendszeresen gondozza, gyomtalanítja, az udvaron szemetet, lomot nem halmoz fel, a szemetet, lomot rendszeresen a hulladékkezelés szabályainak megtartásával eltávolítja,
d) az általa lakott ingatlan területén gondoskodik a rágcsálók, kártevők irtásáról
e) az általa lakott ingatlanban gondoskodik a vizes helyiségek, valamint az udvari illemhely rendeltetésszerű használatáról, rendszeres takarításáról, fertőtlenítéséről
f) a kerítéssel kívül határos terület, a járda tisztántartásáról Mekényes Község Képviselőtestületének a helyi környezetvédelemről szóló rendeletben foglaltak szerint gondoskodik.
(3) A jegyző a normatív lakásfenntartási támogatás megállapítására irányuló kérelem benyújtását követő 15 napon belül helyszíni szemle (környezettanulmány) lefolytatása során győződik meg a lakókörnyezet rendezettségéről.
(4) Ha a lakókörnyezet a (3) bekezdésben foglalt feltételeknek nem felel meg, a jegyző legalább ötnapos határidő kitűzésével felhívja a kérelmezőt, illetve az ellátás jogosultját - az elvégzendő tevékenység konkrét megjelölésével – a kifogásolt hiányosságok felszámolására, melynek teljesítéséről ismételt helyszíni szemlén győződik meg.
(5) Aki a lakókörnyezete rendezettségét a kitűzött határidőig nem biztosítja, annak a normatív lakásfenntartási támogatás nem állapítható meg.
(6) A normatív lakásfenntartási támogatásra jogosult személy a jogosultsága teljes időtartama alatt köteles lakókörnyezetét rendezetten tartani. Ha ennek a kötelezettségének a jogosult nem tesz eleget, akkor a jegyző az (5) és (6) bekezdésben foglaltak szerint jár el.
6. §15 Az Szt. 38. § (9) bekezdésében foglaltak szerint meg kell szüntetni a normatív lakásfenntartási támogatásra való jogosultságát annak a normatív lakásfenntartási támogatásra jogosult személynek, aki ezen rendelet 10. §-ában foglalt kötelezettségét 10. § (6) bekezdés szerinti felszólítás ellenére nem teljesíti, vagy nem gondoskodik annak fenntartásáról.
7. §16
8. §17
9. §18
10. §19 Átmeneti segély
11. § (1)20 A Képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetben került valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére átmeneti segélyt nyújt. Az átmeneti segély pénzintézeti tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható.
(2) A testület átmeneti segélyben részesítheti – kérelmére – azt a személyt, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem a mindenkori legkisebb összegű öregségi nyugdíj 130 %-át, egyedül álló esetén 170 %-át nem haladja meg.
12. § (1) Az átmeneti segély összegét – a rászorultsághoz igazodóan – 1.000 – 10. 000 Ft között lehet megállapítani.
(2) Egy naptári éven belül ugyanazon személy legfeljebb hat alkalommal részesíthető segélyben. Amennyiben egy határozatban többszöri segélyezés kerül megállapításra, meg kell határozni a későbbi kifizetések időpontját és a kifizetendő összeget.
13. § (1)21 A hivatal a segélyt kérelmező szociális helyzetéről tájékozódik. Ennek keretében
a) becsatolja az igénylő és családja rendszeres jövedelméről szóló igazolásokat és egyéb jövedelmi viszonyokra vonatkozó nyilatkozatokat;
b) környezettanulmányt készít az igénylőnél.
(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a hivatal már bármely ügyben vizsgálta és azokban nem feltételezhető lényeges változás.
(3)22 A kérelmező jövedelem számításánál irányadó időszak a havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem beadását megelőző hónap jövedelme, a nem rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónak alatt szerzett jövedelem egyhavi átlaga.
(4)23 Sürgős szükség esetén – ha az igénylő életkörülményei az azonnali segítséget indokolják – a segély kifizetése a bizonyítási eljárás lefolytatása nélkül is kiutalható. Ez esetben a segély kifizetése a polgármester hatásköre.
(5) A megállapított átmeneti segély folyósítása készpénzben, postai átutalással
Szociális kölcsön
14. § (1) Temetési segély nyújtható annak, aki meghalt személy eltemetéséről gondoskodik és annak is, aki erről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra kötelezett hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a kérelmező vagy családja létfenntartását veszélyezteti.
(2)26 Temetési segélyre az jogosult, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori nyugdíjminimum négyszeresét.
(3)27 A temetési segély összege nem lehet kevesebb az e rendelet 1 számú függelékében meghatározott helyben szokásos temetési költség 10 %-ánál, de elérheti annak teljes összegét, ha a temetési költségek viselése a kérelmezőnek vagy családjának a létfenntartását veszélyezteti.
(4)28 A temetés iránti kérelemhez csatolni kell az eredeti halotti anyakönyvi kivonatot valamint az eredeti temetési számlát.
(5) A temetési segély odaítélése a polgármester hatásköre.
15. §29 (1) A települési önkormányzat jegyzője az 1997. évi XXXI. törvény 19. §-ban foglalt feltételeknek megléte esetén szociális rászorultság alapján gyermekvédelmi kedvezményben részesíti a rászorult gyermekeket.
(2) A kedvezmény alapján a gyermek jogosult:
a) gyermekétkeztetés normatív kedvezményére,
b) a fenti jogszabályban előírt pénzbeli támogatásra,
c) külön jogszabályban meghatározott egyéb kedvezményre.
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
15/A. §30 (1) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatásba részesíthető az a gyerek, ha az őt gondozó család átmenetileg létfenntartását veszélyeztető helyzetbe kerül és támogatása a rendeletben szabályozott más módon nem biztosított.
(2)31
(3) A támogatás összege gyermekenként nem lehet több mint a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 50 %-a, de nem lehet kevesebb annak 10 %-ánál.
(4) A támogatás természetben is adható. Különösen étkezési térítési díj átvállalása, valamint tanszer és tankönyvvásárlás formájában. A támogatás megállapítása a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
(5)32
Óvodáztatási támogatás
Aktív korúak ellátása
16. § (1)34 Az önkormányzat az Szt. 132. § (4) bekezdésének a) és c) pontjaiban foglalt felhatalmazás alapján rendeletben szabályozza az aktív korúak ellátására jogosult személyek részére a lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében előírt részletes szabályokat, rendszeres szociális segélyben részesülő személyek együttműködésének eljárási szabályait, a beilleszkedést segítő programok típusait és az együttműködés megszegésének eseteit.
(2)35 Az együttműködésre kötelezett, az Szt. 37. § (1) bekezdés b) és c) pontja alapján rendszeres szociális segélyre jogosult személy köteles:
a) a határozatban megjelölt időn belül / az aktív korúak ellátását és a rendszeres szociális segélyt megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül a c) pontban együttműködésre kijelölt intézménynél jelentkezni.
b) együttműködni a beilleszkedési program kidolgozásában a megállapodásban foglaltak szerint,
c) a Helyháti Szociális Alapellátási Központ Családsegítő Szolgálatával való kapcsolattartásra.
(3)36 A Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálattal való együttműködési kötelezettség magában foglalja:
a) jogosultságot megállapító határozatban megjelölt időpontban való megjelenést,
b) nyilatkozattételt az együttműködési szándékról,
c) írásos megállapodásban foglalt időpontban történő megjelenést,
d) az együttműködésre kötelezett szociális helyzetéhez és mentális állapotához igazodó speciális segítő egyéni és / vagy csoportos programon való részvételt.
(4)37 A beilleszkedést segítő program típusai:
a) állapotfelmérő és álláskeresési tréningek,
b) szociális életvezetési tanácsadás,
c) mentálhigiéniás tanácsadás,
d) pályaválasztási és pályakorrekciós tanácsadás,
e) munkavállalási tanácsadás,
f)38
g) az életvezetési képesség megőrzését és javítását célzó, az egyént és családját érintő személyes megbeszélés, csoportos foglalkozás,
h) pszichológiai tanácsadás,
i) egyéni képességeket fejlesztő, vagy az életmódot formáló foglalkozásokon, tanácsadásokon, illetve munkavégzésre felkészítő programban való részvétel.
16/A. §39 (1) Együttműködési kötelezettség megszegésének minősül, ha a kötelezett személy:
a) jogosultságot megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül nyilvántartásba vétel céljából nem jelenik meg a Családsegítő Szolgálatnál.
b) az együttműködési megállapodásban foglaltaknak nem tesz eleget,
c) a beilleszkedést segítő program bármely pontjának nem tesz eleget,
d) akadályoztatása okát az előírt határidőben nem jelenti, vagy azt hitelt érdemlően igazolni nem tudja,
e) a beilleszkedést segítő programban meghatározott szervezetekkel a kapcsolatot nem veszi fel, vagy az általuk meghatározott időpontban nem jelenik meg,
f) ha a Családsegítő Szolgálatnál vagy a beilleszkedési programban meghatározott szervezeteknél a kijelölt időpontban ittas vagy bódult állapotban jelenik meg.
(2)40 Az együttműködési kötelezettség elmulasztása esetén a Családsegítő Szolgálat minden alkalommal soron kívül vizsgálja a mulasztás okát, s amennyiben az a rendszeres szociális segélyben részesülő személy számára felróható ,úgy az együttműködési kötelezettség megszegését 5 napon belül köteles jelezni.
16/B. §41 (1)42
(2)43
(3)44
(4)45 A foglalkoztató intézmény a munkaerő igényét az önkormányzaton keresztül juttatja el az állami foglalkoztatási szervhez.
(5) A nem foglalkoztatott személy köteles a munkafeltétellel kapcsolatos megbeszélésen (megbeszéléseken) a megjelölt időpontban megjelenni a munkaviszony létrejöttében a munkaszerződés megkötésében tevékenyen közreműködni. Meg nem jelenés csak egészségügyi okból fogadható el, orvosi igazolás bemutatása ellenében 3 munkanapon belül.
16/C. §46 (1) Az aktív korúak ellátása annak az aktív korúak ellátására jogosult személynek állapítható meg, akinek lakókörnyezete rendezett.
(2) A lakókörnyezet akkor rendezett, ha a kérelmező, illetve az ellátás jogosultja
a) az általa életvitelszerűen lakott lakást vagy házat tisztán, rendezetten, higiénikus állapotban tartja,
b) az ingatlan állagát folyamatosan karbantartja, rendeltetésszerű használhatóságát biztosítja,
c) a házhoz tartozó udvart és kertet rendszeresen gondozza, gyomtalanítja, az udvaron szemetet, lomot nem halmoz fel, a szemetet, lomot rendszeresen a hulladékkezelés szabályainak megtartásával eltávolítja,
d) az általa lakott ingatlan területén gondoskodik a rágcsálók, kártevők irtásáról
e) az általa lakott ingatlanban gondoskodik a vizes helyiségek, valamint az udvari illemhely rendeltetésszerű használatáról, rendszeres takarításáról, fertőtlenítéséről
f) a kerítéssel kívül határos terület, a járda tisztántartásáról Mekényes Község Képviselőtestületének a helyi környezetvédelemről szóló rendeletben foglaltak szerint gondoskodik.
(3) A jegyző az aktív korúak ellátása megállapítására irányuló kérelem benyújtását követő 15. napon belül helyszíni szemle (környezettanulmány) lefolytatása során győződik meg a lakókörnyezet rendezettségéről.
(4) Ha a lakókörnyezet a (2) bekezdésben foglalt feltételeknek nem felel meg, a jegyző ötnapos határidő kitűzésével felhívja a kérelmezőt, illetve az ellátás jogosultját – az elvégzendő tevékenység konkrét megjelölésével - a kifogásolt hiányosságok felszámolására, melynek teljesítéséről ismételt helyszíni szemlén győződik meg.
(5) Aki a lakókörnyezete rendezettségét a kitűzött határidőig nem biztosítja, annak az aktív korúak ellátása nem állapítható meg.
(6) Az aktív korúak ellátására jogosult személy a jogosultsága teljes időtartama alatt köteles lakókörnyezetét rendezetten tartani. Ha ennek a kötelezettségének a jogosult nem tesz eleget, akkor a jegyző a (4) és (5) bekezdésben foglaltak szerint jár el.
(7) Az Szt. 34. § (2) valamint a 36. § (2) bekezdésében foglaltakon kívül meg kell szüntetni az aktív korúak ellátására való jogosultságát annak az aktív korúak ellátására jogosult személynek, aki ezen rendelet 16/C. §-ában foglalt kötelezettségét nem teljesíti, vagy nem gondoskodik annak fenntartásáról.
(8) A (2) bekezdésben foglalt feltételek teljesítését az aktív korúak ellátására való jogosultság felülvizsgálata során is vizsgálni kell.
Időskorúak járadéka
Ápolási díj
17. §48
Újszülöttek támogatása
18. § Az önkormányzat a mekényesi állandó lakhellyel rendelkező édesanyának gyermekük születésekor 10.000-Ft egyszeri kelengyepénzt biztosít.
Természetbeni juttatások
19. § Méltányosságból közgyógyellátásra jogosult az a személy, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
a) családban élő esetében, ahol a családban az egy főre számított havi családi jövedelemhatár az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén a 200 %-át nem haladja meg, továbbá
b) a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át meghaladja.
Étkezés
20. § (1)50 Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorulóknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akiknek azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen:
a) koruk,
b) egészségi állapotuk,
c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,
d) szenvedélybetegségük vagy
e) hajléktalanságuk
miatt.
(2)51
(3)52 A Képviselő-testület az étkeztetést más településen lévő vendéglátóipari egységtől biztosítja úgy, hogy az étel házhoz szállításáról a falugondnoki szolgálat útján gondoskodik.
(4)53 Az étkeztetésért térítési díjat kell fizetni, melynek havi összege az igénybe vett étkezési napok függvénye. A gyermekintézmények valamint a szociális étkezés térítési díját e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
(5) A képviselőtestület köteles minden év március 31-ig a térítési díjakat felülvizsgálni.
20/A. §54 Az önkormányzat a családsegítést valamint a gyermekjóléti szolgáltatást társulás formájában látja el a Hegyháti Szociális Alapellátási Központon keresztül.
Köztemetés
21. § Köztemetésre az Sztv. 48. § -ának rendelkezéseit kell alkalmazni. A köztemetések elrendelésére a polgármester jogosult.
Gazdálkodást segítő támogatás
22. §55 (1) A gazdálkodást segítő támogatás célja, hogy a családok szükségleteinek kielégítését szolgálja.
(2) Az (1) bekezdés szerint családi szükségletek kielégítését szolgáló támogatás természetben nyújtott szociális ellátás.
(3)56 A természetben nyújtott szociális ellátásnak minősül különösen:
a) Kisállattartáshoz (sertés, baromfi, nyúl) szükséges hely előkészítése,
b) Kisállattartáshoz szükséges takarmány biztosítása,
c) Szaktanácsadás, szakképzés,
d) Vetőmag biztosítása (vetőburgonya, dughagyma),
e) Mezőgazdasági (kertművelési) szolgáltatások.
22/A. § (1) Gazdálkodás segítő támogatás annak a személynek, családnak adható, ahol az egy főre jutó jövedelem nem éri el a mindenkor érvényes minimális munkabér összegét.
(2)57 A támogatás családonként éves szinten nem haladhatja meg kisállattartás esetén az 50.000 Ft-ot.
(3) Az igénylő köteles az általa két állatot átvenni és a rendelkezésére bocsátott takarmánnyal, felnevelni.
(4)58 A támogatásban részesülőt megilleti az általa felnevelt állatok, betakarított termény családi szükségleten felüli részének szabadon való felhasználásának joga.
22/B. § A gazdálkodást segítő támogatás megállapítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.
22/C. § (1)59 A támogatott személyek, családok köréről, jogairól, kötelességeiről a támogatási eljárás rendjéről külön szabályzat rendelkezik.
(2)60 A kisállattartás, növénytermesztés és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások vonatkozásában akkor nyújtható támogatás, ha a képviselő-testület pályázatot nyújt be, és azon e célra támogatást nyert.
23. §61
Falugondnoki szolgálat
24. §62 A testület a falugondnoki szolgáltatást külön rendeletben szabályozza.
Eljárási rendelkezés
25. § (1)63 A testület hatáskörébe tartozik e rendelet 11. §-ában szabályozott átmeneti segély, a 15/A. §-ban szabályozott rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, mint pénzbeli ellátás. A természetbeni ellátások közül a 20. § -ban biztosított szociális étkeztetés valamint a 22. §-ban szabályozott gazdálkodást segítő támogatás.
(2)64 A polgármester hatásköre e rendelet 14. §-ban biztosított temetési segély valamint a 18. § -ban biztosított újszülöttek támogatása mint pénzbeli ellátás, valamint a természetbeni ellátások közül a 21. §-ban biztosított köztemetés.
(3) A polgármester hatáskörében hozott határozatok ellen fellebbezni a képviselő-testülethez lehet.
Záró rendelkezés
26. §65 (1) Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba.
(2) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben a Szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 1993 évi III.tv. Valamint a Gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997 évi XXXI.tv. rendelkezései az irányadók.
1. függelék67
Módosította a 3/2012.(II.13.) rendelet. Hatályos: 2014. január 01-től
Módosította a 6/2008. (IX. 22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től
Módosította a 3/2011. (III. 11.) rendelet. Hatályos: 2011. március 11-től
Módosította a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20-tól
Hatályon kívül helyezte a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatálytalan: 2013. június 10-től
Módosította a 8/2011. (VIII .23.) rendelet. Hatályos: 2011. augusztus 23.-tól
Hatályon kívül helyezte a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatálytalan: 2013. június 10-től
Hatályon kívül helyezte a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatálytalan: 2013. június 10-től
Módosította a 3/2012. (II.13. ) rendelet. Hatályos: 2012. február 10-től
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 10-től
Módosította a 3/2011. (III. 11.) rendelet. Hatályos: 2011. március 11.-től
Módosította a 6/2008. (IX. 22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Módosította a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatályos: 2013. június 10-től
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Módosította a 3/2012. (II. 13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Módosította a 6/2010. (XII.20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20tól
Módosította a 4/2013. (VI.10.) rendelet. Hatályos: 2013. június 10-től.
Módosította a 6/2008. (IX.22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től.
Módosította a 3/2012. (II. 13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól.
Módosította a 3/2012. (II. 13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Módosította a 4/2013. (VI.10.) rendelet. Hatályos: 2013. június 10-től
Módosította a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20-tól.
Módosította a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20-tól.
Módosította a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20-tól.
Módosította a 6/2006. (V.22.) rendelet. Hatályos: 2006. május 22-től.
Módosította a 6/2006. (V.22.) rendelet. Hatályos: 2006. május 22-től.
Hatályon kívül helyezte a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatálytalan:2010. december 20-től.
Hatályon kívül helyezte a 4/2013. (VI.10.) rendelet. Hatálytalan: 2013. június 10-től
Módosította a 4/2009. (IV.10.) rendelet. Hatályos: 2009. április 10-től.
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos. 2012. február 13-tól
Módosította a 3/2011. (III .11.) rendelet. Hatályos: 2009. április 10-től
Módosította a 4/2009. (IV. 10.) rendelet. Hatályos: 2009. április 10-től
Módosította a 4/2009. (IV. 10.) rendelet. Hatályos: 2009. április 10-től
Módosította a 3/2011. (III. 11.) rendelet. Hatályos: 2011. március 11-től
Módosította a 4/2009. (IV. 10.) rendelet. Hatályos: 2009. április 10-től
Módosította a 3/2011 (III. 11.) rendelet. Hatályos: 2011. március 11-től
Módosította a 4/2009. (IV. 10.) rendelet. Hatályos: 2009. április 10-től
Módosította a 3/2011. (III. 11.) rendelet. Hatályos: 2011. március 11-től
Módosította a 3/2011. (III. 11.) rendelet. Hatályos: 2011 március 11-től
Hatályon kívül helyezte a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatálytalan: 2013. június 10-től
Módosította a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatályos: 2013. június 10-től
Módosította a 3/2012. (II.13.) rendelet. Hatályos: 2012. február 13-tól
Hatályon kívül helyezte a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatálytalan: 2013. június 10-től
Módosította a 3/2011. (III. 11.) rendelet. Hatályos: 2011. március 11-től
Módosította a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20-tól
Módosította a 6/2008. (IX. 22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től
Hatályon kívül helyezte a 6/2008. (IX. 22.) rendelet. Hatálytalan: 2008. szept. 22-től
Módosította 6/2008. (IX.22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től
Módosította a 6/2008. (IX. 22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től
Módosította a 6/2008. (IX. 22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től
Módosította a 3/1998. (IV. 28.) rendelet. Hatályos: 1998. április 28-tól.
Módosította a 11/2006. (XI. 13.) rendelet. Hatályos: 2006. november 13-tól
Módosította a 11/2006. (XI. 13.) rendelet. Hatályos: 2006. november 13-tól
Módosította a 11/2006. (XI. 13.) rendelet. Hatályos: 2006. november 13-tól
Módosította a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20-tól
Módosította a 11/2006. (XI. 13.) rendelet. Hatályos: 2006. november 13-tól
Hatályon kívül helyezte a 6/2008. (IX. 22.) rendelet. Hatálytalan: 2008. szept. 22-től
Módosította a 9/2005. (XI. 01.) rendelet. Hatályos: 2005. november 1-től
Módosította 3/2011. (II. 11.) rendelet. Hatályos: 2011. március 11-től
Módosította a 6/2008. (IX.22.) rendelet. Hatályos: 2008. szeptember 22-től
Módosította a 9/2005. (XI. 01.) rendelet. Hatályos: 2005. november 1-től
Módosította a 6/2010. (XII. 20.) rendelet. Hatályos: 2010. december 20-tól
Módosította a 4/2013.(VI.10.) rendelet. Hatályos: 2013. június 10-től.