Mekényes község képviselő testületének 3/2015 (II.27) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Hatályos: 2020. 07. 16- 2021. 12. 16Mekényes község képviselő testületének 3/2015 (II.27) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Mekényes Község Önkormányzati Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés d) pontjaiban, 32 cikk (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében és 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint alkotja meg:
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Mekényes Község Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye: 7344 Mekényes, Fő utca 115.
(3) Az önkormányzat jelképei: a község címere és zászlaja. A község címeréről és zászlajáról, valamint ezek használatáról a képviselő-testület külön önkormányzati rendeletet alkot.
Önkormányzati jogok:
2. § (1) A helyi önkormányzat a törvény keretei között:
a) önállóan alakítja a szervezetét és működési rendjét, önkormányzati jelképeket alkothat, helyi kitüntetéseket és elismerő címeket alapíthat,
b) az önkormányzat tulajdonával önállóan rendelkezik, bevételeivel önállóan gazdálkodik, az önként vállalt és kötelező önkormányzati feladatok ellátásáról egységes költségvetéséből gondoskodik Saját felelősségre vállalkozói tevékenységet folytathat. Kiegészítő állami támogatásra jogosult az önhibáján kívül hátrányos helyzetben levő települési önkormányzat,
c) szabadon társulhat más önkormányzattal érdekeinek képviselete és védelme céljából területi, valamint országos érdekképviseleti szervezetbe tömörülhet, feladat- és hatáskörében együttműködhet külföldi helyi önkormányzattal, beléphet nemzetközi önkormányzati szervezetekbe
(2) A helyi önkormányzat véleményt nyilváníthat, és kezdeményezést tehet a feladat és a hatáskörébe nem tartozó, de a helyi közösséget érintő ügyekben.
Feladat és hatáskörök
3. § Az önkormányzat köteles gondoskodni:
Képviselőtestület
4. § A képviselők száma: 4 fő, képviselő-testület tagjainak a száma a polgármesterrel együtt 5 fő. A testület elnöke a polgármester. A testület tagjainak névjegyzékét az 1.sz. függelék tartalmazza.
Képviselő-testület működése
5. § (1) Feladatát és hatáskörét ülésein gyakorolja.
(2) Évente legalább hat ülést tart.
(3) A képviselőtestület üléseit a polgármester hívja össze. Polgármesteri tisztség betöltetlensége és tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület által választott alpolgármester hívja össze a testület ülését.
A képviselőtestület programja
6. § A polgármester a képviselőtestület megbízásának időtartamára, vagy azt meghaladó időszakra gazdasági programot készít, mely tartalmazza:
a) településfejlesztés céljait,
b) a helyi közszolgáltatások biztosítására, színvonalának javítására vonatkozó fejlesztési elképzeléseket,
c) azokat a helyi közügyeket, amelyek megoldását a képviselő-testület célul tűzte ki,
d) önszerveződő lakossági szervezetek tevékenységének támogatását.
Munkaterv
7. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a program végrehajtását célzó munkaterv. A munkaterv elkészítéséről a polgármester gondoskodik.
(2) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:
a) valamennyi képviselő tagtól,
b) jegyzőtől.
c) intézményvezetőktől.
(3) A véleményeket javaslatokat a munkatervhez a polgármesternek kell benyújtani.
(4) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az ülések várható időpontját,
b) a napirendek címét és előadóját,
c) az előkészítésért felelős nevét,
d) a bizottságnak a megjelölését, ha az előterjesztést előzetesen a bizottságnak kell megvitatni,
e) a közmeghallgatás időpontját és tárgyát,
f) a jelentések elkészítésének határidejét,
g) a napirendhez meghívandók megjelölését,
h) azokat a napirendeket, ahol előtte közmeghallgatást kell tartani.
(5) A munkaterv elfogadásáról a polgármester javaslatára a képviselőtestület minden év első ülésén egyszerű szótöbbséggel határoz.
(6) A munkaterv előterjesztésével egyidejűleg a képviselőtestületet tájékoztatni kell a munkatervbe nem került javaslatokról.
Előterjesztések:
8. § (1) Az előterjesztés két részből áll:
a) első részben:
aa) tárgy pontos meghatározása,
ab) áttekintés, hogy az önkormányzat foglalkozott-e korában a napirenddel, ha igen milyen döntés született,
ac) meghozandó döntés indoklásának bemutatása,
ad) előkészítésben résztvevők megnevezése.
b) második rész:
ba) határozati javaslat (egyértelműen megfogalmazott rendelkező rész)
bb) alternatív javaslatok
bc) végrehajtásért felelős személy, esetleg szerv megnevezése,
bd) határidők megjelölése.
(2) Szükség esetén, vagy rendkívüli méltánylást érdemlő esetben a polgármester az (1) bekezdésben meghatározott követelményektől eltérést is engedélyezhet.
(3) Rendeleti javaslatot csak írásban lehet benyújtani.
(4) Az előterjesztéseket a jegyző törvényességi szempontból véleményezi.
A képviselő-testület összehívása
9. § (1) A képviselő-testület üléseit a polgármester a hónap első hétfői 1 napjára, este 18 órára hívja össze. Az irányadó időponttól a polgármester szükség esetén eltérhet.2
A képviselő-testületi ülés helye
10. § Az ülés helye általában a községházán van.
Az ülés levezetése
11. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti.
(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet. Az ülés határozatképes, ha a képviselők több mint fele az ülésen megjelent.
(3) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester tesz javaslatot, melynek alapján a képviselőtestület állapítja meg.
(4) A polgármester minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit.
(5) A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra röviden, lényegre törően.
(6) A szavazás előtt a jegyző szót kap, ha törvényességet érintő észrevételt kíván tenni.
(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő, a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy szavazásra bocsátja a módosított javaslatot, majd a kiadott javaslatot.
(8) A tanácskozás rendjének a fenntartása a polgármester feladata, amelynek kertében:
a) az ülést berekeszti,
b) elnapolja,
c) félbeszakítja,
d) rendeletutasítást alkalmazhat.
Határozat hozatal
12. § (1) A képviselő-testület határozatait egyszerű szótöbbséggel (a jelenlévő képviselők több mint felének igen szavazatával) vagy minősített többséggel (megválasztott képviselők több mint felének szavazatával) hozza meg.
(2) Minősített többség szükséges:
a) rendeletalkotás,
b) szervezetének kialakításához és működésének meghatározásához,
c) törvény által hatáskörébe utalt választáshoz, kinevezéshez, megbízáshoz,
d) képviselő-testületi társulás létrehozásához
e) külföldi önkormányzattal való együttműködéshez,
f) nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozáshoz,
g) intézmény alapítása, megszüntetése,
h) döntésből való kizárás,
i) testületi hatáskör átruházásához,
j) kitüntetés, elismerés, díszpolgári cím adományozása,
k) gazdasági társulásba való belépéshez,
l) hitelfelvétel,
m) kötvény kibocsátás,
n) önkormányzati vagyon elidegenítése, és megterhelése,
o) méltatlansági és vagyon-nyilatkozattételi eljárással kapcsolatos, valamint az összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,
p) az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntéshez,
q) valamint törvényben, önkormányzati rendeletben meghatározott egyéb esetekben.
Szavazás rendje:
13. § (1) A szavazás nyílt, vagy titkos. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) A nyílt szavazás névszerinti is lehet.
14. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben titkos szavazást rendelhet el.
(2) A titkos szavazás elrendelésére javaslatot tehet:
a) az ülés elnöke,
b) képviselő.
(3) A szavazás borítékba helyezett szavazó lapon, urna igénybevételével történik.
(4) A titkos szavazás esetén a jegyző összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét, a szavazás eredményét átadja a polgármesternek, aki erről a képviselő-testületnek jelentést tesz.
Névszerinti szavazás
15. § (1) A polgármester, települési képviselő javasolhatja a névszerinti szavazást a szavazás megkezdése előtt. Erről a testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) A névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét.
Kérdés, interpelláció
16. § (1) A települési képviselő interpellációját írásban, legkésőbb az ülést megelőző második napon nyújtja be a polgármesternek. A benyújtott interpellációra érdemi választ kell adni.
(2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról, ha kérdező a választ nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) Interpellációra, ha azonnali válaszadás nem történik, 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
Jegyzőkönyv
17. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltak szerint.
(2) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv 3 példányban készül.
(3) A képviselő-testület jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.
(4) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt 15 napon belül a kormány- hivatal vezetőjének kell megküldeni.
(5) A tanácskozás hangszalagra is rögzíthető.
Polgármester
18. § (1) A megválasztott polgármester tiszteletdíját törvényes keretek között a képviselő-testület határozza meg és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat.
(2) A polgármester a tevékenységét társadalmi megbízásban tiszteletdíj fejében látja el.
19. § (1) A polgármester összeférhetetlenségére az Mötv. 36. §- ában foglaltak az irányadók.
(2) A polgármester megválasztását követően, majd azt követően évente január 1. napját követően, 30 napon belül vagyonnyilakozatot köteles tenni, a képviselőre vonatkozó szabályok szerint.
(3) A polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt a képviselő-testület - minősített többséggel hozott határozata alapján – keresetet nyújthat be az önkormányzat székhelye szerint illetékes törvényszékhez a polgármester tisztségének megszüntetése érdekében.
20. § (1) A polgármester törvényben, vagy annak felhatalmazása alapján kormány rendeletben meghatározott feladatait, hatósági hatásköreit az SZMSZ 1. sz. melléklete képezi.
(2) A legalapvetőbb feladatai:
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,
b) feladata a település fejlesztése, közszolgáltatások szervezése,
c) segíti a települési képviselők munkáját,
d) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel,
e) képviseli az önkormányzatot.
Alpolgármester
21. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére a képviselők közül egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el, tiszteletdíj ellenében.
(3) A polgármestert helyettesítő alpolgármester jogai és kötelezettségei a polgármesterével azonosak.
Jegyző
22. § A jegyző önkormányzatok működésével összefüggő feladatai különösen:
a) rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek a településnek az önkormányzatok munkáját érintő jogszabályokról,
b) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket,
c) tájékoztatja a képviselőtestületet a hivatal munkájáról, ügyintézéséről.
Települési képviselők jogállása
23. § (1) A képviselőt az önkormányzati törvényben és a szabályzatban foglalt jogok illetik meg és az ott meghatározott kötelezettségek terhelik. A települési képviselők jogai és kötelezettségei azonosak.
(2) A képviselő tevékenysége során hivatalos személyként jár el.
(3) A helyi képviselő tiszteletdíjra jogosult, melynek szabályait külön rendelet szabályozza.
(4) Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségi szabályaira az Mötv. 36. §- ában foglaltak az irányadók.
(5) Az önkormányzati képviselő megválasztását követően, majd azt követően minden év január 1. napjától számítva, 30 napon belül vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A képviselő a saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házastárs – vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatát.
24. § A települési képviselő:
a) részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtása szervezésében és ellenőrzésében.
b) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet,
c) a képviselőtestület hivatalától a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést igényelhet,
d) közérdekű ügyekben kezdeményezheti a polgármester intézkedését, amelyre a polgármesternek 30napon belül érdemi választ kell adnia,
e) kérésére az írásban benyújtott hozzászólásokat a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetve kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben,
f) a képviselőtestület ülésén a jegyzőtől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, melyre az ülésen, vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
Bizottság
25. § (1) A Képviselőtestület Jogi és Ügyrendi Bizottságot hoz létre.
(2) A bizottság ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat.
(3) A bizottság tagjainak névsorát a 2. sz. függelék tartalmazza.
Képviselő-testület Hivatala
26. § (1) A képviselő-testület hivatalának feladatait a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
(2) A Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye Mágocs; Mekényesen 1 fő ügyfélszolgálati megbízottal ügyfélszolgálati iroda működik.
(3) A jegyző feladatokat a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője látja el a közös önkormányzati hivatalt alkotó Mágocs, Alsómocsolád, Mekényes és Nagyhajmás településeken.
(4) A jegyző, vagy megbízottja minden héten szerdán 14 – 15.30-ig ügyfélfogadást tart a községházán, az ügyfélszolgálati iroda ügyfélfogadási rendje: hétfőtől péntekig, 8-tól 14 óráig tart.
(5) Az ügyfélfogadást a hirdetőtáblákon, Községházán hirdetmények útján, valamint az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
(6) A jegyző évente beszámol a testületnek a hivatal munkájáról.
(7) A közös önkormányzati hivatal fenntartásának költségeihez a települések a lakosságszámuk arányában járulnak hozzá.
(8) A fenntartási költség utalása havonta minden hónap 20-ig történik azonnali beszedési megbízás alapján.
(9) A jegyző legfontosabb feladatait és hatáskörét az Mötv. 81. § (3) bekezdése tartalmazza.
Önkormányzati rendelet alkotása
27. § A képviselőtestület rendeletet alkothat a törvény által nem szabályozott helyi, társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá felhatalmazás alapján azok végrehajtására.
A rendeletalkotási eljárás fő szabályai
28. § (1) A rendeletalkotást kezdeményezheti:
a) helyi képviselő,
b) polgármester,
c) jegyző,
d) mindazon központi szervek, amelynek a törvény értelmében a helyi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatai és hatáskörei vannak.
(2) A költségvetési rendelet két fordulóban tárgyalandó.
A rendelet előkészítésében való társadalmi részvétel szabályai
29. § (1) A rendeletben történő szabályozás sokoldalú magalapozását, a rendeletek minőségének és végrehajthatóságának javítása érdekében az állampolgárok szélesebb körét érintő rendelettervezetet és annak indokolását társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, kivéve, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.
(2) Nem lehet társadalmi egyeztetésre bocsátani a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról szóló rendelettervezetet.
(3) A társadalmi egyeztetés formái különösen a következők:
a) a honlapon megadott elérhetőségen biztosított véleményezés
b) közmeghallgatás, lakossági fórum
c) közvetlen egyeztetés az önszerveződő közösségek képviselőivel a tevékenységi körüket érintő rendelettervezet esetében.
Önkormányzati rendelet kihirdetése
30. § (1) Az önkormányzati rendelet hiteles szövegét a jegyző szerkeszti annak elfogadása után.
(2) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
31 §
Az önkormányzat vagyona és gazdálkodása
32. § (1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legfontosabb szabályokat külön rendelet határozza meg.
(2) Az önkormányzat belső ellenőrzéséről köteles gondoskodni.
(3) Az önkormányzat képviselőtestülete 100.000 feletti értékesítésre illetve használati, vagy hasznosítási jogának átengedésére nyilvános – indokolt esetben zártkörű versenytárgyalás utján történik a legjobb ajánlattevő részére.
(4) A vagyont ingyenesen átruházni, továbbá követelésről lemondani értéktől függetlenül csak a képviselő-testület hozzájárulásával lehet. A szavazáshoz minősített többségi szavazás szükséges.
Az önkormányzat társulása
33 §.
Helyi népszavazás
34. § Hatályon kívül helyezve.3
35. § Hatályon kívül helyezve.4
36 §
Lakossági fórumok
37. § (1) A képviselő-testület évente legalább egyszer, előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület határoz, melyről a lakosságot legalább 10 nappal korábban tájékoztatja a képviselő-testület hivatalának hirdetőtábláin, valamint az önkormányzat honlapján keresztül.
(3) A közmeghallgatás határozatképes, ha a megválasztott képviselők több mint fele az ülésen megjelent. Az ülésről jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére irányadó szabályok alkalmazandók.
(4) A közmeghallgatás során elhangzott kérdésekre, véleményekre lehetőség szerint az ülésen szóban kell választ adni. A kivizsgálást igénylő kérdések, észrevételek esetén a hozzászólót a kivizsgálás eredményéről írásban kell értesíteni.
38. § (1) A képviselő-testület határozatban dönt lakossági fórumok tartásáról, amelyek a lakosság tájékoztatását, döntések előkészítésében való bevonását szolgálják.
Záró rendelkezés
39. § (1) Jelen rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.
(2) Jelen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a többször módosított, Mekényes Község Önkormányzat Képviselő-testülete Mekényes Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/1997. (X.01.) .(III. 26.) rendelet. hatályát veszti.
1. melléklet
a) honosított, illetőleg visszahonosított személy állampolgársági eskü kivétele.
a) önkéntes tűzoltóság készenléti szolgálatának elrendelése,
b) kormányrendeletben megállapított polgárvédelmi feladatok,
c) ár-és belvízvédelemmel kapcsolatos feladatok ellátása,
d) gondoskodik a közerők, továbbá a védekezéshez szükséges anyagok, eszközök és felszerelések összeírásáról, nyilvántartásáról, szükség szerinti mozgósításáról, továbbá a közerők általános ellátásáról,
e) megtervezi a kiürítést, a mentést és a visszatelepítést, illetőleg ezek elrendelése esetén gondoskodik a végrehajtásáról,
f) gondoskodik az élet és vagyonbiztonság, valamint a mentés érdekében szükséges egyéb intézkedések megtételéről,
g) gondoskodik a védekezésben részvevők egészségügyi ellátásáról, továbbá a kiürítés a mentés és visszatelepítés során a járványok megelőzésével és elhárításával kapcsolatos intézkedésekről, a területileg illetékes ÁNTSZ közreműködésével,
h) megteszi az árvíz és belvíz által okozott valamint a védekezéssel kapcsolatban keletkezett károkkal összefüggően a helyreállításhoz szükséges intézkedéseket,
i) elrendeli a vízfogyasztás korlátozását a képviselő-testület által jóváhagyott tervnek megfelelően,
a) elhunyt személy eltemettetési költségeihez való hozzájárulás céljára megállapítható rendkívüli települési támogatás megállapítása,
b) elhunyt személy eltemettetési költségeihez való hozzájárulás céljára megállapítható, kamatmentes szociális kölcsönként folyósítható rendkívüli települési támogatás megállapítása
c) újszülöttek támogatásának megállapítása
d) köztemetés elrendelése,
e) falugondnoki szolgáltatás igénybevételének engedélyezése,
a) a képviselőtestület elé terjeszti a gazdaság program tervezetét, a költségvetési koncepciót a költségvetési rendeletet, illetőleg az azt megalapozó egyéb rendelet tervezetet,
b) gondoskodik a helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtásáról,
c) tájékoztatja a testületet az önkormányzatot évközi gazdálkodásról, a költségvetési előirányzatok alakulásáról a költségvetési egyensúly helyzetéről,
d) a helyi önkormányzat nevében kötelezettséget vállalhat a költségvetés keretén belül, továbbá a képviselő-testület előzetes tájékoztatása nélkül 150 000 Ft szerződéses összeghatárig szerződést köthet olyan ügyekben, amelyek a hatályos költségvetésben előirányzatként még nem szerepelnek,
e) a képviselőtestület elé terjeszti az éves költségvetésről szóló beszámolót (zárszámadást)
f) szükség esetén a képviselő-testület elé terjeszti az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet tervezetet
g) az állampolgárok élet-és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzet) a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia
h) címer használatának engedélyezése
i) rendezési terv jóváhagyását megelőző egyeztető tárgyalás lefolytatása,
j) a polgármester dönt mindazon ügyekben melyet a jogszabály hatáskörébe utal, valamint amellyel a képviselő-testület felhatalmazza.
1. függelék az 1. melléklethez
A |
B |
|
---|---|---|
1 |
Schild Róbert |
polgármester |
2 |
László-Legedi Jánosné |
alpolgármester |
3 |
Jójárt Endréné |
képviselő |
4 |
Siska Zoltán |
képviselő |
5 |
Zámbó László |
képviselő |
2. függelék az 1. melléklethez
A |
B |
|
---|---|---|
1 |
Siska Zoltán |
elnök |
2 |
Jójárt Endréné |
tag |
3 |
Zámbó László |
tag |
A képviselő-testület üléseit a polgármester a hónap első hétfői [1] napjára, este 18 órára hívja össze. Az irányadó időponttól a polgármester szükség esetén eltérhet. [2]
A rendelet szövegét a 2/2019. (III. 14.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2019. március 15-től
Hatályon kívül helyezte a 7/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet (Hatályon kívül helyezve: 2015.május 1-től)
Hatályon kívül helyezte a 7/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet (Hatályon kívül helyezve: 2015.május 1-től
Hatályon kívül helyezte a 7/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet (Hatályon kívül helyezve 2015.május 1-től)
Módosította a 8/2019. (XI.06.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. november 6.