Mekényes község képviselő testületének 3/2015 (II.27) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzatról

Hatályos: 2020. 07. 16- 2021. 12. 16

Mekényes község képviselő testületének 3/2015 (II.27) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzatról

2020.07.16.

Mekényes Község Önkormányzati Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés d) pontjaiban, 32 cikk (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében és 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint alkotja meg:

I. Fejezet

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Mekényes Község Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye: 7344 Mekényes, Fő utca 115.

(3) Az önkormányzat jelképei: a község címere és zászlaja. A község címeréről és zászlajáról, valamint ezek használatáról a képviselő-testület külön önkormányzati rendeletet alkot.

II. Fejezet

Önkormányzati jogok:

2. § (1) A helyi önkormányzat a törvény keretei között:

a) önállóan alakítja a szervezetét és működési rendjét, önkormányzati jelképeket alkothat, helyi kitüntetéseket és elismerő címeket alapíthat,

b) az önkormányzat tulajdonával önállóan rendelkezik, bevételeivel önállóan gazdálkodik, az önként vállalt és kötelező önkormányzati feladatok ellátásáról egységes költségvetéséből gondoskodik Saját felelősségre vállalkozói tevékenységet folytathat. Kiegészítő állami támogatásra jogosult az önhibáján kívül hátrányos helyzetben levő települési önkormányzat,

c) szabadon társulhat más önkormányzattal érdekeinek képviselete és védelme céljából területi, valamint országos érdekképviseleti szervezetbe tömörülhet, feladat- és hatáskörében együttműködhet külföldi helyi önkormányzattal, beléphet nemzetközi önkormányzati szervezetekbe

(2) A helyi önkormányzat véleményt nyilváníthat, és kezdeményezést tehet a feladat és a hatáskörébe nem tartozó, de a helyi közösséget érintő ügyekben.

Feladat és hatáskörök

3. § Az önkormányzat köteles gondoskodni:

a)az egészséges ivóvíz ellátásról,
b)az óvodai nevelésről,
c)az egészségügyi és szociális alapellátásról,
d)a közvilágításról,
e)helyi közutak, közterületek és köztemető fenntartásáról,
f)a helyi közutakon, a helyi önkormányzati tulajdonban álló közforgalom elől el nem zárt magánutakon, valamint tereken, parkokban és egyéb közterületeken közúti járművel történő várakozás/parkolás/ biztosításáról
g)a nemzeti és etnikai kisebbség jogainak érvényesüléséről
h)nyilvános könyvtári ellátás biztosításáról,
i)valamint mindazon feladatokról, melyet jogszabály előír.

Képviselőtestület

4. § A képviselők száma: 4 fő, képviselő-testület tagjainak a száma a polgármesterrel együtt 5 fő. A testület elnöke a polgármester. A testület tagjainak névjegyzékét az 1.sz. függelék tartalmazza.

Képviselő-testület működése

5. § (1) Feladatát és hatáskörét ülésein gyakorolja.

(2) Évente legalább hat ülést tart.

(3) A képviselőtestület üléseit a polgármester hívja össze. Polgármesteri tisztség betöltetlensége és tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület által választott alpolgármester hívja össze a testület ülését.

A képviselőtestület programja

6. § A polgármester a képviselőtestület megbízásának időtartamára, vagy azt meghaladó időszakra gazdasági programot készít, mely tartalmazza:

a) településfejlesztés céljait,

b) a helyi közszolgáltatások biztosítására, színvonalának javítására vonatkozó fejlesztési elképzeléseket,

c) azokat a helyi közügyeket, amelyek megoldását a képviselő-testület célul tűzte ki,

d) önszerveződő lakossági szervezetek tevékenységének támogatását.

Munkaterv

7. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a program végrehajtását célzó munkaterv. A munkaterv elkészítéséről a polgármester gondoskodik.

(2) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:

a) valamennyi képviselő tagtól,

b) jegyzőtől.

c) intézményvezetőktől.

(3) A véleményeket javaslatokat a munkatervhez a polgármesternek kell benyújtani.

(4) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülések várható időpontját,

b) a napirendek címét és előadóját,

c) az előkészítésért felelős nevét,

d) a bizottságnak a megjelölését, ha az előterjesztést előzetesen a bizottságnak kell megvitatni,

e) a közmeghallgatás időpontját és tárgyát,

f) a jelentések elkészítésének határidejét,

g) a napirendhez meghívandók megjelölését,

h) azokat a napirendeket, ahol előtte közmeghallgatást kell tartani.

(5) A munkaterv elfogadásáról a polgármester javaslatára a képviselőtestület minden év első ülésén egyszerű szótöbbséggel határoz.

(6) A munkaterv előterjesztésével egyidejűleg a képviselőtestületet tájékoztatni kell a munkatervbe nem került javaslatokról.

Előterjesztések:

8. § (1) Az előterjesztés két részből áll:

a) első részben:

aa) tárgy pontos meghatározása,

ab) áttekintés, hogy az önkormányzat foglalkozott-e korában a napirenddel, ha igen milyen döntés született,

ac) meghozandó döntés indoklásának bemutatása,

ad) előkészítésben résztvevők megnevezése.

b) második rész:

ba) határozati javaslat (egyértelműen megfogalmazott rendelkező rész)

bb) alternatív javaslatok

bc) végrehajtásért felelős személy, esetleg szerv megnevezése,

bd) határidők megjelölése.

(2) Szükség esetén, vagy rendkívüli méltánylást érdemlő esetben a polgármester az (1) bekezdésben meghatározott követelményektől eltérést is engedélyezhet.

(3) Rendeleti javaslatot csak írásban lehet benyújtani.

(4) Az előterjesztéseket a jegyző törvényességi szempontból véleményezi.

A képviselő-testület összehívása

9. § (1) A képviselő-testület üléseit a polgármester a hónap első hétfői 1 napjára, este 18 órára hívja össze. Az irányadó időponttól a polgármester szükség esetén eltérhet.2

(2) Az ülés meghívóját és az írásos előterjesztést a képviselők az ülést megelőző 3 nappal korábban kell, hogy kézhez kapják.
(3)A meghívót a polgármester írja alá.
(4)A meghívó tartalmazza:
a)az ülés helyét
b)az ülés idejét
c)napirendi pontokat és azok előterjesztőit
(5)A képviselő-testület ülései nyilvánosak. A képviselő-testület üléseinek az időpontjáról a nyilvánosságot a meghívónak a hirdetőtáblákon történő kifüggesztésével tájékoztatni kell.
(6)Az ülésre meghívandók:
a)települési képviselők,
b)jegyző,
c)napirend előterjesztője,
d)valamint akiknek meghívását jogszabály kötelezően előírja.
(7)Zárt ülést kell tartani a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény(továbbiakban: Mötv.) 46. § (2) bekezdésében szabályozott esetekben.
(8)Zárt ülés elrendeléséről a képviselőtestületnek az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti estekben minősített többséggel dönt.

A képviselő-testületi ülés helye

10. § Az ülés helye általában a községházán van.

Az ülés levezetése

11. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti.

(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet. Az ülés határozatképes, ha a képviselők több mint fele az ülésen megjelent.

(3) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester tesz javaslatot, melynek alapján a képviselőtestület állapítja meg.

(4) A polgármester minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit.

(5) A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra röviden, lényegre törően.

(6) A szavazás előtt a jegyző szót kap, ha törvényességet érintő észrevételt kíván tenni.

(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő, a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy szavazásra bocsátja a módosított javaslatot, majd a kiadott javaslatot.

(8) A tanácskozás rendjének a fenntartása a polgármester feladata, amelynek kertében:

a) az ülést berekeszti,

b) elnapolja,

c) félbeszakítja,

d) rendeletutasítást alkalmazhat.

Határozat hozatal

12. § (1) A képviselő-testület határozatait egyszerű szótöbbséggel (a jelenlévő képviselők több mint felének igen szavazatával) vagy minősített többséggel (megválasztott képviselők több mint felének szavazatával) hozza meg.

(2) Minősített többség szükséges:

a) rendeletalkotás,

b) szervezetének kialakításához és működésének meghatározásához,

c) törvény által hatáskörébe utalt választáshoz, kinevezéshez, megbízáshoz,

d) képviselő-testületi társulás létrehozásához

e) külföldi önkormányzattal való együttműködéshez,

f) nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozáshoz,

g) intézmény alapítása, megszüntetése,

h) döntésből való kizárás,

i) testületi hatáskör átruházásához,

j) kitüntetés, elismerés, díszpolgári cím adományozása,

k) gazdasági társulásba való belépéshez,

l) hitelfelvétel,

m) kötvény kibocsátás,

n) önkormányzati vagyon elidegenítése, és megterhelése,

o) méltatlansági és vagyon-nyilatkozattételi eljárással kapcsolatos, valamint az összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,

p) az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntéshez,

q) valamint törvényben, önkormányzati rendeletben meghatározott egyéb esetekben.

Szavazás rendje:

13. § (1) A szavazás nyílt, vagy titkos. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A nyílt szavazás névszerinti is lehet.

14. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben titkos szavazást rendelhet el.

(2) A titkos szavazás elrendelésére javaslatot tehet:

a) az ülés elnöke,

b) képviselő.

(3) A szavazás borítékba helyezett szavazó lapon, urna igénybevételével történik.

(4) A titkos szavazás esetén a jegyző összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét, a szavazás eredményét átadja a polgármesternek, aki erről a képviselő-testületnek jelentést tesz.

Névszerinti szavazás

15. § (1) A polgármester, települési képviselő javasolhatja a névszerinti szavazást a szavazás megkezdése előtt. Erről a testület egyszerű szótöbbséggel dönt.

(2) A névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét.

A képviselők „igen” „nem” „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
A nagyközségi jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét – névsorral együtt – átadja az elnöknek.
(3)A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki.
(4)A hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

Kérdés, interpelláció

16. § (1) A települési képviselő interpellációját írásban, legkésőbb az ülést megelőző második napon nyújtja be a polgármesternek. A benyújtott interpellációra érdemi választ kell adni.

(2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról, ha kérdező a választ nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(3) Interpellációra, ha azonnali válaszadás nem történik, 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

Jegyzőkönyv

17. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltak szerint.

(2) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv 3 példányban készül.

(3) A képviselő-testület jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.

(4) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt 15 napon belül a kormány- hivatal vezetőjének kell megküldeni.

(5) A tanácskozás hangszalagra is rögzíthető.

III. Fejezet

Polgármester

18. § (1) A megválasztott polgármester tiszteletdíját törvényes keretek között a képviselő-testület határozza meg és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat.

(2) A polgármester a tevékenységét társadalmi megbízásban tiszteletdíj fejében látja el.

19. § (1) A polgármester összeférhetetlenségére az Mötv. 36. §- ában foglaltak az irányadók.

(2) A polgármester megválasztását követően, majd azt követően évente január 1. napját követően, 30 napon belül vagyonnyilakozatot köteles tenni, a képviselőre vonatkozó szabályok szerint.

(3) A polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt a képviselő-testület - minősített többséggel hozott határozata alapján – keresetet nyújthat be az önkormányzat székhelye szerint illetékes törvényszékhez a polgármester tisztségének megszüntetése érdekében.

20. § (1) A polgármester törvényben, vagy annak felhatalmazása alapján kormány rendeletben meghatározott feladatait, hatósági hatásköreit az SZMSZ 1. sz. melléklete képezi.

(2) A legalapvetőbb feladatai:

a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

b) feladata a település fejlesztése, közszolgáltatások szervezése,

c) segíti a települési képviselők munkáját,

d) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel,

e) képviseli az önkormányzatot.

Alpolgármester

21. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére a képviselők közül egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el, tiszteletdíj ellenében.

(3) A polgármestert helyettesítő alpolgármester jogai és kötelezettségei a polgármesterével azonosak.

Jegyző

22. § A jegyző önkormányzatok működésével összefüggő feladatai különösen:

a) rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek a településnek az önkormányzatok munkáját érintő jogszabályokról,

b) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket,

c) tájékoztatja a képviselőtestületet a hivatal munkájáról, ügyintézéséről.

IV. Fejezet

Települési képviselők jogállása

23. § (1) A képviselőt az önkormányzati törvényben és a szabályzatban foglalt jogok illetik meg és az ott meghatározott kötelezettségek terhelik. A települési képviselők jogai és kötelezettségei azonosak.

(2) A képviselő tevékenysége során hivatalos személyként jár el.

(3) A helyi képviselő tiszteletdíjra jogosult, melynek szabályait külön rendelet szabályozza.

(4) Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségi szabályaira az Mötv. 36. §- ában foglaltak az irányadók.

(5) Az önkormányzati képviselő megválasztását követően, majd azt követően minden év január 1. napjától számítva, 30 napon belül vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A képviselő a saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házastárs – vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatát.

A vagyonnyilatkozat tételének elmulasztása esetén – annak benyújtásáig az önkormányzati képviselő jogait nem gyakorolhatja, tiszteletdíjban nem részesülhet.
(6)A vagyonnyilatkozat tételének elmulasztása esetén – annak benyújtásáig az önkormányzati képviselő jogait nem gyakorolhatja, tiszteletdíjban, költségtérítésben nem részesülhet.

24. § A települési képviselő:

a) részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtása szervezésében és ellenőrzésében.

b) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet,

c) a képviselőtestület hivatalától a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést igényelhet,

d) közérdekű ügyekben kezdeményezheti a polgármester intézkedését, amelyre a polgármesternek 30napon belül érdemi választ kell adnia,

e) kérésére az írásban benyújtott hozzászólásokat a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetve kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben,

f) a képviselőtestület ülésén a jegyzőtől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, melyre az ülésen, vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

V. Fejezet

Bizottság

25. § (1) A Képviselőtestület Jogi és Ügyrendi Bizottságot hoz létre.

(2) A bizottság ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat.

(3) A bizottság tagjainak névsorát a 2. sz. függelék tartalmazza.

VI. Fejezet

Képviselő-testület Hivatala

26. § (1) A képviselő-testület hivatalának feladatait a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

(2) A Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye Mágocs; Mekényesen 1 fő ügyfélszolgálati megbízottal ügyfélszolgálati iroda működik.

(3) A jegyző feladatokat a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője látja el a közös önkormányzati hivatalt alkotó Mágocs, Alsómocsolád, Mekényes és Nagyhajmás településeken.

(4) A jegyző, vagy megbízottja minden héten szerdán 14 – 15.30-ig ügyfélfogadást tart a községházán, az ügyfélszolgálati iroda ügyfélfogadási rendje: hétfőtől péntekig, 8-tól 14 óráig tart.

(5) Az ügyfélfogadást a hirdetőtáblákon, Községházán hirdetmények útján, valamint az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

(6) A jegyző évente beszámol a testületnek a hivatal munkájáról.

(7) A közös önkormányzati hivatal fenntartásának költségeihez a települések a lakosságszámuk arányában járulnak hozzá.

(8) A fenntartási költség utalása havonta minden hónap 20-ig történik azonnali beszedési megbízás alapján.

(9) A jegyző legfontosabb feladatait és hatáskörét az Mötv. 81. § (3) bekezdése tartalmazza.

VII. Fejezet

Önkormányzati rendelet alkotása

27. § A képviselőtestület rendeletet alkothat a törvény által nem szabályozott helyi, társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá felhatalmazás alapján azok végrehajtására.

A rendeletalkotási eljárás fő szabályai

28. § (1) A rendeletalkotást kezdeményezheti:

a) helyi képviselő,

b) polgármester,

c) jegyző,

d) mindazon központi szervek, amelynek a törvény értelmében a helyi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatai és hatáskörei vannak.

(2) A költségvetési rendelet két fordulóban tárgyalandó.

A rendelet előkészítésében való társadalmi részvétel szabályai

29. § (1) A rendeletben történő szabályozás sokoldalú magalapozását, a rendeletek minőségének és végrehajthatóságának javítása érdekében az állampolgárok szélesebb körét érintő rendelettervezetet és annak indokolását társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, kivéve, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.

(2) Nem lehet társadalmi egyeztetésre bocsátani a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról szóló rendelettervezetet.

(3) A társadalmi egyeztetés formái különösen a következők:

a) a honlapon megadott elérhetőségen biztosított véleményezés

b) közmeghallgatás, lakossági fórum

c) közvetlen egyeztetés az önszerveződő közösségek képviselőivel a tevékenységi körüket érintő rendelettervezet esetében.

Önkormányzati rendelet kihirdetése

30. § (1) Az önkormányzati rendelet hiteles szövegét a jegyző szerkeszti annak elfogadása után.

(2) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.

31 §

(1)Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik
(2)A rendeletet a Községházán közszemlére kell tenni a Községházán lévő hivatalos hirdetőtáblára.
(3)Kihirdetettnek kell tekinteni a Községháza hirdetőtábláján kifüggesztett önkormányzati rendeletet annak levétele napjával. A kifüggesztés 1 napnál nem lehet kevesebb.
VII. Fejezet

Az önkormányzat vagyona és gazdálkodása

32. § (1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legfontosabb szabályokat külön rendelet határozza meg.

(2) Az önkormányzat belső ellenőrzéséről köteles gondoskodni.

(3) Az önkormányzat képviselőtestülete 100.000 feletti értékesítésre illetve használati, vagy hasznosítási jogának átengedésére nyilvános – indokolt esetben zártkörű versenytárgyalás utján történik a legjobb ajánlattevő részére.

(4) A vagyont ingyenesen átruházni, továbbá követelésről lemondani értéktől függetlenül csak a képviselő-testület hozzájárulásával lehet. A szavazáshoz minősített többségi szavazás szükséges.

IX. Fejezet

Az önkormányzat társulása

33 §.

(1)A képviselőtestület feladatainak hatékonyabb célszerűbb megoldására szabadon társulhat.
(2)A társulás jogi személy. Székhelyéről és képviseletéről a társulást létrehozó megállapodás rendelkezik.
(3)A társulásra vonatkozó szabályokat az Mötv. 87-95. §-ai tartalmazzák.
X. Fejezet

Helyi népszavazás

34. § Hatályon kívül helyezve.3

35. § Hatályon kívül helyezve.4

36 §

Hatályon kívül helyezve.5
XI. Fejezet

Lakossági fórumok

37. § (1) A képviselő-testület évente legalább egyszer, előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület határoz, melyről a lakosságot legalább 10 nappal korábban tájékoztatja a képviselő-testület hivatalának hirdetőtábláin, valamint az önkormányzat honlapján keresztül.

(3) A közmeghallgatás határozatképes, ha a megválasztott képviselők több mint fele az ülésen megjelent. Az ülésről jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére irányadó szabályok alkalmazandók.

(4) A közmeghallgatás során elhangzott kérdésekre, véleményekre lehetőség szerint az ülésen szóban kell választ adni. A kivizsgálást igénylő kérdések, észrevételek esetén a hozzászólót a kivizsgálás eredményéről írásban kell értesíteni.

38. § (1) A képviselő-testület határozatban dönt lakossági fórumok tartásáról, amelyek a lakosság tájékoztatását, döntések előkészítésében való bevonását szolgálják.

A fórumok tartását kezdeményezhetik annak tárgya megjelölésével a képviselő-testület tagjai és bizottságai.
(2)A lakossági fórum helyéről, időpontjáról és témájáról a lakosságot korábban tájékoztatni kell a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok szerint.
(3)A fórum állásfoglalásairól, beleértve a kisebbségi véleményeket a képviselő-testületet tájékoztatni kell.
XII. Fejezet

Záró rendelkezés

39. § (1) Jelen rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.

(2) Jelen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a többször módosított, Mekényes Község Önkormányzat Képviselő-testülete Mekényes Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/1997. (X.01.) .(III. 26.) rendelet. hatályát veszti.

1. melléklet

Polgármester feladatai és hatásköre
1.) Állampolgársági ügyekkel kapcsolatos feladatok:

a) honosított, illetőleg visszahonosított személy állampolgársági eskü kivétele.

2.) Polgári védelmi, katasztrófavédelmi ügyekkel kapcsolatos feladatok:

a) önkéntes tűzoltóság készenléti szolgálatának elrendelése,

b) kormányrendeletben megállapított polgárvédelmi feladatok,

c) ár-és belvízvédelemmel kapcsolatos feladatok ellátása,

d) gondoskodik a közerők, továbbá a védekezéshez szükséges anyagok, eszközök és felszerelések összeírásáról, nyilvántartásáról, szükség szerinti mozgósításáról, továbbá a közerők általános ellátásáról,

e) megtervezi a kiürítést, a mentést és a visszatelepítést, illetőleg ezek elrendelése esetén gondoskodik a végrehajtásáról,

f) gondoskodik az élet és vagyonbiztonság, valamint a mentés érdekében szükséges egyéb intézkedések megtételéről,

g) gondoskodik a védekezésben részvevők egészségügyi ellátásáról, továbbá a kiürítés a mentés és visszatelepítés során a járványok megelőzésével és elhárításával kapcsolatos intézkedésekről, a területileg illetékes ÁNTSZ közreműködésével,

h) megteszi az árvíz és belvíz által okozott valamint a védekezéssel kapcsolatban keletkezett károkkal összefüggően a helyreállításhoz szükséges intézkedéseket,

i) elrendeli a vízfogyasztás korlátozását a képviselő-testület által jóváhagyott tervnek megfelelően,

3.) Szociális ügyekkel kapcsolatos feladatok:

a) elhunyt személy eltemettetési költségeihez való hozzájárulás céljára megállapítható rendkívüli települési támogatás megállapítása,

b) elhunyt személy eltemettetési költségeihez való hozzájárulás céljára megállapítható, kamatmentes szociális kölcsönként folyósítható rendkívüli települési támogatás megállapítása

c) újszülöttek támogatásának megállapítása

d) köztemetés elrendelése,

e) falugondnoki szolgáltatás igénybevételének engedélyezése,

4.) Pénzügyi és egyéb feladatkörök:

a) a képviselőtestület elé terjeszti a gazdaság program tervezetét, a költségvetési koncepciót a költségvetési rendeletet, illetőleg az azt megalapozó egyéb rendelet tervezetet,

b) gondoskodik a helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtásáról,

c) tájékoztatja a testületet az önkormányzatot évközi gazdálkodásról, a költségvetési előirányzatok alakulásáról a költségvetési egyensúly helyzetéről,

d) a helyi önkormányzat nevében kötelezettséget vállalhat a költségvetés keretén belül, továbbá a képviselő-testület előzetes tájékoztatása nélkül 150 000 Ft szerződéses összeghatárig szerződést köthet olyan ügyekben, amelyek a hatályos költségvetésben előirányzatként még nem szerepelnek,

e) a képviselőtestület elé terjeszti az éves költségvetésről szóló beszámolót (zárszámadást)

f) szükség esetén a képviselő-testület elé terjeszti az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet tervezetet

g) az állampolgárok élet-és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzet) a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia

h) címer használatának engedélyezése

i) rendezési terv jóváhagyását megelőző egyeztető tárgyalás lefolytatása,

j) a polgármester dönt mindazon ügyekben melyet a jogszabály hatáskörébe utal, valamint amellyel a képviselő-testület felhatalmazza.

5.) A polgármester a Mekényes Fő utca 115. szám alatti polgármesteri irodában minden héten szerdán 9-10 óráig fogadóórát tart.

1. függelék az 1. melléklethez

Mekényes Község Önkormányzat Képviselő-testülete
[1] Módosította a 8/2019. (XI.06.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. november 6.

A

B

1

Schild Róbert

polgármester

2

László-Legedi Jánosné

alpolgármester

3

Jójárt Endréné

képviselő

4

Siska Zoltán

képviselő

5

Zámbó László

képviselő

2. függelék az 1. melléklethez

JOGI ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁG NÉVSORA6

A

B

1

Siska Zoltán

elnök

2

Jójárt Endréné

tag

3

Zámbó László

tag

1

A képviselő-testület üléseit a polgármester a hónap első hétfői [1] napjára, este 18 órára hívja össze. Az irányadó időponttól a polgármester szükség esetén eltérhet. [2]

2

A rendelet szövegét a 2/2019. (III. 14.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2019. március 15-től

3

Hatályon kívül helyezte a 7/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet (Hatályon kívül helyezve: 2015.május 1-től)

4

Hatályon kívül helyezte a 7/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet (Hatályon kívül helyezve: 2015.május 1-től

5

Hatályon kívül helyezte a 7/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet (Hatályon kívül helyezve 2015.május 1-től)

6

Módosította a 8/2019. (XI.06.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. november 6.