Bánfa Község Önkormányzat képviselő testületének 2/2015 (II.26..)
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 02. 26Bánfa Község Önkormányzat képviselő testületének 2/2015 (II.26..)
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
2015-02-26-tól
Bánfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének
2/2015.(II. 26.) számú rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Bánfa Község Önkormányzata Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában biztosított feladatkörében, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében a 2015. évi költségvetésről és végrehajtásának rendjéről a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését:
52043e Ft
Költségvetési bevétellel
52043e Ft
Költségvetési kiadással
-ebből működési: 49224e Ft.
felhalmozási: 2819e Ft.
finanszírozási: 0e Ft.
Ezen belül:
Személyi juttatások 26077e Ft.
Munkaadókat terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adó 4103e Ft.
Dologi kiadások 13010e Ft.
Ellátottak pénzbeli juttatásai 5041e Ft.
Egyéb működési célú kiadások 993e Ft.
Beruházások e Ft.
Felújítások 0e Ft.
Egyéb felhalmozási kiadások 2819e Ft.
Finanszírozási kiadások 0e Ft.
Költségvetési egyenleg 0
Költségvetési létszámkeret: 36 fő ebből közfoglalkoztatott: 34 fő
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 4., 7-11. mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 1. és a 2. melléklet részletezi.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. A 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési hitelből /vagy/ az előző év(ek) költségvetési maradványának, vállalkozási maradványának igénybevételével történik.
A költségvetés részletezése
3. §
A Képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) A Képviselő-testület a működési célú bevételek és kiadások mérlegét az 1. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület a felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlegét az 2. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.
(3) A Képviselő-testület a bevételeket és kiadásokat szakfeladatonként az 3. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.
(4) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások összevont mérlegét az 5. sz. mellékletnek megfelelően állapítja meg.
(5) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások kormányzati funkciónként történő kimutatását a 4. sz., 6. sz., 7.sz., 8., 9., 10., 11., mellékletnek megfelelően állapítja meg.
(6) A Képviselő-testület az Önkormányzat felújítási kiadásainak előirányzatát a 13. sz. melléklet szerint beruházási kiadásainak előirányzatát a 12. sz. melléklet szerint állapítja meg.
(7) A Képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítése évenkénti bontásban és összesítve célok szerint 14. sz. melléklet, az előirányzat-felhasználási tervet a 16. szerint állapítja meg.
(8) A Képviselő-testület a Az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat (kedvezmények) a 16. szerint állapítja meg.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. §
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(5) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(6) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
5. §
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(3) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
6. §
Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
Záró és vegyes rendelkezések
7. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2015. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Bánfa, 2015. február 26.
Szabó Melinda Mecseki Péter
polgármester jegyző
Kihirdetve:
Bánfa, 2015. február 26.
Mecseki Péter
jegyző