Töttös Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2013. (XI.4.) önkormányzati rendelete

a 2014. évi átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2020. 12. 16

Töttös Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 25.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1.§


Az átmeneti gazdálkodás szabályait 2014. január hó 1. napjától a 2014. évi költségvetési rendelet hatálybalépésének napjáig kell alkalmazni (a továbbiakban: átmeneti gazdálkodás időszaka).



2.§


(1) Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában az Áht. és az önkormányzat gazdálkodására vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.

(2) Az átmeneti időszakban teljesített bevételek és kiadások a költségvetésről szóló rendeletbe beépítésre kerülnek.

(3) Az egyes szakfeladatoknál a működési-fenntartási kiadások teljesítése a költségvetési évet közvetlenül megelőző év költségvetése azonos szakfeladata eredeti előirányzatának 1/12 részéig terjedhet havonta.

(4) A 2014. január hó 1. napjától esedékes bérintézkedéseket a költségvetési intézmények és az önkormányzat dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában (a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény és a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. I. törvény értelmében a soros előléptetéseket, a jubileumi jutalmakat) teljesíteni kell.



3.§


(1) Az önállóan működő költségvetési szervek intézményi finanszírozását az átmeneti gazdálkodás időszakában a költségvetési évet közvetlenül megelőző év eredeti intézményi finanszírozási előirányzat 1/12 részének megfelelő összegben kell biztosítani havonta, figyelemmel az előző évben elrendelt és áthúzódó szerkezeti változásokra, feladatelmaradásokra vagy többletfeladatok többletköltségeinek időarányos részére, a rendszeres és az áthúzódó kötelezettségvállalások kiadási szükségleteire.

(2) Az intézmény az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi intézményi költségvetés eredeti előirányzatának 1/12 részéig vállalhat kötelezettséget, teljesíthet kiadásokat, figyelemmel az (1) bekezdésben meghatározott szempontokra is.

(3) Az (1) és (2) bekezdésben foglaltaktól kizárólag a képviselő-testület eseti döntése alapján lehet eltérni.

4.§


(1) Beruházás, felújítás, nagyobb összegű kötelezettségvállalás az átmeneti gazdálkodás időszakában kizárólag a képviselőtestület külön, határozatban rögzített eseti döntése alapján indítható, ha a feladatok indításához szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre áll.

(2) Folyamatban lévő beruházás, felújítás, beszerzés esetén kötelezettségvállalásra és pénzügyi teljesítésre a már korábban a képviselőtestület által elfogadott rendeletben rögzített keretösszegig vállalható kötelezettség.



5.§


Az átmeneti időszakban teljesített bevételeket és kiadásokat az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló rendeletébe be kell építeni.



6.§


Ez a rendelet 2014. január hó 1. napján lép hatályba és a 2014. évi költségvetési rendelet hatályba lépése napján hatályát veszti.