Erdősmecske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (X. 12.) önkormányzati rendelete

a falugondnoki szolgálatról szóló Erdősmecske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 24.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2023. 10. 13- 2023. 10. 13

Erdősmecske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (X. 12.) önkormányzati rendelete

a falugondnoki szolgálatról szóló Erdősmecske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 24.) önkormányzati rendeletének módosításáról

2023.10.13.

Erdősmecske Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 143. § (3) bekezdésében, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában, továbbá az Mötv. 13. § (1) bekezdésének 3. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A falugondnoki szolgálatról szóló 6/2021. (IX. 24.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A szolgáltatások igénybevétele iránti igényeket a falugondnoknál vagy Erdősmecske Polgármesteri Hivatalában (továbbiakban: Hivatal) kell bejelenteni személyesen, telefonon, vagy írásban településen belüli szolgáltatási igény esetén legalább 2 munkanappal, településen kívüli igény esetén legalább 5 munkanappal előbb. Az igények elbírálása fontossági szempont alapján történik, előnyben kell részesíteni a szociális alapellátási feladatokhoz kapcsolódó igényeket.”

2. § A falugondnoki szolgálatról szóló 6/2021. (IX. 24.) önkormányzati rendelet 20. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) Az ellátottak részére az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatalban felvett előlegből vásárol. Az előleggel történő elszámolás a pénzkezelési belső szabályzatban meghatározottak szerint zajlik.

(6) A falugondnokot szabadsága, betegsége, egyéb törvényes távolmaradása esetében helyettesíteni kell. A fenntartó a falugondnok távolléte esetén is köteles a feladatot képzett munkaerővel ellátni az adott évben előírt munkaórák teljes mennyiségében. A helyettesítés minden esetben megbízási szerződés keretében történik.

3. § Hatályát veszti a falugondnoki szolgálatról szóló 6/2021. (IX. 24.) önkormányzati rendelet 19. § (1) és (2) bekezdése.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.