Nagypall Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2015. ( V.15.) számú rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint a többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2016. 09. 01- 2017. 03. 17Nagypall Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2015. ( V.15.) számú rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint a többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről
2016-09-01-tól 2017-03-17-ig
/Egységes szerkezetben/[1]
Nagypall Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendelet alkotja:
A rendelet hatálya
1. §A rendelet hatálya a Nagypall Önkormányzatának illetékességi területén történő házasságkötésre terjed ki.
Értelmező rendelkezések2. §E rendelet alkalmazásában:1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése.2. hivatali helyiség: 7731 Nagypall, Szabadság u. 26. szám alatti házasságkötő terem (díszterem) és az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal által biztosított iroda (kis házasságkötő terem).3. hivatali munkaidő: az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.4. alapszolgáltatás:– anyakönyvi esemény létesítése céljára alkalmas hivatali helyiség és– az anyakönyvvezető jogszabály szerinti hivatalos közreműködése.5. többletszolgáltatás: hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá az alapszolgáltatáson felül nyújtott szolgáltatás.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai3. §(1) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményt a díszteremben, a házasságkötő teremben pénteken 13.30 óra és 18.00 óra között, szombaton 11.00 óra és 19.00 óra közötti időben lehet tartani.(2) A hivatali munkaidőben lebonyolított alapszolgáltatásos anyakönyvi esemény díjmentes.(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a hivatali helyiségben tartandó, már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményt.
Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak4. §(1) A többletszolgáltatásos anyakönyvi esemény lebonyolításáért 10.000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.(2) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn túli, hivatali helyiségben történő anyakönyvi eseményért – választása szerint – eseményenként bruttó 5.000,- Ft díjazás vagy a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.(3) A hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi eseményért – a 4. § (4) bekezdésben foglalt kivétellel – 15.000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére. Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi eseményért – választás szerint – eseményenként bruttó 8.000,- Ft díjazás vagy a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.(4) A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető vagy megromlott egészségi állapota, mozgásban korlátozottsága miatt egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.(5) A többletszolgáltatás díját az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárba kell befizetni. A befizetési bizonylatot – legkésőbb az eseményt megelőző 5 nappal – az anyakönyvvezetőnek be kell mutatni.(6) A többletszolgáltatásért fizetett díj visszajár, amennyiben a díjat befizették és az anyakönyvi eseményt legkésőbb annak megtartása előtt egy nappal az anyakönyvvezetőnél személyesen lemondták. A visszafizetésről ez esetben az anyakönyvvezető 15 napon belül gondoskodik.
(7) A többletszolgáltatásért befizetett díj nem jár vissza, ha az anyakönyvi eseményen a pár előzetes lemondás nélkül nem jelent meg. Ebben az esetben a megjelenő anyakönyvvezetőt a 4. § (2) bekezdés szerinti díj illeti meg.
(8)[2] Nem kell többlet szolgáltatási díjat fizetni azoknak anyakönyvi esemény lebonyolításáért, akik közül legalább az egyik házasuló fél nagypalli állandó lakcímmel rendelkezik.
Záró rendelkezések5. §(1) Ez a rendelet 2016. szeptember 1-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házasság és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Nagypall Község Önkormányzat képviselő-testületének a házasságkötés hivatali helységen, valamint hivatali időn kívüli engedélyezéséről és az anyakönyvi eljárásban fizetendő díjakról szóló 5/2011. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelet.
Nagypall Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendelet alkotja:
A rendelet hatálya
1. §A rendelet hatálya a Nagypall Önkormányzatának illetékességi területén történő házasságkötésre terjed ki.
Értelmező rendelkezések2. §E rendelet alkalmazásában:1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése.2. hivatali helyiség: 7731 Nagypall, Szabadság u. 26. szám alatti házasságkötő terem (díszterem) és az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal által biztosított iroda (kis házasságkötő terem).3. hivatali munkaidő: az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.4. alapszolgáltatás:– anyakönyvi esemény létesítése céljára alkalmas hivatali helyiség és– az anyakönyvvezető jogszabály szerinti hivatalos közreműködése.5. többletszolgáltatás: hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá az alapszolgáltatáson felül nyújtott szolgáltatás.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai3. §(1) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményt a díszteremben, a házasságkötő teremben pénteken 13.30 óra és 18.00 óra között, szombaton 11.00 óra és 19.00 óra közötti időben lehet tartani.(2) A hivatali munkaidőben lebonyolított alapszolgáltatásos anyakönyvi esemény díjmentes.(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a hivatali helyiségben tartandó, már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményt.
Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak4. §(1) A többletszolgáltatásos anyakönyvi esemény lebonyolításáért 10.000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.(2) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn túli, hivatali helyiségben történő anyakönyvi eseményért – választása szerint – eseményenként bruttó 5.000,- Ft díjazás vagy a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.(3) A hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi eseményért – a 4. § (4) bekezdésben foglalt kivétellel – 15.000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére. Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi eseményért – választás szerint – eseményenként bruttó 8.000,- Ft díjazás vagy a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.(4) A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető vagy megromlott egészségi állapota, mozgásban korlátozottsága miatt egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.(5) A többletszolgáltatás díját az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárba kell befizetni. A befizetési bizonylatot – legkésőbb az eseményt megelőző 5 nappal – az anyakönyvvezetőnek be kell mutatni.(6) A többletszolgáltatásért fizetett díj visszajár, amennyiben a díjat befizették és az anyakönyvi eseményt legkésőbb annak megtartása előtt egy nappal az anyakönyvvezetőnél személyesen lemondták. A visszafizetésről ez esetben az anyakönyvvezető 15 napon belül gondoskodik.
(7) A többletszolgáltatásért befizetett díj nem jár vissza, ha az anyakönyvi eseményen a pár előzetes lemondás nélkül nem jelent meg. Ebben az esetben a megjelenő anyakönyvvezetőt a 4. § (2) bekezdés szerinti díj illeti meg.
(8)[2] Nem kell többlet szolgáltatási díjat fizetni azoknak anyakönyvi esemény lebonyolításáért, akik közül legalább az egyik házasuló fél nagypalli állandó lakcímmel rendelkezik.
Záró rendelkezések5. §(1) Ez a rendelet 2016. szeptember 1-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házasság és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Nagypall Község Önkormányzat képviselő-testületének a házasságkötés hivatali helységen, valamint hivatali időn kívüli engedélyezéséről és az anyakönyvi eljárásban fizetendő díjakról szóló 5/2011. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelet.
Grátz Erika | Dr. Tóth Sándor |
Polgármester | Jegyző |
Záradékok:
- A módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt rendelet 2016. augusztus 30. napján kihirdetésre került.
Kelt, Nagypall, 2016. augusztus 30.
Dr. Tóth Sándor Jegyző |