Drávaszerdahely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelete

Drávaszerdahely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II.26.) önkormányzati rendeletet a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 11/2014. (XII.23.) számú rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 02. 26- 2015. 02. 26

Drávaszerdahely Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva szervezeti és működési szabályairól szóló 11/2014. (XII.23.) rendeletének módosítására (a továbbiakban: SZMSZ-Alaprendelet) a következőket rendeli el:


1. §


Az Alaprendelet egy új Fejezettel, azon belül pedig három új szakasszal egészül ki és módosul az alábbiak szerint.


„VII./A Fejezet

A Képviselő-testület bizottságai

24/A.§


  1. A bizottságok általános feladata a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának szervezése, ellenőrzése. A képviselő-testület döntési jogot adhat bizottságainak, önkormányzati rendeletben hatósági jogkört állapíthat meg részükre.
  2. A képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságokat választ illetve választhat. Az állandó bizottság elnökét és tagjainak több, mint a felét a települési képviselők közül kell választani. A bizottságokba a képviselő-testület külsős tagokat is választhat, akiknek bizottsági jogosítványa megegyezik a bizottság képviselő tagjaival. A település polgármestere, alpolgármestere illetőleg a polgármesteri hivatal dolgozója nem lehet bizottság elnöke vagy tagja.
  3. A képviselő-testület meghatározott kérdés megvizsgálására, javaslat kidolgozására ideiglenes bizottságot választhat. Az ideiglenes bizottság feladatát és megbízatásának terjedelmét a képviselő-testület esetenként határozza meg.
  4. A bizottságok működési rendjüket maguk állapítják meg, ügyviteli feladataikat a Harkányi Közös Önkormányzati Hivatal látja el. A bizottságok üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyről - a hivatal bizottság patronálására kijelölt dolgozója segítségével - a bizottság elnöke gondoskodik.
  5. A bizottság összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készült jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt és a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a jegyző írja alá.  





24/B. §


  1. A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottság: az Ügyrendi Bizottság, tagjainak száma 3 fő. A Bizottságban csak a képviselő-testületi tagok vesznek részt. A Bizottság tagjainak nevét az 1. számú függelék tartalmazza.
  2. Az Ügyrendi Bizottság hatásköre:

a.) a Mötv. 39.§.(3) bekezdésében meghatározottak szerint nyilvántartja, ellenőrzi, kezeli és vizsgálja a polgármesteri és képviselői vagyonnyilatkozatokat;

b.) a Mötv. 37.§. bekezdésében meghatározott összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok ellátása,

      c.) állást foglal ügyrendi kérdésekben.


24/C.§


  1. A bizottság összehívásáról, az ülés levezetéséről a bizottság elnöke gondoskodik. Az elnök akadályoztatása esetén a bizottság az ülés levezetésére saját képviselő tagjai közül eseti levezető elnököt választ.
  2. Össze kell hívni a bizottságot, ha azt a képviselő-testület elrendeli, valamint a képviselő-testületi ülés összehívásának kezdeményezésére jogosultak indítványára. A bizottság munkájában való részvételkor a képviselőkre vonatkozó kizárási okok, eljárások és körülmények értelemszerűen vonatkoznak a bizottság tagjaira is.
  3. A bizottság munkájába esetenként külső szakértőket is bevonhat. A szakértőket a bizottság indítványára a polgármester kéri fel.
  4. A bizottságok működésükről kötelesek a képviselő-testület előtt beszámolni. A bizottság elnöke gondoskodik az írott és elektronikus sajtó tájékoztatásáról, a bizottság által hozott döntések és egyéb jelentős információk tárgyában.”

2. §



  1. Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
  2. A képviselő-testület elrendeli jelen rendeletnek az Alaprendelettel történő egységes szerkezetbe foglalását és kihirdetését.


Drávaszerdahely, 2015. február  26.




Alpár György                                                            Dr. Markovics Boglárka

polgármester                                                                          jegyző



A rendelet kihirdetve:

2015. február 26.                                                      

 

                                                                                              Dr. Markovics Boglárka

                                                                                                          jegyző

I. sz. Függelék


Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora



  • Pécsiné Sárközi Karolina elnök
  • Madar József tag
  • Kis-Gombos Mihály tag