Drávaszerdahely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2019. (IV.15.) önkormányzati rendelete

a településfejlesztési, településrendezési és településképi feladataival összefüggő partnerségi egyeztetések szabályairól

Hatályos: 2019. 04. 16

Drávaszerdahely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 1. pontjában és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében Drávaszerdahely Község településfejlesztési, településrendezési és településképi feladataival összefüggő partnerségi egyeztetések szabályairól a következőket rendeli el:

I. Fejezet

 A rendelet hatálya

1. §

E rendelet hatálya Drávaszerdahely Község közigazgatási területére készülő településfejlesztési koncepció, integrált településfejlesztési stratégia, településrendezési eszközök, településképi arculati kézikönyv és településképi rendelet készítésének és módosításának partnerségi egyeztetésére terjed ki.

II. Fejezet

Az egyeztetésben résztvevők köre

2. §

Drávaszerdahely Község közigazgatási területére készülő fejlesztési dokumentumok, településrendezési eszközök és településképi dokumentumok készítése során a partnerségi egyeztetések résztvevői:

a) Drávaszerdahely település lakossága és Drávaszerdahely településen ingatlantulajdonnal rendelkező magánszemélyek,

b) Drávaszerdahely településen működő, településfejlesztéssel, településrendezéssel összefüggésbe hozható építészeti, mérnöki szakmai szerveződés,

c) Drávaszerdahely területén működő és bejegyzett civil szervezetek,

d) Drávaszerdahely településen székhellyel, telephellyel rendelkező gazdálkodó szervezetek,

e) Drávaszerdahely településen működő egyházak,

f) Drávaszerdahelyi székhelyű, bejegyzett településfejlesztéssel, településrendezéssel összefüggésbe hozható érdekképviseletre létrehozott szervezet.

III. Fejezet

A tájékoztatás módja és eszközei

3. §

(1) A Polgármester a településfejlesztési, településrendezési és településképi dokumentum készítéséhez és módosításához az értelmezéshez szükséges részletezettségű és szükség esetén alátámasztó munkarészeket tartalmazó dokumentációt és tájékoztatást tesz közzé, az 1. mellékletben meghatározott módon és határidővel:

a) teljes körű közzététel esetén:

aa) a helyi lapban,

ab) a Harkányi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján,

ac) saját honlap hiányában, Harkány Város, azon belül is az Önkormányzati Hivatal fülre kattintva, a www.harkany.hu honlapján,

ad) lakossági fórumon.

b) részleges közzététel esetén: saját honlap hiányában, Harkány Város, azon belül is az Önkormányzati Hivatal fülre kattintva, a www.harkany.hu honlapján.

 (2) Az Önkormányzat a partnerek tájékoztatásának elősegítésére a www.harkany.hu honlapon (továbbiakban: honlap) külön tárhelyet biztosít a partnerségi egyeztetés során keletkező dokumentáció egységes megjelentethetősége érdekében.

4. §

A partnerek a honlapról letölthető, illetve a Harkányi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) Műszaki osztályán átvehető 2. számú melléklet szerinti partneri adatlap felhasználásával a tájékoztatóban meghatározott határidőn belül észrevételt, javaslatot tehetnek, véleményt nyilváníthatnak:

a) papír alapon a Hivatal címére (7815 Harkány, Petőfi S. u. 2-4.)

b) elektronikus levélben a titkarsag@harkany.hu e-mail címre történő megküldéssel.

IV. Fejezet

A vélemények kezelése, dokumentálása, nyilvántartása

5. §

(1) A partnerektől beérkezett véleményeket a Hivatal

a) nyilvántartásba veszi, összegzi és az iratkezelés általános szabályainak megfelelően az ügyiratban megőrzi,

b) a főépítész kiértékeli és értékelésével együtt továbbítja a tervező részére.

(2) A tervező az elfogadásra nem javasolt véleményeket indokolással együtt visszaküldi a főépítésznek. Az elfogadott véleményeket beépíti a koncepció tervezetbe. Az elkészült tervezetet a tervező –a főépítészen keresztül- átadja a polgármesternek.

(3) A polgármester a tervezőtől megkapott dokumentumtervezetet Drávaszerdahely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete elé terjeszti.

(4) A véleményeket, azon belül az el nem fogadott véleményeket és a hozzájuk tartozó indokolást a Képviselő-testülettel a főépítész megismerteti. Az elfogadásra nem javasolt véleményeket összesíti és az ügy irataihoz mellékeli. A partnerségi egyeztetési folyamat lezárásaként az el nem fogadott véleményeket összesíteni kell, amelyekről a Képviselő-testület egy határozattal dönt.

(5) A (3) és (4) bekezdés szerint hozott döntésekről szóló –kormányrendelet szerinti- értesítésnek a polgármester tesz eleget.

6. §

Az Önkormányzat az elfogadott településfejlesztési koncepciót, integrált településfejlesztési stratégiát, településrendezési eszközöket, településképi arculati kézikönyvet és településképi rendeletet a hatálybalépést követően haladéktalanul a honlap külön tárhelyére feltölti.


V. Fejezet

Záró rendelkezések

7. §


E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

8. §


E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépést követően megkezdett eljárásokra, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8.) Korm. rendelettel összhangban kell alkalmazni.


Jelen rendeletet Drávaszerdahely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a 2019. április 10. napján megtartott képviselő-testületi ülésén tárgyalta és fogadta el.


            Alpár György Zoltán                                                            Dr. Markovics Boglárka

              polgármester                                                                                      jegyző




A rendelet kihirdetve:

Drávaszerdahely, 2019. április 15.


                                                                                                            Dr. Markovics Boglárka

                                                                                                                        jegyző










  1. melléklet a  4/2019. (IV. 15.) önkormányzati rendelethez



PARTNERSÉGI EGYEZTETÉSRE KERÜLŐ DOKUMENTUM

ELŐZETES TÁJÉKOZTATÁS

MUNKAKÖZI TÁJÉKOZTATÁS

ELJÁRÁS MÓDJA

ELKÉSZÍTÉS MÓDJA

KÖZZÉTÉTEL MÓDJA, IDEJE

ELJÁRÁS MÓDJA

ELKÉSZÍTÉS MÓDJA

KÖZZÉTÉTEL MÓDJA, IDEJE

Településfejlesztési koncepció és integrált településfejlesztési stratégia


készítés

teljes 21 nap


készítés

teljes

24 nap

módosítás

módosítás

részleges

15 nap

Településrendezési eszköz

teljes

készítés

teljes 21 nap

teljes

készítés

teljes

30 nap

módosítás

egyszerűsített

készítés

teljes

17 nap

módosítás

tárgyalásos

készítés

teljes

17 nap

módosítás

módosítás


állami főépítész

módosítás

részleges

8 nap

Településképi arculati kézikönyv és településképi rendelet


készítés

teljes 21 nap


készítés

teljes

21 nap

módosítás

módosítás




2. sz. melléklet a 4/2019. (IV. 15.) önkormányzati rendelethez


PARTNERI ADATLAP

Partnerségi egyeztetésben való részvételhez


Alulírott


Név/ Szervezet:………………………………………………..………….……………………….


Képviseletre jogosult személy:………………………………………….…………………………


Lakcím/ székhely:…………………………………………………………………………………


e-mail cím:…………………………………………………………………………………………


Telefonszám:…………………………………………………………………………………


A Drávaszerdahely Községi Önkormányzat által készítendő (a megfelelő aláhúzandó illetve a nem releváns részek elhagyhatóak)


  • településfejlesztési koncepció,
  • integrált településfejlesztési stratégia,
  • településrendezési eszközök,
  • településképi arculati kézikönyv
  • településképi rendelet


megnevezésű dokumentum partnerségi egyeztetési eljárásában az alábbi észrevétellel, javaslattal (véleménnyel) kívánok élni:


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


…………., …..… év……….…hó ……nap

….…………………………

aláírás


                                                                                                                                    _________

A kitöltött, aláírt adatlapot az alábbi címek valamelyikére kérem eljuttatni:

Postacím: 7815, Harkány, Petőfi S. u. 2-4. vagy titkarsag@harkany.hu e-mail cím