Drávaszerdahely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019. (IX. 30.) önkormányzati rendelete
Drávaszerdahely Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019. (IX. 30.) önkormányzati rendelete a szociális tűzifa juttatásról szóló 1/2013. (II. 06.) önkormányzati rendelet módosításáról.
Hatályos: 2019. 10. 01- 2019. 10. 01Drávaszerdahely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019. (IX.30.) önkormányzati rendelete
Drávaszerdahely Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019. (IX. 30.) önkormányzati rendelete a szociális tűzifa juttatásról szóló 1/2013. (II. 06.) önkormányzati rendelet módosításáról.
2019-10-01-tól
Drávaszerdahely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bek. a) pontjában, valamint (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a szociális célú tűzifa juttatásról szóló 1/2013. (II. 06.) rendeletet (továbbiakban: Ör.) az alábbiak szerint módosítja:
1. §
Az Ör. 6. § (2) bekezdés az alábbiak szerint módosul:
„Az ingyenes szociális célú tűzifa igénylésére irányuló kérelem benyújtásának kezdő időpontja 2019. október 01. napja.”
2. §
Az Ör. 6. § (3) bekezdés az alábbiak szerint módosul:
„A kérelem azon időpontig nyújtható be, ameddig az önkormányzat rendelkezésére álló készlet határozattal kiutalásra nem került, azzal, hogy az önkormányzatnak a támogatásból vásárolt tűzifát 2020. február 17-éig kell kiosztania a rászorulók részére.”
3. §
Az Ör. 9. §-sa az alábbiak szerint módosul:
„9.§
Amennyiben a jogosult az e rendelet alapján részére biztosított tűzifát értékesíti, vagy utólag megállapításra kerül, hogy azt nem arra jogosult igényelte és kapta, köteles az ingyenesen biztosított tűzifa esetében 18.000 Ft + ÁFA/m3 összeg, valamint a kiszállítás költségének visszafizetésére.”
4. §
Az Ör. az alábbi I. számú melléklettel egészül ki:
„I. sz. Melléklet
K É R E L E M
SZOCIÁLIS CÉLÚ TŰZIFA TÁMOGATÁSHOZ
Kérjük a nyomtatványt olvashatóan, nyomtatott betűvel kitölteni, illetve a megfelelő választ aláhúzni!
Kérelmező neve:_________________________________születési neve:__________________
Születési helye: ________________________ideje:_______év_______________hó_______nap
Anyja neve:_____________________________ TAJ-szám:
Lakóhely: ___________________________________________helység
_________________________________utca________sz..________em.______ajtó
Tartózkodási hely: ___________________________________helység
_________________________________utca________sz.________em. ______ ajtó
Lakáshasználat jogcíme: tulajdonos – haszonélvező - főbérlő – albérlő - családtag - szívességi lakáshasználó - jogcím nélküli lakáshasználó (a megfelelő aláhúzandó!)
Családi állapota: Házas, Élettárs, Hajadon, Nőtlen, Elvált, Különélő, Özvegy (a megfelelő aláhúzandó!)
Állampolgársága:__________________________
A kérelem indoklása:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
Alulírott igénylő aláírásommal tudomásul veszem, hogy nem nyújtható önkormányzati támogatás annak a személynek, aki a körülményeivel kapcsolatban valótlan adatot, tényt közöl. A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatás a mindenkori jegybanki alapkamat emelt összegével kell visszafizetni. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez. |
Drávaszerdahely, __________________________
_____________________
kérelmező aláírása
5. §
Az Ör. az alábbi II. számú melléklettel egészül ki:
„II. sz. Melléklet:
Jövedelem és vagyonnyilatkozat
A. Személyi adatok:
Az ellátást igénylő neve:................................................................................................................
születési neve: ...............................................................................................................................
születési ideje:................................................................................................................................
Az ellátást igénylő bejelentett lakóhelyének címe: ........................................................................
Az ellátást igénylő tartózkodási helyének címe:.............................................................................
Ha az ellátást igénylő nem cselekvőképes, a törvényes képviselő neve és lakcíme:.......................
......................................................................................................................................................
Az igénylővel egy háztartásban élők:
név szül.idő
házas vagy élettárs:........................................................................................................................
1) ..................................................................................................................................................
2) ..................................................................................................................................................
3) ..................................................................................................................................................
4)...................................................................................................................................................
5.)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
6.)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
B. Vagyonnyilatkozat:
I. Ingatlanok
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):
címe:.................................................................. becsült forgalmi érték: ....................……...Ft
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):
címe:.................................................................... becsült forgalmi érték: .................……....Ft
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-) tulajdon (vagy állandó használat):
megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ................................................
címe:..............................................…………….. becsült forgalmi érték: .............................Ft
4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat):
megnevezése: ................................................................................................................……….
címe: .................................................................... becsült forgalmi érték: ........……...........Ft
II. Egyéb vagyontárgyak
1. Gépjármű:
a./ személygépkocsi:
......................................….típus ............ szerzés ideje ...………..........becsült forgalmi érték
b./ tehergépjármű, autóbusz, gépi meghajtású termelő- és munkaeszköz:
......................................….típus ........... szerzés ideje ...……...…… .becsült forgalmi érték
(rendszám nélküli gépek esetén a gyártási vagy azonosító számot kell feltüntetni)
.
C. Jövedelemnyilatkozat
Forintban
A jövedelem típusai
| Kérelmező jövedelme | Házastársa (élettársa) jövedelme | Közeli hozzátartozók jövedelme | Összesen | ||||
a. | b. | c. | d. | e. | ||||
1. A munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | ||||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | ||||||||
3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem | ||||||||
4. Nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások | ||||||||
5. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj stb.) | ||||||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szoc.segély, jöv.pótló támogatások, stb.) | ||||||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | ||||||||
8. Egyéb (pl.: ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) | ||||||||
9. A család havi nettó jövedelme összesen: |
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ________________________ Ft/hó.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a nyilatkozatban közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy a nyilatkozatban közölt adatok valódiságát a határkör gyakorlója a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban Szt.) 10. § (7) bekezdése alapján az állami adóhatóság útján ellenőrizheti, valamint az Szt. 24. § (3) bekezdése alapján adatot kérhet a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervtől, a közúti közlekedési nyilvántartást vezető, valamint az ingatlanügyi hatóságtól. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Dátum: _________________________
_____________________________________
Az ellátást igénylő v. törvényes képviselőjének
Aláírása”
Záró rendelkezések:
6.§
Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba. A képviselő-testület elrendeli jelen módosító rendeletnek az 1/2013. (II. 06.) számú alaprendelettel történő egységes szerkezetbe foglalását és kihirdetését.
Drávaszerdahely, 2019. szeptember 30.
Alpár György Zoltán Dr. Markovics Boglárka
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve: Drávaszerdahely, 2019. szeptember 30.
Dr. Markovics Boglárka
jegyző