Drávaszerdahely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (VI. 28.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról

Hatályos: 2022. 07. 01- 2022. 07. 01

Drávaszerdahely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (VI. 28.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról

2022.07.01.

Drávaszerdahely Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdés, a 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. § bekezdésében, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) bekezdés a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjaiban, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a) pontjában foglalt feladatkörben eljárva a kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet hatálya

1. § (1) E rendelet hatálya Drávaszerdahely község közigazgatási területén állandó bejelentett lakcímmel, tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 3. § (1) – (3) bekezdése szerinti, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 4. § (1)-(3) bekezdés szerinti jogosultakra terjed ki.

(2) A lakcím megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadóak.

2. Hatásköri rendelkezések

2. § (1) E rendeletben meghatározott szociális és gyermekjóléti ellátással kapcsolatos hatáskörök gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

(2) Az önkormányzat által kötelezően biztosítandó szociális alapszolgáltatások biztosítása az e rendeletben megjelölt Társulások útján történik.

3. Az ellátások formái

3. § (1) A képviselő-testület e rendeletben szabályozott feltételek alapján az alábbi települési támogatásokat nyújtja:

a) lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás (a továbbiakban: lakhatási támogatás),

b) gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás,

c) rendkívüli települési támogatás,

d) szülési támogatás,

e) temetési támogatás

f) tanévkezdési támogatás

g) ünnepi támogatása

h) akadálymentesítéshez nyújtott települési támogatás

i) gyermekétkeztetéshez nyújtott települési támogatás

j) ingatlanvásárláshoz nyújtott települési támogatás

k) zeneiskolai és sporttevékenységhez nyújtott települési támogatás

(2) Az önkormányzat a Szt. 48. §-ban meghatározott módon és feltételek mellett gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről.

(3) A személyes gondoskodás körébe tartozó, az önkormányzat által kötelezően biztosítandó szociális alapszolgáltatásokat az önkormányzat e rendeletben meghatározott módon nyújtja. Az önkormányzat a következő alapszolgáltatásokat nyújtja:

a) házi segítségnyújtás,

b) családsegítés,

c) szociális étkeztetés

4. Eljárási rendelkezések

4. § (1) Az eljárás megindítása történhet hivatalból, illetve kérelemre. Kérelemre indult eljárás esetében az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni ellátások megállapítására irányuló kérelmet a Kovácshidai Közös Önkormányzati Hivatalban (továbbiakban: Hivatal) rendelkezésre bocsátott e rendelet melléklete szerinti formanyomtatványokon kell benyújtani.

(2) A kérelmező a kérelemben a saját, valamint a vele közös háztartásban élő személyek jövedelmi viszonyairól nyilatkozik, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó igazolást vagy annak másolatát a kérelemhez csatolja. A jövedelem meghatározásánál az Szt. jövedelemszámításra vonatkozó rendelkezéseit szükséges alkalmazni.

(3) A kérelmező a kérelemben nyilatkozik továbbá a saját, valamint a vele közös háztartásban élő személyek vagyoni viszonyairól. A vagyon meghatározásánál az Szt. rendelkezéseit szükséges alkalmazni azzal, hogy amennyiben a kérelmező, illetve a vele közös háztartásban élő személy az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott hasznosítható vagyonnal rendelkezik, kérelmező települési támogatásra nem jogosult.

(4) Jövedelemigazolásnak kell tekinteni a munkáltató által kiadott jövedelemigazoláson felül a tárgyévi nyugdíjról szóló igazolást, társadalombiztosítási ellátás esetében a havi járandóságról szóló igazolást.

(5) A kérelemhez a fentiekben meghatározott jövedelemigazoláson túl mellékelni kell:

a) álláskereső vagy munkanélküli esetén a Baranya Megyei Kormányhivatal Siklósi Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya által kiadott igazolást, hatósági bizonyítványt arról, hogy a kérelmező a kérelem benyújtásakor regisztrált álláskereső,

b) szülői felügyeleti jog egyik szülő általi gyakorlása esetén az erre vonatkozó okiratot, a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági vagy gyámhivatali határozatot,

c) Tanévkezdési támogatás előterjesztésekor a kérelmező háztartásában élő, a középfokú vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló esetében az oktatási intézmény igazolását a tanulói vagy hallgatói jogviszony fennállásáról.

(6) A szociális rászorultsági feltételek ellenőrzése érdekében a kérelmezőnél környezettanulmány végezhető.

(7) Az Szt. 17. § -ban foglalt rendelkezéseknek megfelelően a jogosulatlanul vagy rosszhiszeműen igénybe vett ellátást az igénybevevő köteles megtéríteni.

(8) A jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszafizetésére kötelező határozatát a kötelezett kérelmére a képviselő-testület egy ízben méltányosságból módosíthatja oly módon, hogy a visszafizetendő összeg mértékét csökkentheti, elengedheti, vagy részletfizetést engedélyezhet, feltéve, hogy az igénybevételtől egy év még nem telt el és a visszafizetés olyan helyzetet eredményezne, amely az adós vagy családja megélhetését veszélyeztetné, vagy amelyben ismételten szociális gondoskodásra szorulna. A részletfizetés időtartama nem lehet hosszabb 12 hónapnál.

(9) Nincs szükség igazolásra, ha az adatok a hivatal nyilvántartásában fellelhetőek.

(10) A polgármester döntését a benyújtott kérelem és annak mellékletei alapján hozza meg. Amennyiben a kérelmező a döntéshez szükséges igazolásokat, iratokat felszólítás ellenére – a felszólításban meghatározott időpontig – nem bocsátja a hivatal rendelkezésére, vagy a környezettanulmány elkészítését nem teszi lehetővé, az eljárást a polgármester megszünteti vagy a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.

(11) A szociális ellátások kifizetése a házipénztárból, illetve kérelemre banki átutalással történik.

(12) A havi rendszerességgel megállapított települési támogatásra való jogosultság a jogosult halála esetén megszűnik, az ellátás folyósítását a halála hónapjának utolsó napjával meg kell szüntetni.

(13) A települési támogatásra jogosult halála esetén, a tárgyhónapban fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál hónapját követő hónap utolsó napjáig.

(14) Az e rendeletben nem szabályozott fogalmak tekintetében az Szt. 4. § rendelkezései, valamint a Szt. 5. § - 15. § az irányadók.

5. § A Társulások által nyújtott szociális alapszolgáltatások igénybevétele iránti kérelmeket az egyes ellátások szakmai programjában/házirendjében meghatározott módon szükséges benyújtani.

6. § A támogatások megállapítása iránti eljárásra a rendeletet az Szt.-vel, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Vhr.), a Gyvt.-vel, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvénnyel (továbbiakban: Ákr.) együtt kell alkalmazni.

II. Fejezet

A TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSOK

5. A lakhatási támogatás

7. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások (villanyáram, víz-, gázfogyasztás, tüzelőanyag költsége, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, a közös költséghez,) viseléséhez havi pénzbeli települési támogatás nyújtható.

(2) Lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.

(3) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás havi összege:

a) 8.000.-Ft, ha a háztartásban családos illetve egyedülálló esetében az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj 60 %-át eléri.

b) 3.000.-Ft, ha a háztartásban családos illetve egyedülálló esetében az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj 100%-át eléri.

c) 2.500.-Ft, ha a háztartásban családos illetve egyedülálló esetében az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj 150%-át eléri.

d) 2.000.-Ft, ha a háztartásban családos illetve egyedülálló esetében az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj 200 %-ig.

(4) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatást egy évre kell megállapítani.

(5) A kérelmezőt a lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg.

(6) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(7) A (6) bekezdés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(8) Lakhatáshoz nyújtott települési támogatás iránti kérelmet a Rendelet 1. melléklete tartalmazza. A támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a Vhr. 1. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot is.

6. Gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás

8. § (1) A gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás a szociálisan rászorult személy részére az egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében biztosítható pénzbeli hozzájárulás.

(2) Gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatásban csak az a személy részesíthető, aki az Szt.50. § (1) és (2) bekezdése alapján közgyógyellátásra nem jogosult.

(3) A gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás kétféle módon állapítható meg, havi rendszerességgel és rendkívüli, eseti jelleggel. A rendszeres gyógyszer-kiadáshoz nyújtott települési támogatást egy év időtartamra kell megállapítani.

(4) A kérelmezőt a gyógyszer-kiadáshoz nyújtott települési támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg.

(5) Gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult:

a) akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 230 %-át nem haladja meg,

b) egyedül élő, gyermekét egyedül nevelő kérelmező esetén a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 250 %-át nem haladja meg,

c) és gyógyszerköltsége legalább a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 15 %-át egyedül élő esetében és 20 %-a családban élő esetében.

d) aki 75. életévét betöltött személy, amennyiben havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége a 2.000 Ft-ot meghaladja.

(6) Rendszeres gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás a jogosult számára kizárólag a személyes szükségletének kielégítéséhez havonta rendszeresen szedett gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök kiváltásához nyújtható.

(7) A gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatást a Rendelet 2. melléklete szerinti kérelem benyújtásával lehet kezdeményezni. A kérelem benyújtásakor nyilatkozni kell arról, hogy a megkeresett gyógyszertár számára az adatszolgáltatást a kérelmező engedélyezi. A kérelemhez mellékelni kell:

a) a háziorvostól a rendszeresen szedett gyógyszerekről és gyógyászati segédeszközökről szóló igazolást, mely alapján a kérelmező által megkeresett gyógyszertár a havi költségeket igazolja.

b) a kérelem kitöltéséhez alapul szolgáló jövedelem igazolásokat.

c) a Vhr. 1. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot.

(8) A rendszeres gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás havi összege a 20. 000.-Ft-ot nem haladhatja meg és 1.000.-Ft alatt támogatás nem állapítható meg.

(9) A támogatást megállapító határozat kézhezvételét követően a megállapított gyógyszerköltség összegét a jogosult személy havonta utólag a kifizetést igazoló számla ellenében veheti át, házipénztárból ügyfélfogadási időben, a Hivatalban.

7. A rendkívüli települési támogatás

9. § (1) Polgármester a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére az Szt.45. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást köteles nyújtani. Rendkívüli települési támogatás állapítható meg, ha a vagyontalan igénylő:

a) családjában a havi 1 főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át,

b) egyedül álló, vagy gyermekét egyedül nevelő személy esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 160 %-át, és önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások miatt anyagi segítségre szorul. Létfenntartást veszélyeztető helyzet különösen:

c) krónikus, hosszan tartó betegség, kórházi ápolás, műtét miatti jövedelem kiesés,

d) haláleset,

e) előre nem felismerhető elemi kár okozta helyzet elhárítása, melynek megelőzése nem várható el kellő körültekintéssel sem,

f) kettő, vagy több gyermek iskoláztatása,

g) munkahely elvesztése,

h) fogyatékkal élő, vagy tartós beteg családtag ellátása,

i) élelmezés hiánya,

j) lakhatás elvesztésének lehetősége,

k) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása.

(2) A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia kell a rendkívüli települési támogatásra való rászorultságát.

(3) A rendkívüli települési támogatás egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. Természetbeni ellátás különösen: élelmiszer, tűzifa, gyógyszer, gázpalack és ruházat megvásárlása.

(4) A rendkívüli települési támogatás adható alkalmanként és havi rendszerességgel. A havi rendszerességgel megállapított települési támogatás betegség, elemi kár miatti anyagi segítségnyújtás, mely legfeljebb hat hónapra állapítható meg.

(5) Rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

8. Szülési támogatás

10. § (1) Szülési támogatásra jogosult, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tizenötszörösét, amennyiben állandó bejelentett lakcíme a tárgyév január 01. napján Drávaszerdahely településen van, életvitelszerűen ott is él és a gyermek születését követően a család gondozásába kerül, valamint a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát bemutatja.

(2) A támogatás mértéke 100.000 Ft/gyermek. A támogatás természetbeni ellátás formájában is megállapítható.

(3) A szülési támogatásra a gyermek születését követő 60. napig nyújtható be kérelem. Szülési támogatás iránti kérelmet a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

9. Temetési támogatás

11. § (1) Temetési támogatás nyújtható annak a kérelmezőnek, aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.

(2) A polgármester temetési támogatást annak a személynek állapít meg, akinek a háztartásában:

a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének legfeljebb 200 %-a vagy,

b) egyedülálló vagy gyermekét egyedül nevelő személy és egy főre jutó jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 220 %-a.

(3) A temetési támogatás összege 20.000,- Ft. Amennyiben az elhunyt is drávaszerdahelyi lakos volt a támogatás elérheti az 50.000.-Ft.ot

(4) A temetési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről a kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát, az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát, amennyiben nem a haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzattól kéri az települési támogatást.

(5) A kérelmet, a Rendelet 3. számú melléklete szerinti formanyomtatványon, a halálesetet, vagy a halotti anyakönyvi kivonat kiállítását követő 60 napon belül szükséges benyújtani; a határidő elmulasztása jogvesztő.

10. Tanévkezdési támogatás

12. § (1) A polgármester a tanévkezdéssel járó többletkiadások enyhítése érdekében évente egy alkalommal a tanévkezdést megelőzően tanévkezdési támogatásban részesítheti a településen lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező

a) bölcsődében,

b) a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 7. § (1) bekezdés a) - j) pontjaiban meghatározott köznevelési intézményben, vagy

c) a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 9. § (1) bekezdése szerinti felsőoktatási intézményben

d) jogviszonnyal rendelkező, 25. életévét be nem töltött gyermek szülőjét, törvényes képviselőjét, nevelőszülőjét, ha a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tizenötszörösét.

(2) A hivatalból indult eljárást követően pótlólag kérelem benyújtható. Benyújtásának határideje: tárgy év szeptember 01. napjától szeptember 30. napjáig tart.

(3) Tanévkezdési támogatás iránti kérelmet a Rendelet 3. számú melléklete tartalmazza, megállapításához a jövedelem igazolásokon túl, iskolalátogatási igazolást kell mellékelni.

11. Ünnepi támogatás

13. § (1) Az ünnepi támogatás (húsvéti, karácsonyi, nőnap, falunap, Mikulás, ballagás, idősek települési támogatása) a szociálisan rászorult személyek részére ünnepi alkalmaikkor, az ünnepekre való felkészülésre fordított költségeik mérsékléséhez nyújtott pénzbeli ellátás vagy természetbeni támogatás.

(2) A jogosultság feltétele, hogy a támogatott családjában az egy főre jutó jövedelem ne haladja meg öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hétszerese.

(3) Ünnepi támogatás iránti kérelmet a Rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

12. Akadálymentesítéshez nyújtott települési támogatás

14. § (1) Akadálymentesítéshez nyújtott települési támogatásra jogosult, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hétszerese. Évente egy alkalommal akadálymentesítéshez nyújtott települési támogatást állapíthat meg annak az életvitelszerűen Drávaszerdahely településen élő, mozgásában korlátozott vagy akadályozott személynek, akinek állapotánál fogva a drávaszerdahelyi lakóingatlanában akadálymentesítés valósult meg, vagy akinek állapotánál fogva, a mozgását és a közlekedését elősegítő elektromos gép vásárlása indokolt.

(2) Az akadálymentesítéshez nyújtott települési támogatást a Rendelet 3. mellékletét képező formanyomtatványon lehet kérelmezni a beruházás befejezésétől vagy a vásárlás napjától számított 30 napon belül. A kérelemhez, amennyiben rendelkezésre áll, csatolni szükséges a mozgáskorlátozottság igazolásáról szóló szakorvosi véleményt, mozgáskorlátozott igazolványt, ingatlan akadálymentesítése esetén az érintett személy nevére szóló, az akadálymentesítést igazoló számlát, valamint a mozgás segítését célzó elektromos gép vásárlása esetén az érintett személy nevére szóló, a vásárlást igazoló számlát. Amennyiben kérelmező nem rendelkezik orvosi szakvéleménnyel vagy mozgáskorlátozott igazolvánnyal, ebben az esetben a kérelem megalapozottságát a polgármester saját hatáskörében mérlegeli.

(3) Drávaszerdahely Községi Önkormányzat az erre irányuló kérelem és a szükséges csatolmányok benyújtása esetén 50.000,-Ft összegű települési támogatásban részesítheti évente egy alkalommal a kérelmező mozgáskorlátozott személyt.

13. Gyermekétkeztetéshez nyújtott települési támogatás

15. § (1) Gyermekétkeztetéshez nyújtott települési támogatásra jogosult, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hétszeresét, valamint rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben nem részesülő (és arra nem is jogosult) óvodás, általános iskolás vagy középiskolás gyermeknek, aki szülőjével együtt életvitelszerűen Drávaszerdahely településen él.

(2) A gyermekétkeztetéshez nyújtott települési támogatást a Rendelet 5. mellékletét képező formanyomtatványon lehet kérelmezni, amelyhez csatolni kell a gyermekétkeztetés térítési díjáról kiállított számlát.

(3) A gyermekétkeztetés térítési díjának 100%-át az önkormányzat számla ellenében közvetlenül az oktatási intézménynek téríti meg.

14. Ingatlanvásárláshoz nyújtott települési támogatás

16. § (1) Ingatlanvásárláshoz nyújtott települési támogatásra jogosult, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hétszeresét, valamint aki Drávaszerdahely településen vásárolt lakóház ingatlant, amennyiben a településen állandó lakóhelyet létesített és életvitelszerűen ott is lakik.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatásra kérelmező csak egy alkalommal jogosult. Az ingatlanvásárláshoz nyújtott települési támogatást a Rendelet 6. mellékletét képező formanyomtatványon lehet kérelmezni.

(3) Az ingatlanvásárláshoz nyújtott települési támogatás összege egyszeri 100.000, -Ft.

(4) Az (1) bekezdés alapján nyújtott támogatást vissza kell fizetnie a támogatottnak, amennyiben a vásárolt ingatlant a vásárlástól számított 5 éven belül értékesíti, kivéve, ha helyette szintén Drávaszerdahely községben vásárol ingatlant.

15. Zeneiskolai és sporttevékenységhez nyújtott települési támogatás

17. § (1) A tanév végén az intézmény igazolásával, számlájával zeneiskolai és sporttevékenységhez nyújtott települési támogatásra jogosult az az óvodás vagy általános iskolás korú gyermek törvényes képviselője, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hétszeresét.

(2) A zeneiskolai, valamint a sporttevékenységhez nyújtott települési támogatást a Rendelet 7. mellékletét képező formanyomtatványon lehet kérelmezni.

(3) Drávaszerdahely Község Önkormányzata az Szt. 48. §-ában meghatározott feltételek teljesülése esetén gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről.

16. Köztemetés

18. § (1) A köztemetést a polgármester rendeli el a halálesetről való tudomásszerzést követő 30 napon belül.

(2) Az elhunyt személy utolsó lakóhelye szerinti települési önkormányzat a költségeket hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél bejelenti, vagy az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi

III. Fejezet

A SZOCIÁLIS ALAPSZOLGÁLTATÁSOK

17. Házi segítségnyújtás

19. § (1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.

(2) A házi segítésnyújtás keretében biztosítani kell:

a) az alapvető gondozási, ápolási feladatok elvégzését,

b) az önálló életvitel fenntartásában, az ellátott és lakókörnyezete higiéniás körülményeinek megtartásában való közreműködést,

c) a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve azok elhárításában való segítségnyújtást.

(3) A házi segítségnyújtást az önkormányzat a település rászorultjai részére a Villányi Mikrotérségi Szociális és Gyermekjóléti Társulás útján biztosítja.

18. Családsegítés

20. § (1) A családsegítés célja a szociális vagy mentálhigiénés problémák, egyéb krízishelyzet miatt segítségre szoruló személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése.

(2) A családsegítés keretében elsősorban a Szt.-ben meghatározott programokat és szolgáltatásokat kell biztosítani.

(3) Az önkormányzat a családsegítés alapszolgáltatást a Villányi Mikrotérségi Szociális és Gyermekjóléti Társulás útján biztosítja.

19. Étkeztetés

21. § (1) Az étkeztetést a Képviselő-testület az Szt. 62. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint biztosítja.

(2) Étkeztetésre jogosult továbbá az a kérelmező is, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj hétszeresét.

(3) Étkeztetésre jogosult az a tanköteles korú gyermek, aki a Gyvt. 21/C. §-a szerint szünidei gyermekétkeztetésre nem jogosult az intézmény zárva tartása, illetve a szünidő alatt, ha intézményi étkeztetést nem vesz igénybe.

(4) Egészségi állapota, fogyatékossága, pszichiátriai betegsége vagy szenvedélybetegsége okán jogosult az étkeztetésre a kérelmező, ha betegsége fennállását szakorvosi igazolással alátámasztja.

(5) Az ellátás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére történik. Az étkezés igénybevételére irányuló kérelmet a rendelet 4. melléklete szerinti formanyomtatványon a Hivatalhoz kell benyújtani. Az ellátás feltételeit az önkormányzat, illetve az igénybe vevő jogait és kötelezettségeit ellátási megállapodásban rögzítik.

(6) Az önkormányzat az étkeztetést étteremtől vásárolt szolgáltatással biztosítja.

(7) Az étkezésért fizetendő térítési díjakat, Drávaszerdahely Község Önkormányzat Képviselő – testületének mindenkor, hatályos költségvetési rendelete tartalmazza, mely minden évben felülvizsgálatra kerül.

(8) A fizetésre kötelezettek körét a Sztv. 114. §-a és a 119. §-a szabályozza.

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

22. § Hatályát veszti A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet.

23. § Ez a rendelet 2022. július 1-jén lép hatályba.

1. melléklet

települési lakásfenntartási támogatás megállapításához

1. Kérelmező személyes adatai:

Név:__________________________________________________________

Születéskori név: _______________________________________________

Szül.hely, idő: __________________________________________________

Anyja neve: ___________________________________________________

Lakóhely: _____________________________________________________

Tartózkodási hely: ______________________________________________

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ______________________________

Telefonszám (nem kötelező megadni)_______________________________

2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

a) szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

b) EU kék kártyával rendelkező, vagy

c) bevándorolt/letelepedett, vagy

d) menekült/oltalmazott/hontalan.

3. Kérelmezővel azonos lakcímen élők száma: ………………. fő

A kérelmezővel a lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel, vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező személyek adatai:

A

B

C

D

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító
Jele (TAJ-szám)

3.1 Kijelentem, hogy a kérelem benyújtásának időpontjában a háztartásom táblázatban feltüntetett tagjai között van olyan személy:
a) aki után vagy részére súlyos fogyatékosság vagy tartós betegség miatt magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak; ha igen, akkor e személyek száma ............ fő,
b) aki fogyatékossági támogatásban részesül; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő ,
c) aki gyermekét egyedülállóként neveli; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő.

4. Jövedelmi adatok

Kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további
személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem

7

Összes jövedelem

5. Lakásviszonyok

5.1. A támogatással érintett lakás nagysága: ...................... m2.

5.2. A lakásban tartózkodás jogcíme: ................................................................................

A lakás nagyságát hitelt érdemlő módon igazolni kell, pl: építési engedély, használatbavételi engedély, ennek hiányában a kérelmező nyilatkozata.

6. Nyilatkozatok

6.1. A kérelemmel érintett lakásban előrefizetős gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék

működik - nem működik (a megfelelő rész aláhúzandó).

Amennyiben igen, kérjük, nevezze meg a szolgáltatót: .......................................................

{Azon személy részére, akinél készülék működik, a lakásfenntartási támogatást részben vagy egészben a készülék működtetését lehetővé tevő eszköz (kódhordozó) formájában kell nyújtani, ideértve a készülék feltöltésének elektronikus úton, a fogyasztó javára történő teljesítését is [a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdése]}

6.2. A lakhatást a legnagyobb mértékben veszélyeztető lakásfenntartási kiadás(ok):

..........................................................................................................................................
6.3. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy
6.3.1. életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),
6.3.2. a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Kérelemmel megegyező döntés esetén a fellebbezési jogomról lemondok: igen - nem (Kérjük a megfelelőrészt aláhúzni)
Dátum: ..................................................……
……………………………………… ……………………………………………… kérelmező aláírása a háztartás nagykorú tagjainak aláírása
* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik Kérelemhez mellékelni kell:

7. A kérelmező és vele együtt élő családtagra vonatkozóan:

7.1. munkabér esetén a munkáltató által kiállított nettó jövedelemigazolást a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről,

7.2. ha kérelmező, vagy családtagja aktívkorúak ellátásában részesül – FHT, vagy EGYT – akkor az azt megállapító határozat másolata, vagy a Baranya Megyei Kormányhivatal Siklósi Járási Hivatala által kiadott igazolás. 3.gyermekek részére bármilyen jogcímen folyósított ellátásról szóló igazolást (pl. családi pótlék, árvaellátás, gyermektartásdíj),

7.3. kérelem benyújtását megelőző hónap nyugdíjszelvényét, és az év elején kapott nyugdíjösszesítőt (zöld rácsos igazolás)

7.4. a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból, őstermelésből, alkalmi munkavégzésből származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelemről szóló adóbevallást,

7.5. amennyiben jövedelemmel nem rendelkezik, úgy a Baranya Megyei Kormányhivatal Siklósi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Központ igazolását az együttműködésről.- a kérelmező által lakott lakás, illetve saját és a családja tulajdonában álló vagyon megelőző havi fenntartási költségeinek befizetését igazoló dokumentumokat, különösen a közüzemi számlákat (víz, villany, gáz).

7.6. a kérelemmel érintett lakás nagyságát-hitelt érdemlő módon igazolni kell, pl: építési engedély, használatbavételi engedély, ennek hiányában a kérelmező nyilatkozata (alaprajz).

Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ............................................................................................................................................ Születési neve: .............................................................................................................................. Anyja neve: ................................................................................................................................. Születési hely, év, hó, nap: ........................................................................................................... Lakóhely: ..................................................................................................................................... Tartózkodási hely: ....................................................................................................................... Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................

II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok

8. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

9. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község ............................ út/utca .................... hsz., alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

B. Egyéb vagyontárgyak (gépjármű)

a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám

a szerzés ideje: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz: .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap

..........................................................

aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyar Köztársaság területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni. ** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.

2. melléklet

KÉRELEMgyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás megállapítására

1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

Név: ________________________________________________________

Születéskori név: ______________________________________________

Szül.hely, idő: _________________________________________________

Anyja neve: ___________________________________________________

Lakóhely: _____________________________________________________

Tartózkodási hely: _______________________________________________

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: _______________________________

Telefonszám (nem kötelező megadni)________________________________

A családra vonatkozó adatok

A

B

C

D

E

F

neve (születési neve)

Anyja neve

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Társadalom-
biztosítási Azonosító Jele

Családi kapcsolat megnevezése

Megjegyzés*

1. 2.

2. 3.

3. 4.

4. 5.

5. 6.

a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám

a szerzés ideje: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz: .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje: ..........................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

A kérelmező családi körülménye:

egyedül élő

nem egyedül élő

A kérelmező családjában élők száma : ........... fő.

A kérelmező családjában élők adatai:

2. Kijelentem, hogy a kérelem benyújtásának időpontjában a családom táblázatban feltüntetett tagjai között van olyan személy

A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további
személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem

7

Összes jövedelem

a) aki után vagy részére súlyos fogyatékosság vagy tartós betegség miatt magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak; ha igen, akkor e személyek száma ............ fő,

b) aki fogyatékossági támogatásban részesül; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő ,

c) aki gyermekét egyedülállóként neveli; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő.

Nyilatkozatok

Nyilatkozom, hogy havi rendszeres gyógyszerköltségem …………Ft,

Igazolt gyógyszereimet rendszeresen szedem / időszakosan (eseti jelleggel) szedem. (aláhúzandó)

Ha rendszeresen, ez tartósan, legalább 6 hónapig fennáll e: igen/nem (aláhúzandó)

Nyilatkozom, hogy sem az Szt. 50. §. (1), sem (2) bekezdése alapján közgyógyellátásra nem vagyok jogosult.

Nyilatkozom, hogy a kijelölt gyógyszertár számára az Önkormányzat felé történő gyógyszerköltségemre vonatkozó adatszolgáltatást engedélyezem.

Jövedelmi adatok

Kérelmező, valamint a családjában élő személyek havi jövedelme forintban:

Támogatási kérelmemhez az alábbi igazolásokat csatolom:

3. háziorvosi igazolás a rendszeresen szedett gyógyszerekről gyógyszerkiadásokról

4. Kijelölt gyógyszertár igazolása a költségekről / számla.

5. Jövedelem és vagyonnyilatkozat

Alulírott igénylő aláírásommal tudomásul veszem, hogy nem nyújtható önkormányzati támogatás annak a személynek, aki a körülményeivel kapcsolatban valótlan adatot, tényt közöl. A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatás a mindenkori jegybanki alapkamat emelt összegével kell visszafizetni.

Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: ……………… …………év …………………hó ………nap

……………………………………….

kérelmező aláírása

HÁZIORVOSI IGAZOLÁS TELEPÜLÉSI GYÓGYSZERTÁMOGATÁS

IGÉNYLÉSÉHEZ

Alulírott kezelőorvos igazolom, hogy ………………………………………………………….nevű (TAJ:………………………) ………………………………………………………………………...lakos beteg

- krónikus, gondozott betegsége/ betegségei miatt a jelen igazoláshoz csatolt gyógyszerek rendszeres szedésére kényszerül

- Akut betegsége miatt a jelen igazoláshoz csatolt gyógyszerek átmeneti szedésére kényszerül

- Betegsége miatt a csatolt gyógyászati segédeszköz használata javasolt.

Melléklet: gyógyszerlista

Kelt:………………………………, év:……………….hó…………………nap………

ph.

kezelőorvos aláírása

Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ............................................................................................................................................ Születési neve: .............................................................................................................................. Anyja neve: ................................................................................................................................. Születési hely, év, hó, nap: ........................................................................................................... Lakóhely: ..................................................................................................................................... Tartózkodási hely: ....................................................................................................................... Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................

II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok

6. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

7. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község ............................ út/utca .................... hsz., alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

B. Egyéb vagyontárgyak (gépjármű)

a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám

a szerzés ideje: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz: .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap

..........................................................

aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyar Köztársaság területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni. ** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap

..........................................................

aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyar Köztársaság területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni. * Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni. ** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti

3. melléklet

K É R E L E MTelepülési támogatás / rendkívüli települési támogatáshoz
Név (leánykori is ) :____________________________________________________________
Szül. hely, idő :_______________________________________________________________
Anyja neve : ________________________________________________________________
Családi állapota :______________________________________________________________
Lakcíme: ____________________________________________________________________
Munkahelye : ________________________________________________________________
Társadalombiztosítási azonosító jel :______________________________________________
Adóazonosító jel : ____________________________________________________________
Bankszámla szám: ____________________________________________________________
(akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlára kéri)
A folyószámlát vezető pénzintézet neve:____________________________________________
Alulírott :
Települési támogatás / rendkívüli települési támogatás
- átmeneti települési támogatás
- átmeneti települési támogatás havonta
- települési szülési támogatás
- települési temetési támogatás
- tanévkezdési támogatás
- ünnepi támogatás
- akadálymentesítés
iránti kérelemmel élek a Képviselő-testület felé.
( A megfelelő részt aláhúzással kell megjelölni. )
Kiskorú gyermek(ek) adatai:
Név, szül. hely, idő : ___________________________________________________________
Név, szül. hely, idő : ___________________________________________________________
Név, szül. hely, idő : ________________________________________________________
Név, szül. hely, idő : __________________________________________________________
Név, szül. hely, idő : __________________________________________________________
Indokaim:
______________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
_______________, 202__ év ___________ hó ____ nap

___________________
kérelmező
- kereseti igazolás / jövedelemigazolás (munkáltatói igazolás, nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás, családi pótlék, GYES, ha a BMK Siklósi Járási Hivatal ellátást folyósít a kérelmező, vagy közeli hozzátartozója részére, akkor arról a határozat fénymásolata, valamint ha nincs ellátás – egy nyilatkozat, arról, hogy nem rendelkezik jövedelemmel, stb. – csatolása, - illetve pár soros indoklás írása kötelező. - Fentiek hiányában a kérelmet a polgármester érdemi vizsgálat nélkül elutasíthatja.

4. melléklet

K É R E L E Ma szociális étkeztetés igénybevételéhez

1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

Kérelmező neve:_______________________________születési neve:______________________

Születési helye: ________________________ideje:_______év_______________hó_______nap

Anyja neve:___________________________________ TAJ-szám:

Lakóhely: __________________________________________________helység

_____________________________________utca___________sz.___________em.________ajtó

Tartózkodási hely: ____________________________________________helység

_____________________________________utca___________sz.___________em. _______ ajtó

Állampolgársága:________________________________________________________________

Szociális étkeztetésre nyújtására vonatkozó adatok:

Az étkeztetés igénybevételének kezdő időpontja: _______ év _____hó _____ nap

Az étkeztetés igénybevételének gyakorisága (naponta, hetente hány alkalommal):

______________________________________________________________________________

Nyilatkozom, hogy kérem a házhoz szállítását/ az étel elviteléről saját magam gondoskodok. *

(* - Kérjük a megfelelőrészt aláhúzni!)

A családra vonatkozó adatok

A kérelmező családi körülménye:

egyedül élő,

nem egyedül élő.

A kérelmező családjában élők száma : ........... fő.

A kérelmező családjában élők adatai:

A

B

C

D

E

F

neve (születési neve)

Anyja neve

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Társadalom-
biztosítási Azonosító Jele

Családi kapcsolat megnevezése

Megjegyzés*

1. 2.

2. 3.

3. 4.

4. 5.

2. Kijelentem, hogy a kérelem benyújtásának időpontjában a családom táblázatban feltüntetett tagjai között van olyan személy:

A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további
személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5

Önkormányzat, kormányhivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem

7

Összes jövedelem

a) aki után vagy részére súlyos fogyatékosság vagy tartós betegség miatt magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak; ha igen, akkor e személyek száma ............ fő,

b) aki fogyatékossági támogatásban részesül; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő ,

c) aki gyermekét egyedülállóként neveli; ha igen, akkor e személyek száma .......... fő.

Jövedelmi adatok

Kérelmező, valamint a családjában élő személyek havi jövedelme forintban:

3. Nyilatkozom, hogy magam/eltartottam részére tartósan vagy átmeneti jelleggel a szociális étkeztetés keretein belül kérem biztosítani a napi egyszeri meleg étkezést, az alábbi indokok alapján:

______________________________________________________________________________

A szolgáltatás igénybevételét megalapozó szociális rászorultság szabályait a hatályos szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy

a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

A Képviselő – testület rendeletében meghatározott összegű, étkezésért fizetendő térítési díj megfizetését vállalom.

Kérelemmel megegyező döntés esetén a fellebbezési jogomról lemondok: igen - nem * (*Kérjük a megfelelőrészt aláhúzni)

Kelt: _____________ _______év __________hó ____nap

______________________

kérelmező aláírása

Kereseti igazolás / jövedelemigazolás (munkáltatói igazolás, nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás, családi pótlék, GYES, ha a BMK Siklósi Járási Hivatal ellátást folyósít a kérelmező, vagy közeli hozzátartozója részére, akkor arról a határozat fénymásolata, valamint, ha nincs ellátás – egy nyilatkozat, arról, hogy nem rendelkezik jövedelemmel stb. – csatolása szükséges.

Ha kérelmező egészségi állapota, fogyatékossága, pszichiátriai betegsége vagy szenvedélybetegsége okán jogosult az étkeztetésre, akkor a betegsége fennállásáról szakorvosi igazolást csatolni szükséges.

5. melléklet

K É R E L E Mgyermekétkeztetéshez nyújtott települési támogatásmegállapításához

1. Kérelmező adatai:

Kérelmező neve:_________________________________születési neve:__________________

Születési helye: ________________________ideje:_______év_______________hó_______nap

Anyja neve:_____________________________ TAJ-szám:

Lakóhely: ___________________________________________ helység

_________________________________utca________sz..________em.______ajtó

Tartózkodási hely: ___________________________________helység

_________________________________utca________sz.________em. ______ ajtó

A gyermekétkeztetésben részesülő gyermek személyes adatai:

Gyermek neve: __________________________ TAJ-szám:

Gyermek születési helye, ideje: _______________hely _______év __________hó ____nap

Gyermek lakóhelye: __________________________________________helység

_________________________________utca________sz.________em.______ajtó

Gyermek tartózkodási helye: ___________________________________helység

_________________________________utca________sz.________em. ______ ajtó

Oktatási intézmény neve és címe: ______________________________________név______________________helység __________________________utca_____________sz.

Gyermekétkeztetésről kiállított csekken szereplő összeg: ___________________________ Ft

Nyilatkozom, hogy életvitelszerűen Drávaszerdahely településen élek.

Nyilatkozom, hogy rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülök/nem részesülök.

Vállalom, hogy a csekk befizetéséről szóló bizonylatot 15 napon belül az önkormányzat részére átadom.

Alulírott igénylő aláírásommal tudomásul veszem, hogy nem nyújtható önkormányzati támogatás annak a személynek, aki a körülményeivel kapcsolatban valótlan adatot, tényt közöl. A jogosulat-lanul és rosszhiszeműen felvett támogatást a mindenkori jegybanki alapkamat emelt összegével kell visszafizetni.

Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő fel-használásához, kezeléséhez.

Kelt: _____________ _______év __________hó ____nap

______________________

kérelmező aláírása

6. melléklet

K É R E L E Mingatlanvásárláshoz nyújtott települési támogatás megállapításához

1. Kérelmező adatai:

Kérelmező neve:_________________________________születési neve:__________________

Születési helye: ________________________ideje:_______év_______________hó_______nap

Anyja neve:_____________________________ TAJ-szám:

Lakóhely: ___________________________________________helység

_________________________________utca________sz..________em.______ajtó

Tartózkodási hely: ___________________________________helység

_________________________________utca________sz.________em. ______ ajtó

Megvásárolt ingatlan adatai:

Cím: _________________________________________________________________

Helyrajzi szám: _____________

Kérelmező tulajdonát képező ingatlan tulajdoni hányada: ________________________

Adásvételi szerződésben szereplő ingatlan megvásárlásának időpontja: __________év _________hó _____nap

Nyilatkozom, hogy életvitelszerűen Drávaszerdahely településen élek.

Nyilatkozom, hogy részemre ingatlanvásárlásra való tekintettel az Önkormányzat a korábbiakban nem nyújtott támogatást.

Alulírott igénylő aláírásommal tudomásul veszem, hogy Drávaszerdahely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2022. (VI. 28.) számú önkormányzati rendeletének 16. § (4) bekezdése alapján az ingatlanvásárlásra tekintettel nyújtott települési támogatás összegét vissza kell fizet-nem, amennyiben a vásárolt ingatlant a vásárlástól számított 5 éven belül értékesítem, kivéve, ha helyette szintén Drávaszerdahely községben vásárolok ingatlant.

Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő fel-használásához, kezeléséhez.

Kelt: _____________ _______év __________hó ____nap

______________________
kérelmező aláírása

7. melléklet

K É R E L E Mzeneiskolai. valamint sporttevékenységhez nyújtott települési támogatás megállapításához

1. A kérelmező adatai:

Kérelmező neve:_________________________________születési neve:__________________

Születési helye: ________________________ideje:_______év_______________hó_______nap

Anyja neve:_____________________________ TAJ-szám:

Lakóhely: ___________________________________________ helység

_________________________________utca________sz..________em.______ajtó

Tartózkodási hely: ___________________________________helység

_________________________________utca________sz.________em. ______ ajtó

A zeneiskolai, valamint sporttevékenységhez nyújtott települési támogatásban részesülő gyermek személyes adatai:

Gyermek neve: __________________________ TAJ-szám:

Gyermek születési helye, ideje: _______________hely _______év __________hó ____nap

Gyermek lakóhelye: __________________________________________helység

_________________________________utca________sz.________em.______ajtó

Gyermek tartózkodási helye: ___________________________________helység

_________________________________utca________sz.________em. ______ ajtó

Zeneiskolai, valamint sporttevékenység végzésének helye:

Intézmény neve: _____________________________________________________________

Intézmény címe: ________helység __________________________utca _____________sz.

Zeneiskolai, valamint sporttevékenység igénybevételéről kiállított csekken szereplő összeg:

___________________________ Ft

Nyilatkozom, hogy életvitelszerűen Drávaszerdahely településen élek.

Vállalom, hogy a csekk befizetéséről szóló bizonylatot, intézmény igazolását az önkormányzat részére átadom.

Alulírott igénylő aláírásommal tudomásul veszem, hogy nem nyújtható önkormányzati támogatás annak a személynek, aki a körülményeivel kapcsolatban valótlan adatot, tényt közöl. A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatást a mindenkori jegybanki alapkamat emelt összegével kell visszafizetni.

Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: _____________ _______év __________hó ____nap

______________________

kérelmező aláírása