Zádor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzat módosításáról

Hatályos: 2025. 05. 31- 2025. 06. 01

Zádor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzat módosításáról

2025.05.31.

[1] A szabályozás célja: a képviselő-testület működésének részletes szabályainak meghatározása.

[2] Zádor Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet 1. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) A Képviselő-testület hivatalának neve: Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatal.

(5) A Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 7985 Nagydobsza, Fő utca 85.”

2. § Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet 5. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) Helyben szokásos (hirdetőtáblán és a kozoshivatal.hu internetes honlapján közzétéve) módon közzé kell tenni: a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét, valamint azt, hogy a napirendek anyagát –az adatvédelmi szabályok betartásával – meg lehet tekinteni a községházban, a Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatalban illetve a honlapon (kozoshivatal.hu) is. A meghívó kifüggesztendő a községházán is.”

3. § (1) Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A jegyző –a nagydobszai polgármester irányításával– vezeti a Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatalt.”

(2) Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:]

„b) gondoskodik a Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselőinek továbbképzéséről,”

4. § Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„12/A. Az aljegyző

19/A. § (1) A közös önkormányzati hivatal alakításáról és fenntartásáról szóló megállapodás alapján Bürüs, Gyöngyösmellék, Kétújfalu, Kisdobsza, Kistamási, Merenye, Molvány, Nagydobsza, Nemeske, Pettend, Teklafalu, Tótszentgyörgy, Zádor község polgármesterei a jegyző javaslatára – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint – aljegyzőt nevez ki határozatlan időre, a jegyző helyettesítésére és meghatározott feladatok ellátására. Az aljegyző feladatait a jegyző határozza meg, és gyakorolja felette az egyéb munkáltatói jogokat.

(2) A Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatal Kétújfalui Kirendeltségét az aljegyző vezeti. A kirendeltség illetékességi területén a jogszabályban a jegyzői hatáskörben lévő feladatokat – az át nem ruházható hatáskörök kivételével – az aljegyző látja el, felhatalmazás alapján kiadmányozási jogot gyakorol, melyért teljeskörű felelősséggel tartozik.

(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb 6 hónap időtartamig – a kirendeltségvezető látja el a jegyző és az aljegyző feladatkörébe tartozó feladatokat.”

5. § Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselőt megbízatásával összefüggő feladatainak ellátásában a Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatal folyamatosan segíti.”

6. § Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet 24. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat együttműködési megállapodás alapján, az abban rögzített feltételek szerint ingyenesen biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzatok részére)

„b) a Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatal közreműködésével a testületi működéssel, a testületi és tisztségviselői döntések előkészítésével, végrehajtásával, valamint a gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartási és adminisztratív feladatok ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket.”

7. § Az Önkormányzat és intézményei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet 26. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában, az államháztartási törvény és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával, a Nagydobszai Közös Önkormányzati Hivatal munkatársának ellenjegyzése mellett intézkedéseket tegyen az Önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a további szabályozási keretek között a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.”

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.